„Řidiči taxíků a další kritici říkali, že to nikdy nebude fungovat,“ píše Britský deník The Times a pokračuje: Ale tři týdny poté, co bylo v ulicích Paříže instalováno 10 000 kol k volnému použití, se tento pokus ukázal jako naprostý triumf a nová bicyklová armáda se teď snaží zkrotit pověstně divokou pařížskou dopravu.
Tady je jedna z tech smutnejsich zkusenosti z Lucemburska, kde s zenou zijeme http://kolostranky.blog.cz/0605/cyklistika-v...
Mam jednoho znamyho, co tyhle "pujcovaci" kola servisoval a jeho zkazky o loveni kol z kasen a rybnicku, popr. shaneni uz prelakovanych kol z vesnic nedaleke Francie byly uzasny. Preju Parizanum, at jim to nadseni vydrzi o neco dyl.
Já myslel, že od toho je tam ta záruka. Pokud nestačí na pokrytí těhle nákladů, tak by asi bylo třeba ji zvýšit.
Cena, za kterou kupovalo lucemburske mesto Esch sur Alzette tahle kola byla asi 500 €. Cena v Parizi se urcite nijak vyrazne lisit nebude.Pochybuju, ze by byl nekdo vubec ochotny tuhle castku vydat jako zalohu za jejich pujceni, i tech 150 € se mi zda hodne, a to i zapadoevropskem meritku.
Dalsi naklady, ktery jsou oproti samotny cene kol mnohem vyssi, jsao vydaje za fungovani celyho systemu, takze zpracovanim navrhu pocinaje, platy pro spoustu lidi zamestnanych provozem a servisovanim konce (nebo urcite nekonce, ale vzhledem k samotne cene tech kol jde o radove vyssi a pravidelny naklady).
A nakonec jek je v clanku uvedeno- se sebelepsim systemem se neubranili kradeni kol a jejich pskozovani vandaly (nevim, jestli je slovo vandal v dnesni dobe politicky korektni).
Podobny system pujcovani kol maji tusim treba jeste v Kodani a udajne jim taky funguje. Jestli tak dobre, jako v Esch a zda se ze i v Parizi, tak proc to nezavest i v Cechach :o)
tady to nemuze nikdy fungovat, ta kola jsou totiz kovova :-(
Myslím také, že to tady asi fungovat nebude. Lidé kola dřív zničí, rozeberou atd.
Nerozeberou. Na to jsou koukal. Povazuji Parizany za jednu z nehrozsich verbezi v Evrope a proto jsem se divil, ze po par tydnech tam jeste ty kola maj.
Vse je tam specilani. Nekoukal jsem teda na plaste, ale na normaqlni kolo pujde mozna pouzit jen ta blikacka.
Jinak je to hruza. To, ze Parizane nerespektuji zadna pravdidla a s motorkama jezdi po chodnicih je proste Paris. Ale ted s tema kolama, kdy se kazdej mota p oprostredku silnice, cervena necervena.
Sice maji plno specilanich pruhu apod, ale ty se nepouzivaji. Nedavno jsem videl jednu slecnu, ktera se kymacela ze strany na stranu. Teprve az upadlka na Audinu, tak dostala rozum a radsi to tlacila. Ten ridic ani nevylez. Ja bych ji asi zabil.
Ale do Prahy bych to uvital. Tam by se to snad nejak vyresilo. Takova sebranka snad nejsme. Ale opravdu bych se bal toho kovosrotu.
Nerozeberou. Na to jsou koukal. Povazuji Parizany za jednu z nehrozsich verbezi v Evrope a proto jsem se divil, ze po par tydnech tam jeste ty kola maj.
Vse je tam specilani. Nekoukal jsem teda na plaste, ale na normaqlni kolo pujde mozna pouzit jen ta blikacka.
Jinak je to hruza. To, ze Parizane nerespektuji zadna pravdidla a s motorkama jezdi po chodnicih je proste Paris. Ale ted s tema kolama, kdy se kazdej mota p oprostredku silnice, cervena necervena.
