Navrhuji obrátit se přímo na firmu AZUB (www.azub.cz) zabývající se stavbou lehokol. Nebo já jsem sehnal dlouhá lanka před dvěma lety na náš tandem např. u firmy Tandemservis ( www.tandemservis.cz), kde se samozřejmě z důvodu dlouhého rámu používají rovněž nadstandartní délky všech druhů lanek.
Domácí stavitelé, bacha, neporušujete nějaký patent?
Aneb co všechno je patentované ...
;-D
http://webpages.charter.net/rcgilmore...
Náš lehotandem má zadní brzdové lanko asi tři metry, čili ani klasické tandemové lanko nestačí (to je dva a půl). Stavitel zakázkových kol u kterého jsme si nechávali svařit rám nám naletoval koncovku na metrážové lanko a prvních cca 800km to funguje bez problémů.
Jinak kdyby někdo objevil nějaký snadno dostupný (třeba internetový) zdroj hotových delších lanek, zajímalo by mě to. Maminčin Azub Cé má taky nějaká lanka přes dva metry.
Ked som kedysi robil v bajkšope tak sme brali lanká odtialto www.bikeservis.com a viem že si tam dávali robiť aj špecialitky na zakázku. Treba tam napísať a uvidíte.
http://shop.bike4u.cz/index.php?pid=200&id...
http://shop.bike4u.cz/index.php?pid=200&id...
http://shop.bike4u.cz/index.php?pid=200&id...
Ono to sice není k věci, ale to je taký problém si navrhnout kolo kde vystačijou standartně dlouhý lanka ty dvoumetrový? Sice sem dělal svůj první šlapohyb v podstatě od boku "jak to vyšlo", ale lanka všude aji s rezervou stačili.
Nadstavit lanko půjde rybářským uzlem a zaletovat cínem - zvlášť v místě kde vede podél rámu mimo bowden.
Většina CLWB nebo LWB kol bude potřebovat na přehazku a případně i zadní brzdu víc jak 2 metry. Napřed musíš z rukojeti po řídítkách až někam k pedálům a pak od nich dozadu přes celou délku svých nohou plus u přehazky ještě poloměr kola a smyčka bowdenu za přehazkou. A jen ta délka nohou je přes metr. Takže pokud se chceš vyhnout lanku přes dva metry, limituješ si možné koncepce lehokola asi tak na polovinu. Kvůli trablu s lankem to fakt nestojí za to.
A tož ale zase CLWB ani LWB se obvykle nedělají s horním řízením takže je to ke každýmu kolu od řidítek dopředu aji dozadu přibližně stejně daleko. S dýlkou drátku vedení k tachometru sem narazil- přiznávám- je krátký :)
Kdes byl na tomhle, "obvykle se nedělají s horním řízením"? Kam až můj přehled sahá je drtivá většina komerčně vyráběných strojů jako Rans Stratus, V2, nový Xstream, Lightfoot Ranger, HPVelotechnik Spirit, M5 CityMate, Azub Easy nebo samozřejmě klasické Easyracery mají všechny horní řízení. A dlohá lanka. Každý kdo takové kolo chce napodobit se s tím potká.
A tož baj očko sem sčítnul na pokrytí dlouhý kola a vychází mi to 5:3 ve prospěch dlouhých kol se spodním řízením, což značí i to že v našich zeměpisných šířkách je nejobvyklejším strojem/stavbou SWB kolo.
Obecně v Evropě převažují SWB, vlastně LWB se vyskytují jen vyjímečně. Jak v sériových tak v homebuildech.
Vzorek osmi kusů se vzájemným poměrem blízkým 1:1 navíc sebraný v jediné zemi má jen velmi malou vypovídací hodnotu pro tu zemi a naprosto nulovou v jakémkoliv širším měřítku.