Ahoj.Nemáte někdo zkušenost s MTB koly značky RB?
Ctěl bych si postavit nové kolo a četl jsem že tyto rámy a kola jsou skvělé.Bohužel ve svém okolí jsem je neviděl ,takže jsem neměl možnost se případně zeptat majitele.
MTB od RB jezdí hodně lidí, já mám sice silničku, ale je to parádní rám, česká ruční práce. Myslím že chybu člověk s nimi neudělá.
Ahoj.dík za odpověd.Mám právě dilema zda rám GT nebo RB už kvůli stavbě a tuhosti rámu.Hlavně chci aby byl co nejlehčí,ale zároven dost pevný.Carbonový se mi zdá zatim dost drahý.
RB určitě nebude nejlehčí, ale zrovna MTB od GT bych nebral ani zadarmo. Pokud někde vidím fotku prasklého rámu, tak je to z 50% GT, ne Author nebo Merida ale GT. Je mi jedno jestli tu bude 100 lidí tvrdit že GT jezdí a je v pohodě, prostě MTB GT NE!:)
Hehe ;-))) .... pokud vím, od GT občas praskají FS/FR kola, asi tak stejně jako od ostatních značek .... jestli jsi to viděl i u Avalanche/I-Drive/Zaskara, tak prosím hoď link, to by mě docela zajímalo .... naopak Authory praskají jak na běžícím pásu, obzvlášť ty "lehké", např. Egoist nebo Instinct .... Merida o něco méně, ale také .... jinak RB je na tom stejně, ne-li o malinko hůř než GT ....
ale tohle co vím, je věsměs ze stránek na netu, takže těžko říct, řekl bych že existuje mnohem více lidí, co mají Authory/Meridy/Kellyse apod., praskne jim rám, ale na net to nedávají .. naopak GT si většinou kupují lidé do kol opravdu hodně zapálení a ti jsou na netu v tomhle směru aktivnější ..
.. vše je jen můj subjektivní názor, klidně se mohu se svou omezenou "zkušeností" mýlit, ale tak jako tak s tebou nesouhlasím a tvrdil bych spíše pravý opak ..
Ahoj.No abych řekl pravdu ještě jsem neviděl žádnou fotku praského rámu.Sice jsem už pár kol taky vystřídal,ale ještě mi nikdy rám nepraskl.Asi taky záleží na tom jak na tom člověk jezdí a co s tim dělá...pokud bude skákat ze skály asi ta pravděpodobnost bude větší že to rupne než když bude jezdit nějaké lesní cesty apod.
Praskání bych vůbec neřešil. Prasknout může cokoliv a nikdo tu stejně nemá žádné globální statistiky, kde by se to dalo objektivně srovnat.
A pokud něco praská opravdu nadměrně a je to konstrukční chyba, tak se to ví a praská to pak vždy na stejném místě. Ale těhle případů zas tak moc nebylo, pro příklad třeba Meridy Transmission do ročníku 2004 (od 05 byl tento konstrukční problém odstraněn). A ani tam to nebyl až takový problém, protože Merida ochotně rámy reklamovala a měnila za nové (no ale reklamovat třeba rám 2x opravdu nepotěší).
Fotky prasklých rámů se jinak dají na netu najít od každé značky.
Tušil jsem silné reakce:) tady je zaskar s poslední doby http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/kola_a... kdepak, GT je pro mě odporná taiwanská masovka, co praská jak na běžícím pásu. Authory jsou cise časté ale neřekl bych že tolik jako GT, Meridy si udělaly špatnou pověst se začátky s hořčíkovým rámem, teď už jsou jenom od výroby křivé, jinak už snad tolik nepraskají. RB je držák a prasklé RBéčko je rarita. Nikdo by mě nepřinutil koupit si GT, ikdyž jsou to zajímavé rámy a staré silničky byly pěkné.
Praskle RB bude rarita predevsim vzhledem k poctu vyrobenych a prodanych kusu oproti odpornym taiwanskym masovkam :o).
