Zdravím, velmi rád bych na kolo připevnil hrazdu (to, co se používá při časovce. část řídítek, na které cyklista leží).
Zajímalo by mě, jestli se dá sehnat taková, která není na konci spojená do oblouku, tedy že vypadá vpodstatě jako ta na profi kolech.
Taky jsem někde zaslechl, že k jejímu připevnění jsou zapotřebí vlaštovky, víte o tom něco?
A nakonec, má vůbec cenu připevňovat ji na trekové kolo? Bydlím u Olomouce, takže kopců si tu (vyjma Jeseníků) moc neužiju, na rovince by se mi něco podobného tedy mohlo hodit.
Pokud s touto částí kola máte nějaké zkušenosti, budu jen rád. Ocením i odkaz na nějaký e-shop, hledám něco za rozumnou cenu (tzn. ne http://www.merida-bike.cz/prodej/Riditka... :).
Treba tady: http://www.bajkshop.cz/katalog.php4?kid=40&...
Existuji i kratsi nastavce. To by mozna na trekove kolo bylo vhodnejsi.... Treba tady:
http://www.bajkshop.cz/detail.php4?sid...
http://www.bajkshop.cz/detail.php4?sid...
Vlastovky urcite potreba nejsou, naopak u vlastovek nejspis nastanou komplikace s pripevnenim hrazdy diky jejich zahnuti.
Tu casovkarskou hrazdu si urcite napred nekde vyzkousej. Spousta lidi podleha mylnemu dojmu, ze na ni jezdec kdovijak odpociva a jede pohodlneji. Opak je pravdou- telo se tim vyrazneji skloni a ruce se posunou dopredu. Pri casovce nejde o pohodli, to jde stranou, kvuli dosazeni lepsi aerodynamiky. Ale mozna existuji i nejake turisticke modely, kde neni ztrata komfortu tak zretelna.
Praaave....zadnej komfort:-) Znam to:-) Kdyz uz, tak bych na treka doporucil kratkou hrazdu. Na tu se neleha ale spise se o to clovek opre. Mel jsem ji a bylo to nekdy i prijemne.
Mi povidej ... obcas si pri delsim useku na asfaltu zalehnu na riditka (tzn. radove v polovine paze, aka tricepsu se opru o riditka a takhle "zalehnu"), abych mel mensi odpor vzduchu, pak uz jsem chopen drzet diky prechodu z NN/NN na NN/RR i 35kmh, ale o pohodli nemuze byt rec, porad se kopu do bricha a spatne se mi dycha, o zaberu nemluve ... ale holt kdybych zhubnul a pritom si treba vysrouboval vidli na 115 a cvaknul lock-out, tak by se to asi dalo ..... jen me pak brni to nejcenejsi co mam, protoze ziletkarske sedlo uz nejakou dobu nepouzivam (btw, nechce nekdo koupit Spydera, nez si to na jare pri koupi fulla rozmyslim ?? ;o)))
Nedá mi, abych tě nepožádal o upřesnění (ač ode mně to budeš považovat za prudění, viď?).
"... jen me pak brni to nejcenejsi co mam" - to tě brní mozek?
Hmmm, to se mi na kole ještě nestalo ...
;-D
Náhodou, tohle se ti docela povedlo :o))) ..... a navíc to krásně demonstruje ten věkový rozdíl mezi námi ;o)))))
Ergo - máš něco cenějšího? Nějakou hračku, jejíž možnosti teprve objevuješ, ale ještě jsi všechny nezkusil?
;-D
;o)))) radši už ten off-topic necháme, ne ? :o)))
takhle laborovat s uchopem a drzet jen 35km/h? Matyx Matyx, mel bys vic makat :)
ee, mel bych vic zhubnout, pak bych mel
a) mensi odpor vzduchu
b) nekopal se do bricha
c) bricho by mi netlacilo na plice a mohl bych dychat
... no a pak by se treba dalo i 40kmh ;-)))))
Kdybys mel lehokolo, jezdis rychleji a bricho bys mohl mit vsude:-)))
to jo, ale zase bych se pri prvnim vjezdu do lesa prizabil ;o)))
myslim ze hlavni problem je u tebe v tom, ze vic mluvis nez jezdis :)
min mluv, vic jezdi, vic zhubnes, budes mit mensi odpor vzduchu (fakt kravina resit :))...
chod za me do prace a budu s radosti jezdit vic ....
Tohle me zaujalo... pro lezis na riditkach a pritom mas vidlici na 115mm?
kdyz si to prectes jeste jednou, zjistis ze pri 115 to nedelam, ale ze je to hodne nepohodlne ... a ze pri shozeni bricha a zvednuti na 115 by to pohodlne byt mohlo ;o))))
Tak ted uz to nechapu vubec. Jezdis na mene nez 115, protoze vysroubovavas. A az zhubnes, tak si to vysroubujes nahoru. Nechapu tu "primou" umernost :) Neni lepsi jezdit na 130 a obcas zalehnout?
chjo ;o)) .... když to valím po silnici, tak dám 85 a zalehnu, ale vydržím takhle jen chvilku, protože je to maximálně nepohodlné .... kdyby to mělo být pohodlné, tak bych musel zhubnout a i přesto bych stejně asi musel trochu zvednout zdvih (třeba na těch 115), jinak by to pořád pohodlné nebylo ... ale stejně je to off-topic, na chrtění jsou jiná kola než MTB s pružinovou žehličkou, těžkotonážním jezdcem a 2.25 drapáky ;o))))
já jsem myslel, že si v nepohodlí libuješ a kdybys neměl nepohodlné kolo, tak by tě to na něm ani nebavilo.... to jsou mi novoty;-)
Je nepohodlí a nepohodlí. Když se člověk kope do břicha a nemůže pořádně dýchat, tak už si neužije toho nepohodlí pro zadnici/záda/ruce atd. na příštích 80km ;-) Ale to je jedno, kdyby to šlo, tak tuhle větev vlákna zamknu, protože už je to hustý off-topic.
Hrazdu mám tuto, ale nutno říct, že když jsem si ji pořizoval, tak jsem neměl ani potuchy, které všechny možné typy existují a který by byl pro mě nejvhodnější, možná jich v té době ani tolik nebylo. Mám zkušenost pouze s touto.
http://www.kolarze.pl/gielda/oferty_foto/20...
V mém případě při rychlosti kolem 30 km/h přidá cca 2-4 km/h navíc, ale za cenu snížení pohodlí, delší brzdné reakci ( než se přehmátne na brzdy ) a horší ovladatelnosti.
Podobnou hrazdu jako nad tímto příšpěvkem - KUBOJ Tornado ve stříbné - mám na silničce. O odpočinku to není, pomáhá mi hlavně držet vyšší frekvenci šlapání a pak samozřejmě aerodynamika při ostřejším letu po asfaltu (od cca 40+) a proti protivětru :-) Na treka jsem ji nedal, ale při rychlejší jízdě po asfaltu mi chybí, řeším to chycením řidítek u přestavce a zalehnutím dopředu..což s odpruženou vidlí bez lockoutu není vždy to nejlepší. Na treka bych určitě nedával silniční hrazdu, silniční kolo má přirozeně sedlo vysoko nad řidítkama a na nich pak rovnou hrazdu, na treka bych určitě zvolil něco prohnutého dolů tak jak je na tvém obrázku těch meriďáckých řidítek.
S tím prohnutím dopředu dolů, např. ala ten poslední odkaz, co posílal nepřihlášenej Michal...