Sice maji plno specilanich pruhu apod, ale ty se nepouzivaji. Nedavno jsem videl jednu slecnu, ktera se kymacela ze strany na stranu. Teprve az upadlka na Audinu, tak dostala rozum a radsi to tlacila. Ten ridic ani nevylez. Ja bych ji asi zabil.
Ale do Prahy bych to uvital. Tam by se to snad nejak vyresilo. Takova sebranka snad nejsme. Ale opravdu bych se bal toho kovosrotu.
Ja vzdy rikam...co nejde ukradnout, to se vandal snazi alespon poskodit... Je to takova blba lidska vlastnost dusevne slabsich obcanu. Je to kazdy den videt v ulicich.... Ty kola muzou byt sebevic tezka, sebe vic oskliva...clovek by rek, ze by je nikdo neukradl. Ale zrovna to povede k poskozeni.
Jinak si staci vzpomenout na nase ruzova kola. Pekny projekt, ktry se mi libi. Alespon to ozivi Prau. Ale co si pamatuji, tak alespon jedno hnusne, ruzove kola uz nekdo ukradl:-) Na co? Jen aby mel nekdo trofej...
Koukam, ze mam bud tluste prsty, malou klavesnici, nebo houby silu v prstech:-)
Nemáš to psát na PDA :-)))
Pisu na notebooku...ale mam takovej ten doktorskej styl:-) Nepisu deseti, ale tak ctyrma, peti..jak kdy. A samozrejme se snazim klofat co nejrychleji...a to je pruser:-)
Tjn, když je to rychle, tak tam jsou překlepy. Na notákovi to nemám moc rád, páč jsem zvyklej na normální klávesnici a ne na tu jinak uspořádanou, tak dicky půl hodiny přemýšlím, jak mám udělat číslovku a že by to bylo i rychlejší nad tím nepřemejšlet a napsat ji slovy :-) Nebo enter a pod., je to pro mě strašnej nezvyk.
Já píšu šesti. Nepíšu palcema a malíčkama, teda až na výjimky, když třeba jím a mám zrovna malíček volnej :-) Nebo z frajeřiny, že jako umím všema deseti :-)))
v čechách už to zavedené je, nějaká žlutá kola jsem viděla na křižíkový, ale nevím, jaká je s tím zkušenost.............ale pokud se to povede v karlíně, půjde to kdekoli :)))
jéé to je ono to je ono!!!!
jo, ta kola jsem nekolikrat na ulici potkal, ale nikdy nevyzkousel. Prijde mi ten system nestastny... hodilo by se mi kolo, ale kde mam sakra shanet nejakou kartu? tim ztratim cas, ktery by mi kolo usetrilo... atd.
je to asi pouzitelne, kdyz v tom meste/ctvrti bydlim, nebo tam mam casto cestu... ale pokud tam bydlim, mam to blizko k vlastnimu kolu... / naopak, pokud jsem turista nebo jsem jen vyjimecne zavital z jine ctvrti (muj pripad), je tenhle system neprivetivy.
Krasne to bylo v Kodani, kdyz jsem tam byl asi pred tremi lety... nebo v Oslo... kola u stojanu byla na mince, jako voziky v supermarketu. a vypadalo to, ze to funguje. clovek ani nemusi vracet kolo do stojanu, vzdycky se najde nejakej homeless, ktery ho k nemu rad odvede a vydela si tak dvacet korun... :)
je jasne, ze v praze by takovy system asi fungovat nemohl ani ve snu. ach jo.
ani v tom nejkrasnejsim snu:-) A je to skoda. Jako obcasny navstevnik Prahy bych neco podobneho uvital. Ne ze bych nesnasel bus, krtka nebo trambaj, ale kolo je mi milejsi.
Při návštěvě Paříže 26.-30.9.2007 jsem sledovala využití volně dostupných kol. Mohu říci, že si je lidé půjčovali poměrně často. Viděla jsem jet na těchto bicyklech nejen sportovně oblečené osoby, ale například i pány v oblecích s kufříky v košíku spěchající do práce. Výjimku netvořily ani elegantní dámy v sukních, jež měly na nohou obuv na podpatcích... Byl to pro ně asi v danou chvíli nejlepší způsob dopravy na určité místo. Volně dostupná kola je zajímavá myšlenka. Praxe ukáže, jak bude fungovat i v budoucnu... V každém případě bych tuto službu využívala také, protože pařížská doprava je opravdu divoká. Mohu to jen potvrdit. Foto: http://cyklistka.rajce.idnes.cz/Kola_v_Parizi_-...
