Ahoj, jedu v sobotu trosku provetrat zapujcene kolo. Idealni je ho otestovat v posazavi a naprosto idealni rovnou na trase posazavske 50. Lehce se tento rok zmenila trasa, ale vetsina je stejna. Kazdopadne pridali hezke stoupani v lese, jeden maly sjezdik po cervene, kratky asfalt se stoupanim dost podobnym Ripu a jeste par drobnosti. Proste je na co se tesit ;)
Sraz na nadrazi v Ricanech a v 10h odjezd. Vlacek Os 9121 jede z hlavaku v 9:18 a dojezd do Rican v 9:49.
Papu predpokladam v Cernych Voderadech, nejake mensi osvezeni po ceste ale urcite bude.
Tempo klidne, muze s nim pocitat i Matyx. Radsi se ale Mateji predem ne(vy/o)mlouvej a rovnou doraz :)
Pocasi by melo byt dobre, ale rano asi pocitejte s mraziky. V pripade spatneho pocasi dam v patek vedet.
Já ne, mám v pátek sraz s gymplem - čtvrtstoletí od matury. A protože tam nemůžu chybět, tak se moje šance na ranní sobotní vstávání značně snižují :o)))
Ja jsem mela minuly tyden 10 let od stredni a rano jsem sla rovnou do prace :)
Copak ty, mladice... :o)))
Hele, wewe a jaké kolo budeš vlastně testovat?!?
ja vim ja vim :)
No jo, ale neřekneš, viď?!?
Silnicku :)))
Ftipe vylez?!? To bych se teda fakt jela podívat... Zvláště do toho terénu :o)))
nevim nevim, mozna se pridam, ale m to par ale...
jednak se v ten samy den jede nocni udoli kacaku
a druhak vzhledem k tomu, co pucujes, neverim tempu :)
Nocni vylet zvladas. Predpokladam, ze v Ricanech bysme do tech 18-19 mohli byt urcite. No a ohledne tempa, je to zkouska, zadny zavod. Kdyz se nekde utrhnu, tak urcite pockam na nejblizsi odbocce.
Kazdopadne kdyz uz jsi tak pesimisticky, tak tu mam jeste jednu vec :) Projizdeni brodu je povinne a pouziti mostu/blatniku se zakazuje :)))
jee, takze miss mokre tricko? :)
po pravde nocni vyjizdku asi stornuju, protoze sem ted na hoodne dlouho pres tyden mimo CR a o vikendech si chci trochu uzit zenu, ktera zrovna tento vikend je pres den v praci... takze nadeje, ze pojedu tu je... jen premyslim zda vzit kralupy-ricany-padesatka-ricany-praha-kralupy kolmo (asi hoodne moc KM, rekl bych tak 150 mozna vic) a nebo do rican jet na 4rech kolech
Nebudu s vami na kole,hura na pivovarske slavnost v Plzni s neslyšici party.
Ale, ale, tobě se v Plzni nějak zalíbilo :o)))
;o)
Tak když už to napsali ti dva pode mnou, tak snad mohu taky :-))) .. rád bych, už jsem dlouho nebyl, ale hrozí mi to samé co Jurimírovi, jak minulý, tak tento, tak příští víkend. Ale člověk míní a lidé mění, tak uvidíme.
já bych jel a rád, ale chtějí po mě, abych šel v sobotu do práce:o( třeba se mi z toho povede nějak vykroutit z poukazem na nastydnutí, že se jako budu doma potit a šel bych se potit s tebou. No uvidím. Snad jo. Rád bych.
tak jsem se v práci vymluvil na chorobu a zkusím jí přeprat na kole:o) Jen doufám, že cestou na Říčanský nádraží nepotkám šéfa, jak jede do práce. Asi budu muset lesem:o)
Předpokládám, že jedeš na ležáku, takže někdo "normální" by tam byl :-))). Sakra, sakra, na pondělí mám dovču a chtěl jsem tyhle tři dny dát - možná letos i poslední - dlouhé cesty. Ale zas když Kominík váží tak dlouhou cestu...
Ale kdybych se tam náhodou objevil, tak s blatníkama a brod nejedu, ve středu jsem vyšůroval po Moravě kolo....i když vono to je stejně jedno, když to vede wewe, tak budu stejně jako čuně bez ohledu na ten brod :-))).
No promyslím to, závazně se zatím nehlásím.
Na mě nespoléhej, u mě to zatím není nic jistého.
Tak aspoň pošli expres ten koláč, ten by mě zlomil určitě :-)))
Uz se na vas oba tesim. Kominik urcite rad sekne se sobotni praci a pojede se konecne projet po kopeccich (hranice nepocitam :) a AIk si tuhle trasu uz urcite taky chtel projet nekolikrat, ze :)
Pro brod udelame mozna vyjimku, ale neslibuju :)))
Moje účast je nejistá, neboť krchám, smrkám a potím se.
...a čteš si o tancích a ponorkách... :o)))
A jaka je to presne trasa? Abych byl v obraze ?
