Zdravím. Na fotkách z posledného zrazu som si všimol veľký počet trojkoliek. Budem tiež stavať trojkolku. Zatial dávam dokopy nákresy, materiál a pod. Konštrukcia by bola podobná značke z Austrálie + daľšie detaily od rôznych výrobcov, proste to najlepšie z každého. Materiál na stavbu bude ocel 25CrMo4, bubnové brzdy. Strojné vybavenie nie je problém, tým je iba čas - mám ho málo. Takže to bude akcia na dlhé zimné večery. Aby sa mi to oplatilo chcem tých rámov, prípadne celých trikov postaviť viac. Týmto chcem osloviť prípadných záujemcov o trike aby v tejto diskusii prejavili svoje názory a prípadný záujem. Priebežne tu budem informovať o priebehu príprav a postupe prác. Taktiež, ako bude postupovať proces výroby, budem sa snažiť skalkulovať približnú cenu pre prípadných záujemcov. Čakám na Vaše podnety a názory.
Ty už máš tu svou jistě vymyšlenou. Já jsem ve světě objevil takovéhle posouvadlo - hodil-li by se ti nějaký nápad, tu ho máš ...
http://www.ihpva.org/com/PracticalInnova…
;-D
Děkuji Ti!
http://www.ihpva.org/com/PracticalInnovations...
teď už by to mělo fachčit ... ;-)
Ďíky za odkaz, tuto stránku poznám. Geometria je naštudovaná, bez toho by som sa do stavby nepúšťal. Mám už pár skúseností a videl som už rôzne stavby, ale chcem sa čo najviac priblížiť profi stavbe. Mám stanovené podmienky pod ktoré nechcem ísť (materiál, spracovanie), radšej nad tým strávim viac času, ale bude to 100% po technickej aj vizuálnej stránke. Tajne dúfam, že do zrazu v Hodoníne to bude hotové :-)
Ahoj! Už jsem přemýšlel taky o tříkolce, ale o tandemu (něco jako Greenspeed GTT). Nevím, jestli se mám do něj pustit, protože žádný zkušenosti nemám, tak snad mi pomůže ten výše uvedený odkaz. Hlavně potřebuji zjistit, jak tlustou na to mám sehnat rámovou trubku.Chtěl bych na to použír ocel 25CrMo4.
Hrúbka steny je na klasike 1,5 mm, priemer okolo 45 mm v prípade legovanej trubky. Na tandeme neviem, ale asi radšej viac. Ak máš možnosť zohnať materiál tak je to v pohode. Ten materiál je totiž najvačší problám
hmm, tak to je blbé, po materiálu jsem se ještě nekoukal.
http://62.168.62.45/cze/maloprodejny/olomouc.php
tam to máš za humny.
Podívej se do Ferony ve Starém Městě u Uherského Hradiště směr Brno za podjezdem v levo je tam velká výběr legovaných trubek
Tak to ti dost fandím. Sám bych něco jako Greenspeed GTT chtěl, ale asi se ke stavbě nedokopu (a ke koupi už vůbec ;-))
Ak bude čas a dostatok materiálu, môžem ten tandem skusiť ako také konštrukčné cvičenie. Určite by ale nebol skladací. Rám na klasický vzpriameny tandem som kedysi postavil a odvtedy mi visí v garáži.
http://www.ihpva.org/people/tstrike/rws.htm
...to je nářez, co!?
zajímavý. Jen mi není jasný v čem je výhodný, aby se zatáčlo zadnima kolama? Mě to přijde nevýhodný ze všech stran ať to probírám jak to probírám. Ale asi by to chtělo se na tom svézt, třeba to má jízdní vklastnosti dobrý.
Jo jestli je to v tom textu někde napsaný tak sorry:o) Já si můžu jenom prohlížet obrázky:o)
No nečetl jsem to celý, ale podle mě je jediná výhoda v tom krátkém standardním pohonu. Naopak za drastickou nevýhodu považuju to řízení. I kdyby to ten týpek dokázal mít stabilní do vysokých rychlostí, furt se to pilotuje jako vysokozdvižný vozík, zatímco FWS tadpoly jako Greenspeed se řídí jako porsche.
Př istavbě našich oblíbených lehokol se vyskytuje spousta, řekněme těžko stravitelných nápadů, žádné ale nehaním, protože jak se říká chybami se člověk učí. Mě by na příklad zajímal pohon popmocí pedálů tedy s pohybem vpřed a vzad, snad to říkám srozumitelně, četl jsem, že tento pohon je často využívám právě u trojkolek, protože umož'nuje nízkou příď vhodnou pro kapotování. Víteli někdo napište na [email protected]
http://www.jetrike.com/
co tohle. Dal to DRais jako odkaz v jiném vláknu.
Čo poviete na toto http://versatile.web-log.nl/versatile/optima... Je to jednoduché, funkčné, značka Optima zaručuje, že to až taká slepá ulička nie je, aj ked škoda že sú v tom osamotený.
dvacet sestky jsou na trikolkach opravdu na nic. A Optima nezarucuje nic. Videl jsem od nich celoodpruzenou trikolku, ktera si pri propruzeni skrkala spodnim rizenim o zem....
Doplnim proc jsou 26tky horsi.
Na trikolce dostavaji predni kola velke stranove zateze, kolo se nakloni, ale trikolka ne a pobere tak vse, vysledkem je snadnejsi osma.
20tky maji lepsi pomery uhlu trojuhelniku dratu a vysledkem je pri stejnem poctu dratu vyrazne vyssi tuhost a odolnost vypletu.
http://www.berkut-trikes.com/ger/berkut-special...
Bekrut-trikes mě velmi zaujal, přední náhon na obě kola je jistě unikátní, ale jsou u nás na to podmínky? Chce to především diferenciál a to jak každý ví je problém i u profesionálních trojkolek je poháněné jen jedno kolo.
Malý diferenciál pro tříkolku máme vyvinutý. V případě zájmu můžeme pár kusů vyrobit. Úplně levné to ale nebude, kusová výroba něco stojí.
http://www.delphion.com/cgi-bin/viewpat.cmd...
nic nového pod sluncem ...
Ty letmo uložené náboje s bub.brzdami sem si nechal před týdnem poslat odtud: http://delfi-reha.cz/pdf/cze/04-naboje.pdf
(pro ty kteří shromažďují materiál na tříkolku)
Jestli to není tajné a stály 1ks přes 700,-tak je to drahé máme levnější
Ani náhodou nestály přes 700,- odkud teda máte ty vaše drahé?
