2001 m.nm. V Pyrenejích ( Col de Pailhéres).
Burísek a Burajda
Hezký! Pailheres je v plánu na příští rok. Jak se Ti líbil a jak se jelo? A co provoz? Podle mapy by to měl být docela neprofláknutý průsmyk.
Jeli jsme do tohoto sedla z Ax-les-Thermes. Je to 19 km neustálého stoupání. Provoz byl jen k odbočce na Ascou, pak už byla silnice vícemeně naše. V sedle a těsně pod ním je spousta volně se pasoucích krav a koní, pohybují se i po silnici. Nahoře je to nádhera. Něco fotek máme na stránkách
http://www.burisek.com (cykloakce - 2006 - Pyreneje)
Taky Col de Pailhéres 18.8. 2007. Provoz byl v klidu (když nepočítám francouzské žiletkáře). Ale konec jsem jel na kašpárka :-)
http://picasaweb.google.cz/petsvarc/Pyreneje...
Koukám že jsem jel stejný zájezd jako vy, jen o rok později :-) Plánujete něco dalšího s Adventurou?
V Čechách 1400 m na Vrbatově boudě ,na krosu.
Jel jsem z Jilemnice,dole jaro, nahoře metrové bariéry sněhu, nádherný zážitek
jo, tak to nevím. Nikdy mě nenapadlo po tom pátrat. Někde ve slovinských a italských Alpách. Asi na Triglavu, ale výšku fakt nevím. A kolo samozřejmě Azub 4 :o)))
Triglav?!...no lez jsem tam po skobách, žebřících, křečovitě se držíc ocelových lan, ale cyklisty jsem tam nevím proč nějak neviděl :o)))l
však já taky netvrdím, že jsem byl na vrcholu :o)) To bych se mrknul do mapy a výšku bych věděl hned:o) jezdili jsme tam okolo asi tři dny. Já si z toho už dneska pamatuju jen to 25% stoupání (to se nedá zapomenout) a to kde jsem byl nejvejš, tak tam byla nějaká obrovská skoba s karabinou. Nádherný výhledy!!!!!
Jo, to je Aljažev dom jak už tady píše AV - pro tvoji informaci 1015 m n.m. (no u tý skoby to bude ještě o pár metrů víc)
Přihlášenej chlap a káže bludy! Já že tu něco píšu? Kde? Nebo, že bych měl takový HOSIP (ho*no si pamatuju)?
Nejvejš s kolem? Na Řípu, na Vinařické horce.
Bez kola? Musala v Rile (Bulharsko) a u Elbrusu - ale to nevím, jak bylo vysoko ...
;-D
1324 na lyse hore, z Frýdku-Místku a zpátky za 3,5 hod. Jel jsem to na dirtu Amulet Graphite
Na silničním kole Col de la Bonette (2802 m) ve francouzských Alpách a na horském kole Colle Sommeiller (2993 m) v Piemontu.
Sakrys, to by me mrzelo, ze jsem sebou nevezl jeste sedmimetrovej zebrik :o) To uz je teda vyska..!
Kluci říkali, že tam viděli nějaký ukazatel s výškou tuším 3009 m. Všude se ale jinak uvádí těch 2993 m. Pěšky jsme ještě vylezli na takovou plošinu o nějakých 30-40 metrů nad sedlem. Sommeiller jsme jeli poslední den a měl jsem toho plné zuby. Hlavně závěr, kdy kvalita cesty vzala za své mi dal pěkně zabrat. Ale stálo to zato!
He ? ;-)
1129m, Dvoračky, vyšlapáno letos v červnu s Matyxem z 630m n.m., z Horní Rokytnice po silnici a pak po cyklotrase č.6. Posledních asi 100-150m jsme, přiznávám, kola už vedli, to už fakt nešlo ;-)))
No vidíš, na to už jsem úplně zapoměl :-)
No, a v rámci tréninkového režimu bych to v říjnu zopakoval, co Ty na to ? ;-))) Ale tentokrát i s vyjetím toho posledního úseku, to by bylo aby se to "nedalo"...;-)
Jestli to byl ten závěrečný prudký úsek po asfaltu, tak to se dá v pohodě. Vždyť je to jen asfalt :-)
Jo, akorát že těsně pod ním je to trochu rozmlácené (nenabil sis tam náhodou někdy už ? ;-))) a pořád se to nepříjemně zvedá k obličeji ;-)))
V říjnu zkusíme repete, třeba se nám to nakonec povede ;-)
Njn, ty díry byly směrem dolu po tom přechodu z asfaltu fakt zákeřný.
