vím, (skoro) každýmu občas praskne drát. děje se tak ale v krčku u náboje. to mně ne, já musim mít vždycky něco extra:-/ praskaj mi u niplu, vždycky v prvním závitu. trochu to unavuje. nejen že je nutný sundat kazetu a kotouč ale taky to musim vždycky zout páč je třeba vyměnit nipl, ve kterym zůstal kus závitu:-I
drát vedenej niplem z ráfku směřuje na střed nádoje a tím je v části svojí dýlky do oblouku aby se nasměroval k okraji náboje do dirky. tím je namáhanej z vnější strany toho blouku víc a závit vlastně působí jako vryp v namáhanym prvku. to chápu ale nechápu pro se to děje jenom a právě zrovna mně:-( víc se to děje ze strany kazety ale u kotouče taky občas. původní černěný nerez postupně nahrazuju sapimama (z částí kazety už sou všechny, když zbývalo asi 5 tak sem je vyměnil preventivně) ale už mi prdnul i ten. vážim něco přes 85 +velká svačina v batohu a něco vody = cca90kg. výplet není nijak přešponovanej. ani muj dvorní servisák už neví, co s tim. zkuste se zamyslet. rady tipu "dej tam dtswiss" neřešej problém...
U hlavicky, to je to prvni misto a u niplu je to druhe nejcastejsi misto :-).. Jinde praskne vyjimecne, spise vlivem nejakeho karambolu. Po nejakem case to proste nektere draty delaji. A imho s tim nic neudelas, prasknou postupne vsechny, nedavno se to stalo kolegovi - po X-tem dratu to radeji nechal preplest cele. A ja osobne pro pohodli sveho mechanika (sam si sam) vzdycky pouzivam dvojky draty z nerezu a ty pak nejlepe (nejradeji) od DT. A draty mi nepraskaji.
PS: Zato mi minuly tyden praskl MAVIC X 618 - podelne asi deset centimetru. To jsem jeste nerozchodil, az to prepletu udelam nejake foto.
je to určitě únavou páč to nepraská po nějaký šlupce ale většinou to slyšim když jedu vklídku. ozve se pooonk nebo dzzzz podle toho jestli a jak se dotýká těch kolem a už vim na čem sem.
začalo to ale hned od začátku. výplet dělal servisák, do toho bych se nemontoval tak nevim:-/
No, jestli říkáš, že to začlo hned od začátku - tak to bych radil nechat kompletně přeplést, myslím, že by stačily nerez nezeslabované dvojky Hvězdonice + trojnásobný výplet.
mne to robilo na favorite, kde sa miesto 3 dalo 5 koliesko, špice praskali na strane kazety a to aj len vtedy keď tam bol užší plášť, mám zato, že to bolo spôsobené väčšou kolmosťou špicí a väčším tlakom na špice a podľa mňa nepraskalil pre hrúbku ani kvalitu
Kolmostí to určitě nebylo...čím kolmější, tím jsou ty dráty méně namáhané. Naopak když se musí rozevírat více do šířky, jednak jsou namáhány na tah větší siloou a naví jsou více ohýbané
Když Ti sem teď napíšu, abys vozil menší svačinu, že pak budeš celkově míň vážit, tak to mi asi dáš pár facek, že jo :-)))
Napadá mě jediný - nemáš je moc přešponovaný? Dyť na GT nejezdíš nijak dlouho, takže o únavě materiálu to nebude. Jestli Ti to psychicky pomůže - mně praskaj taky v závitu, ale ne nijak často. Fakt, nic než to přešponování mě nenapadá.
Podle toho jak jsi to popsal je kazda rada drahy, protoze tvuj popis tak trochu vylucuje veskere mozne zavady. Shrnu-li to, tak to muze byt jen neco z tohoto:
1. Vadne (slabe, stare, rezave, tenke) draty.
2. Spatne provedeny (krizeni, napnutiú vyplet.
3. Extremni zatizeni.
Nevim o nicem jinem co by to mohlo zpusobovat. Trojku muzeme vyloucit (pokud tedy nekecas a nevozis Kami na stangli :-) Spatny vyplet, pokud to delal clovek jenz ma tvoji duveru taky.