Ty moje drahé mám od jediného dovozce od kterého to bere i AZUB a i ten Tvůj prodejce,ale jestli si náhodou nekoupil ty naší výroby ty stojí 150,-Kč
AZUB nebere naboje od nikoho v Cechach..... :-)
Fando, neberte to nějak zle. Jarmes nakupuje ve velkoobchodě a za tuto cenu to dává dál. Mě takhle už pár věcí na kolo koupil a bylo to za cenu, kterou nikde na netu nenajdeš, proto to ber jenom jako snahu pomoct. Pokud jste nakoupili levnějc, je to určitě vaše plus.
Chceme něco zkusit a hledáme technicky zdatného nadšence pro stavbu tříkolek. Nemáte zájem o nárazovou
spolupráci?
V jednom příspěvku jsem zahlédl, jak chválí trike, že jen jak bude šedivý a vousatý tak si trike pořídí. No a já už jsem, po prvním pokusu stavby lehokola se pouštím do stavby trojkolky a hledám informace, materiál a spřízněné duše. Touto formou děkuji kamarádovi Finnovi za pomoc při shánění bubnových nábojů a spoustu dobrých nápadů. Přivítám jakoukoliv dobrou radu za kterou předem děkuji.Moměntálně řeším záležitost sedla a jeho výroby, jsem totiž z těch, kteří raději vymýšlí a vyrábí. než kupují.
Emile, dle mých chabých zkušeností z testů mojí tříkolky to chce hlavně trochu anatom, aby ses v prudkých zatáčkách neposouval na vnější stranu a nemusel se rukama jistit. Ruce by podle mě měli sloužit jen na řízení. Pokud by si měl zájem o moji laminátovou, není problém, kopito mám.
Proč vlastně tříkolka? Jakou má zásadní výhodu oproti lehokolu - větší rychlost při menší námaze? Odpružené většinou nebývají, tak co rázy do sedačky? Možná už to tu někde bylo, ale zajímalo by mne zda je vzrůstající zájem o tříkolky podložený objektivně nějakým měřením, testem, srovnáním čímkoliv.
Dle mne, kromě toho, že neupadneš na ledu žádnou zásadní výhodu nemá. Já ji stavím, protože vyjde nízko a jde tam lépe zakomponovat sundávací plátěná střecha proti dešti, než na jednostopa. Jo a mám odpruženej předek i zadek. Jinak jízda ve smyku je na tom vzrušující, pokud to člověka baví, ale jinak se na tom nadřeš logicky víc. Ještě má tu výhodu, že do kopce můžeš jet rychlostí třeba 1km a nespadneš kvůli rovnováze. Ale jiní zkušení tříkolkáři se na její využití dívají třeba jinak, já jsem začátečník. Ale myslím, že se tu o tom už psalo.
Také se chystám stavět trojkolku, už proto, že jsem staršího ročníku. Rád bych podiskutoval na to tema. Jestli budeš mít zájem piš mi na můj email [email protected] Snad bych i uvažoval o koupi rámu na trike, je jen otázkou jak by vypadala a o jakou cenu by se jednalo. Zatím díky a budu se těšit na odpověď. Mišan
Ahoj kluci,
už delši dobu si neco kutim sam, protože ty vaše odborné výkresy jsou na mně moc složité .-).
Kluci nechce někdo začít stavět tříkolku : na ruční a nožní pohon současně a ještě vzadu na el. pohon ?
Není vám líto že ruce zahálejí ? a můžete pohon třeba sřídat ruce, noh,y elektřina...
Pohon na přední kolo ruce i nohy, přehazovačka v přední nábě, protišlapná brzda, žádné lanka vše velmi jednoduše.
prosím pouze o příspěvky které dovedou tento nápad kupředu - ke světlým zítřkům :-).
Díky Mojmír
Pan Hrabal na tebe v Pábitelích zapomněl. ;-)
to je vše co vyplodíte kluci ?
no ji i Michalangelo musel čekat 400 let.....:-)
Mojmíre, ještě jsi zapoměl zmínit, že nožní šlapání by mohlo být lineární a zadní elektrická náprava odnímatelná a zaměnitelná za "jednostopou", čímž by z tříkolky vzniklo klasické lehokolo. Jirka
zase zůstanu v zivotě sám - nepochopen, myslel jsem že alespoň vy budete mít trochu představivosti. ... pokud se neozvě běkdo kdo se nebojí, zamáčkněte slzu odcházím....
Neodcházej a stavěj. Jsem rád že se našel ještě nějakej (blázen) jako já a chce experimentovat proti všem. Já tu trojkolku s lineárním šlapáním stavím. Je pravda ,že dost dlouho.
A nejsi osamocen. I já ( a taky dlouho ) po chvilkách páši v garáži trojkolku s se skorolineárním šlapáním. Vytrvejme a pak "lehněme"!
Super kluci tak jsme 3,
já, jer a drak, ještě jednoho a jsme jak 4 mušketýři.
Hoďte mi skype a muůeme si po troškách vyměňovat názory, já už to mám tak z 50% hotové. Hned se mi lépe dýchá :-).
Ahoj mojo.
4 mušketýři míří do Hodonína !
Ono už něco takového existuje.
Akorát to asi nemá ten elektomotoor.
http://www.youtube.com/watch?v=dgQgWetZ1NE
http://www.berkelbike.nl/index.php
Alebo tu je nieco slovenskeho
http://www.special-bike.net/
Mne by zajímalo, jak hodláte řešit to, že všechna vozidla a kola nově vyrobená musí být schváleného typu.
Netýká se to jen vozidel sériově a hromadně vyráběných?
Naše "bastly" jsou prototypy, ne?
;-D
Je to ve vyhlášce o provozu na veřejných komunikacích:
... všechna jízdní kola vyrobená po roce 1971 musí být schváleného typu... A schvaluje to Strojírenský zkušební ústav.
Jestli se nemýlím, tak taková vyhláška neexistuje. Zato platí VYHLÁŠKA č. 301/2001 Sb.Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích § 30 a příloha č.13, kde se o tom co píšeš nikde nehovoří, ani nepíše.
To, co tvrdí Fanatik, bylo ve vyhlášce č.32/1970 Sb.,FMD (pro neznalé: Federálního ministerstva dopravy).
Ten zkušební ústav si tam "přimedvědil", aby svému tvrzení dodal vážnosti.
S tím na mě, kámo, nechoď. Jsem pamětník.
Ale snahu měl.
Máš pravdu, bylo to zrušené v r. 84, Ale ten SZÚ je v Liberci a jízdní kola spadají do povinného hodnocení, jejich vybavení však ne, ptal jsem se na to.
Možná jsem natvrdlej, ale co se teda na těch kolech povinně hodnotí, když je to snůška součástek?
