Ahoj lidi, marně se pídím po nějakém krytu, kterým bych zakryl střed (osu klik) a převodník před odletujícími kameny a kamínky. Máte někdo nějaký tip? Předem děkuji za nápady a odkazy.
Co třeba toto? http://www.author.cz/dily-prislusenstvi/detail/...
To není to, co myslím. Já bych chtě zakrýt zepředu střed a převodník protí létajícím kamínkům od předního kola, ne krýt vnější rozetu.
???
Stred mas prece schovanej v ramu a ze by nekdy poskodil sutr prevodnik jsem jeste neslysel, mozna tak pri primym narazu odspoda o prekazku.
Jestli se tak bojis o poskozeni kola od kaminku, zkus si poridit blatniky az k zemi nebo jezdi tam, kde je teren bez kaminku.
A k čemu to potřebuješ? To jezdíš tak často tak brutální věci, že ti to nějak často ničí převodníky?
Já na fullu jezdím hodně často rychlejší sjezdy s šutry, takže létající šutry jsou na dením pořádku, ale převodník jsem tedy ještě žádný šutrem nezrušil.
Zato jsem si několikrát narazil prsty na noze i přes tvrdou tretru.
A zrovna před týdnem jsem měl extra štěstí. V cca 35-40km/h odletěl šutr od předního kola (mohl mít tak odhadem 7x4x3cm, takže dost velký).
Trefil mě do nohy, kde mi hezky narazil palec. To by nebylo nic zvláštního. Já ho ale nakopnul před sebe do výšky zhruba 3/4 metru. No a ten šutr začal hned být pomalejší než já a já ho strašně rychle dojel. Než jsem vůbec stačil zareagovat (hrozně mi překvapilo, co se mi s tím šutrem povedlo), tak ten šutr vlítnul mezi zadní kolo a sedlovou trubku, kam se akorát vešel. A já jen slyším, jak plášť drhne a dělá hrozný zvuky o ten šutr a ten se tam mele a nemůže ven.
Naštěstí nebyl dost velký na to aby zablokoval zadní kolo (to mohlo skončit až pádem, i když bloknutý zadní bych asi ustál) a jen plášť ho lehce drhnul. A sedlové trubce se taky nic nestalo (tu to taky mohlo slušně poškodit).
Dík za zážitek :-)
Jen jsem chtěl zjistit, zda něco takového existuje, abych nemusel tak často čistit řetěz a převodník od písku a jiných sajrajtů. ak mě napadlo, že by to mohl vyřešit nějaký "blatník na střed a převodník"...
To by mělo smysl pouze v případě, že by řetěz byl skrytý po celé svojí délce, což je možno pouze u single speedu (teď myšleno pouze z pohledu řetězu, klidně to může mít třeba řazení v zadním náboji).
Pokud skrytý nebude, tak samotné krytí převodníků nic neřeší.
podle mých zkušeností z MTB se řetěz zasere hlavně blátem ze zadního kola, na to by mohly pomoct krátké PA trubky, jaké se používají na lehokolech, viz např. http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2266 . A proti suchému prachu a kamínkům se mi osvědčilo používat co nejřidší olej (teď mažu TF sprayem).
Taky bys mohl zkusit vyrobit něco na tenhle způsob: http://hebike.borec.cz/kryt.htm
Přesně tohle jsem měl na mysli, ale zda se něco takového vyrábí i pro normální kolo.