Design tech volne dostupnych bicycles v Parizi je perfectni a pochybuju ze by takovy kradeny kolo kazdy Frantik nepoznal . Navic Parizan ma jinou mentalitu nez Cech . V Praze by to nefungovalo , takovy trvale opaleni obcani by to volne dostupny kolo urceny pro verejnost nevratil nebo by si z toho na ucet poplatniku dani udelal zivnost a po navsteve CZ kde me chteli odcizit kolo z hotelu myslim ze ne jen oni .......
Malinko si rejpnu....:-) Pises, ze si ty kola lide pujcovali casto...ale ja na tech fotkach vidim plne stojany:-)))
Reaguji na tvoji připomínku, že vidíš na fotkách plné stojany kol. Je to tak, vidíš, nepopírám. Byl však dost velký problém právě jen pro ilustrační foto tyto záběry s plnými stojany pořídit přesně tak, jak jsem si představovala...
Nejdriv k tem snedim spoluobcanum,
ver tomu, ze privazatr kolo v Nuslich obcas musim. V Parizi bych se toho neodvazil. Proto jsem ho zde jeste nevyndal a radsi hodinu stepuju na silnici a lovim n atech 5km taxika.
Jinak k tem kolum ma specilani dodavky s vleky a se strasne agresivnima ridicema (a to i v Parizskem meritku) co ty kola furt nekde prevazej a pod. Takze co ja vidim (na stanicich Metra a vlaku se moc nepohybuji), tak ve stojanech vetsinu nejake to kolo je.
Pěkný nápad. Je nom je třeba sebrat odvahu k tomu, aby taková služba fungovala bezplatně.
Poplatky vybrané za užívání těch kol beztak nemohou celý ten systém uživit. Troufám si směle a svévolně hádat, že nedosáhnou ani k deseti procentům skutečných nákladů na provoz tohoto systému dopravy. Kolik ovšem dokáží odradit potenciálních uživatelů?
Zdarma by totiž měla být celá městská hromadná doprava, obzvláště ve městech trpících dorpavními kolapsy, jako třeba Praha. Ostatně i Praha s dosti vysokým jízdným /nově 30,- Kč!/ musí MHD masivně dotovat a vybrané jízdné tak slouží pouze jako silný argument pro vysoké platy managementu dopravního podniku a jako štědré obročí soukromých firem s ním spřízněných.
Krádežím by měla bránit především policie. Třeba ta městská. Mimochodem, věděli jste, že žádné jiné město světa, snad s výjimlkou Pchjonjangu, nemá na počet obyvatel stejný počet policistů jako Praha?
Tou poslední větou jsi mne docela pobavil... Statistika je sice hezká věc, ale jsou tedy asi pěkně schovaní ? ;-) Na policajta na Jižňáku nenarazím jak je rok dlouhý. Možná tak ještě když mají Kryštofa a prudí na silnicích ;-) Ale jinak ani noha...
Jo, a pak jsou dost často v metru, když mají akci revizoři ;-) Docela by mne zajímalo, jak se taková věc dá vůbec zařídit. Státní zaměstnanci, které platíme všichni, a slouží polosoukromé firmě...
Ja dnes dva videl...Ne teda v Praze, ale v Lyse. Asi se byli napapinkat v restauraci. Ja je videl z ni vychazet a pak zachazet do zverimexu...tak ti clovece nevim:-))) Co tam sli delat?
Třeba si šli pro zákusek :o)))
Myslis pro Bobika? Oni totiz byli v cinske restauraci:-)
No mě kontrolovali v sobotu brzo rano policajti na jezdili po Dědině a já jim byl asi podezřelej,že sem dobíhal bus :-D
Super názor, až na to že je lichý. Cena hromadné přepravy není ten problém. Provoz auta na relativně krátkou vzdálenost (ve městě) stojí několikanásobně více než "tramvajenka". O penězích to není. Je to o službách, o jejich kvalitě, rychlosti a dostupnosti. Zavedením jízdného zdarma by se z MHD stala ubytovna bezdomovců přes zimu, v lepším případě.