Podle přirozeného práva si každý stavitel schvaluje a uvádí do provozu svoje vlastnoručně postavené kolo sám sobě, když je spokojen tak na něm jezdí, když ne-neudělí si razítko a pustí se do jiného výtvoru.Máme svobodu, to je každýho věc na čem jezdí.
Nebo když mě jako přejede auto tak budu vinen já že to nebylo tím že auto jelo stovkou přes vesnici ale tím že kdybych měl obyčejný kolo tak by mě něpřejel? Když chceš psa bít, hůl si vždycky najdeš (když to nejde podle jednoho paragrafu tak se jistě najde jinej).
Lehni,
přidávám jen linky, co jsem našla mezi bookmarky, bez komentáře:
http://www.shrudder.de/leitraga.html
http://www.tripendo.com/EDEFAULT.htm
Vidím, že diskusia, ktorú som založil sa pekne rozrástla. Ospravedlňujem sa že som sa dlho neozval. Menil som zamestnanie a hlavne som čakal na náboje z bubnovou brzdou. Tie úspešne dorazili a tak môžem pokračovať ďaľej. Začal som zavesením pr. kolies, ktoré bude z hlavových zložení. Problém, ale stále mám z materiálom rámu. Cr-Mo ocel je v malých množstvách skoro nedostatkový tovar a keď je, tak je neskutočne drahá. Mám skúsenosti zo stavby rámov lehobikov, ale trike som ešte nerobil, tak na skúšku urobím prvý rám z tenkostennej ocele 11 523, čo je vlastne Hi-Ten používaný na lacných bycikloch. Neskôr, keď bude dotiahnutá geometria a detaily, skúsim aj tú Cr-Mo ocel. Čo sa týka dizajnu a geometrie bude to kombinácia viacerých osvedčených vecí: geom. rámu- Greenspeed, riadenie-Catrike, predné odpruženie- Optima Rhino FS. Zatial tolko. Tiež robím osvetlenie na Azuba na 12 V z reflektorovej halogénovej žiarovky typ MR 11 20W (používajú sa v podhladoch). Rovnaký typ sa robí aj osadený led diódami. Ten má nejaké 2W. Jedno bude "dialkové" a jedno tlmené. Batérie mám prístrojové 6V 7,2 Ah spojené na 12V. Žiarovky budú umiestnené v parabolách z duralu. Kvôli zviditelneniu v cestnej premávke za tmy dám asi ešte zo spodu rámu neón. Jednak je to dobre vidieť a aj to zaujímavo vyzerá.
Inak keby mal niekto záujem o tie žiarovky, tak sú to tieto: http://www.ziarovky-led.sk/index.php?act...
Chcem Vám všetkým popriať všetko dobré v novom roku, veľa šťastných kilometrov, veľa nových nápadov na lehokonštrukcie. Samozrejme zdravie, pohodu a pochopenie v rodine.
Je po Sviatkoch a každý z nás sa pomaly rozbieha do pracovného tempa. Ja po zmene zamestnávateľa mám znova trocha času na svoje koníčky. Prichádza čas kedy sa zatvorím do dielne a po trochách budem dávať dohromady môj plánovaný trike. Postup práce by som chcel fotograficky dokumentovať a dať to niekam na web. Chcem poprosiť niekoho, kto má s tým skúsenosť, keby mi poradil ako to urobiť.
Tiež sa chcem spýtať prípadných záujemcov koľko by reálne boli ochotný dať za kvalitne vypracovanú, kompletnú, rámovú sadu triku podobnú modelu jednoho austrálskeho výrobcu. Jednalo by sa o materiál Hi-Ten, neskôr možno Cr-Mo. Vo výhlade je aj verzia tandem. Tak píšte svoju predstavu. Pretože sa mi pri výrobe oplatí robiť viac kusov dielov, budú nejaké rámy na predaj. Podronosti môžeme rozobrať buď tu, alebo môžete písať na mail.
fotky cpi na rajče. Je to jednoduchý a zadarmo. Je fuk v jaký je máš velikosti samo ti je to zmenší na velikost vhodnou pro web. Když to pochopil takovej anti počítačovej hacker jako já, tak to pochopíš taky (tak nějak to řekl i mě kdysi Wert a měl pravdu)
www.rajce.idnes.cz
Ďakujem za tip na rajče.net. Pre prípadných záujemcov zopár fotiek mojej práce. http://majsterem.rajce.idnes.cz/HPV/#album Je to lehobike, ktorý som predal minulý rok na jeseň. Na rajče.net budem postupne dokumentovať postup na stavbe triku.
Souhlas, pěkná práce. Jsem zvědav na tu trojkolku,
Na trojkolke sa pilne pracuje, ako som ale spomenul, musím živiť rodinu, takže to ide po trochách. Predné závesy sú zvarené, zopár častí rámu čaká na zvarenie, ďaľšie pripravujem. Čapy riadenia prišli, ale musím nájsť iného dodávateľa, 1000 Sk za dve klzné puzdrá je brutus. Snažím sa robiť postupne fotodokumentáciu, ktorú dám na rajče.net, tam si každý prípadný záujemca môže urobiť predstavu o práci na triku. Nastala malá zmena plánu, nechcel som robiť tandem, ale skúsim postaviť stavebnicu tandem-solo, kde sa iba vyberie stredový diel. Dobrá správa je, že materiál je 11 523 a bude aj Cr-Mo. Prípadné otázky na [email protected]
Do konca mesiaca bude pojazdná funkčná vzorka. Fotky detailov aj celkov dám na rajče.net. Bude k dispozícii rámová sada aj komplet trike. Podobnosť z jedným austrálskym vozidlom je čisto náhodná. Pre prípadných záujemcov rám bude za cca 10 - 12 000 Kč a komplet za cca 20 - 25 000 Kč podla výbavy. Spracovanie na dobrej úrovni: Hi-Ten, Tig, zvárané v prípravku, niečo sústruh, hodne fréza, ohýbačka trubiek a nakoniec prášková farba. Oplatí sa počkať. Videl som fotky niektorých strojov, ktoré sú tu na predaj a nič moc.
Tak som trocha pofotil diely triku pred zvarením. Dalšia fotosada bude po zvarení a dúfam, že bude čím skôr. Dávam do pozornosti, že tento rám bude k "mání" za dobrú cenu. Fotosadu si môžete pozrieť tu: http://majsterem.rajce.idnes.cz/trike_frame/
vypadá to fakt velmi pekne, jaka bude konecna hmonost?
Ešte som to nevážil. ale všetko je to tenkostenná ocel. Hrúbka steny max. 1,5 mm.
