Zdar bikeři! Mám GT Avalanche 1.0, má to 9-tikolco a je to na Deore LX inverzní. Jakmile vyjedu do terénu(bahno, mokro apod.), tak se mi po chvíli zasviní bowden a přehazovačka začne blbnout..Chci se zeptat, jestli nemáte nějaký způsob jak tohle řešit? Po každé vyjíždce mě totiž nebaví měnit bowdeny. Myslím si, že by to mohlo být tím inverzním LX. Předem díky za všechny odpovědi
Inverzní přehazka je na to trošku náchylnější, ale fungovat mustí taky ok. Problém bude spíš někde jinde, nejspíš v bowdenu.
První co bych udělal, tak bych dal bowden v jednom kuse, pokud už ho tak nemáš.
jak to myslíš v jednom kuse? jako táhnout ho až k podsedlovce? díky
Měnit bowden nemusíš. Stačí ho vyháknout z návarků na rámu, prostříknout třeba WD40cítkou a lanko očistit a namazat třeba silikonovým olejem ve spreji. Ono to dá na čas pokoj a po čase holt opakovat. Kolo je stroj, musí se ošetřovat a kdo maže, ten jede.
čištění lanka a mazání nepomůže, jak se do bowdenu dostane binec, tak už ani silikon nepomůže...tohle jsem zkoušel
Čau,
měl sem podobnej problém,inverzní XT a řazení Alivio,prej byl problém že to spolu špatně chodilo,když to bylo čistý tak to ale řadilo nádherně ale trochu špíny a bylo to na vyhození,navíc sem měl asi trošku ohlý ramínko,to může být taky ono...
Co ještě můžu poradit je zkousit jinej bowden a jiný koncovky (neplatí zde čím dražší tím lepší-měl sem jednou ty úplně neobyčejnější a ty byly nejlepší) a do nich trochu namáznout vazelínu aby se to tam nedostávalo...holt je to otrava no,to řikám furt že zlatá silnička,ti nemusí beztak dělat nic a furt jedou,teda myslim :)
Myslím, že ty inverze jsou celkem slepou uličkou pro lidi, kteří mají rádi spolehlivou funkci a chtějí na kole hlavně jezdit. Osobně bych přehazku dal do bazaru a koupil třeba i levnější klasiku /např. Alivio/, která chodí o.k. Jednu má na kole syn a druhou mám já na lehokole, kde ji teda vůbec nešetřím. Naprostá spokojenost.
Díky. Souhlasím s tím, že ty inverzní přehazky jsou trošku omylem..jo, ono možná se tak hodní pro nějaké rekreační jezde a do terénu jsou opravdu k ničemu...přes zimu to asi vyměním za tu klasickou, protože jiné řešení asi není...
Trochu mi uniká ten nedostatek inverzní přehazky proti běžnému chodu.
Základem je, že obě jsou ovládaná lankem, které na jednu stranu tahá a tím dojde k posunu přehazky a na druhou stranu se lanko povolí a dojde pomocí péra k posunu na druhou stranu. Změna je pouze v tom, jestli se péro roztahuje, nebo stahuje, jestli se nemýlím a v tom nevidím až takový rozdíl. Máte tedy pocit, že stahující se pružina je lepší než roztahující se? Prosím v čem?
Možná nevím co znamená špinavá přehazka. Mě toto řadí v pohodě.
http://propa.rajce.idnes.cz/Kolo/#album
Napodobne, mam taky inverz, driv XT, ted XTR, netusim, proc by mela fungovat spatne. I na dlouhych maratonech a za vsech podminek, natoz pri turistickym jezdeni.
Situace, ze nekdo neumi vystelovat inverz a jeste na nej kvuli tomu nadava, je spis trosku k smichu.
Osobně nemám inverz rád, protože mi nesedí. Ale jinak musím dát oběma za pravdu, že funguje také úplně perfektně a pokud někomu ne, tak ji neumí seřídit nebo má špatně udělané bowdeny.
A rok jsem XT inverzní s duály jezdil, takže dlouhodobější zkušenost.
Přesně tak, chce to kvalitní bowden a taky použít pořádné koncovky bowdenu http://www.netbike.cz/bovdeny-a-lanka-skp147...
Problém jsem měl s bowdeny Jagwire a místo obyčejných koncovek z tenkých plíšků to chce použít buď plastové nebo hliníkové koncovky bowdenu nejlépe s trubičkou. Na XT šaltru jsme najezdil 12tkm a chodil pořád bez problémů.
vídím, že se to tady nějak rozjelo...a našli se tady i docela chytráci...já tady chtěl poradit, jak řešit problém a ne tady říkat někomu někomu, že je k smíchu. vůbec nevíš jaká je situace a budeš tady někoho soudit, to jsi asi teošku na hrušce...to mám rád takové rádce. Skoro každý ti prostě řekne že inverzy jsou citlivější.