Orientacne tady, ale nepojedeme to na 100%
http://www.mtb.cenytisku.cz/rocnik2007/trasa.html
hmm to moc tezkej teren neni pojedu radsi na sazavu zdruhe strany kde se to vic zveda
Tak nejedu, musim oba dny o vikendu do prace :|
Ja mam taky sluzbu v nedeli a v sobotu vecer a stejne jedu. Kdybych se neozvala, tak bych ji mela i v sobotu, pze zbytek firmy je na svatbe. Takhle budu dohlizet jen kdyz oni budou v lihu :)
no ted to vypada hodne nadejne... pokud pred odjezdem do prahy stihnu dodelat jednu praci, tak ciste teoreticky to stihnu, ale nic neslibuju... problem je ze nemam jen pohotovost, ale musim neco programovat :|
Teď jsem byl služebně ve služebním lese a po nočním dešti ty cesty jsou tak děsně zablácený...když si vemu, že dneska ráno při holení jsem místo zrcadla použil nablýskaný rám mojí meridky...jurimíre, přijeď, prosím Tě, nabeton, bejt zamazanej a k tomu uštvanej, to bych asi nezvládnul - jo a přijeďte ještě další, to bude nejlepší - a wewe by mi měla cestou něco koupit, aspoň drobnůstku :-))).
Tak zítra v 10 budu v Říčanech. Teď odcházím od nettu, tak se mějte :-))).
(Jo a žádný honičky taky nebudou. Stejně by bylo nejlepší, kdyby si zítra nade mnou vzal někdo patronát a cestou mě opečovával).
neboj Ai, jedu! :o) A taky Světluška. Taky se bála, že jí ostatní uženou nebo že nezvládne terén, tak jsem jí ujistil, že to kdykoli můžeme vzít jinudy a na vlak jí dovedu. Mě je sice jedno jestli si zabahním kolo nebo ne, ale nemám do bláta gumy a přezouvat jsem línej. Takže nějak to dopadne a v deset se uvidíme na nádraží. Čus!
Jedu znova na Moravu, tentokrát na vinobraní :-( bejt doma tak bych ale určitě jel a po ose :-)
Proč zrovna když se mi vždycky jede kolem chalupy tak už mám rok dopředu naplánováno něco jiného :-((
to jako dáš přednost alkoholu před kolem? Nechci rejpat (no vlastně chci :o) ), ale to o něčem vypovídá :o))))))))
pro hasiče je návštěva Moravy za tímto účelem něco, jako pro někoho cesta do Mekky :-))))))
Do kamene vytesat :-))))
Alkohol je až na prvním místě :-) já tam totiž jedu za folklórem :-) vinobraní je slavnost a s tím burčákem je hold spojená ale není to jen o tom, jet tam a nalejt se :-) a k Valticím mám i kolový vztah, jelikož jsem tam s rodinou a kolama strávil báječnou loňskou dovolenou :-)
Není to náhodou ta dovolená, co ti tam se synátorem ukradli kola před restaurací?!? Někde tady někdo něco takového psal...
Tak kolecko je doma. Pekny mazlik, ale to co jsem cekala, to to neni. Stacila jsem to perfektne postelovat a taky pichnout :))
Takze zitra v Ricanech v 10h. Bude to fakt pohoda, i Svetluska se nemusi bat. Teren tam v podstate zadny neni, jen polni cesticky + par bonusu.
A už řekneš, co je to vlastně za kolo??? :o)))
pokud nemá zas jiného mazlíka, tak asi tuším...:-)
Řekni, pls, řekni.... :o)))
Dyš já nevim, jestli můžu......:-)
No, pošeptat ano, ale tady radši neeee nebo nás večer poikouše oba :o)))
Uvidis na fotkach :)
A za chvilku vyrazim. Venku to vypada dobre, ta drobna mlha za chvilku zmizi.
No je fakt, že je venku móooooooooooc krásně. Kdybych nebyla tak zesláblá, hned bych jela taky. Jdu se ale vrátit do peřin a ještě chvilku si to musím dospat :o)))
Si to zase prehnala s cajem co? :)) Tak to pak chapu :))
No, měla jsem jich 14 :o)))
A dvě kafe, abych ty tekutiny mohla ze sebe zase dostat :o)))
Tak to pěkně otestuj, a taky nám ho vyfoť:-)
Jo, a moc mu neubližuj!!:-)
No tak supr. Tak jsem si přidal další den nevyspání, ráno si přivstal, v paměti předpověď z včerejšího dopoledne která hlásila na dnešek 19 stupňů. Z okna mlha, na předpovědi náhle jen 15 stupňů. No nic, vyrazil jsem. Po osmi km už mě začaly bolet uši, nos a v krku. Tak jsem to otočil, a už se hřeju doma u čajíčku a jdu zpátky do peřin, tohle mi za to nestojí. Na tohle počasí funkční prádlo nemám. Půjdu se projet odpoledne, tedy jestli bude aspoň těch slibovaných 15 stupňů.
Užijte si to.
p.s. Jardo, měl jsi pravdu.
