Zdravím všechny nákoláky a nákolačky.
Prosím o radu / doporučení:
Chci si do předního kola (20 palců, na lehokole) zabudovat nábojové dynamo shimano, jako zdroj pro osvětlení. Napadlo mě, že bych tam rovnou pořídil i bubnovou brzdu shimano (roller brake, válečková brzda). Při studiu dostupných materiálů jsem zjistil, že v nábojích shimano pro přimontování bubnové brzdy je zabudovaná jakási pojistná třecí spojka (modulátor brzdného účinku).
Máte někdo zkušenosti s bubnovými brzdami shimano?
Jsou dost účinné pro použití na předním kole (lehokola)?
Modulátor účinku brzdy pomáhá, nebo škodí (málo to brzdí)?
Předem děkuju za vaše příspěvky.
David
K dynamu ti toho moc neřeknu. Válečkovou brzdu mám na předním kole / klasickém/ už několik let. Ta třecí spojka má předcházet zablokování kola, což víceméně plní, ale normální /tedy i mírně zkušený/ cyklista by se bez toho klidně obešel. Jednu dobu jsem měl pouze přední brzdu, účinnost byla dostačující. Teď mám bzdu i vzadu / cantilever/, neriskuji a pro razantnější brždění byla ta přední přece jenom málo. Musíš myslet i na to, že tento typ brzdy musí mít vyřešený záchyt reakce - z bubnu jde rameno z plechu, v noze přední vidlice mám závit a to rameno je k němu přišroubované.Myslím, že se toho nemusíš bát, zvláště pokud prahneš po dynamu v nábě. Menší průměr kola by snad neměl vadit - vyšší otáčky snad dynamo snese?To nevím. Závěr - osobně bych se k válečkové brzdě už nevracel, mám rád věci jednoduché - např. při defektu je demontáž komplikovanější. Já mám na Azubu / dvacítka vpředu/ véčka a jsem spokojenej. Na srazu lehokoli jsem nicméně viděl borce, který dynamo používal.Já dávám přednost akumulátoru.
Já mám dynamo Shimano s kotoučovou brzdou a myslím si, že je to lepší varianta než válečková brzda, ale znamená to, že na vidlici musí být návarky na motáž třmenu. Pokud jde o to, zdy dynamo nebo akumulátor - nejlepší je kombinace obojího. Ideální je dynamo v náboji a akumulátorová svítilna Hella 2000, která umožňuje i napájení z dynama, po zastavení chvíli svítí na akumulátory a po několika minutách se vypne. Dokonce se umí sama rozsvítit, když klesne okolní osvětlení, třeba když vjedeš do tunelu. Ideální na lehokole, kde na svítilnu nedosáhneš.
Vracím se ke svému starému příspěvku, abych poreferoval o výsledku přestavby předního kola. Mám tedy vpředu nábojové dynamo Shimano DH-3R30 s přídavnou bubnovou (válečkovou) brzdou BR-IM75-F. Dynamo napájí 2 bílé LED (Cree XR-E warm white + LUXEON K2 cool white zapojené v sérii) v předním reflektoru. Svítí to opravdu dost, přičemž brždění způsobené dynamem je těžko postřehnutelné. Modulátor účinku brzdy jsem zatím nepocítil, a to jsem už málem při brždění přelítl přes řidítka (na lehokole!). Montáž brzdy nepřekáží při sundavání předního kola, lanko jde bez nástrojů vyháknout a páka, co zachycuje brzdný účinek je opřena o konzoli uchycenou na navárkách vidlice pro kotoučovou brzdu. Celá sestava je poměrně těžká, přední kolo váží odhadem asi dvě kila. Také brzdové páčky z V-brzd nejdou bez úpravy použít, je třeba kratší a silnější tah lanka. Nejlepší by byly brzdové páčky, které se mountují do konce řidítkové trubky, a současně je bowden veden tou trubkou. Zdravím, David
Můžeš prozradit, kde se dá pořídit Cree XR-E warm white a schema zapojení světel? Díky.
www.dealextreme.com/details.dx/sku.3393
ještě doplnění.... než se vyjádří DRais ;) ... U nás lze nakoupit na www.lightronic.cz . Jinak doporučuju stránky ledmania.ceskyblog.cz , obsáhlé info i s odkazy na stránky kde na zapojení určitě narazíš.
Tu LEDku jsem dostal jako "sample" od výrobce :). Měli nějakou promo akci nebo co. Má příjemné světlo, i když je trochu méně efektivní, tak pro požitek z jízdy v noci subjektivně vhodnější než cool white světlo. Zapojení je co nejjednodušší. LED jsou zapojeny do série, a jsou napájeny z dynama přes usměrňovací můstek složený ze čtyř schottkyho diod. Zadní světlo je B+M toplight flat, zapojené přímo na póly dynama. Zatím tam nemám ani vypínač, ale nejsem si jist, jestli je potřba. Zdravím, David