Takze zbyvaji draty. Mozna jsou spatne i ty nove. Vim, ze mne za to nekteri gramari ukamenuji, ale ja uz bych 1,8 a treba jeste zeslabovane draty na kolo nedal. Tech par gramu mi za to nestoji a kdyz si spocitas jen rozdil prurezu pri prumeru 1,8 a 2,0......Skoro 25 % tak nevidim duvod nepouzivat normalni nerezove dvojky. Kdyby byla sirsi nabidka u 2,2 mm, mozna bych je tam dal taky.
Tak mne napada, kdybys tam mel jine zadni kolo tak to dela taky?
Není důvod nepoužívat zeslabované dráty. Já vozím na FS 2.0/1.8/2.0 a na HT dokonce 2.0/1.5/2.0 a nepamatuji, že by mi někdy drát prasknul. A to kola ani trochu nešetřím. Ale je pravda, že vozím DT Swiss Revolution. Asi před 10 lety jsem zkusil zaplést Sapimy a tam mi občas drát prasknul. Od té doby mám výhradně DT a jsem bez problémů.
Ja vim, ze tyhle draty v miste zeslabeni neprasknou, ale v podstate jedinym argumentem jejich pouziti je jejich nizsi hmotnost (vyvazena cenou). A to pro mne neni moc zajimave - mam kolo, ktere i bez doplnku vazi vic jak 12 kilo.
Teď mne napadla asi blbost, ale co kdyby... Není třeba nějaká závada přímo na ráfku ? Myslím tím to, že niple tam nemají moc prostoru k manévrování aby byly přesně v ose drátu. Pak tam drát může být jakoby malinko zalomený... Možná špatné kalíšky nebo tak něco...
i s touhle myšlenkou koketuju. dokonce sem zkoušel upravit kužel na niplu, kterym leží v kalíšku. chodí tam volně na všechny strany (stejně jako před úpravou) ale pokud začnu drát šponovat tak se nipl stočí na střed náboje:-/ až mě to naštve tak seženu širokánskej sjezdovej ráfek s dírama rozházenejma do stran aby směřovali kam maj a bude:-P
Že by to tchajwanci někde podělali? Že by odběratel nakoupil lacinější špice z horší oceli, co 50-ti kilového rákosníka udrží, ale středoevropana ne?
Jednomu konstruktérovi, co sem s ním dělal na praxi praskaly špice v náboji. Vyřešil to tak, pod každou špici dal podložku s průměrem díry úplně schodným s průměrem drátu - drát v místech kde je zahlý, se nemohl dál ohýbat (což bylo příčinou praskání), ale byl namáhán jen na tah.
Ale tato rada je ti v tuto dobu platná jak mrtvému zimník. Doporučoval bych uvažoovat tak, abys zamezil u špic kombinovanému namáhání tah+ohyb a snažil se ho omezit jen na prostý tah. Dále uvažuj, čím kolmější jsou špice vůči náboji, tím méně jsou namáhány.
napsal sem to blbě -jasně že praskaj na straně kotouče páč sou víc ohnutý. tad sem byl zas jeden vyměnit a byl to z těch novejch:-I
ted sem na něco kápnul: http://www.imexpo.cz/index.php?cnt=rtc&id...
jde o ty niple!!! dovolej natočení v kalíšku a nedochází k ohýbání drátu...
Že bych měl přeci jenom pravdu ? ;-)
tohle bude další pokus. přecejen nejde od oka trefit potřebnej tvar toho niple. že by měly bejt natočený je patrný pouhym okem ale... ;-)
Tak přeju úspěšné pokusničení ;-)
objednám originál, na nějaký blbnutí v dílně už sem starej, mohlo by mě u toho líznout:-P)
Však pak dej vědět, číms to vyřeši
No to máš recht, seš starej, taky už sem Ti to chtěl párkrát říct :-))).
Tak mi napadá, že bychom se někdy mohli (ale to chce všední den) stavit tady na Sázavě ve hvězdonické šroubárně, přímo tam mají podnikovou prodejnu, tak bychom se jen tak pohrabali v nabídce drátů a hlavně těch niplů, dělaj toho požehnaně.