??? Teď jsem nějak mimo ;-)
Jinak hlásím, že bych v tomhle nejel ani kdybych měl volno... Kosa byla docela slušná, ruce mne zábly už jen od těch hub, na kterých jsme dnes byli ;-)
Pravdu s tim, ze tohle pocasi uz stoji za prd ;-))
Na prd?!? Když se podzim vydaří, je to nejkrásnější období roku. Úžasně se dýchá, nelítá obtížný hmyz, ranní jemné mlhy jsou nádherné, příroda hraje všemi barvami... A když do toho všeho zasvítí sluníčko... :o)))
Vsude listi. Nevidis na cestu. Bahno a kameny pod listim, mokrym listim, pad, hodne bolestivy pad. V breznu jsem takhle diky listi (ktere jen tak BTW kvuli zime nezetlelo a zustalo tam az do leta) otocila kolo o 180 stupnu.
Je min svetla, clovek ma podzimni deprese. Driv zapada slunce, ale neni to tak hrozny jako v zime.
Jinak barvy prirody jsou nepopiratelne, ale to je tak asi vsechno. Proste podzim je druhe nejhorsi obdobi (hned po zime).
Tak když si člověk přečte tvůj a Radčin příspěvek tak okamžitě pozná rozdíl mezi optimistou a pesimistou:o))))))))))))))))
A nemusí ani "pevně viset", viď :o)))
Jak už to někde kdysi dávno zaznělo, není špatného počasí, ale jen špatného oblečení. Já jsem ten druhý případ, nemám to oblečení, takže pro mě je to počasí naprd ;-)
Jinak sice mám cyklo verzi dlouhých kalhot (lacl), moiru, bundu, kuklu, čepičku pod helmu, rukavice atd., ale to je tak do 0-10 stupňů (ta kukla spíš -10 az +5, tzn. když je tepleji, tak musím nahrazovat šátkem a pod. nesmysly), takže zrovna včera to bylo naprd. Kdybych se takhle nabalil, tak mi sice v tech osm, když jsem vyrážel, bylo dobře ... ale musel bych brát velký batoh a později se někde převlékat a tak, a to se mi prostě nechce. Navíc mi v tom oblečení není moc příjemně, přijdu si v tom takový nepohyblivý.
Na nějakou kratší projížďku či ideálně na "dojezd" (nákup, do práce, apod.) je to v pohodě, ale na delší švih rychlejším tempem, v kopcovitém terénu, ee, to fakt není ono :-(.
Jsou lidi, co na kole proste vyjedou, a jsou dalsi, co napisou slohovku o tom, proc vyjet nemuzou :o)
Ale on vyjel!!! :o)))
není ani špatného počasí, ani špatného oblečení, ale špatného přístupu.............já na kole v takovém počasí nejela nikdy, tak jsem měla na sobě to, co jsem ve skříni našla navrchu + většinu cesty mokré boty od trávy, a taky jsem to zvládla bez úhony. Prostě jsem si v hospodě dala dva horké čaje a bylo :)))
Tak!!!! Máš boda! Jet na kole se dá v čemkoli. Není třeba speciálních elasťáků ani profi bundičky. Je docela dobře možné jet v kalhotech a mikině. nevěřím, že by něco podobného někdo neměl ve skříni. V karibiku nežijeme:o)))
Bleh :) Si mi pripomnel jak jsem jezdila driv :)) Takovy napul elasticky (ale volny) bavlneny kalhoty od strycka wonga. Dole jsem to sepnula kolickem. Staly tak 100-150 a za 2 mesice jsem je mohla vyhodit, protoze jsem je proste prodrela (odhadem 500km)
Tohle záleží jak moc se kdo potí na těle nebo rovnoměrně všude a kolik se vůbec potí. A jaké se jede tempo.
Já se třeba potím hrozně na těle (nepotí se mi zase téměř ruce a nohy) a s bavlnou jsem měl hrozné problémy a v podstatě nemohl jezdit v tomhle počasí vůbec, pokud jsem chtěl aspoň sem tam jet i trošku prudčí kopec.
Jsem takhle přetrpěl před 10 lety Dolomity. Naštěstí bylo teplo, takže stačilo do výjezdů tričko. Musel jsem vozit na každou etapu 4 trička. Etapa byla většinou složená ze dvou dlouhých kopců, takže vždy v půce kopce vyměnit za suché tričko a pak nahoře před sjezdem + se do sjezdu obléci.
Bavlna se mi prostě nacucá, že to můžu ždímat a už nikdy neuschne. Takhle jet pár sjezdů za trošku větší zimy, tak nejen že zmzrnu, ale hned i ochořim.
Dnes ve funkčním obleční je to úplně o něčem jiném, potím se úplně stejně, ale už ve výjezdu to odvádí pot pryč mnohem lépe, tak už nikdy nejsem mokrý tolik. A pak ve sjezdu uschnu hrozně rychle.
Ale i tak když je pod nějakých 13st., tak i s výborným oblečením se musím vyhýbat intenzitám v kopci, jinak i přes kvalitní oblečení mám problémy.
