Koupil jsem si fungl nové kolo(rock machine), mimo radosti jsem se setkal s jevem, který jsem dosud neznal - Kolo má dvojité ráfky a uvnitř byl jen gumový pásek, který zakrýval otvor, k drátu. Zde o tento otvor se mi při jízdě píchlo kolo. Když už se to stalo několikrát, tak jsem se naštval, vzal izolepu a oba ráfky jsem omotal. Není to příliš čisté řešení, ale pomohlo. Líbili by se mi jakési špuntíky,které by tyto otvory uzavřely a tím by se nemohla duše prohýbat do otvoru a prořezávat o jeho okraje. Víte o tomto něco více? Existují nějaké špuntíky. Prodejce mi řekl, že vše bylo OK-vyměnil mi pásku na ráfek, ale když jsem vyhodil dvě 7x lepené duše a dal nové, aby se mi to stalo znova, tak to OK nebylo... Dík za podněty a rozšíření obzoru. Cyklista-amatér...
Mně se stalo to samé na novém kole (najeto asi 80kmm).Během 5 km mně bouchly obě duše. Domů jsem dojel na podhuštěných duších. Stejně jsem je musel vyhodit, protože byly od těch dírek na několika místech "načnutý". Moje řešení - hrany otvorů jsem strhnul výstružníkem a místo gumových podložek pod duši(těch pásků) jsem koupil v cykloprodejně plastové (asi je to polyetylén). Od té doby mám pokoj a je to už asi 6 let.
Jo,na dvojite rafky musi byt ta ochranna paska tuha plastova nebo nekolik vrstev pevne lepici pasky,aby to udrzelo ten tlak,obycejna gumova paska je bez sance.
Na lehokolech Azub jsou dvojité ráfky standard stejně jako pláště na 7 atmosfér. Pokud jezdíš na plný tlak (a proč taky ne, když je to odpružený), tak běžná páska do ráfku nevydrží dlouho, stejně jako HonzaK jsem zažil nějaké exlodující duše. Na 26" palcové kolo se dá koupit tuhá tlustá plastová páska, která se snad ani nemůže do otvoru prohnout. Stojí cca 3x tolik, tzn 30Kč:-). Tu co jsem sehnal vyrábí Michelin. Pak jde použít dvě obyčejné na sobě nebo opravdu hodně vrstev izolepy, izolačky atd., ale 7 bar to nevydrží dlouho. V Gigasportu jsem sehnal samolepící textilní pásku do ráfku, je široká na celý ráfek a vypadá jako kotouček izolepy, jenže látkové. Stojí nechutných cca 90Kč, ale aspoň vydrží věčně. Pokud máš jedno kolo 20", nec jiného ti ani nezbývá, prostě ti kus zbude.
Mě se stalo něco obdobného jen na duších vznikaly dlouhé řezné rýhy (někdy skoro po celém obvodu). Stále jsem s kamarádem nemohl přijít na to z čeho vznikají a to za velice krátkou dobu - při cestě 100km s batožinou jsem 3x měnil duši. Až jednou jsme na to přišli - podložky pod duši byly plastové, ale byla v nich zalitá nějaká tkanina a po obou stranách po nějakém čase začala ta tkanina být roztřepená a duši pěkně rozřezávala. Tak jsem to vyměnil za jiné a už 2 roky mám klid.
Dají se koupit takové pásky z tvrdé tkaniny - podobnýma se např. vážou tašky na střechu. Je to samozřejmě už slepený do patřičnýho průměru a s dírou na ventilek. S těma jsem nikdy neměl problém. (jinak samozřejmě jo, kdysi jsem to z neznalosti dával i úplně bez pásku a pak jsem se divil:-) )
Přiznám se, že jsem rád, že se to přihodilo vícekrát. S kolem se mi to moc nepovedlo. Zaslech jsem názor, že existují plastové špuntíky, slyšel jste o nich někdo něco?
Plastove spuntiky se daji koupit ruzne,dela to treba firma www.skiffy.cz ale na kole jsem to nikdy nevidel.fungovat by to ale mohlo.
Jo, přesně stejnou zkušenost jsem teď udělal. Dvakrát podélná prasklina na spodku duše, vzdálenost odpovídá vzdálenosti otvorů.
Jenže mě kolega poučil, že takovéhle praskliny bývají způsobeny duší skříplou pod pláštěm. Pak takhle natáhnutá duše asi nad tou dírou celkem ochotně praskne, tomu se dá věřit. No, izolepu tady nemám, tak jsem zkusil plášť pečlivě nasadit na duši mírně odulou (zvlášť taková nová a placatá to potřebuje) nestrkaje při tom nářadí pod ráfek. Uvidím.. Zas je mi divný, že by to vyráběli úplně bez rozumu.
včera jsem večer mluvil se zástupcem firmy, která kolo vyrobila a přiznal, že tam vůbec neměl být gumový pásek, ale nějaký zcela jiný textilní... Přesto, že jej tam již mám, tak jsem nedovolil izolepu sundat. V tuto chvíli raději izolepu, než mít 3 a více děr 20 kilometrů od domova a tmu na krku...