A přeci jen prudký je ten asfaltový závěr docela dost, dolu se to rozjíždí pekelně rychle, no a když jsem na brzdu nešáh dokud jsem neviděl první díru (a tam z únavy reakce s hrozným zpožděním) ...
Nahoru se to ale musí dát vyjet, maximálně s nějakou tou přestávkou a nejet to v kuse.
Právě ;-) Když jsme pak jeli dolů, tak jsme měli co dělat aby nám to na tom betonu (nebo dlaždice ?), těsně jak skončil asfalt, moc nejelo, on tam byl i nějaký písek a na tom se moc brzdit nedalo ;-) Protože pak vlítnout v nějaké větší rychlosti do těch hrbolů by asi byl ten poslední moment, kdy jsme ještě seděli na kole ;-))) Ono bohatě stačilo pak ty muldy po cestě dolů... Jedna mi pěkně nadhodila zadní kolo a za ní jsem dopadl jen na přední, nooo, fuj, to byl hnusný pocit ;-)))
Já vjel na muldy v 50km/h+ (dle tacháče maximálka 56 a nepatrně jsem přibrzdil, ale jen tak propagačně při té spomalené reakci).
Ale i tak byla šance to projet, reagoval jsem při té úvaně blbě. První muldu projel a nepatrně zbrzdil na další (zase málo, protože tam byla šotolina, ale přeci něco ano).
A kdybych tu druhou místo pokusu projet skočil (což bych skočil, jenže po projetí té první se mi zdál lepší nápad je projíždět kvůli tomu, abych měl dřív za muldou kontakt s terénem než při skoku a mohl dříve brzdit)...
V každém případě jsem měl jet pomaleji.
Když taky jezdíš jak blázen ;-))) My jsme si to prděli něco mezi 25-35km, asi, a měli jsme docela dost ;-) Taky ale na HT, na fullech by to vypadalo možná jinak...
Jel jsem ještě na menším zdvihu než jezdím teď (115/100). Ale full nebyl ohledně pádu podstatný, zapích jsem se do té druhé předním kolem (i když jsem byl hodně za sedlem), v tu chvíli bylo fuk, že jsem jel na fullu.
Jinak právě jezdím poměrně opatrně, byl to můj jediný pád ve větší (>20) rychlosti v životě (a u toho doufám zůstane).
V těžších sjezdech vždy jezdím s rezervou daleko od hranice svojich možností pro případ něčeho nečekaného. Ale tohle bylo prostě zákeřný kombinací asfalt + že bylo vidět daleko dopředu, že nejsou žádné zatáčky, žádný lidi.
Teď už si i na zdánlivě hezky vypadající sjezdy dávám velký pozor + ještě jednu důležitou věc od té doby praktikuju (na kterou jsem se nikdy předtím nesoustředil).
Pokud jsem hodně unavený jako tenkrát (což bývá málokdy, většinou právě pouze na konci 14 dnů ježdění na dovolené), tak ještě více spomaluji do sjezdů než obvykle (právě kvůli těm zpožděným reakcím).
Zkusit to rozhodně musíme .. jestli to vyjde, to necháme na přirozené vazbě našich možností a zarputilého odporu fyzikálních zákonů, protože ten obzvláště ten finální úsek byl směrem nahoru překonatelný pěšmo jen dost ztuha, že by se to dalo vyšlápnout mi přijde lehce nemožné, protože sklon v těhle místech je nejlepší zárukou toho, že ti půjde přední kolo naproti a dáš si ukázkového lachtana ... ale sranda musí být, takže proč ne :-))))
Dolů to s hydrama bylo OK, prostě po dopadu za hupem vždy dostatečně přibrzdit, povolit na hupu, a tak pořád dokola .. mít fulla, tak to tam asi valím víc, takhle jsem měl při své váze strach o subtilní zadní stavbu .. ale i tak to byl super pojezd :o)))
Z Ostravice 9h do Lyse hory už 14h. Pul hory ja malem vzdala,kamaradka rikala,že škoda. Bojovala jsem do cil. Od rana do 13h krasne sviti slunce,chvilu 2km bude Lyse silne přši a bourka, cele oblečeni mokre.Bylo to fajn. Foto- http://www.neslysici.cz/foto/album.php?akce=123...
2250, col de Allos na hranici Švýcarsko-Francie při cestě z Čech do St. Tropez. Horské (značku nevím) kolo, plně naložené.
Tak tady u nás asi nejvýš na Smrku (1124) v Jizerkách - ovšem i po vylepšené cestě jsem svýho jizerskohorskýho favorita musel párkrát popotlačit :(. nebo možná Dvoračky v Krkonoších vloni z Rejdic (tam to vydupala i starší dcera - 13), ale nevim kolik přesně to bylo.