Jo funkční prádlo je super. Co jesem objevil tohle http://www.termopradlo-devold.cz/ jsem absolutně nadšenej. ALe jezdil jsem i předtím:o)
Navíc nešlo o prádlo, šlo o vrchní vrstvy, které prý nebyly v šatníku.
Ty jo, to je nostalgie. První jízd na kole v podzimním počasí. Když si vzpomenu, kolik a jaké svetry já na sebe tenkrát navlíkla :o)))
me stvete... co bych dal za to moct vyjet aspon v tomhle pocasi... misto toho trcim v praci :| uz mam tenhle mesic pres 30 hodin prescasu :|
Tenhle měsíc?!? Vždyť je 7mýho?!?
Doufám, že ti je aspoň platí a ne jako u nás.
jj tenhle mesic... ale ono je to hned... vem si v pondeli 4 hodiny do BA a v patek 4 hodiny z BA a uz jsou 4 hodiny prescasu :)
bohuzel neproplaci. Jedina moznost je vybrat si nahradni volno nejdele 3 mesice zpet.
To je dobrý, u nás se hodiny řízení auta-osobáku mimo pracovní dobu neuznávajíé na základě příkazu Generálního ředitele, takže radši nikam nejezdím, pokud to jde. Je dost srandovní kdyš řídíš v týdnu auto třeba 18 hodin mimo svou prac. dobu což je 8 hodin denně max., a v pátek chceš jít o 2 hodiny dřív a vlastně nemůžeš, protože nemáš hodiny. Sranda.
Ja mam minuly mesic taky pres 30 hodin prescasu a dostanu akorat mrzky bonus na osobnim ohodnoceni. Vybrat ani zaplatit nelze :(
kdysi jsem to taky takhle u jedné firmy praktikoval. Pak jsem si jednou řekl: "Proč to vlastně, dělám? Proč někomu zbůhdarma věnuju svůj život?" Napsal výpověď a začal myslet na sebe a ne na zaměstnavatele. V současný práci jsem sice taky občas přesčas, ale je to patřičně ohodnoceno předem danou a snadno spočítatelnou částkou.
Tohle byl projekt, ktery zabral trosku vic casu nez mel.
Ale diky tomu muzes soutezit (ty asi konkretne moc ne) s pilsner urquell o obleceni a o cestu do afriky :) Staci si koupit multipack nebo za kazdy 2 pivca ve vybranych hospodach dostat kod.
http://www.pilsner-urquell.cz/cs/dejte-si-dve...
a hele, něco pro mě !!! .. doufám že jsi nechala v kódu nějakou pěknou ďuznu :o)))))
Smluvni pokuta je hodne husta :)) Navic nechapu co lidi na ty Africe vidi. Kdyby se radsi vyhraval mesicni pobyt na Garde :)
Garda je po cestě ;-))))
Tak po pátečním srazu jich mám pěknou hromádečku. Ale že by se mi to chtělo stírat a odesílat kódy, to teda neee. Jestli má někdo zájem, kupóny poskytnu. Pak mi může poslat pohled z Afriky :o)))
hehe :)
no co, ja taky nejel... tvrdnu v praci a snazim se vyprodukovat fungujici, cistej a hlavne rychlej kod :)
nezavidim, me to minulo jen o vlasek ;-)
Ale aspoň si vyjel :o)))
jj, snaha byla ... nicmene od prvniho pokusu se na venkovnim teplomeru cislice vysplhala o 7 stupnu, takze uz je asi na case vyjet ;o))
stejne uz se tesim az teplota klesne po 0 a ja bydy moct konecne vyjet na necem lepsim nez je bike :)
jo, pro me uz po dvou letech pauzy, tak to snad letos klapne ;o)
Dlouhy tricko sensor double face (lehce hrejive), letni rukavice, vestu s windstopem, 3/4 kalhoty, normalni ponozky, samozrejme boty a navleky. Nic extremniho a naprosta pohodicka :) Dokonce jsme obedvali venku. Ale mas bod za vyjeti :)
jojo, to obleceni jsem podcenil ... mam tu sice bundu a dlouhe kalhoty na kolo, ale oboji s vycpavkami, v tom bych se zase upek ;-(((
Takze akce probehla za ucasti Pavla (od Airlina), Svetlusky, Jurimira, Radiuse a mne. Airline se omluvil, ze musi rodicum tahat cerpadlo ze studny a Kominik ze lezi doma s teplotou.
Objevili jsme nove cesticky i nove kopecky. Zadne bahno, teren omezene, trasa byla taktez lehce pozmenena. V Nespekach jsme si dali papu a pak se rozdelili. Svetluska jela kvuli zpatecni jizdence pres Hlasku do Rican. Jurimir s Pavlem s ni (protoze vedle bydli). No a ja s Radiusem jsme si dali bonus v podobe splhani na Gryblu a nasledne cervene dolu. Moc moc luxusni cesticka, takova vcelku turisticka :))
No, jdu do sprchy a pak mozna fotky, ale jen mozna :)
jo jo, krásné to bylo moc! SIce jsem se od pavla odpojil už v 16:30 u Tehovce, ale dorazil jsem až teď, protože když už jsem byl v lese, tak jsem se stavil na houbách. Ale bylo nějak vysbíráno, našel jsem asi půl trička a pravejch jen pět. ALe bylo to fajn a bylo docela teplo.
