V poslední době se tu reší veškerá témata smrtelně vážně. Takže pro ty co se chtejí také trochu odreagovat je tu malá inspirace <a href=http://kecy.roumen.cz/history/camelbag2.jpg/>užitečný přívěs</a>
tak ještě oprava http://kecy.roumen.cz/history/camelbag2.jpg
Akorát nevím proč to dáváš do lehocipedů. To jako že až to ten pán vypije, tak z toho lehne ? :-)))) Pokud by se v tom dalo opravdu vozit pivo, tak se dá říct, že z těch odpružených vidlic u vozíku bude to pivo celý NATŘE5ESENÝ až už vypadle z toho sudu někam někomu do ledvin!:-))))
Síť "čerpacích stanic" v česku je dostatečně hustá, tak sebou nepotřebuju vozit přídavnou nádrž.
mám další tip: ve starým 100+1 byl popis kola, který bylo poháněno nadskakováním v sedle. To sedlo se pohybovalo nahoru / dolů - spojeno ojnicemi se zadním kolem. Prej je to špica rehabilitace při chorobách...už nevím čeho.
Tohle ja taky zajímavý, nemá to žádný ojnice, žádný převody a ani sedlo:
http://www.bikeforest.com/hulabike.php
no, zajímavé to je, ale zajímalo by mě, jak dlouho na tom člověk dokáže jet? Jak se s tím jezdí do kopce?? Já osobně bych měla strach, že se mi z toho smeknou nohy... Šly by tam použít nášlapy??? :-))
Jezdil jsem na necem podobnem na vode - aquaskiper se to jmenuje. http://www.youtube.com/watch?v=Rk7Xn3lhYTA
Taky se muselo poskakovat presne do rytmu. Dele jak deset minut jsem nevydrzel jet nikdy, pak mi vzdycky odesly lytkovy svaly.
Tak vyosený zadní kolo to je konečně návrat kola ke svýmu prapředkovi (osedlaný hopsající přežvýkavý kůň). Na zadní kolo by musela být kotočouvá brzda- nebo by někdo zvládnul excentrickou ráfkovou?) .
Rozjet to z kopce to by byl fičák drtikol:)
Tak takhle blbe vypletene kolo na kolobezce jsem dlouho nevidel:-)
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=431
zajímavá diplomová práce. Výpočtům moc nehovím, ale asi jsou správně (o ty hlavně šlo). Zarazilo mě názvosloví a použitý jazyk 8-(
Zvláštní, řekl bych ...
Velice pěkná práce.
Místy ten historický a teoretický úvod budí dojem, že otevřenost mysli autora pořád ještě není žádná extrémní, i když už jen fakt, že dělá tohle téma je dost výjimečný. V podstatě okleštil celou HPV scénu na pár příkladů (v poho), které vydává za jediné příklady (ne v poho).
Trochu mě zarazilo, že autor přiřadil víc bodů za stabilitu delta tříkolce než tadpole tříkolce a není vysvětleno proč. Podle obrázků obou variant to vypadá, že statická stabilita je rovnocená, jak jsou na tom delty s dynamickou asi víme všichni. Budí to dojem, že autor potřeboval "dokázat" deltu, protože se snáz navrhuje (i když furt je to hodně práce).
Na hodně místech (včetně výše zmíněných) to budí dojem, že pokud autor někdy na lehokole jel, netrvalo to moc dlouho.
Jinak propracovanost toho návrhu je úctyhodná. Zbývá to postavit. Má někdo přebytečnýho čtvrt milionu?
delta/tadpole:
Uvažuješ i to, že v případě zatížení té jeho tadpole verze jedním člověkem je váha jen na straně? (totéž ale platí o zatížení delty dvěma lidmi). Každopádně možných smysluplných variant uspořádání existuje daleko více, asi se s tím nechtěl tolik patlat:-)
Já osobně bych rozhodně volil čtyřkolku:-)
Dokážu si představit, že ta tadpole verze by na tom byla hůř, kdybys ji obsadil jen dvěma lidma a oběma na téže straně. K tomu dva lidi oba vpředu by mohli mít problém s adhezí poháněného kola do kopce na špatném povrchu (ale tak daleko asi autor nešel).