A vůbec nejvýš letos v Alpách, určitě přes 2000, pro jistotu jsem popojel kousek nad vesničku, kde byl ukazatel 1990 (start v Sarnenu - 450m). Odkaz na foto už jsem myslim dával v podobným tématu (http://pepikw.rajce.idnes.cz/Vyjizdka_na...
Zatím jenom Praděd (1492) z Vrbna p. Pradědem (580 mnm). Bral jsem to jen na otočku, vyjížděl jsem kolem 7:30, a ještě jsem stihl na hotelu i snídani (v cca 9:45) - včetně kochání se nahoře a vrcholové kávy. Bylo nádherné počasí (jak byly ty vedra v červenci)...
Alpy zatím oddolávají finančně a hlavně časově; raději tam pojedu v zimě lyžovat, než v létě na kolo, na oboje prostě nemám. Ale láká mne to, láká... Konečně by byly nějaké pořádné KOPCE.
U nás na většině nejvyšších vrcholů našich hor, nejvýše tedy na Sněžce, tam je to už déle a ještě na HT.
Jediné, co mi u nás chybí na kole z těch vyšších hor (no u nás spíš z těch vyšších kopečků než hor) jsou Beskydy.
Jinak naposledy letos Praděd na fullu, Kralický sněžník kousek pod vrcholem (zabalili jsme ty poslední 2km a cca 150m výškových, když je tam zákaz kol, tlačit jsme takový kus nechtěli).
Do zahraničí moc nejezdím, takže tam na kole pouze Sv. Jure, to už na fullu, i když až tak se mi tam nelíbilo, protože to bylo hodně asfaltu (etapa na Sv. Jure celý asfalt, jeden den jsem si dal akorát pěkný terén na svazích pod Sv. Jure, když jsem jel sólo, to byla moc pěkná etapa).
Pak v Dolomitech blíže neurčené místo kousek pod chatou na Drei Zienen (takže výška někde mezi 2000-2400, 2400 je ta chata, ale skončili jsme kousek pod ní), už je to taky více let, takže si to nepamatuju přesně. A to bylo také ještě na HT.
Nejvyšší vrcholy ale často nejsou nejzajímavější, zrovna třeba v Jeseníkách Praděd zajímavý vůbec moc není (tedy až na super výhledy), tedy z pohledu bika (na silničku možná ok).
Jednak rozně lidí a skoro samý asfalt (aspoň pod Švýcárnou docela pěkný úsek a pak pěkný úsek na modré pod Kamzíkem, kde to cyklo objíždí, ten byl fakt pěknej, ale krátkej).
Oproti tomu takový Šerák je super, zvlášť červená do Ramzové (skvělý technický úsek pro již trošku technicky zdatnější).
Kopečky v Jeseníkách jsou krásné, Praděd je s ploužícíma se lidma od aut dost přelidněný, ale když je hezky a viditelno je tam krásně. Šerák jezdím opačně, nahoru od Čerňavy tlačím, myslel jsi tuhle úžasnou cestičku? Taky na Keprník jsem se s kolem dostala, nesmí se jezdit, tak jsme hold tlačili. Letos asi nevýš v Roháčích na Baníkově 2200? a celá hřebenovka, bez kol :-)http://radmila.rajce.net/Rohacehttp://radmila.rajce.net/Rohace
Omlouvam se za odkaz, kopiruji ho sem znovu!
http://radmila.rajce.idnes.cz/Rohace/
Jo, přesně tu jsem myslel, skvělý technický trailík směrem dolů. Tady mám taky pár fotek, když jsme tam pak byli následující den bez kola (byl volný odpočinkový den).
http://data.mlok.net/fotky/
Nedal jsem to úplně celé, z těch necelých 2km, které jsou zajímavé jsem asi 8x vždy na cca 5m slezl v těch nejtěžších pasážích (jel jsem na jistotu opatrně, nechtěl jsem spadnout, dalo se toho víc, jeden z nás to dal téměř celé, slezl jen jednou).