Chlape, pěkná profesionální práce. Vypadá to fakt moc dobře. Na tý hlavní trubce sem zahlídnul číslo 35 , to je průměr ?? Pokud by byl, při stěně 1,5 mm , není to slabé ?
Nie, priemer je 40 x 1,5 mm. To číslo bol len nejaký rozmer vzdialenosti diery. Ďalšie dotazy sem, alebo na e-mail. Som rád, že sa vám to páči, dávam si na tom záležať. Nechcel som robiť lacnú drchu z lešenárskych trubiek, ale lacnú a pritom dobrú alternatívu k drahým značkovým veciam. Je to môj koníček a zaoberám sa tým už dlho. Prvý lehobike som si postavil asi pred 12 rokmi. K tejto trojkolke som sa odhodlal po tom čo sme z dcérou mali možnosť sa voziť na Greenspeedoch a dcéra mi povedala že už normálny bicykel nechce. No neurobte dieťaťu radosť. Ak má niekto z vás záujem môže si tiež urobiť radosť. Info na e-mail.
Takže mám rám zvarený, teraz ho budem testovať, doladovať. Ak uspeje/nemá prečo neuspieť/ dostane nový komaxitový kabát a ďalších bráškov. Fotky na: http://majsterem.rajce.idnes.cz/100SSCAM/#album .Prvé dojmy sú velmi dobré.
Radostná správa, trike je pojazdný, vo fáze testovania. Zatial bez vážnych nedostatkov. Zajtra ho skúsim odvážiť, odfotiť a natočím nejaké video na You tube.
Ako som slúbil natočil som video, kvalita nič moc. Je to točené digitálom. http://www.youtube.com/watch?v=uxELnGDQ21o
Je tam vidieť aj prípravok na zváranie rámu, ktorý používam aj na prepravu triku autom.
Zopár nových fotiek: http://majsterem.rajce.idnes.cz/Test_triku/
Ospravedlnujem sa, že to tak kúskujem, ale zabudol som uviesť hmotnosť, tá je 17 Kg u nenalakovaného stroja
Teda 17kg to je dost slušné na tříkoku....
Podarilo sa mi vložiť aj druhé video. http://www.youtube.com/watch?v=2X6U79g06D0&...
nestaví se to na ty přední kola až příliš snadno?
Nie, treba tomu pomôcť, ale mám to už nacvičené. Pri normálnom sedení sa to nezdvihne ani pri prudkom brzdení z kopca. Inak do prudkej zákruty sa stačí trocha nakloniť na stranu zatáčky a skôr idú šmykom predné kolá, ako by sa to prevrátilo.
No Greenspeeda na trávě na přední nepostavíš, tohle bude oproti tomu citelný rozdíl. Nicméně mi to nepřipadne horší než ta dřevěná co jsme vyrobili s tatíkem. Úhel mezi rovinou spojující dotekové body předních kola těžiště a vodorovnou rovinou bude asi dost podobný jako u našeho dřeváku a jen o chloupek lepší než u klasických kol.
Výhoda téhle třikolky oproti Greenspeedu je světlá výška. Její nepřetržité předvádění mimo asfalt to sice hezky demonstruje, ale do terénu si neodpruženou lehotřikolku kupuje málokdo. Čekal bych nějaké silniční testy. Kdybych viděl puštění řidítek při 30km/h a včetně šlapání do pedálu v tu samou dobu, tak už snad mám i jeden rám objednaný. Bohužel ty "testy" po trávě rychlostí chůze o ovladatelnosti a jízdních vlastnostech nic neřeknou.
Chystám sa na jeden kopec, kde testujem maximálku. Na tom low racery čo si mal odo mňa som tam dal 90 km/h. Tam vyskúšam to šlapanie bez držania a skúsim to natočiť (asi radšej niekým z auta:-). Riadenie sa mi zo začiatku zdalo citlivé, ale riadidlá treba držať zlahka aby sa šlapanie telom neprenášalo do riadenia. Napríklad šikmý výjazd kolesom na 5cm rantel vôbec nevychíli riadenie do strany.
Co testování maximálky, jak to dopalo, žiješ? Dlouho ses neozval.
Dlho som sa neozval, menil som prácu. Bohužial za takú pri ktorej mám ešte menej času. Mám dokončený druhý rám, chcem ho dať konečne striekať. Prvý rám mal drobné problémy vo veľkej rýchlosti, keď som pustil riadidlá, stačilo aby som mal ruky na riadidlách zľahka položené a kolo bolo kludné. Nakolko som dodržal geometriu, štvalo ma, že sa to takto chovalo až som sa o tom bavil so švagrom, on je konštruktér sušiarní /alebo tak nejak/a ten mi to vysvetloval tak, že: originál je vyrobený z legovanej, pevnejšej ocele a má aj vačšiu schopnosť vnútorného útlmu vibrácií. Môj rám je z rúrok z rovnakým priemerom aj hrúbkou steny ako originál, ale z menšou pevnosťou /11523 oproti 15 tr./ tým aj horšie zvláda vibrácie. Nakolko sa to prejavuje len pri jazde vačšou rýchlosťou a bez držania riadidel, tak to neriešim pretože len blb v takej situácii pustí riadenie. Druhý rám v poradí je na tom lepšie nakolko čapy riadenia sú na 1 1/8"-ových hlavových ložiskách oproti 1" na prvom modely. Čo sa týka zrazu mám dilemu: chcel by som priviezť aj trike aj Miníka. Ale asi to vyhrá Trike. Inak práve pre nedostatok času rozmýšlam, že keby mal niekto záujem predám všetky diely na nedokončené rámy aj z prípravkom v ktorom sa to zvaruje. Sú tam všetky diely na 3 ramy iba to dať dokopy a povariť. Plus k tomu ako vzor jeden zvarený hotový rám.
Pokud nemáš svařený rám vyžíhaný kvůli odstranění vnitřního pnutí u kořenů svarů, tak nejde ani tak jen o "blba", který pustí řízení, ale o to, že hrozí nebezpečí prasknutí i u neblba. Pokud jsi ale tuhle operaci nevynechal, potom může pomoci proti vybracím ještě výplň trubek antivibrační PU pěnou, ale není zaručené, že to vždy pomůže.
Jinak já jsem na mé tříkolce zabudoval i motorek, ale po dvou dnech jsem jej sundal, neboť to jezdilo po rovině šedesátkou a svádělo to k riskantní jízdě, hlavně v zatáčkách a byla by jen otázka času, než by se něco přihodilo.
