Chtěl bych jet rekreační silniční časovku na crossovém kole (silniční nemám). Vím, že proti silničním kolům nemám šanci. Crossové kolo je mnohem těžší. Chci si aspoň koupit co nejužší pláště, které se dají dát na ráfek. Zatím tam mám pláště 700x35 nafouklé na 5 atm.
Druh rychlých plášťů ti neporadím. Na to jsou tady jiní odborníci. Když budeš mít lepší fyzičku a silné nohy, tak ujedeš i těm se silničníma kolama.Jednou jsem vyhrál časovku i na horáku.
To si přece musíš zjistit sám podle ráfku co tam dáš nejužšího. Klidně můžeš dát silniční pokud ti to dovolí http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu-silnicni-a...!-Plast-silnicni-Michelin-Speedium-700x23_565.html
A to je na tom ráfku napsané nebo jak to mám zjistit?
Mělo by to tam být, když ne budeš muset pohledat po netu..
Je na ráfku napsané mach 210.
opíš čísla z boku plášťa, zajdi do predajne a vyber si (prípadne si pýtaj úzky plášť) aký potrebuješ (podľa zásob predajne) napr 25x622
Dej tam i normalni silnicni plast, na beznym trekovym rafku nebude problem ani s 23 mm sirokym plastem.
Nejvetsi rozdil v rychlosti treku oproti silnicce ale zdaleka neni v sirce plaste nebo nejakym kile navic, ale v geometrii posezu, resp. v aerodynamice. Se vzprimenym posezem a rukama dosiroka rozpazenyma na beznych trekovych vlastovkach ti nepomuzou ani galusky.
Na ráfku, kde jsem měl původně 700x38, mám bez problémů 700x32.
Oproti silničkám bude v nevýhodě nejen pro málo aerodinamický posez, ale i váhou kola, váhou plášťů a hlavně jinými převody, kvůli kterým nedocílí stejné rychlosti, i kdyby mu nohy ulítly. Nejtvrdší převod u crossů bývá 48x11 zubů u silniček až 53x11 a to je zatraceně rozdíl.
Navíc tu máš kalkulátor, jaký potřebuješ výkon na různých kolech v různých polohách >> http://www.nahoru.net/kalkulatory.html
Ja mam na silnicce treba compact prevodniky (50/34) a vzadu zatim puvodni kazetu 12-25, takze nejtezsi prevod 50/12 je +- ekvivalentem tebou zminovaneho nejbeznejsiho prevodu u treka 48/11. S timhle dokazu utocit az k 60 km/h. Predpokladam, ze teda prevody nebudou v tomhle pripade tim hlavnim, pokud tedy nekdo nejezdi stabilne prumery nad 50 km/h.
Vaha pochopitelne vyznam ma, ale neni az tak rozhodujici, treba 3-4 kg rozdilu ziletky proti trekovi muzou byt uplne zanedbatelne v porovnani s vahou jezdce, co si veze zbytecne na sobe ve forme podkozniho tuku. Vyssi hmotnost rotujicich casti kola jako plaste, rafky apod. jsou vyznamejsi zalezitosti nez hmotnost treba ramu, nicmene maji vyznam jenom pri akceleraci, pri stale rychlosti jejich vyssi hmotnost naopak pusobi jako setrvacnik (treba prave sady kol na casovky nejsou vubec ty z nejlehcich).
S tou váhou jezdce máš 100% pravdu. Kdysi mě předjel takový pořízek a cca 15 km jsme jeli spolu. Byl očividně tak o 20kg težší než já. Na rovince jsme drželi tempo, ale v kopcích jsem mu dával náležitě na prdel...Pořízek = slabý vrchař:O)
S převody je to přesně jak píšeš. Já měl dokonce do loňského podzimu než jsem silničku prodal na ni převody s compacty 50/34 + kazetu 13/29 a taky jsem neměl žádný problém s nejtěžším převodem. Bez problémů dlouhodobě se na pro mě pohodové kadenci se dalo jet 50km/h a utočit nebyl problém ještě lehce přes 60.
Ahoj taky jsem ze začátku jezdil na pláštích šíře 35mm. Ted mám š=28 (700x 28C( označení na plášti. Je to podstatný rozdíl. Taky u nás se pořádá silniční časovka,,Motorpalácká šlapka,, délka 25km. Na silničky sice nemám ale mezi poslední rozhodně nepatřim.