Být na příslušném místě ve vedení MHD Praha, tak bych:
- zavedl přísnou represi v případě nedodržování přepravního řádu (např. to, že z přepravy bude vyloučena osoba silně podnapilá, znečistěná (aka i zapáchající) či jinak výrazně obtěžující cestující)
- podpořil dohledatelnost a vymahatelnost škod na přepravních soupravách (škodou se chápe i znečištění, typicky "sprejeři")
- zavedl systém sledování obsazenosti souprav (ideálně elektronický) a z něho potom analyzoval vytíženost jednotlivých tras/link a tomu přizpůsobil jejich provoz
- spustil systém veřejné ankety (internet, dotazníky atd.) co se týče vztahu start/cíl nejčastějších tras klientů, a dle toho nadále optimalizoval trasy a nasazení prostředků na jejich provoz
..... jenže tohle jsou věci, ze kterých v lepším případě zahlédneme jen střípek. V reálu aktuálně jezdím MHD jen tehdy když:
a) nespěchám
b) jsem oblečen tak, že mi nevadí možné riziko znečištění oděvu
c) zrovna mi nevadí se mačkat u dveří a doufat, že se na příští zastávce ještě dostanu dovnitř
... tzn. jezdím MHD skoro jen do hospody v centru apod., a zpátky to raději vezmu taxíkem, protože se v noci v MHD rozhodně necítím bezpečně ......
.... takže asi tak k MHD .....
Tak to bych s tebou až tak nesouhlasil... Tohle jsou přesně ty výmluvy lidí, co si odvykli, podle mě je vymluva na bezdomovce a opilce dost rozšířená, ale v reálu jich tam tolik není, možná jen v okolí jejich oblíbených míst nebo víc na praze 4, ale co já jezdim, tak je potkávám fakt málo, to mhd jezdím 3x týdně přes prahu.Další běžnou výmluvou je dodržování jízdních řádů, autobusy jezdí očs pozdě (některé jako 108 naprosto náhodně), ale to hlavně kvli zácpám. Komu by se líbilo, kdyby busy jezdily dřív??? Přeplněnost je velký problém, který možná vyřeší částčně trasa D, popř. nové tramvaové a BRT tratě. Výzkumy se dělají, elektronicky to je dost drahé, ale jsou, jen o nih nevíš. Stejně nikdy neodhadneš aktuální potřebu a taky jsou málo vytížené např dopolední linky, které ovšem musí jezdit, aby byla alespoň nějaká dotupnost v daný čas. S cenami souhlasím, ale oni tam stejně neplatí. Omlouvám se za dlouhý proslov, ale některé polopravdy se stávají pravdami a to se mi nelíbí...
No, tak v některých zónách ti bezdomovci opravdu tramvaje zamořují - stačí jeden.
Ale nemusí to být jen bezdomovci. Mě včera pardoxně v podvečer cestu tramvají znepříjemnil jeden velmi slušně oblečený pán. Bohužel byl poněkud nepřehlédnutelnějších rozměrů, což aktivovalo jeho potní žlázy. Odér, který kolem sebe šířil byl příšerný. Vydržela jsem vedle něj stát jen dvě stanice...
Mě zase vadí když z pravdy někdo dělá polopravdu. To že v MHD (ve specifických situacích, samozřejmě) jezdí osoby silně podnapilé a obtěžující, chuligáni (po fotbale např.), znečištěné a zapáchající, to je holý fakt. To že jsou některé linky permanentě přetížené a nic se nemění, zrovna tak jako že jsou linky které mimo špičku jezdí prázdné a ve špičce se tam člověk ani nenarve, to je taky fakt. To že revizorů je poměrně málo a především nemají páku na klasické neplatiče (bezdomovce např.) je taky fakt. Že se dělají výzkumy, s tím samozřejmě souhlasím, "nějaké výzkumy" se totiž dělat musí. Co zpochybňuji je zdroj dat pro tyto analýzy, a výsledek, který problémy řeší stejně přesně, jako jsou přesné současné zdroje dat. Zpoždění je jasně dané dopravní situací a proti tomu neprotestuji, není to vina MHD.