Žíhanie ocelových rámov nerobí nikto z firiem ktoré poznám a to z jednoduchého dôvodu, vlastne z dvoch. Za 1. cena a za 2. pokial sa rám zvaruje TIG-om /wolfrám v argóne/ je pásmo tepelného ovplivnenia tak malé, až je zanedbatelné. Žíhanie sa používa iba u drahších Al zliatin. Neviem ako je to u iných výrocov oceľových trikov, ale pochybujem, že niekto žíha. To je otázka na Honzu Gallu z AZUB-u, ten má na starosti predaj Greenspeed v Európe a určite čo-to o týchto trikoch vie. Vyrobil som niekolko lehobikov na dvoch kolesách a ani jeden som nežíhal. Pružili viac-menej všetky, ale na dvojkoláku to nikto neriešil. A takisto nikoho nenapadlo púšťať riadidlá za jazdy.
Nechci se bavit o tom, jak to kdo dělá a nedělá a proč, jen sem chtěl naznačit možnou příčinu a možné i když ne zaručené odstranění vybrací u tvého svarku z nelegované konstrukční jemnozrné oceli 11523. U nás ve firmě, kde pracuji jako technolog, svarky žíháme, protože:
zkušenosti ukázaly, že značná část křehkých lomů vzniká ve svarech nebo v jejich těsném sousedství. Při svařování se musí části určené ke svaření natavit a spojit s roztaveným svarovým kovem. Protože ohřátá oblast je velice malá ve srovnání s rozměry svařovaných dílů, je rychlost ochlazování velká a to jak ve svarovém kovu, tak i v tepelně ovlivněné zóně.
Tento pochod může mít za následek:
(a)Vznik pnutí (napětí)
(b)Ovlivnění struktury
(c)Možnost vzniku defektů.
Ad a) V okolí svaru jsou zbytková napětí řádově velikosti meze kluzu materiálu. Tato napětí zvyšují pravděpodobnost vzniku křehkého lomu. Tato napětí je možné odstranit žíháním, které vede nejen ke snížení napětí v okolí případných defektů, ale obnovuje tvárnost zdeformovaných míst.
tak si pomalu rozmýšlím, že bych vysněný velomobil postavil z tříkolky :-)
http://www.ice.hpv.co.uk/images/trikes...
Více na srazu
Po několika desítkách kilometrů strávených ve WAWu mám k tomu "velomobilu" od ICE jistou skepsi (mimochodem viděl jsem to na Spezi zblízka). Ve velomobilu velmi oceníš odpružení (protože trefíš kde co), dobrý výhled ven z kabiny (aspoň srovnatelný s výhledem z auta abys netrefoval jiná auta) a nutně potřebuješ kvalitní výkonné brzdy. Ten ICE nemá ani jedno, snad víceméně ten výhled, jakž takž. Ve velomobilu taky oceníš absenci smradu z levné polyesterové pryskyřice, jinými slovy je dobré mít jej z epoxidové. Ten ICE co měli na Spezi dost smrděl.
Celkově stavbou lehké karoserie na tříkolku dosáhneš pěkné rychlé tříkolky, ale pokud nebudeš jezdit jen po naprosto perfektním asfaltu tak to nebude opravdový velomobil. Vytřeseš duši a těma bubnovejma brzdičkama to čas od času nezastavíš včas, protože to váží víc, jezdí rychleji a odpor vzduchu je mnohem menší.
to jsou dobré postřehy, díky za ně, doufám, že budu moci WAW okusit také. Úvaha o přestavbě je vedena v tuto chvíli cenou (ač je to diskutabilní), nicméně jsem teprve na začátku rozhodování (a chystání peněz :-) Nakonec občas se dá koupit WAW podle jeho výrobce i ojetý a pak cena (i když bude nutný nějaký servis) je podstatně zajímavější...
Nevím kam pořádně s tím tak to dám sem:
http://lh3.ggpht.com/abramsv/SFihKFWKH3I...
http://lh4.ggpht.com/abramsv/SFihJE9HKLI...
Prostě taková stylová tříkolka.
Tak tu lampu chcu! :o))
Já jsem našel nějakou tuhle tříkolku zaparkovanou před hospodou v Hrádku.
http://picasaweb.google.cz/lehosuchoj/Lehokola...
http://picasaweb.google.cz/lehosuchoj/Lehokola...
Lidičkové myslíte, že tenhle stroj bude nějak zásadně horší než Greenspeed GT?
http://www.fietser.be/en/products/Terratrike...
...řekl překvapivě evropský dealer greenspeedu:-)
A v čem je ten podstatný rozdíl?
Kdo?
terratrike nebo dealer ? :-)
Trojkolka, ale budou tam i jiné ( tovární ).
Bude-li možné na srazu porovnat Terratrike vs Greenspeed (samozřejmě zastoupený dealerem :-)) tak jsem zvědav zdali je cena Greenspedu oprávněná (nemám žádné předsudky, greenspeed jsem zkoušel a zatím mě odradila pouze cena...
Tak jsem se znovu a pořádně podíval ne technické porovnání Greenspeed GT3 vs Terratrike Path a myslím, že můj původní dotaz o rozdílech byl hloupý (srovnatelná je spíše tato http://www.fietser.be/en/products/Terratrike... proto jej beru zpět a přeju všem pohodový den :-)
Nepředpokládám, že by na srazu byl nějaký TerraTrike. Rozdíl mezi GT3 a třeba Toomerem je ve spoustě malých či větších detailů. Počínaje daleko lépe tvarovanou sedačkou, přes nepřímé řízení, daleko větší rejd, lepší komponenty, skládání, vyšší pevnost, doživotní záruku na rám, non-brake-steering, velikost, obratnost, pravděpodobně i stability ve velkých rychlostech, vedení řetězu pouze přes jednu kladku atd. atd.
Když jsme dříve jezdili na SPEZI a podobné akce a Greenspeed nám byl vzdálen tak jak je vzdálena ČR od Austrálie, tak jsme vždy s nadšením zkoušeli všechny možné tříkolky a všechny byly super. Každá! A pak jsme začali s Greenspeedem a říkali si, jaké jsou asi ty ostatní tříkolky? Když jsme pak zase na SPEZI zkoušeli všechny ty modely, tak jsme zjistili, že fakt nejni na světě tříkulka, která by byla lepší. Od Greenspeedu totiž všichni kopírují. A i HP Velotechnik nejdříve půl roku naznačoval, že vEvropě prodává Greenspeed a pak začal s vyvíjet (kopírovat) vlastní model.
Věřte nebo ne...
Dnes (2.9.) cca v 7:00 jsem v Kralupech u Penny potkal hezkou, černou, odpruženou tříkolku. Přiznejte se, kdo z vás to byl !?