Mozna jsou citlivejsi, ale to neznamena, ze nefunguji, nebo jsou funkcne podradny. Pokud si nekdo nevi rady, neni duvod neco jenom tak odsoudit, to je prave ta vec, co mi prijde smesna, ne clovek samotny, To je asi obsahem meho prispevku.
Pokud se ti "pokazi" napr. kolo znacky Author (dosad si cokoliv), budes taky tvrdit, ze jsou Authory slepou ulickou, na nic a maximalne na vyjizdky o slunecnych nedelich?
Hezky den :o)
"každý ti prostě řekne, že inverzy jsou citlivější" ??? ... nevím, nikdo mi nic takového ještě neřekl. Lanko chodí tam a zpátky, stejně jako u klasiky, žádný rozdíl v tom není. V řazení také ne. Jediný rozdíl je v přehazce samotné a ani tam nevím o nikom, kdo by si na to extra stěžoval, narozdíl od jisté generace topswingu u klasiky. Ale jestli se pletu, tak mě prosím oprav, rád se něco nového dozvím.
Můžeš mi vysvětlit v čem jsou citlivější a z jakého důvodu? Odpověď, že skoro každý to říká není správná.
Nevím, jak teď, ale dřívější inverzní přehazovačky skutečně byly citlivější, na dokonalou údržbu, protože měly měkčí pružinu.
Bylo to odpovědí Shimana na rychlý nárůst obliby SRAMu. Kombinace řazení Sram + přehazovačka Shimano pak dělala problémy (špatné vracení). Tomu se zase přizpůsobil Sram snížením třecích odporů v řazení a podle mých zdrojů (kamarádi v servisech) už by mělo být použití této kombinace funkční.
Podle mých zkušeností to už ale nejspíše tak není. Já jsem po montáži nové přehazky a lanek s bovdeny provedl po několika desítkách km lehké doladění a od té doby jsem na to kromě 2x pročištění a prostříknutí bovdenů nic neděla, až nyní to budu muset zase lehce poladit na nový řetěz. To je vše co jsem s ní za 2 900 km dělal. Jó, ještě jsem ji občas umyl, když už byla i na můj vkus moc zasratá.
Presně.A když to blbě řadí,přehazka není vyčachtaná v čepech dám nový bovden.Nejhůř je na tom vždy ta část hned u přehazky.Vždyť proti obutí a řetězům je to pakatel.
co rohloff?
Cenu pomineme, ta je nadoblačná. Co zůstane - relativně těžkej náboj, hmota tam, kde se to nejmíň hodí. I ve firemním prospektu se s tím nikdo nechlubí / cca 1,5 kg - myslím, že to kdysi srovnávali s klasikou v německým Biku/. K tomu dva dlouhý bowdeny a řazení gripem - váhově je na tom klasika prostě jednoznačně lépe. Náboj je plnej ozubených kol, na přehazce pouze dvě kolečka, který můžu dát i na ložiscích. V nábě bude rozhodně větší ztráta energie. Výhodou tak zůstává - neotřelý vzhled a na klasickým kole ideální linka řetězu plus kratší řetěz - pokud máš ovšem možnost ho nějak napínat / napínák od Rohlofů má zase dvě další kladky/. Sumasumárum - nebrat. Kdysi před lety jsem si koupil sedmirychlostní Shimano a moc se na kole neohřálo, s přehazkou jede kolo líp / udržovanou přehazkou/, navíc v zimě řazení zatuhlo a bylo po ptákách. Takže sbohem vícerychlostní náboji. Samozřejmě např. třírychlostní Sachs je trošku z jiného soudku - lehčí, jednodušší, ale 3 rychlosti zase na větší poježdění v náročnějším profilu nestačí. Rohlof dělá tu nábu, odhaduji, 10 let a moc se to nerozšířilo. Prostě žádná velká prda to není.
Zrovna hmotnost samotnyho naboje neni az tak rozhodujici. Mnohem dulezitejsi vyznam co do vahy maji treba plaste, rafky, ale naba je vprostred, takze jde prakticky skoro o "stejnou hmotnost", jako treba na ramu.
Na Rohloff se delaji i ramy se specialnima zadnima patkama (dela je treba i cesky Duratec), tim nutnost napinaku odpada.
Mne tohle razeni pripada sympaticky, ale vzhledem k tomu, co jezdim, je pro mne neprijatelna prave ta ztrata energie.
neřekl bych, že je jedno zda je hmota přidaná na kole nebo na rámu nebo třeba v batohu na zádech- myslím, že tou těžkou nábou zvýšíš tkzv. neodpruženou hmotu , ale nejsem žádnej machr, tak se spíš řídím intuicí. Pro někoho to může být vrchol dokonalosti, pro mě to zůstane předražená, komplikovaná a těžká věc.
