Máte prosím někdo zkušenosti s těmito koly ? Uvažuji jejich koupi a chci se zaptat, jak je to s tuhostí, životností ...mám 70kg
Jezdim na nich, na diskove verzi. 70 kg urcite vydrzi, ja mam cca 63-64 kg. Pri silovych nastupech ve stoje jde trosku poznat, ze nejsou co do tuhosti az nejaky zazrak, ale pro nizsi vahu to staci. Pro bezproblemove spis turisticke nez zavodni urceni se ale mozna poohledni po necem festovnejsim, pokud uvazujes o zavodeni, za tyhle penize neni asi nic lepsiho, co se hmotnosti tyka.
Maji prumyslova loziska, udajne nejsou nejak super utesnena, i kdyz u mne zatim bez problemu.
Jak to bude s jejich zivotnosti netusim, ale u zavodnich kol jde vzdycky trosku o kompromis hmotnosti s vydrzi, za cca 9 tis. to ale neni potreba na par sezon resit.
Jinak na Ebay.de jsem je koupil za tusim 300 € i s postovnym, v o neco odolnejsi, ale tezsi verzi s rafky DT Swiss 4.2 byly uz za zhruba 250-260 €.
Když už by to bylo s DT 4.2d ráfky, tak to už bych to hodil komplet na DT a to buď na 340kách levnější varianta nebo na 240kách, případně ekonomická verze na Ceritech/Onyxech. Když se to naplete supercompama, tak to ve výsledku bude mít taky super váhu, ale i tuhost a ten ráfek i něco vydrží (přeci jen těch 350g u American cl. je na ráfek už proklatě málo).
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
A cenově i u nás nevyjdou i na těch 240kách o moc dráž.
Chci si nechat naplést kola na V-brzdy 240S + XR4.1, bodou stačit dráty DT Revolution 2-1,5-2 na váhu 75kg?
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Na včka a na tu váhu stačit určitě budou. Pokud bys jezdil opravdu nějak hodně drsně (větší skoky) a měl přesto obavy, tak můžeš dát supercompy, váhově to bude jen o pár gramů více. Ale bude to nepatrně dražší.
Chtěl jsem říct, že bych už na taková kola dal raději rovnou 4.2d ráfky, ale oni jsou jen v provedení na kotouče.
U 4.1 je škoda, že jsou hodně úzké, pouze 17mm vnitřní šířka.
ano, XR 4.2 jsou jenom na diskové brzdy, pak jsem ještě našel Mavic XM 719 a ten je široký 19mm ale zase o něco težší.
Zase na druhou stranu by měl asi víc vydržet.
vážím lehce přes 80 kg a mám na předním kole špice 1,8 na 1,5 mm , které dělala fy. DT pro fy. Ritchey. Mám kolo s pevnou karbonovou vidlí /MTB/ a ráfky Mavic 217 /ty už mají nějaké svoje novější nástupce/, nyple jsou DT Pro Lock / mají v závitu spešl lepidlo proti povolování. Za léta provozu mi zatím nepraskla jediná špice - předpokladem je ovšem špičkové vycentrování. Na zadním kole bych si na takové zeslabení netroufnul a mám DT 2/1,8 - možná by to zeslabení na 1,5 mírně snížilo i tuhost při záběru. Ono člověk se obleče, vezme nějaký pití, duši a ejhle seš skoro na 80 kilech. Taže do zadu spíš ty silnější / taky mi zatím nepraskl ani jeden drát, je to skoro neuvěřitelný/.
....trochu offtopic, sorry, ale zajímá mne.... Ty máš bika s pevnou vidlí ? Poslední dobou jsem jich moc jezdit neviděl. Jak ti to vyhovuje ? Docela rány do rukou, ne ?
Taky mám jedno kolo s pevnou karbonovou vidlicí. Je to úplně něco jiného než odpružená. Samozřejmě těžší sjezd pustit nepřipadá v úvahu, to ti urazí ruce. Sjezdy jsou s ní mnohem obtížnější (velmi snadno se dá na chvilku ztratit kontakt předního kola s terénem, což je u těžkých technických prudkých sjezdů kritické), díky tomu to je výborné na trénink techniky.
Na druhou stranu je lehounká, bezúdržbová, kolo v lehčím terénu a na asfaltu letí jako raketa.