8-)
Dávam do pozornosti album z fotografiami novej trojkolky. http://majsterem.rajce.idnes.cz/Trike/#album Táto trojkolka bola k videniu na zraze lehobikov v Hodoníne. Jazdilo na nej veľa ľudí a reakcie boli na 99% pozitívne. Stručná charakteristika: dĺžka-1870mm /pre výšku človeka 185cm/, šírka-800, výška-700, rozchod-700, rázvor-970, svetlá výška-160, výška sedla nad cestou-285, šírka sedla-370, sklon sedla-40 stupňov, veľkosť kolies 20", hmotnosť 19 kg. Materiál rámu ocel 11523, farba komaxit /prášková/. Cena za rámovú sadu: 9000 Kč/375 Euro. Cena za komplet z fotografií 19000 Kč/790 euro. Kontakt +421 911 221 121.
Nádherná práce, cena více než přijatelná. Jak je na tom se stabilitou při průjezdu zatáček ve vyšších rychlostech? A co
řízení, není příliš citlivé?
Stabilita je výborná. Greenspdeed šiel pri závode trojkoliek častejšie na dve. Mňa to len mierne nadvihlo. Riadenie je priame, ide tuhšie, je citlivejšie, ale v norme. Na udržanie priameho smeru stačí ruky položiť na riadidlá.
Myslím, že to, že šel Greenspeed častěji na dvě je dáno spíše tím, že je zakouslý do asfaltu, jako málo co. A neuhne a neuhne. P
Pozoroval jsem to při těch závodech. Greenspeed šel na dvě proto, protože jel rychleji a má obuté pláště co drží. Kombinace posazu a typu/tvaru řídítek na té tvojí jednak neumožňuje a jednak nevybízí k tak agresivnímu způsobu jízdy a když už náhodou na to dojde, tak ty pláště co tam jsou uklouznou. Stabilitu to v žádném případě nemá lepší než Greenspeed, jen je to více odolné proti začátečnickým chybám tím, že je to v některých ohledech horší.
Nicméně cítím potřebu dodat, že je to možná nejlépe jezdící doma vyrobená tříkolka co jsem kdy zkusil (těžko srovnat s Pokorovou, na té jsem jel už před lety, byla taky dobrá) a za tu cenu stojí možná ještě víc než Greenspeed stojí za tu svoji, a i ten má poměr ceny a vlastností dost dobrý.
Nerád by som aby to vyznelo, že si myslím, že moja trojkolka je lepšia ako iná. Nie je, je iná a to som chcel. Postavil som trojkolku, tak aby vyhovovala viacerým ľuďom, nebola drahá, ľahká a ľahko ovladatelná. Svoju trojkolku som v tejto podobe mal rozkreslenú už asi tri roky dozadu, medzi tým som mal možnosť bližšie sa zoznámiť z Greenspeedom a jediné čo ma z neho inšpirovalo bolo sedlo, pôvodne som chcel dať také ako je na lehokolách Azub. Môj trike je možnosť prísť lacno k dobrému stroju, kto chce vinikajúci, musí si priplatiť a kúpiť Greenspeed. V žiadnom prípade nemám ambíciu konkurovať fabrickým výrobcom, ani ju nebudem vyrábať sériovo. Mám rozrobených zopár rámov, jednu si nechám pre seba a ostatné sú k dispozícii. K cene Green speedu poviem len tolko, že je plne adekvátna k tomu čo táto trojkolka ponúka, čo to obnáša ju vyrobiť, zaplatiť ľudí, materiál, reklamu, vývoj atď. Cena mojej trojkolky ani zdaleka nezodpovedá reálnym nákladom. Nie je zarátaná moja práca, dosť materiálu a práce je "po známosti". Keby to nebol môj koníček a nemal by som pochopenie rodiny, tak by tento trike neexistoval. Práve preto by ma potešilo keby sa našli záujemci o kúpu. Neváhajte, rámov je len pár a už ďaľšie nebudú.
Chci si pořídit trike hlavně na hrubý asfalt našich silnic třetí třídy. Zajímá mne, jak se ten tvůj chová ve větších rychlostech, třeba v 60 km/h, nevytřese ze mě duši? :-) Myslím že jsi někde výše psal o dost velkých vibracích.
No prvý rám, neviem prečo trocha trasie, ale ten čo som mal na zraze je na tom velmi dobre. V sobotu som sa bol sám povoziť po dedinách v okolí zrazu a do jednej obce z kopca som vchádzal /podla digitálneho radaru/ 50 Km/h. Nedalo mi to a pustil som riadenia a nič. Mierne to ťahalo ku kraju lebo tam bola sklonená cesta. Čo sa týka vytrasenia, tak to záleží na pneu. Ja tam mám Rubenu, ale to len preto lebo som ich mal doma. Inak na Azube Mini mám MAXXIS Hookworm 20 x 2" nafúkané na 6 atm a sú super. Ale hlavne ten rám je ocelový a ten oproti duralovému lepšie filtruje drobné nerovnosti ciest.
Kurňa to mě mrzí, že jsem ju nezkusil. Za danou cenu mi to připadá výborné.
Greenspeed se se mnou při pořádném vyklonění v zatáčkách nepřevracel nikam a pomalu jsem rozhodně nejel
Přátelé, já ji zkusil a přišla mi velice dobrá. Za inzerovanou cenu perfektní! Já chtít tříkolku, tak nemám co řešit a jedu k Majstrovi.
Také jsem ji vyzkoušel.Nadchla mne.Proti GS má trochu jiné řízení,ale i to se dá spravit.Předražený GS prohrál na celé čáře.
Greenspeed není předražený, má podobný poměr ceny a vlastností. Ale stejně jako nemůžeš pořídit Aston Martin za cenu Škody Fobie tak ani GS nemůžeš mít za náklady na materiál a komponenty na homebuilt.
Je mi to jasné.Vím ,že se platí i nápady.Kdo chce a má na to ať si ho koupí(GS).Ale chtěl jsem povzbudit majstera.Protože je to asi jeho 1.výrobek a velmi se mu vydařil,dá se srovnávat s GS,co se jízdních vlastností týče.Jinak uznávám že GS jsou výborné trojkolky.
Ďakujem za všetky slová uznania, velmi to poteší. No tento trike nie je môj prvý výtvor. Za 10 rokov čo staviam ležaté stroje som postavil šesť dvojkolákov rôznych typov. Jeden low racer chvílu jazdil aj Jirka odtialto z diskusie, Na zraze som stretol majitela mojho posledného stroja podobného Azub 4. Robil som aj nejaké nákladné prívesy /dvojkolák, kopia Bob Yak/, detský polbicykel a rôzne. Trojkolka by mala byť moje posledné dielo, aj ked, nikdy nehovor nikdy. Obzvlášť teraz keď som si našiel kludnú robotu u típka, ktorý stavia prototyp celolaminátového, dvojmotorového lietadla, takže možno si raz splním sen o velomobile. Kdo ví?