A nakonec, pro někoho to může být výmluva, pro někoho výsledek racionálního srovnání con/pro a rozhodnutí dle priorit. Zkus jezdit nějakou dobu s MHD ve světlých plátěných kalhotech oblekového střihu, navlečený i v nejparnějším léte v košili s dlouhým rukávem, a oblekové obuvi a pak mi přijď něco povídat. Jasně mohl bych si vzít tmavé kalhoty, aby nebylo případné šmouhy apod. vidět, ale to už bych se v létě totálně upekl. V zimě by pak na tom zase výborně vypadala zaschlá posypová sůl. Věř mi, že dokud jsem jezdil do školy oblečen dle své chuti a ne dle "diktátu zaměstnavatele", neměl jsem s MHD jediný problém.
Problém s oblekem je jasný... Bohužel MHD obsahuje to H, hromadná, leckdy je tu problém, že nám nikdo někdo nevoní, holt za to nemůže... V obleku je nejlepší stát, občas v obleku jezdim, ale není to moc často a mám jen jeden tmavý oblek. Asi mám štěstí ale bezdomovec nebo silně podnapilá osoba mi vychází jen na malé procento jízd, možná je na Praze 6 míň bezdomovců a na praze 13 taky, "u nás" na Volze je jasný přepravní problém, do budov VŠE v jednu chvíli potřebují stovky lidí a hlavně zpátky je to opravdu síla a hle, jezdí dva tři autobusy zasebou. Do suhdola proto jezdí busy co 4 minuty ve špičce. Problém je, že se v poslední době rychle mění přepravní nároky. Firma zkrachuje, nebo se naopak postaví nové kanceláře. Mám kamarády z dopravní průmyslovky, co jezdili autobusy a počítali kolik lidí nastoupí a kolik vystoupí. Možná kdybych jezdil denně v obleku, tak změním názor, ale zatim mě tvoje nevíhody prostě úplně nesedí... I radka to potvrdila, tím, že ji přišlo nezvyklý, že jela s někým, kdo zapáchal.
Jo jo, jak jsem už psal, někde je to lepší, někde horší. Asi je to hodně ovlivněné i rychlým růstem osídlení na periferii, konkrétně Praha 4 v posledních letech "nabobtnala" o desítky tisíc obyvatel dojíždějících za prací blíže k centru. A na tom je právě vidět, že kdyby existoval "elektronický monitoring", nebo vůbec alespoň nějaký plošný systém sledování vytíženosti, pak by stačily DP reagovat pružněji. Ono by stačilo, aby měl u sebe řidič papír, a na něj udělal u zastávky čárku pokaždé, když tam nemůže pomalu dovřít dveře. Prosté, fungovalo by to, náklady takřka minimální a i tomu řidiči by se ulevilo, i když by se jistě našlo dost "hudralů". Potíž je, že na něco takového by se u vedení musel najít a) nápad, b) vůle to zprovoznit, c) zaměstnanec či malý tým analytiků, kteří by výsledná data dokázali efektivně zpracovat a doporučit řešení. Není to sice jednoduché, ale velká spousta privátních komerčních subjektů provádí i podstatně složitější analýzy za účelem zlepšení služeb pro zákazníky, jinak by totiž proti konkurenci pohořeli. Což ovšem neplatí o DP, nebo naprosto typicky o ČD. To jsou typicky nedobré nebo ještě podstatně horší (ČD) příklady toho, jak to vypadá, když službu neprovozuje firma v konkurečním prostředí volného trhu, a když zákaznická spokojenost s touto službou není přímo vázána na výsledné platy zaměstnanců takového podniku.
A jinak to samozřejmě není natolik katastrofální, trošičku to přeháním, ale je pravda že řádově 1/4 jízd MHD nebyla příjemná, a řádově 1/6 končila znečištěním části obleku apod. A to jsem měl zatím štěstí ohledně kapsářů, jezdím zásadně ve stoje (v práci se nasedím dost) a tašku s laptopem si držím před sebou a hlídám si ji. Bolí mne z toho rameno, ale co mohu dělat. Kdybych si vzal batoh, tak s laptopem ho na zem mezi nohy nedám, protože by mi ho dříve nebo později někdo nakopnul, a na zádech bych měl 100% jistotu že dříve, spíše nežli později, ho v práci ze zad sundám a po peněžence tam bude akorát krásná díra umně vyříznutá žiletkou.