Nejlepší na tom je, že je tam značena cyklotrasa, pro rodiny s dětmi úplně ideální :-)
Aspoň v posledních mapách Shocartu už ten úsek mezi Šerákem a Černavou značený jako cyklotrasa není.
alespoň, že je to tolerovaný, fotky moc hezké a umnění sjet to taky dobré. Letos ze Smrku /jesenického/ to bylo také dost drsné, lesáci pracovali a zničili co mohli. Tam se sice taky oficiálně nesmí, ale jezdí a celá modrá značka je rozrytá od lesní tech. a stromů
Můj top vrchol je 2590m - Jakobshorn nad Davosem, byl sem tam letos. Foto zde:-) http://www.flickr.com/photos/bicykolar/826008764/
A hele, tam jsme byli "mastňácky" lanovkou, nádherný výhledy a hřebenový cesty - pěšky! Naproti na Weissfluhjoch jsem viděl dupat bikera od Strelapassu - to bylo maso, přes 3000m, ale je to tam už dost hnusný - jak v kamenolomu.
Jojo, je to tam skvělý - náročný,ale skvělý! Nxt.červenec se tam chystám znovu:-)
Letos zavedli Davos Inclusive Card pro lidi, co maj ubytování v Davosu. Tadle karta zahrnuje dopravu busem po městě zadarmo, vlak zadarmo a především všechny lanovky v okolí free!!!Takže sem si taky na Jakobshorn vyjel lanovkou, stejně tak jako na Weissfluhjoch. Tady ještě jedna fotka http://www.flickr.com/photos/bicykolar/824883455/
Ten inclusiv jsme taky s dětma na pěší turistiku využívali, někdy i dolu, a taky na bobovku :). Tohle až zavedou třeba ve Špindlu..... :))) tam se na bobovce s dítětem na klíně platí za dva - nechápu, prej "sme v čechách" :(((.
Mangrt (nebo tak nějak), Julské Aply, Slovinsko, 2060 m.n.m. Horská kola a treky. Převýšení 1100 m na 12 km (ze sedla na hranicích s Itálií). Silnička celkem slušná, tunely, nutný osvětlení. Parádní výhled, ale makačka.
1492 m n.m. - Dalsniba, Norsko
MTB a na těžko :o)))
Hochtor - 2 504 m. Silnice. Pár let zpět s letními 2 stupni a deštěm se sněhem (30. srpna)
Asi 1.750 m.n.m., Sticklerhütte, kousek od pramene Muru, Rakousko, loni v létě, na treku. Zpočátku asfalt, pak stále horší a horší a horší šotolina.
2.086 m n.m., jeli jsme 14.07.2007 z Igelsberg na Schattberg. Bylo to výživných 1.161 výškových metrů na ujetých 11,18km, a zpět dolu přes Hinterglemm.
http://www.bike-forum.cz/forum/foto_big.php?typ...
Nějak se držíte moc při zemi mládeži. Já teda do světa taky moc nevyrážím, ale na starém kontinenntě mám Veletu 3393 mnm. Výjezd z Granady asi z 600 mnm. Nahoru se dá vyjet s menšími obtížemi (sněhové pole) asi i se silničním kolem.Takže nic bikerského, dá se najít ovšem cesta po sjezdovkách. Místňáci to jezdí na sobotu nahoru dolů.
Nejbikerštější mám Eisjochl 2907mnm. to doporučuji, zjistíte na co máte horské kolo.
Letos Passo Losseta u Monvisa 2872mnm, nedoporučuji nikomu, trochu silná káva.
Tak já nejvýše na kole jsem byl v Maroku 2960 mnm. Horské kolo na těžko.
Na kole pize ceska republika.Lysa hora-1324m.
Lyze ledovec Caprun Rakousko.
1800 m nm St.Christof Vorarberg na Azubu 4 natěžko
Letos Sněžka a loni Králičák.
Na kole na Snezce???
Na kole Kraličák???
Jinak nejvys jsem byl na kole asi na Passo Sella - 2244 m (v listopadu, jako ti nejvetsi blazni). Ubytovani jsme byli v Campitellu (tusim 1400 m), dole bylo kolem 0 °C, nahore v sedle -10°C, brrrr ;). Ale vylet to byl pekny, ovsem nekdy bych to zopakoval v lete.
Co se mi libilo nejvic bylo bikovani v okoli Lago di Garda letos v lete - takove Passo Tremalzo, nadhera - pekne dlouhe sjezdy (20km), drsny terren idealni pro fulla, nadherne rozhledy. Taky vyjezd na Monte Altissimo nema chybu (2079 m). Muzu doporucit vsem, v lete snad pojedu zas ;)
Tak na Kraličák (jestli je myšlěn Kralický Sněžník) by se dalo v pohodě. Letos jsme na něj taky jeli.
Jenže je tam ty poslední 2km zákaz kol (posledních cca 130 výškových metrů) a zrovna v té nejhezčí pasáži, která by byla na biku moc super.