Navíc Jirko,proč Ty raději jezdíš na homebuiltu než na "Astonovi"?
Pokud myslíš Oceláč, tak je to tím, že na našem trhu není ekvivalentní stroj a i v zahraničí by se hledal těžko. Asi jediné konfigurací podobné stroje jsou Reynolds T-bone, kdybys na ně dal podobná řídítka. Už se nevyrábí a byly z titanu. Bacchetta Giro 20 a další neodpružené 20/26 typy mají důchodcovský posaz ve srovnání s Oceláčem.
Ví tu někdo o komerčně vyráběném stroji (libovolné technologické úrovně) co by měl kola 20/26, sezení okolo 40cm/25°, šlapání cca 65cm a variantu se superman řídítky? Já si fakt nic nevybavuju.
Další věc je ten zmíněný poměr cena/výkon, který by byl skvělý i kdyby to kolo šlo za cenu Azubu, ale díky známosti s výrobcem jsem ho dostal lehounce jeté za několikanásobně méně. A pak taky kola značky Nink jsou něco jako Ferarri: vzácná, jedinečná a každému je neprodá :-).
nazca fuego?
supermany na spezi predvedli
Pamatuju, zaujalo mě to tehdy. Ale Fuego se podle mě liší od Oceláče docela hodně. Když pominem těžký, složitý a netuhý zadek kvůli odpružení tak sedlo je o něco níž (cca 6cm), ale hlavně pedály jsou o hodně níž (15cm). To znamená citelně otevřenější polohu a spolu s tím odpružením tím pádem výrazně horší akceleraci. Váha je prakticky stejná s Oceláčem a přitom jde o "sériovou" výrobu (podle mě důsledek odpružení, s ním to jinak nejde). Taky to o chlup nižší kolo překračuje jednu důležitou hranici: z oceláče vidím okýnkem do osobního auta vedle sebe, z Fuega už ne (zkoušel jsem to Peterovo).
Takže Fuego Oceláče nenahradí. Další kandidáti?
Známy si z Talianska kúpil rámovú sadu podobnú Bachette/názov zistím ak treba/, ale riadenie má ako na low racery, nie je problém tam dať široké. Kolesá to má 2 x 26. Karbonová predná vidla, vzadu mont. na kot. brzdu, ale známemu dovarili mostík na picolo. Materiál dural. Vyšlo ho to okolo 1000 Eur. Úspešne na tom po okolí preháňa namyslených žiletkárov.
toto? http://pokryti.wz.cz/foto/160.jpg
Áno to je ono, myslím, že sa to volá Slyway, alebo tak nejak. On je skôr na tie rýchlosti. Predtým mal Azub Mini a predal ho, vraj je to moc pomalé a lenivé. Je to pekný stroj, pekne vypracovaný, ľahký. Sadol som si na to a stred som mal vyše zadku, čo je nakoniec vidieť aj na tej fotke. Asi nič pre turistov, ale chrti si prídu na svoje.
Hádej kdo mu s tím nákupem Slywaye přes emaily radíl :-). Jsem rád, že je s tím spokojený.Vždycky mám strach, že někomu poradím jak nejlíp umím na základě dostupných informací a on mě bude do smrti proklínat :-).
Osobně bych Slyway nekoupil právě kvůli konfiguraci. Je nepochybně velice rychlý, ale jen mimoměsto a rovně :-). Velké přední kolo je pěkná věc když chceš jezdit rychle daleko po otevřených silnicích. Ale městská stop-go doprava si žádá schopnost rychle dávat nohu na zem a zpět na pedál, a takhle vysoké kolo to vylučuje. Taky obratnost už není taková.
ahoj, ja som ten znamy so slywayom. jirku som sa pytal, ci na tom uz jazdil. o kupe som bol rozhodnuty uz davno, lebo ja som orientovany skor rychlejsie... no a po meste chodim na starom horaku... je to vhodnejsie ako lezak, lebo na nom mozem vyskocit obrubniky, preskocit kanal, na krizovatke nemusim vycvakavat pedale... je to pohodlnejsie...
...po rovine to je velmi rychle. proti vetru nemam problem ustvat aj cestakov. ucim sa slapat kopce, lebo este niesom zvyknuty na radenie do kopcov. ale s beznymi cestakmi hobikmi stiham aj kopce. stve ma iba to, ze som nebol pozriet na zraze v hodonine, mal som vtedy sluzby... mozno nabuduce.
Čau Rasťo, keď sa nemôžeme stretnúť v reále tak aspoň na zahraničnej diskusii. Neviem či si si všimol vo vlákne Setkáni lehokol 2009, ale začínam zvažovať, že by som zorganizoval niektorý z budúcich lehokolových zrazov na Slovensku. Síce to pripadá do úvahy asi až o 3 roky, ale aspoň bude čas na prípravu. Teda ak tu v diskusiách uvidím, že bude o to záujem. Ak sa na to dám, určite ťa budem otravovať aby si mi z tým pomohol.
Zdravím po dlhšej dobe. Tí čo ste boli na zraze v Hodoníne ste mali možnosť vidieť a vyskúšať DandyTrike. Moju trojkolku domácej výroby. Takže, jedna komplet trojkolka a jeden rám triku už majú svojich nových majiteľov. Ak sem zavíta Marta, môže sem napísať prvé dojmy. K dispozícii sú ešte dve rámové sady. Neváhajte a informujte sa. Cena je viac ako rozumná, farba rámu sa dá vybrať a do 100 km vám rám doveziem. Na zraze 2009 bude majiteľom DandyTriku od výrocu odovzdaná špeciálna prémia za dôveru:-)
Blíži sa čas Vianoc, čas splnených prianí. Splňte si aj Vy svoje prianie vlastniť trojkolku. K dispozícii ešte jeden rám za rozumnú cenu. Asi som vlezlý, viem, ale inak to nejde. Potrebujem predať ten rám aby aj moje deti mali "Čas splnených prianí"
Tak dámy a pánové. Máte jedinečnou příležitost pořídit si jedinečnou tříkolku za jedinečnou cenu. Díky neuspokojivým výsledkům jsme nuceni po dvou letech skončit s distributorstvím Greenspeedu v Evropě. Proto jestli je tu někdo, kdo by o kterémkoliv Greenspeedu vážně uvažoval, ať se ozve do AZUBu. Určitě se domluvíme. Nabídka bude platit zhruba do konce příštího týdne. A Jarda se nemusí bát, pro něj ty ceny platí taky.