Na druhou stranu, v Anglii, Francii apod. jsem párkrát MHD jel a zkušenost mám (snad jen vyjma jistých částí Londýna v noci) jen tu nejlepší. Ono to bude tak trochu i o té mentalitě lidí.
Moc to dramatizuješ ;-) V MHD jsem za celých 22 let, kdy jí každodenně používám, neměl jediný problém. Je fakt, že občas se najdou jedinci, kteří tu cestu dokáží fakt znepříjemnit (bezdomovci, uřvaní nebo opilí fanoušci nebo i ožralá UKáčka), ale zase ne tak, abych musel kvůli nim opustit dopravní prostředek... Kapsáře neřeším, protože peněženku po kapsách nenosím a ani ji nikdy na veřejnosti nevyndavám z "úkrytu".
Ohledně zavazadel také problém nemám. Jak mi někdo může nakopnout něco co mám na podlaze mezi nohama (a teď fakt mluvím o batohu apod. Ne že v tom budete hledat dvojsmysly :-)))) ??? Pokud nebudu stát přímo mezi dveřmi kde je největší provoz, tak se nic takového nemůže stát.
Revizory potkávám minimálně jednou obden, asi se budeš divit, ale už dost dlouho jsou dost vidět... Až mne to celkem už obtěžuje, už jsem zažil i 3 kontroly během jediné cesty z práce domů...
Jezdíš hlavně metrem, viď ? :-)
Převážnou část metrem, ale i 3 zastávky autobusem ;-) Je ale fakt, že na Jižňáku těch bezdomovců asi tolik není. Nebo necestují ;-) Kontejnery po nocích vybírají, ale přes den už moc vidět nejsou...
Zato UKáčka se nám tu docela množí ;-(
no jasně že se množí. SPousta lidí bere podporu a někdo za ně dělat musí. Tak dovážíme lidi z Ukrajiny a ze Slovenska. V principu mi to nevadí, ale navrhl bych vládě, že bychom je vyměňovali za ty, co makat nechtějí.
Jo tak revizoři jsou fakt vidět častěji. Ale kontrolují jen tak namátkou. Mě se většinou stává, že mě minou bez povšimnutí...
Jen by mě k nim zajímalo, jestli musí nebo nemusí nosit uniformu. Jeden čas se říkalo, že musí, ale v uniformách moc vidět nejsou...
Třeba je to jako u policistů ... jsou "undercover" :o)))
:o)))
Ale fakt by mě to zajímalo - zkoušela jsem najít na netu i nějakou infolinku (tel. či mejl) na DP, ale nic jsem nenašla.
Ono se totiž říkalo, že pokud revizor nemá uniformu, pak není oprávněn kontrolovat. Prostě musí se prokázat odznakem, uniformou a na vyžádání i průkazkou - tu já si teda vyžaduji vždy, když mě kontrolují a dokud nepředloží, nenamáhám se :o)))
Jooo revizori, to byla zabava. Vic jak dva roky jsem jezdil nacerno, spis ze sportu, bavila me ta hra na schovavanou. Prisel jsem na nekolik dobrych metod jak se pri primem stretu s revozorem vyhnout kontrole a v neposledni rade to usetrilo nejake penize - pokutu jsem zaplatil jen jednou za to obdobi. Prijemne vzpominky. Ted co mam litacku (po deseti letech jsem se stal plnohodnotnym prazakem :-) uz je to o nicem, ani me nekontroluji :-(
Dokud byla pokuta 200 Kč, taky jsem jezdila na černo. A když mě tak jednou za půl roku revizor zastavil, bez řečí jsem mu strčila 200 na dlaň a nezdržovala jsem se s ním. Paradox byl, když v tramvaji pak ještě po mém vystoupení stál a vypisoval si doklady k vybrané pokutě :o)))
vždycky jde nějak projít, aniž by tě kontrolovali. Na černo nejezdím, ale dělám to jednak jaksi ze sportu a taky proto, že mě nebaví hledat v které kapse mám lístek.