Škoda, že jsi nedojel Matěji:o( Tak jindy.
no a co kolo, byla spokojenost ?
No, vcelku ani ne. Jako zehli pekne, i nastaveni vseho je vyhovujici, ale nesedlo mi. Mozna je to tim, ze jsem si zkousela o vetsi velikost a mozna kdyz zkusim mensi, tak to bude ono. Jinak je to neco mezi tankem (Konou) a raketou (Canyon).
Hmmm, spešlík :-) Co je to vlastně za model, ani nevím že se Epic v téhle barvě dělá ..... pro tebe ale asi ideální kolo, ty na nějaké AM moc nejsi, co ?
Je to Epic Expert. Model asi starsi, velikost L. Zdvih 100mm je naprosto dostacujici a jeste mam pocit, ze se to moc houpe (ale to je zrejme i diky vetsi velikosti)
Brachanec si taky Epica pochvaloval, a to jinak recenzuje spis AM/endura .... asi si fakt budu muset na jare pujcit epica i sj fsr, abych to mohl porovnat.
Pokud vim, tak se Epic se 100 mm zdvihu dela az od modelu 07, takze cca rok, predtim byly zdvihy 80/80.
To houpani musi byt nejakym spatnym nastavenim pro tvou vahu nebo styl jizdy, Epic je charakteristicky prave tim, ze je tvrdy a ze zacina pracovat tim lip, cim se jede rychleji.
Jinak po Epicu jsem posilhaval kdysi taky, ale abych se dostal na pro mne prijatelnou vahu pro XC fulla, musel bych si poridit model, co by me vysel cca 3x draz nez moje (i kdyz tenkrat hodne slevneny) NRS- zdvihy 85/+-90
Jo, neco je spatne. Nahustene jsem to mela na 140 a pak 170psi. Uvidim jestli budou mit na otestovani mensi velikost a pak budu delat zavery.
Nevim, z fotky se mne ta velikost zdala dobra (podle vytazeni sedlovky). Jenom jsou XC kola proste dlouhy.
S Brain tlumicem je to jako u Terra Logic vidlic od Foxu, jde hodne i o nastaveni momentu, kdy jde do zdvihu.
Problem je za
a) slapani lehce pred sebe tzn. kdyz spustim nohu volne dolu, tak je klika o 10-20stupnu dopredu (na Canyonu tomu tak neni) tzn. podobny problem jako u Kony tzn. predpokladam vetsi ram nez bych mela mit. Nasledne boleni nohou (konkretne kolen) tezi jen podporuje (obdobne to mam i na Kone). Nastaveni sedla i sedlovky jsem samozrejme vyladila (a ladila jsem to docela dlouho)
b) diky predpokladanemu posazeni vice vzadu zadni stavba vice pracuje. Zvlast se to projevuje ve vyjezdech a pri dupani do pedalu (tam to nemusi byt tim posunem). Otevirani tlumice pri narazu jsem nejak zvlast nevnimala, ale pri rovne rozbite ceste to zehlilo hodne dobre, takze to asi fungovalo.
c) detaily jako osa oci-predstavec-predni stred jsou par cm dopredu, vlastovky (na ktere se btw neda vubec nic dat a kdyz uz, tak je to nasikmo - svetlo sviti doprava, na gps se musim divat skoro z boku)... ale to jsou fakt jen detaily.
a) Tohle není problém velikosti rámu, u menšího bude stejný úhel sedlovky a bude to úplně stejný. Pokud nejde sedlo více dopředu, tak potřebuješ rovný zámek místo hokejky (a ten to vyřeší opět na obou velikostech).
Nepatrný posun sedla dopředu ale stejně nemá až tak výrazný vliv na to kolik bude zadní stavba pracovat.
c) Tahle pomůcka u výše položených řídítek nefunguje (já mám posez přesně jak mi sedí s řídítky výše a řídítka vidím hodně daleko před osou předního náboje a to při 105mm představci, abych je měl v zákrytu, tak bych musel mít představec tak 1-2cm).
Bohuzel tu mam jen hokejku a pak jine prumery :(
Jinak IMHO tam rozdil bude. Pri slapani dopredu slapu s vetsi silou (mam na to vic casu), takze ten rozdil nebude je v uhlech, ale i v presunu energie. A kdyz ne, tak me aspon nebudou bolet kolena :)
Hele, wewe, ještě mi řekni - co tomu říkala záda?!?
100/100 je opravdu až letošní. 06 model byl 100/90 (90 vzadu). 80/80 je ještě nějaký starší. Myslim, že 05 už byl taky 100/90 (ale tady to nevim jistě).
Ne, ne. Na 100mm se tomu už možná dá řikat full, ale ještě si tím nejsem úplně jistý :-)
Právě že vůbec, moje ježdění je stále jasný XC, i k enduru má hodně daleko (drop větší než z 30cm nehrozí).