Jeden člověk pojede stejně leda nouzově, vzhledem k váze té věci, a stabilita bude v tom případě vynikající ze stejného důvodu.
Jakýkoliv jiný počet nebo konfugare obsazení pak dělá ten tadpole lepší.
Zadní sedadlo jen jako pasažér je fakt zvrácená myšlenka, navíc čistě kvůli drobnému zkrácení stroje.
Podle tvaru té kapotáže na konci to vypadá, že o aerodynamice autor asi nikdy neslyšel. Zadek udělal krabicovitý navzdory tomu, že lidi rozsadil do kosočtverce což má právě ze všech možných konfigurací čtyř sedadel nejlepší aerodynamický potenciál. Celé to vypadá právě jako ta rikša, takže buď mu šlo jen o lepší rikšu, nebo se nezmohl na nic lepšího než tu rikšu. Přístup mi navíc připadá hodně automobilový, třeba toho rámu co je tam navíc v oblasti zadních kol.
Když jsem viděl to rozsazení "do kosočtverce" už tam v duchu byla krásně aerodynamická kapotáž. Autor ten "potenciál", jak píšeš, nevyužil a jediný důvod, který mě napadl, je to množství zavazadel na osobu-35kg, které asi chce "nabouchat" do toho krabicového zadku. Nečetl jsem to moc podrobně, ale ta obojživelná (pouze dvoumístná)verze trojkolky z dřívější diplomky jiného autora, byla víc podle mého gusta.
Tu obojživelnou jsem neviděl, ale zajímala by mě. Je to taky někde na webu? Stejná fakulta?
Ale odkaz na ty stránky byl "tady" jen nevím v které diskusi. Dnes už to není důležité, protože z nějakého důvodu nešly hrozně dlouho otevřít a "majitel" mi psal, že mu je nějakej hacker blokuje nebo co. Tenkrát jsem něco stáhnul-co konkrétně Tě zajímá? Pokusím se to najít.
Myslel jsem, že jde o nějakou podobnou diplomku jako tahle čtyřmístná věc. Takovou diplomku bych si s chutí přečetl. Ale jestli máš nějaké kousky něčeho, tak se s tím nehledej, je to jedno. Dík.
Byla to diplomka, ale na návrh a výpočet "optimalizace" lidskou silou poháněného letadla. To bylo skutečně špičkové, ale autor sám přiznával, že praktické využití by kromě dokázání, že to lze udělat ještě lépe, než byly třeba dřívější pokusy, nemělo moc smysl. Tu trojkolku skutečně vyrábí.
On zpracovatel se činil seč byl, ale měl i vedoucího diplomové práce ("CSc."), který o problematice zřejmě moc informací nemá(?). Navíc, který do práce pustil mnoho terminologických nepřesností, novotvarů a nikoli nejlepších řešení (tedy, dle mého názoru).
Autor evidentně nepatří mezi HPV nadšence, tolik nepřesností a neúplností v úvodu jsem nepřehlédl i při letmém čtení!
Jinak ale (z pohledu strojařského laika) stroj vypadá celkem kvalitně a vypadá to, že by to mohlo i celkem dobře jezdit. Každopádně je velká škoda, že si nevzal příklad z Eviny a ten v rámci diplomky navržený vehikl na obhajobu nedovezl i v reálu:-)
Co takhle nějaký lehokolo-monument.Něco podobného jsem objevil na svých cestách po světe. http://www.lehojack.estranky.cz/fotoalbum...
Pekne, jen co je pravda. A kde jsi na to prosim te narazil?
Ve Vitisu v Rakousku,mají to tam hned kousek u kruhového objezdu.Je to kousek před Schremsem.
Pěkná plastika je v Uherském Hradišti (dofám že jsem si nespletl město) http://noch.rajce.idnes.cz/Borsice_-_jizni...
mesto jsi si nespletl. UH mezi autobusovym nadrazim a obchodnim domem.
Není to zrovna u nás, ale jako základ šlapacího auta... http://www.zem.ch/en/index.html
http://www.slimgeek.com/index.html
http://www.cousin.de/jacobs/rad/lieger.html
http://www.schymik.de/Transalp/Werkst4.htm