Pisu to v uvozovkach (jak sis asi nevsiml), protoze to tak uplne neni.
Pokud zminujes neodpruzenou hmotu v souvislosti se zadni nabou, musel bys mit na mysli stejne fulla, s HT mas neodpruzenou s prominutim i zadnici :o) Neodpruzena hmota ma co do cineni s chovanim, ovladatelnosti kola a s adhezi.
Ja mel na mysli (a nejspis i ty) hmotnost rotujicich casti. Uz jsme to tu dostatecne probirali a propirali :o) - co se tyka napr. akcelerace kola, tak 100 g usetrenych treba na rafcich = cca 200g usetrenym napr. na ramu kola, tam snizovani vahy urcite vyznam ma. Jenze logicky- cim vic se blizis ke stredu rotace, tim je tenhle pomer vyrovnanejsi, proto jsem uvedl, ze hmotnost naby ma zhruba stejny vyznam jako hmotnost treba ramu.
Rohloff komplikovany prave neni. Co se tyka spolehlivosti a bezudrzboveho provozu, tenhle system vede, tohle je naopak jeho nesporna vyhoda.
Dalsi vec- hmotnost: kdyz si spocitas rozdil hmotnosti mezi Rohloffem a klasickym saltrem a vezmes v uvahu vsechno, co s tim souvisi, bude ten rozdil minimalni. Odpadaji ti dva prevodniky, presmykac, jedno razeni + bowden + lanko, prehazovacka, X-rychlostni pastorek, nekolik clanku retezu, ... Bonus navic je spolehlivost za vsech podminek.
Proc bych ale tenhle system sam nechtel jsem uz psal o nejaky prispevek vys.
mám třírychlostní dual drive místo trojtácu a nemůžu si to vynachválit. Funguje naprosto skvěle už čtyři roky bez jakýkoli údržby. Nezasírá se, nedá se o něj zavadit v terénu, dá se řadit , když je kolo v klidu, je naprosto spolehlivý . . .
Na rohloff jsem slyšel podobnou chválu od těch, co ho mají. Záruka je na 100.000 km. To budu mít najeto někdy když pudu do důchodu.
U mě to díky délce řetězu není tak výrazný, ale na normálním kole by odpadlo to věčný měnění řetězu. Zkrátka pro mne má nába jenom výhody. Nevýhodu jen jednu: cenu. Ale to se dá vyřešit tak, že si jí prostě nekoupím hned, ale za pár měsíců, až našetřím.
Po každé vyjížďce měnit bovdeny?!? Proboha čím to jezdíš?!? Ty snad jsjíždíš jezerní slatě na Šumavě, ne?!?
Stalo se mi že najednou nešlo přehazovat směrem dolu.Příčina-při přepravě kola v autě jsem trošku ohnul patku co drží přehazku.Malinko jsem ohnul patku směrem od kola a bylo po problému.
Čím´s to ohýbal (přihýbal)?
O nástroji, který zmiňuje Wewe vím, ale nejezdím tak dirt, aby se mi vyplatil ...
;-D
mas nekolik moznosti. Bud jit do servisu si to nechat porovnat, nebo si koupit ten vercajk, nebo nasadit inbus klic shory do prehazky a ohnes to i tak. Urcite je vic moznosti, jak se to da udelat i "na kolene".
Ohnul jsem to zpět prostě tak že jsem rukou vzal za přehazovačku a vyvinul hrubší sílu.
Máte nějaký odkaz na stránky jak ten nástroj vypadá?
Treba tady:
http://www.roseversand.de/output/controller...
Kdysi jsem měl inverzní přehazovačku s měkčí pružinou. Bylo nutno se o ni pořád starat. Vyměnil jsem lanko za nerezové a bowden za brzdový (brzdové lanko má větší průměr) a od té doby i v zimě bez problémů.
Děkuji všem za rady a taky se omlouvám těm, které jsem jakkoliv urazil, zřejmě mými unáhlenými názory...takže promiňte. Soudil jsem podle toho, co psali první korespondenti. Jinak teď jsem vyzkoušel natáhnout bowden až k podsedlovce a docela to drží a to jsem byl na závodech, takže spokojenost. A až to držet nebude, tak zkusím ty lepší bowdeny, protože je fakt, že tam mám obyčejné sisky, jednou jsem měl snad od gt, konce jsou ale u všech zužené...vyhlá, ohlá přehazka podle mě není, nerez lanko mám. takže ještě jednou dík za rady. a můžete pokračovat v diskuzi zda inverz versus klasika:-) dokud řadím, tak to přestávám řešit. hoj