Takže MlokDH je opravdu :-)
No ja nekdy preletim vic, nez 30 cm, a v porovnani s tebou bych byl drahar?
Větší dropy, to už zavání endurem, to bys měl pomyslet opravdu na vyšší zdvihy :-)
Pokud si tedy myslel 30cm výškových, na délku taky přeskočím o něco více.
Těch 30cm jsem myslel teréní schod s 30cm výšky s dopadem na placku (prostě čistý dropík).
Mam na mysli stejny teren, my to tu mame od asfaltu skoro az po trial. Zase je to vyhoda na technictejsich maratonech, kde s kolegy projedem to, kde ostatni tlaci. Pokud teda nejsou zacpy, grr.
Tech 30 cm zacina byt limit pri preskakovani na vysku.
Fotky:
http://www.acoma.cz/index.php?c=foto2&kat=101
GPS:
http://utrack.crempa.net/report/saved_report...
hele wewerko, nechci být rejpal, ale TO mezi 54tým a 60tým kilometrem, to je ten malej kopeček jak jsi tvrdila před hospodou??? :)))
No, kdybys ji znala, tak uznáš, že vás vysloveně šetřila :o)))
Vždyť to mělo jen 250 výškovým metrů, takže měla pravdu, opravdu malý kopeček a to celé ještě na cca 5-6km (po přibližném odečtení z těch 7km úseků co nestoupají).
Pro zajímavost čemu já řikám krátká vyjížďka ale zato s pořádným kopcem:
http://data.mlok.net/gps/jeseniky/profil.PNG
A ještě s vyznačením nejhoršího úseku, kde k tomu stoupání byl i nelehký terén, takže tenhle úsek jsem tlačil (vyjet se to možná ani nedalo i pro zdatnější než jsem já). Ostatní bylo jetelné, ale poslední část před vrcholem je pro kola zakázaná, takže jsem tlačil cca 1km na konci ještě taky (i když by se to z větší části jet dalo).
Aha, vypad mi odkaz
http://data.mlok.net/gps/jeseniky/profil2.PNG
A tohle dolů:
http://data.mlok.net/gps/jeseniky/profil3.PNG
bylo překvapivě naopak úplná sranda (akorát dobrý test na brzdy, kdo je uvaří a kdo ne, pustit se to nedalo) a sjeli to všichni z naší party (včetně pár, kteří jezdí málo a techniku mají hodně bídnou). Tam ale byl tvrdý povrch, jen sem tam nějaký šutr (horní sjezdovka ze Šeráku do Ramzové).
Tak je teda fakt slušný. Člověče, ten úsek musel být pěkný záhul i když se to "jen" tlačilo :o)))
Přes tenhle sklon, bych to ale já tlačila i dolů :o)))
To tlačení záhul byl alespoň pro mě slušný. Pro mě je tlačení skoro horší, v tuhých tretrách se prudké stojky nechodí nejlépe a jak je neohebná bota, tak z toho bolí lýtka.
Kdyby byl tvrdý podklad bez technických překážek (nebo pro tohle ideálně asfalt), tak se dá vyjet ještě výrazně prudší (v Chorvatsku jsem jel od moře přímo do svahu po asfaltu odhadem nějakých 35% a to se ještě dalo, i když jsem to nevyjel v kuse kvůli fyzičce; ale byl to jediný kopec na asfaltu, kde jsem si musel hlídat zvedání předního kolo, to jsem nikdy jindy na asfaltu nezažil).
35%? husty... na Rip je v jednom useku 29%stoupani a tam du na kasparka do stoje abych nesel na zada...
Přesný procenta nevim, tam jsem ještě neměl gpsku, je to odhad na základě porovnáví se spoustou jiných prudkých, kde ten sklon znám.
A byl jsem tam na fullu s nižším zdvihe, co jsem jezdil dříve, kde mám Rebu s u-turnem. Normálně jsem u-turn nepoužíval vůbec, ale tady jsem si před kopcem snížil vidlici ze 115 na 85, abych právě mohl sedět celý výjezd v sedě (i tak jsem si musel na nejlehčí převod dávat pozor na prudký záběr, aby se to nezvedalo). Kdybych to nemohl jet v sedě jen s lehkým předklonem, tak bych to nedal fyzicky ani náhodou.
V terénu mi pak ale stačí mnohem menší sklon a mám dost. Ten začátek na tom profilu (první prudký úsek) nemá ani celých 20%, bylo to po louce, která nejela (měkčí povrch, který se bořil) a konec pak sem tam i nějaký menší šutřík (to už na užší stezce mezi plotem a lesem, povrch stále spíš měkčí tráva, ale do toho sem tam šutřík) a už to bylo právě na mojí hranici, co moje fyzička dokáže. Být to 2x delší ten úsek, tak už ho v kuse nevyjedu.
