Mam problem. Od koupe novych plastu Kenda Small Block Eight 26x2,1 mam neustale defekty. Vzdycky se jakoby utrhne ventilek, delaji to jak galuskovy tak auto ventilky, ale u tech auto ventilku jsem si vsiml ze se po ujeti par km zacnou vzdycky naklanet, presne jako by pri jizde proklouznul plast i s dusi. Lze tomu nejak zabranit? nebo je problem ve slabem rafku(1,5), ale na zadnim kole je ta sama kombinace a bez problemu, nebo mam plast reklamovat? Dekuji za rady.
Mám ten samý problém na 20" na Azubu. Stalo se mi to teda párkrát ma drznějších sjezdech ve slovinsku kdy jsem dost brzdama nažhavil plášť. V servise mi řekli, že to může být nízkým tlakem(neměl jsem na horní hranici). Žádné jiné řešení neznám, taky uvítám další tipy.
Tak to mas dobry, me se to stane kazdejch 10-50 km, dnes 100 km vylet a spotreba 4 duse. Jen tlakem to nebude, je fakt ze kdyz jsem nafoukal na max tak to vydrzelo nejdyl, ale i tak malo. Zejtra vemu cely olo do prodejny, zkusim to uhrat na reklamaci plaste, na zadnim kole ve stejne kombinaci funguje.
Tak na BF jsem dostal tuhle radu: natrit patky plaste chemoprenem a nechat zaschnout aspon 24 hod, pak je prej pokoj, uvidime vyzkousime:)
Rada starého motorkáře: Vysypat plášť klouzkem (lze užít i Aviril - zásyp na dětské prdelky). Vznikne separační vrstva, takže plášť může klouznout, ale netáhne s sebou duši.
Přilepit plášť k ráfku? To je rada jak od Radia Jerevan ...
;-D
Ja nepsal o prilepeni plaste:) Nanest ten chemopren a nechat uschnout bez nasazeni plaste samozrejme,proto se ma nechat schnout 24 hod aby se plast neprilepil. Vyzkousim teda asi kombinaci chemopren i Aviril, ten tu nekde mam.
I zaschlej chemoprén zvýší tření mezi duší a pláštěm, a když ten proklouzne v ráfku, vezme sebou duši a ustřihne ventilek. On totiž i po určitý době nepatrně lepí. Proč myslíš, že jsou nový duše posypaný klouzkem? AV má pravdu (spoň já to tak vidím).
AV má pravdu, keď sa dobre pamätám, tak kedysi dávnejšie, na všetkých nových kolesách na motoriek a bicyklov boli vnútornosti presypané akýmsi práškom. Mám takú skúsenosť, keď sa prilepí duša o plášť (hoci len málo) ventil zmení sklon, je to všetko o zotrvačnosti pri brzdení
Kde se dá takový klouzek sehnat. Vím jenom jak zhruba najít klouzka v lese, ale toho bych do pláště nedával :-)
Dobrá otázka! Před čtyřiceti lety bych pro něj šel do drogerie, ale dnes? Snad bych zkusil nějakej pneuservis.
Mletý mastek u materialisty ... ;-)
Vaněk z Kralup? Ten, co nejshnilejší a nejlacinější citróny vozil z Italie?;-)
nostalgická vzpomínka na literaturu...
Podobný problém se mi taktéž stal blahé paměti na hnaném 20´kolu u AZUB Cé. Vzhledem zase k mé zkušenosti bych taktéž doporučil dofoukat na předepsaný tlak a navíc srazit hrany ráfku v oblasti prostřižení otvoru pro ventilek. V mém připadě např. mi ráfek s ostrým zagrotovaným otvorem pro ventilek tento naprosto ustřihl!!! Což vidím také jako velice nebezpečné!
Jak máš utaženou tu matičku co je na vetilku jako dole u ráfku nebo máš ji tam vůbec?
Slyšel jsem odborný názor, že má být povolená, jinak se prý duše trhá kvůli ní (????).
Maticku jsem vzdy utahoval proste rukou co to slo, abych ji proste na ceste zas nekdy povolil. Delam to tak vzdycky a nikdy nebyl problem. Ale jak jsem psal, dela mi to samy i s autoventilkem kde zadna maticka neni, ale na nem je zase dobre videt jak se vyklani protocenim plaste.
No s utaženou je možné urvat ventilek i když se neprotáčí plášť, proto opravdu nejlepší je tam tu matičku nemít vůbec.
Ale když se mu protáčí plášť, tak je to fuk, to dřív nebo později urve ventilek, ať tam matička bude nebo ne. Musí prostě zamezit tomu protáčení plášťě s duší po ráfku.
Páni, todle se mi ještě nestalo. Je pravda že své první Kendo sem dal na zadní teprve předevčírem, ale udělat mi todle při nějakém sjezdu tak plášť končí v popelnici.... pokud bych to přežil. :-)
Před 14 dny jsem v Jizerkách měl to samé s předním pláštěm continental explorer. Galuskový ventilek zajištěný pevně matičkou k ráfku a přesto natrženo po prudkém kamenitém sjezdu a neustálém ostrém přibržďování. Dle mého názoru to bylo jednoznačně nedohuštěnou pneu . Byl jsem lehce nad spodní hranicí. Od teď již max. huštění.
Plášť musí držet i na spodní hranici. Huštění na max do terénu je nesmysl, to pak plášť nedrží a skáče jak koza a ztrácí všechny svoje vlastnosti (u objemnější plášťů 2,25 a více, kde nehrozí díky objemu plášťů cvaknutí se naopak často jezdí pod minimálním tlakem a není s tím žádný problém).
Pokud tam tu matičku pevně utahuješ, tak se to stane v terénu někdy i když plášť drží dobře, ta matička je dobrá akorát tak na první nahuštění, aby se lépe nasazovala pumpička, jinak tam akorát škodí, ventilek musí mít možnost lehkého pohybu (i když se plášť neprotočí, tak při najetí na nějakou větší překážku při větší rychlosti v místě ventilku se deformací pláště blízko k ráfku dojde k dočasnému mírnému ohnutí ventilku, pokud je natvrdo fixovaný, tak je po něm).