Jak se rekna rekne RB nebo podobna ceska znacka, taky vzdycky cekam vlnu silnych reakci, ale je fajn, ze se narodni hrdost projevuje takhle a ne nejakym destruktivnim zpusobem :o) .
No jistě přece se nebudu ožralý rvát na stadionu:)
Jenže ty odporné masovky chodí z těch fabrik křivé a naprosto nepřipravené k montáži. Mají křivou zadní stavbu, křivou patku přehazovačky, nevyfrézovanou mufnu a hlavu. RB přišlo naprosto perfektí a přesné, stačil nahodit komponenty a to mi od objednávky přišlo za týden v barvě kterou jsem si já zvolil a ne nějaký psychodelický návrhář. Pokud si tedy budu kupovat rám, očekávám, že si na něm i kolo postavím a nebudu si pořizovat nějakou hotovou sériovku a podobné taiwanské rámy jsou často k zlosti.
Mam dve karbonove masovky GIANT z Taiwanu a vubec si nestezuju. Byla to ale hotova kola, takze tvoje slova nemuzu posoudit. Stejne tak netusim, kolik ramu z Taiwanu na slozeni kol sis objednal ty, ze te tak zklamaly.
Jinak souhlasim s Mlokem, od urcite cenove (=vetsinou i kvalitativni) urovne nemuzu tvrdit, ze by byl nejaky vyrobce vylozene spatny. Ram by nakonec clovek mel vybirat podle geometrie, hmotnosti a treba i barvy (a ceny), ale neberu nekomu proste i sympatie k urcite znacce.
RB jsem bral kvůli jistoty kvality, hřejivému pocitu z české ruční práce a právě taky kvůli extrémně krátké geometrii. Z Taiwanu mám rám na horáka a to je katastrofa, kámoš má zase meridu a pokaždé, když vytáhne zadní kolo, tak musí pak štelovat brzdy, protože ten rám je křivý. Ale taky souhlasím, že od určité úrovně by ten rám (kolo) měl být už v pořádku. Ono i Colnago už vyrábí část sortimentu na východě - bohužel honba za většímy zisky výrobce nutí k těmto krokům.
Jedine veci porad nerozumim, a tou je tvuj dojem, ze Taiwan = laciny sunt. Ve vyvojovych studiich jsou spickovi odbornici a ver tomu, ze nepochazi z Taiwanu (ale i kdyby pochazeli a byli stejne spickovi, nevadilo by mi to :o) ). Kazda firma si hlida kvalitu svych vyrobku, kdyby byl nekdo vyrazne min kvalitni nez ten druhy, brzy by ohlasil bankrot. Nekvalitni kus se "podari" vyrobit i u ceskych kultovnich vyrobcu typu Mrazek, Duratec, RB, tak proc je nenajit i u vyznamnych svetovych vyrobcu. A mnohem snadneji, kdyz tech ramu navyrabi X-milionkrat vic.
Jako No 1 mám kolo na rámu Merida Matts HFS X Edition a dvojka je na rámu Merida Matts Race HFS,rám byl zafrézovaný kde měl být,zadní stavba křivá nebyla a patka už vůbec ne :-))),taky nemám žádné jiné problémy.Holt každý brání to své-my ve firmě stavíme nejvíc kol na rámech Duratec-žádný problém dosud nebyl a přesto ho nechci-má ho tu každý,kdo na kole trochu víc jezdí :-))))RB už je vzácnost,dělal jsem dosud jen 4ks na těchto rámech,ale geometrií mi nejvíc sedí ta Merida-tedy pardon-odporná Taiwanská masovka.A když už jste u toho praskání-zapomněli jste na Kelly's řady Race tedy všechny ty Sabotage a spol-znám tu lidi,co mají během záruky už 3 rám :-)))A propos-mám na kole hydry Avid Juicy 7 a pokaždé když vytáhnu kolo z rámu a vrátím ho zpět tak kotouč ani neškrtne :-)))
Tak to holt mám asi štěstí .. ultralightový rám, přes 90kg, kolikrát velmi, velmi nešikovné dopady "na placku" a zatím ťuk ťuk vše OK ..... já bych do GT s radostí šel znovu :o))