Teda, ja tam sla do stoje a musela jsem dolu. To proste neslo. Pravidlo Ripu c. 1 zni: zakousni se do riditek a nepust :))
v sede bych to nevyjel... ve stoje tam davam asi 3 useky, ale chce to sakra davat pozor aby neulitlo zadni kolo... a stalo me to obed, kterej sel nahore do krovi.... pravda, mozna to neni na kasparka ale druhej nejvetsi pastorek, jistej si nejsem :)
S tou jízdou ve stoje mi to právě není jasný. Ve stoje je mnohem obtížnější držet zadní kolo bez hrabání a přední bez zvedání, abys přitom byl v pozici, kdy využiješ výhodu většího záběru ve stoje.
Já bych půlku kopců, které v sedě dám ve stoje nevyjel.
zadni kolo mi ve stoje fakt neklouzalo, ale predni v sede hodne kopalo... to pak staci malo a du z kola...
zdvih vidle byl na 85mm a zamkla aby nekopala, ale proste merida kope sama o sobe :|
Kopání vidlice ve výjezdu, to nějak nechápu, co by to mělo být a jak by to mohlo vznikat (a zvlášť když nemáš žádnou pochybnou nefunční vidlici, kde bych si dokázal představit snad cokoliv, ale u fungují vidlice jako Reco ne). Mě se ve výjezdu ani 140mm nezamčená vidlice téměř ani nehne (od šlapání), pokud tedy nedostane impulz od terénu.
Do prudkých výjezdů v terénu bych vidlici nikdy nezamykal, zamčená vidlice si drží většinou menší sag (tzn. více se zvedá přední kolo), no a o tom co to udělá v takové stojce při přejezdu nějaké překážky ani nemluvě.
jde o to ze kdyz jedu na kasparka, tak cas od casu nechtene slapnu do pedalu vic nez bych mel, nasleduje stlaceni vidlice a nasledne vraceni zpet - tim mam na mysli kopnuti... pokud jedu prudky kopec, kde se musim temer zakousnout do riditek, tak neni tenhle efekt zrovna prijemnej... Fakt je ten, ze mam odskok nastavenej na hodne rychlej, ale pomalejsi mi prisel, ze spatne zehli a cas od casu sem se "propadal" pri vjezdu na velkou diru
ale v 99% kopcu vidli s tejne nezamikam protoze se temer nehybe ani na 130mm... jedine, kdy poznam zamcenou/odemcenou je v pripade, ze blbnu a do kopce jedu ve stoje, pak ji rozhoupu opravdu hodne, ale to stejne delam max na silnici a ne v terenu...
Frekvenční šlapání na lehké převody je jedna z mála věcí, které mi jdou opravdu dobře (narozdíl od fyzičky a některých technických dovedností na biku), takže tenhle problém nemám, proto si to nedokážu moc představit.
Spíš bych čekal, že při prudkém záběru se ti zdvedne přední kolo (já když schválně zaberu hodně na nejlehčí převod, tak se mi to tedy stane, i když možná, kdybych to zkombinoval s nějakou hodně zalehnutou polohou na řídítkách, tak to bude jinak; ale protože se mi přední kolo nezvedá při plynulém šlapání, tak možná nepřenáším těžšiště až tolik dobředu, když to není potřeba, tím pak lépe sedí zadní kolo a nehrabe) a tedy, že síla, která bude chtít otáčet celou soustavu okolo zadního kola bude větší než síla opačná způsobující stlačení vidlice (přeci jen nejlehčí převod je výrazně lehčí než 1:1). Proto mi to nebylo jasné, jak se tohle může stát.
Ale když to píšeš, že se ti to tak stává, tak tomu samozřejmě věřím.
Odskok na rychlejší nastavení u RS vidlic, to je v pohodě. Já jezdil (tedy ještě i sem tam vyjímečně jezdím) Rebu nastavenou na úplně minimální odskok, což už bylo tak akorát na hranici lehkého kopání (mám rád co nejaktivnější vidlici, která ještě nekope). Skoro bych řekl, že mají ten rozsah příliš malý. Ono tedy záleží i na tlaku, pro větší tlaky (nebo silnější pružinu u pružinové verze) je potřeba o malinko více přitlumit nastavení odskoku pro stejné chování.
S pohupováním vidlice jsem na tom stejně, ve stoje se rozhoupe při pořádném záběru opravdu hodně. A když mám chuť ojediněle jet ve stoje delší kus po asfaltu (ojediněle hlavně proto, že po asfaltu vůbec moc nejezdim), tak je to jediná situace, kdy si vidlici zamknu.
Ohledně těch výjezdů ... přišel jsem na zajímavou věc. Vždycky jsem se (logicky) snažil dát těžiště co nejvíc dopředu, jinak mi šlo přední naproti. Takže jsem šel ze sedla a zalehával de facto před řidítka. A pak se mi nedařilo udržel plynoulou frekvenci šlapání, takže přední šlo stejně naproti, a navíc odlehčené zadní při rázech záběru prokluzovalo. Tak jsem náhodou zkusil něco jiného, to jest zůstat v sedle, ale místo posunu těžiště dopředu jsem jenom zalehnul hodně "na plocho". Výsledek byl neuvěřitelný. Zadní neprokluzovalo, přední nešlo naproti. Vysvětluji si to jediným možným způsobem, a to že snížení těžiště při zachování plynulosti frekvence šlapání má daleko lepší efekt, než přesun těžiště dopředu. Možná je to blbost, ale mě to tak přijde.
