Ahoj...
tak chtěl bych se vás zeptat jaké ventiky používáte. Teď na kole mám autoventilky, ale s němi nejsem spokojený. Pořádně nejdou nafouknout klasickou pumpou, jedině kopresorem... takže nevím jak bych to řešil na vícedenních cestách. Tak uvažuju, že bych přešel na klasické ventilky. Jaké máte zkušenosti s ventilkama vy..? Díky...
Podle toho, že máš autoventilky, bych usuzoval, že to je horské kolo, popř. kross. Ale když tam dáš duše s "klasickými" ventilky (a tady asi myslíš Presty - galuskové, nikoliv klasické staré Dunlopy), tak podle mě ten problém při foukání nezmizí. Ty malé cestovní hustilky sice bez problémů dají tlak cca 4,5 (což foukám jako maximum na horáku), ale už z ní nedostanu tlak 6,5, což chci na silnici na krossu. Ale na dojetí to samozřejmě nafoukám, jen to je měkčí. Řešením je velká dílenská pumpa doma a na cesty - pakliže chceš dosáhnout vyššího tlaku - malá cestovní se systémem velký objem - vysoký tlak, resp. merida má např. v nabídce vysokotlakou pumpičku na vidle + tlumiče, co dosáhne myslím 300 (nebo dokonce 400?) psů, je na ní koncovka pro autoventilek, no a když se našroubuje přiložená přechodka pro prestu, tak určitě nahustíš na svůj požadovaný tlak.
Jestli máš k té "klasické" pumpě správnou hadičku (tedy s takovýmtím čudlem uprostřed závitu), neměl by být problém, mělo by to jít stejně jako galuskové ventilky. Klasické cyklistické ventilky se hustí rozhodně hůř.
Podle mne asi máš opravdu nevhodnou koncovku u pumpičky. Jinak si to neumím vysvětlit.
Ještě bych podotknul, že kdybys tam chtěl dát jiný ventilek, tak abys kvůli tomu nemusel kupovat i nové ráfky... Ty "normální ventilky" jsou snad o něco tenčí. Pak hrozí, že by se mohl postupně o ráfek který je dělaný na motoventilky, prodřít...
My jsme zase na autoventilky přešli, podle nás jsou nejlepší, neuchází a není s nimi problém. Nahustit se dají normální pumpičkou (takoovu tou delší úzkou, stříbrnou) akorát to chce mít šlahounek se správným koncem. Bohužel nám moc často odchází šlahounky :-(
Na vícedenních cestách to řešíme tak, že pokud je defekt, tak to nahustíme pumpičkou, co to dá a potom na první benzínce dotlakujem. A pro jistotu s sebou vozíme redukci na autoventilek.