My se na to ale vykašlali a přes zákaz nejeli. Tohle byl jediný zákaz, který mi v Jesínkách naštval.
Právě, že je tam ten zákaz...
O cestě na Králičák jsem tady psal loni, cesta Polskem a dá se vyjet skoro až na vrchol. Dolů na naši stranu to je horší, ty dva km jsme kola nesli. Na Sněžku přes Výrovku, Luční, Slezský dům a po těch kočičácích až na vrchol. Měli jsme kliku, skoro žádný lidi a hlavně nikdo z krnapu.
Nekde jsem cetl, ze z polske strany se da vyjet az na vrchol - vede tam pry cesta z kocicich hlav. Taky se tam chystam, pokud to jeste nejak neomezili. Ja osobne jsem chtel vyjet na Snezku z ceske strany asi pred 2 lety, ale museli jsme to ukoncit u Výrovky, dal uz je povolen vstup pouze pesim a kolo se mi tlacit nechtelo. Jinak doporucuju cestu Vrchlabi - Strazne - Výrovka a hlavně ten sjezde zpátky, paráda. Co si pamatuju, je to zpátky stále z kopce a průměrná rychlost bude něco kolem 40-50km/h. Z Výrovky do Vrchlabí to trvá pár minut, perfektní trasa ;)
Z polské strany zaplatíš vlezné do parku a na kole můžeš jen asi 2/3 cesty k vrcholu, potom už jen taky pěšky. A výraz kočičí hlavy je slabý. Kočičí hlavy jsou třeba v Josefově a dá se po nich v pohodě i na žiletce. Tam jsou to prostě bez ladu skladu posazené kameny a hlavně mezi nimi různé nepravidelné škláby. na vyloženě horském kole asi dobrodružství, já mám ale gumy na krosu užší a když jsem potřetí zapadl do mezery a zakroutil gumou, tak jsem to otočil. Žádnej požitek z jízdy, navíc davy lidí. Jsou zajímavější místa, kam s podívat.
Jinak letos v Krkonoších Černá hora, v Orlických Deštná víckrát, Dlouhé stráně, dole Pancíř, Klínovec od Ohře a další naše hezké kopečky po silnici.
Já tam taky kdysi byl, z polské strany po těch šutrech položených jako kostky. Problém je pouze posledních pár set metrů, kde už je zákaz. Tenkrát (před 10 lety) jsme tam jeli hrozně pozdě (zajímavý to začalo být hlavně zpět, když jsme na Sněžce byli až v 19:30), takže nikde ani noha, tak jsme tam projeli i přes zákaz.
Hundstein-Rakousko cca 2120 m.n.m. ještě s kolem MTB leader fox, nyní Canyon. Byl to bezva výlet
No jo, vidíš, já zapomněla na Rakousko - tím pádem jsem byla nejvýše na Silvrettasee (2.030 m n.m.) v Rakouském Montafonu :o)))
letos cesta do Francie - to byla vejška, co?
Počkej, jaká vejška ve Francii?!? Já se držela po trase Paříž - Comiegne - St. Quentin - Remeš - Chalons - Verdun a kopcům jsme se úspěšně vyhýbali :o)))
Stejně měl nejvyšší kolem 400 metrů, což je jako v Praze...
A co letadlo, nějakých 10 000 m ?? :o)))
Že bych to také mohla započítat?!? Jen jestli mireček uzná, že je to bikerské :o)))
Jestli jste s Holfim nestihli Concorda, nebo vás nesvez Kellner svým Gulfstreamem, nemáte šanci na solidní umístění.:-))
Já to tušila... :o)))
Letos jsem jela,,Provence'' na kole. Verdon,Grand canynon pu ale potíže mi dělé jezdit dolů. Jinak je to úžasné.Samé kopečky ale to znáte. Já ale jezdím rekreačně..
My tam byli loni a zrovna na okruh kolem Verdonu nám parádně vyšlo počasí a tak se nám podařilo zvládnout všechny tři silnice: Route des Cretes, Levandulovou cestu a Cornische Sublime. Spali jsme v kempu Carajuan nedaleko nástupu do kaňonu z východní strany
Sice jen 970 m.n.m. ale za to každý rok tak 3x až 4x ;-)
Žeby Velká Javorina? :-)
Jo, Javořina, nic vyššího tu nemáme. Ale vzhledem k tomu, že je to z nějakých 170 do 970, tak to je skoro jako Praděd z Vrbna
letos jsem tam byl na jaře-pěkný stoupáček a vůbec krásný výlet, také vřele doporučuji, z Břeclavi je to kousek,tak si to na jaře znovu zopakuji