Už mě to nepustí reagovat přímo. Ono to právě funguje přesně jak píšeš. Přesouvání těžiště moc dopředu opravdu vždy příliš odlehčí zadní kolo a je konec.
No a když je rychlé snižování vidlice (a snížíš zdvih), tak to funguje jak píšeš, až na jeden rozdíl, že se ani nemusíš téměř předklánět (pokud to tedy není už něco šíleně prudkého) a jen šlapeš v sedle.
No tak super ! Ale stejně mám lepší pocit z toho, že jsem na to přišel sám, než kdyby mi to někdo poradil :-))
Já ve stoje vyjedu ještě výrazně méně než v sedě. Ve stoje pro udržení správné pozice, aby se to nezvedalo a nehrabalo je třeba být v pozici, která je pro ideální využití sil zcela nevhodná a tak mi hrozně rychle dojdou při tom síly.
S posledním kolem, co teď jezdím je to ale pohoda, snížím vidlici a sedím a nemusím kvůli zvedání předního kola řešit ani v těhle extrémech téměř nic a jen šlapu. Takže končím buď na fyzičku nebo na techniku, pokud kromě toho sklonu jsou tam třeba i velké šutry nebo jiné překážky (ale to v podstatě opět nepřímo končím na fyzičku, protože na šutr je často třeba jen zrychlit a pak lze přejet v pohodě, ale na to není fyzička v té stojce).
No, jo :) Jeli jsme oklikou po min prudsi ceste. Jeste se to dalo vzit modrou turistickou rovnou pres vrstevnice.
Nicmene relativne to same sis nastoupala na druhe strane, jen to bylo postupne.
Na 66. jsme pak pred Novou Hospodou, kde jsem puvodne navrhovala odtrzeni a 69km je prejezd stary benesovsky.
Jeste detail. GPS mi pri vyjezdu ze stejneho mista ukazuje 80m vyskovy rozdil. Netusim proc :(
:) nešlo o ten lístek, ale o vlak - přece jenom nerada jezdím metrem s kolem, a ta cesta přes dálnici domů pak taky není příjemná.....vláček mi staví kilák od domova, to je jiné kafe :)))
jinak jsem moc ráda že jsem jela, sice mi po té dlouhé pauze kopečky daly zabrat, ale alespoň byly sjezdy a oběd zasloužené :)))
Tak jsem byla vratit kolo a zpet jsem se jela projet na Konikovi. No a vratila jsem se pomerne na***na.
Pri vyjezdu po zeleny z Brezanskyho udoli nahoru na Tocnou jsem videla stopy ctyrkolky (nebo maleho traktoru). Na par mistech je bahynko, sem tam pohazeny sutry, ktery jsou normalne vys. Staci tam projet jeste 10x a cela cesta je v haji... hajzlove :(
No a dalsi sok. U Tocny jak se vyjede od heinikarny je plan mezi lesem a lesem vedle hospody. Tam zavezli sutry a zahrnuli tak z 90% cestu, ktera tam vedla. Ta byla hodne rychla a ted je tam misto ni propletani mezi keriky (ale je uz dost znacne proslapla). Nechapu nejak duvod navazeni.
jestli myslíš tu cestu z letiště lesem do rokle, tak tam jsem v neděli málem udělala kotrmelec, když jsem nic netušíc vjela místo na vyjetou cestičku do hromady kamení. Taky nechápu proč je stráň plná kamení, když z tunelu a připravované dálnice všechno odvážejí na protější pole. Bohužel jinudy se jet nedá, rokle je tam dost hluboká, takže nezbývá než cestičku zase projet :-)
V pripade, ze by to zasypali uplne, tak se asi bude jezdit pres letiste :) Asi to tak chteji mit, kdyz premysli kolenem.
hmm vubec nevim o cem mluvis, asi se tam budu muset o vikendu jet podivat...
http://www.mapy.cz/#x=133083136@y=135587776@z...
U letiste mezi zlutou a cervenou turistickou je plan s keriky a konci tam letiste. Kousek vedle toho stromu je naznaceny i konec cesty. Tak to zasypali.
Včera jsem měl dovolenou, tak až teď: omlouvám se ještě jednou wewe i ostatním - v pátek večer mi volali rodiče, že jim přestala týct voda a že máma chce v sobotu prát a znáte to - kdyby to nebylo hned, tak by se asi Země začla točit obráceně :-). V sobotu ráno jsem tam na sedmou byl, vytáhli jsme čerpadlo za studny, v půl devátý jsem jel na otočku do Benešova pro náhradní díl a v jednu jsem byl hotový. Tak jsem dal jen kratší cestu na Sázavu.
Fakt mě to bylo líto, nespravily to ani houbový řízky, co mi máma uvařila :-).
Přes bučiny jsem se vracel včera vpodvečer - nádhera :-)