Když jsem chodil do školy tak jsem jezdil na černo celou dobu a peníze, co mi mamka dala na lítačku utratil za něco pro mě tehdy smysluplného. Tedy za cigára a za chlast :o( Za celou dobu mě chytli jednou! A to jsem třeba za jeden den prošel pod nosem i třem revizorům! Vždycky to jde :o)
V metru musí mít uniformu, nebo ještě nedávno museli, v mhd ne...
No nezdá se mi, že by to řidičum udělali radost, myslim, že v pražský dopravě maj i tak dost starostí a dalš ínavíc, jinak nevim, jak bys chtěl čárku z nacpané stanice vyhodnocovat. Jo a ČD jezdí prázdné, protože si to kraj tak zaplatí (nacpaný rychlýky jsou jiná věc). No já viděl Phoenixkou MHD a tam měli jen busy, kvalita nic moc a lidi tam jezdili teda daleko horší než naše a bys viděl, jak si pochvalovali náš systém :-)
Já vozim noŤas v batohu na zádech, v mhd mezi nohama a nějak se mi nezdá, že by dostával zabrat :-) ale já mám special batoh a malej notebook...
To ja jednou jel do skoly trambaji a tak nejak jsem se chtel behem te cesty (cca 10minut) prospat (nesnasel jsem ranni prednasky:-) ). A tak jsem si sedl a hlavu jsem chtel oprit o sklo....a jeste ze jsem se ohlid. Malem jsem se v tu chvili vyndal natravenou snidani na zem....na okne byla neuveritelne mastna cmouha plna hnusnejch vlasu. Asi tam celou noc spal nejaky bezdomovec. No predstava, ze si do toho polozim svou hlavu...fuj.
Jo a takove ty krasne calounene sedacky....tam musi byt cerviku...mnam mnam:-) Proste humus. Navic dost casto narvane k prasknuti. Ja tedy po Praglu chodim vetsinou pesky, protoze tech par let, co jsem tam jezdil do skoly, mi stacilo. A kdyby bylo kam zaparkovat kolo, jezdil bych na kole. Ale neni kam zaparkovat. Neni kam ho privazat....takze na to kaslu. A dokavad nebude kam privazat kolo, tak ani po Praze jezdit nebudu:-)
Jojo, do školy jsem to měl v pohodě. To jsem ještě chodil celý v koženém ("křivák", kožené kalhoty, kanady s ocelovou špičkou (zn. Gladitor) atd.). Vzhledem k tomu, že jsem v tom samém oblečení celoročně jezdil bez újmy i na motorce, tak mě podobné prostředí jako je MHD fakt nemohlo rozházet ;o))))
No me ta olejova skvrna plna vlasu od nejake dost nemyte hlavy docela vydesila:-) Predstava, ze jsem do toho humusu mohl ulozit na tech par minut svou hlavu a spokojene bych dospaval...fuj:-)))
To chápu ... já si nesedal ani jako puberťák, takže jsem takovýhle problém nezažil, dokonce i cestou z pařby jsem dokázal v tramvaji spát ve stoje a objet celou Prahu dokola než mě na konečné tramvaják vzbudil, že končí :o)))))
U nás v našich zeměpisných šířkách si osobně myslím že by hodně pomohlo kdyby bylo ve městě dostatek míst na bezpečné odložení vlastního kola a možnost se bezplatně s kolem přepravovat vlakem busem(pokud se člověk vleze do vlaku). Všimli ste si že u stanice vlaků není kam zamčít kolo, u knihoven u pošty u ůřadů skoro všude nějakej ten stojan je, ale proš nejsou tam kde lidi přijíždějí a odjíždějí (vlakový autobusový zastávky)a proč tam není cedulka "hlídáno kamerovým systémem"?
Pokud nebude možný bezpečně bezproblému používat vlastní kolo tak proč vymýšlet a dotovat megalomanský projekty ? Za krádež koně se střílelo,nejsme sice na divokým západě ale pár snajprů na nastraženou návnadu k ukradení a byl by klid.