Teď se teda těším na tu spekulativní diskuzi...
Nebudu spekulativně diskutovat, prostě ho chci, nejlépe do konce března. :-)) Jen čekám na tu jedinečnou cenu. :-)
Promin, Jarda, Juras....
Tak už jsem si ten Greenspeed GTO za jedinečnou cenu objednal, kdo zaváhal, tak dle mého názoru už nikdy levněji nekoupí. Tou cenou jsem byl tak překvapený, že jsem neváhal ani minutu a objednal ho v plné palbě(Rohloff,Schlumpf,atd.), tedy kromě kotoučovek, které jsem záměrně nechtěl. Jen mě Honzo zajímá, jak to bude s případnými náhradními díly, budete s Greenspeedem pořád ve styku?
Zastoupeni v Evrope stale bude a my jako prodejci samozrejme udelame maximum, abychom pripadne nahradni dily zajistili...
Tak jsme se synem probírali jeho možnost pověsit MTB na hřebík a líbí se mu tříkolky. Shlédli jsme video na koncept skládací tříkolky AZUBu a dali samozřejmě do gúglu "recumbent trike for child" a vyjelo něco, co by jste pro své dítě nekoupili... A pokud, tak s vyhlídkou předělávek.
Tak se chci optat, dá se koupit tříkolka pro výšku 135-160cm? Pak je to jasné, že, ale až vyroste.
pokud vím tak ECO TRIKE od azubu byl nastaven na 145-150 cm. Ale řekl bych, že stačí napsat azubákům a oni zkusí tu nejkratší velikost co jde na té tříkolce nastavit.
Azub je dobré řešení.
Pak třeba http://www.kmxkarts.co.uk dělá dva modely pro děti. Na anglickém ebay se to prodává tak za 150-200 GBP.
Což o to, kolo se líbí synovi, ale 35000 v základu na 10-letého kluka je pro mě příliš. Je ale furt lepší než ten kmx, protože 12" kola na obrubníky nejsou ty pravé.
Podlé té výšky co píšeš by už utáhl i něco většího než 12", KMX dělá myslím i větší. Na blbnutí nebo krátké sportovní jízdy je KMX dobrá, ovšem na delší jízdy nebo jako dopravní prostředek lehce pokulhává.
Tam by se jednalo o to cyclone, daly by se vyměnit ty přední kolečka za 16"? To máme kolo 20" dozadu s sram dual, dopředu 16" s bubnama. Dejme tomu dovoz kola tak 15000.- + úpravy do celkem 25000,-. Kuš, to by chtělo vidět. Jinak má výšku 148cm a dál roste :-)
Jen by to nemuselo vážit 17kg :-( Hliník navždy!!
na tie nizsie varianty sa neoplaty taky upgrade na vetsie kolecka..predok sa radikalne zdvihne co je neprirodzene..a do zadnej vydlice ine nedas.. je lepsie ked je spodna jokla v rovine zo zemou..takze radcej nechat ako je.. ked uz tak rovno typhoon ci Tornado..
model Typhoon a Tornado je celkom idealne, aj na blbnutie a snad aj cesty.. 2x16" a 20"
http://www.kmxkarts.co.uk/models/typhoon/
http://www.kmxkarts.co.uk/models/tornado/
Tam mi vadí především to, že je není kde vidět, takhle mi připadnou nenastavitelné na tu jeho výšku pro fixní uchycení síců.
sedacka a aj predny predstavec sa da nastavit..neviem presne v akom rosahu..no na ich stranke pisu ze je to od 14 rokov a viac..ale myslim ze aj od 10-12... staviam uz 3tiu trike
http://pollok.rajce.idnes.cz/bike-projekt/ a je nanej pevna sedacka nastavena na vysku cca 170cm..no celkom to "usoferuju" aj 12rocny... ten Typhon je podla mna to naj co je natrhu pre deti...a keby s toho za 3-5 rokov vyrastol tak predas..nie je problem a kupis nieco vetsie :)
Typhoon je nastavitelný na X Seam 90-112 cm. Navíc bys i ze zdejšího bazaru vybral něco na zkrácení, třeba bys té GT3 trochu fiknul vpředu rám :)
A věřím, že i autoři tam prodávaných tříkolek by ti vyšli vstříc s nějakým uživatelsky upraveným modelem a za 35tis. by to možná ani nemuselo být...
Jinak pro informaci, v KMX začali dělat i trochu cestovnější modely pro dospělé, model Venom, hliník, 16,7 kg, viz info z letošního Interbiku http://www.recumbentjournal.com/news/industry...
ale je to spíš takový pokus. Řetěz je vedený mimo rám a jen přes jednu kladku, čímž došlo ke ztišení a snížení odporu.
to jo, jenže poroste. A v tehle letech i dost rychle. Když koupíš malu a aza rok nebo za dva budeš kupovat jinou, protože na tom nebude moci jezdit, kvůli tomu, že se moc natáhl, tak tě to vyjde dráž a o dost. TA Azubácká s ním poroste a bude s ní moci jezdit i dospělej. Tedy není to investice na rok, ale na deset nebo dvacet...
Což o to, ale musí být skládací pro převoz vlakem. Proto sem to video uvedl ve zdrojích. To že by to měl "nadlouho", by nebylo pochyb. Ty azub tříkolky jsou podle všeho vynikající, ale 35000,- je pro mě fakt moc. Příští rok by ji určitě neměl... zase na druhou stranu, bude alespoň jednodušší volba vzhledem k jeho budoucí výšce.
Ta tříkolka je volbou hlavně z obav z učení rovnováhy na leháču, nelíbí se jim moje "vlnitá" jízda :-) (tu už určitě ale dávno nemám, jen se mnou nejezdí) Asi by nebyla na jaře od věci návštěva v AZUBu.
tu návštěvu azubu a projetí s ena několika modelech bych doporučil určitě. Je dos možný, že se mu bude líbit víc jiný kolo a bude všechno uplně jinak...
Jo a ještě je jedna možnost. SPEZI. Bejvá na jaře. Tuším koncem dubna. Je tam vidění opravdu skoro všechno, co se dělá a taky skoro všechno je možný si půjčit a vyzkoušet na velodromu. A v kempu si večer pokecáš česky docela dobře :-)
Nevím co na tom bude pravdy ale, na letošním srazu jsem se doslechl že by azubáci na jaře měli vyjít se skládací eco trike ale, kdo ví
http://www.youtube.com/watch?v=bmnkAviUFBU&...
Odkaz je na azub.eu
Recumbent blog dneska dal odkaz i na něco pro kluka/holku 2+ :)
http://www.recumbentblog.com/2010/11/24/start...
Jo, jen ať začínají mladí...