Pevná je dobrá prostě jen tehdy když přesně víš proč ji chceš a terény co jezdíš na ní zvládneš nebo budeš na ní jezdit jen něco.
Kdybych měl jen jediné kolo, tak pevnou tedy ani náhodou.
aha.....
trochu teď s kolem laboruju, už jezdím jen občas a docela bych někdy vyměnil ten "odtlumenej" komfort za větší tuhost aby šlo kolo víc za šlápnutím. Ale máš recht, když pak vletím někde kus do šutrů nebo do kořenů, to bych si dal na budku.....
Nechám to být, prostě začnu používat ten lockout.... ,-)
Jen ještě k tomu lockout. Zamčená Reba je o třídu pohodlnější než pevná karbonová (díky tomu, že to není lockout zcela tvrdý, ale i zamčená má cca 1cm pohybu), nemluvě o tom, že pokud je to lock typu MC jako u Reby, tak se při velké ráně vidlice otevře a ránu pobere.
Mě ale na HT pevná sedí, jak už dlouho jezdím fully, tak mě ta nevyváženost dobře funční vidlice a pevná zadní stavba neseděla.
HT ale nemám na pohodlí a do těžších terénu, od toho mám fully.
A cenově se ty Am. cl. dají v pohodě i u nás:
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Nikdo žádné další zkušenosti...
No když zvážím , že světovej lídr Mavic dělá nejlehčí ráfek pro véčka lehce nad 400 gr, tak mi ty Amerikáni přijdou dost poddimenzovaný. Ale to je subjektivní názor, co nevyzkouším to nemohu hodnotit. Nicméně kdybych stavěl kola, tak by to byly zase Mavicy a kdybych chtěl něco levnýho, tak bych vzal Remerxy, který se v poslední době dostávaj na velmi solidní úroveň. Jasně, že i ty nejlehčí Eagly mají o pár deka víc, než ty Mavicy, ale stojí zlomek ceny. Máme je doma na kolech mých synů a jsou dobrý.
osobní nemám, ale vozí je pár lidí v závodním nasazení z doslechu a od začátku roku s nima nemají problémy....tuhost nevím, spíš jsou stavěná na váhu.
Jezdím American Classic 26" mtb disc provedení a zatím spokojenost celou sezónu. Akorát jsem teď objevil tyto nádhery http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek... , tak přemýšlím jestli nepostavět kola s ráfky XR4.2disc white nebo ZTR Olympic :-)
Vezmi to na těch bílých détéčkách 4.2, je to nádhera:-)
Zmena (k lepsimu :o) designu kol AC pro pristi rok:
http://www.amclassic.com/ac2009/pdf/AC...
ano souhlas ;-)
Jestli nebudou horší než ty co mám tak je rozhodně na co se těšit a vypadaj skvěle.
Ano ty AC 2009 s bílou vypadají hezky, ještě jsem objevil bílé upínáky, jsou to A2Z titanové tak si je asi vezmu http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek... . Co říkáte na ty karbonové A2Z upínáky 56g ?
Vypadaji OK , mohl by si s tema whire skewers i na Tour the France aby tvy mechanici z toho byli barevny .... Mezi nama , co jezdis a na cem ?
....white.....
No na Tour to asi nebude...spíš na to nebudu mít já:-)
Tak už tam mají i A2Z náby v bílé barvě http://www.netbike.cz, čekám jak budou vypadat na fotkách:-)
Tady uz chybi jen zelena.
No zelené zatím nejsou....není to moc oblíbená barva:-) tak se jim to asi nevyplatí dělat.
Náby AC by měly být stejné jako letošní, pouze změna designu a na ořechu kazety budou 3 úzké ocelové plátky aby se údajně nemohla vymačkávat kazeta do ořechu. Akorát budou dražší.....teď jezdím komplet AC 26" disc a celou sezónu spokojenost, příští rok si ale nechám postavit kola na AC v červeném provedení http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek... a ráfek asi No Tobes Olympic a dostanu se na váhu kolem 1350g/pár za solidní kačky:-)
...copak zapletená...ale zateplená by měli začít dělat. V takovém počasí...:-)))
a to myslíš že by rozpouštěla to zmrzlé pod koly