Než jsem narazil na vaši diskuzní stránku, měl jsem malinko obavu se někoho zeptat, aby mě neměl za vola. No problém je jednoduchý: při první skušenosti s galuskovým ventilkem se mi nepodařilo nafoukat kolo. Já se ptám je potřeba ventilek nějak povolit, nafoukat a pak zase utáhnůt? Používám pumpu, co vozím na kole, je s opěrků na nohu, takže fouká se slušným tlakem. Je potřeba koupit velků pumpu, abych nafoukal galuskový ventilek na trekovém kole?
Co strýček Google, nechtěl poradit???
V *.pdf dokumentu strana 18 >> http://www.mountfield.cz/prilohy/4KOL6023/Heavy...
Dík, to je to co sem hledal. Samozřejmmě, že sem hleal na internetu napřed. Svůj problém sem formuloval, jak sem ho formuloval až sem skončil na tomto diskuzním foru. Což bylo myslím správné. Ještě jednou dík za pohotovou odpověď.
;O) bodejť bys nadával
Možná budu za vola já, ale galuskové ventilky jsem "zrušil" a převrtal všechny ráfky na našich kolech na automobilové. Galuskové ventilky mě s...y, protože se mi vždy po čase ohnula při neopatrném foukání ruční minipumpičkou oska a pak nešly utáhnout.
Já zas nedám dopustit na veloventilky. U autoventilků se mi dost často stávalo, že pumpička nedostatečně stiskla vnitřek ventilku, čímž se foukání v podstatě znemožnilo. Veloventilky jsou také jediné, které si dokážu vlastními silami opravit, aniž bych musel měnit celou duši. Vozím s sebou náhradní ventilky i ventilkovou gumičku. Bohužel se duše s veloventilky čím dál hůř shánějí...
Souhlas, veloventilky jsou dobré, ale blbě se foukají u pumpy. Ten problém s autoventilky znám z některých pumpiček, záleží na typu. Používám proto konverzí nástavec auto-velo.
Tu redukci s sebou vozím taky, ale jen pro případ, že bych musel měnit duši za nějakou s autoventilkem a nešlo by mi to nafouknout běžnou hustilkou. Ta redukce má ale jednu nevýhodu - utíká vzduch, když přestanu hustit. Musí se po nahuštění okamžitě odšroubovat. Aspoň já mám takovou zkušenost. Jinak u pumpy nikdy nefoukám. Spoléhám na vlastní vybavení a síly.
Já teda mám redukci, která jen zúží průměr ventilku, vůbec ho nemačká na středovou osku.
Nevím. To bych se musel podívat. Toby se pak musel vyvíjet dost velký tlak, aby přes autoventilek prošel vůbec nějaký vzduch. Ale nejsem technik, takže spoléhám jen na svou technickou představivost.
Ten trn v pumpičce nebo v nástavcích je nezbytnej, bez něj to nenafoukáš, protože se ventilek musí zatlačit dovnitř a uvolnit mezikruží pro průchod vzduchu. V pneuservisech ti chlapi pro rychlejší opravu ventilek při foukání vyndavají, nafouknou gumu, ucpou prstem a bleskově našroubujou. Mají holt takovej grif.
U nás ve vsi ještě vloni prodávali šlaufky (šlahounky, hadičky k pumpičce), které žádný trn neměly (nebo ho odtamtud někdo ukrad´). Přesto jimi šly nahustit i kola u motocyklu (o kole nemluvě)
;-D
Já jsem taky koupil tu redukci s trnem vevnitř. Když mi to při nasazení na autoventilek začalo ucházet, tak jsem si myslel, že je to aušus. Koupil jsem druhou a to samé. Tak jsem tu umělou hmotu vyšťoural šroubovákem a od té doby foukám normální pumpičkou a jde to bez problémů profouknout a neuchází to.
Tak mi to nedalo a kouknul jsem se na tu redukci. A skutečně je uvnitř taková černá plastová vložka s jakýmsi trnem uprostřed, který má nejspíš lehce zatlačit vnitřní část autoventilku dolů, aby se umožnilo (nebo usnadnilo) foukání. Tato vložka ale nejspíš nefunguje jako "zpětný ventil", proto když se přestane pumpovat, vzduch zase utíká ven.
Nefunguje, zpětnej ventil je v nástavci pumpičky.
Já tu redukci mám taky a jako zpětnej ventil to funguje. Teď sem to zkoušel pusou.
Jak píše Medvěd, tak mi to taky trochu propouští vzduch zpátky, ale jenom malinko. Asi se to časem opotřebí.
Medvěde a propouští ti to i když máš hodně nafouknutý kolo? V případě malého tlaku by to bylo pochopitelný.
Hele kluci ale znova už to pusou zkoušet nebudu, já to málem vdechnul................:-)
zpětnej ventil vytváří drobná kulička, která je v redukci - vyrábí Vella Trutnov, pokud má člověk odpovídající vybavení , tak je skoro jedno jaký ventilek má jeho Duše. kdybych si měl vybrat jen jeden, pak autoventilek / který ale potřebuje velkou díru a tudíž se asi moc nehodí do úzkých ráfků na silnici/
Vyvíjet takový tlak pusou - to bych v životě nezkoušel. Už jen kvůli extrémnímu překrvení mozku a rizikům s tím spojeným.
Já sem žádnej tlak nevyvíjel. Já sem lehce fouknul tam - šlo to a zpátky - nešlo to. Tak tam ta záklopka je. To musí chodit naprosto zlehounka. Buď už máš tu redukci ochozenou a pouští zpátky, nebo máme každej jinou.
Tak já to tou hubou vyzkouším... Máš pravdu - musí tam být nějaká záklopka. Cítím, jak se to při změně směru proudění vzduchu uzavře.
Takže je to asi jen netěsné. Ten vzduch neutíká nijak zvlášť rychle. Ale slyšet to je. Asi bych si měl časem pořídit novou. Teď zrovna mám ale zásobu duší s veloventilky, takže mě to nijak zvlášť netlačí.
Opravuji se, šel jsem se na tu redukci podívat. Nikdy mě to nenapadlo to blíž zkoumat, prostě to používám ... :-) Fakt to má cosi, co to trochu zmáčně a uvnitř redukce je kulička jako zpětný ventil.
Tak možná budu za vola já, ale mě galusková pumpa (bez šlauchu) přijde nejpohodlnější. Na galusky to bylo ideál - člověk hustil co to šlo.
Teď v pozdnějším věku jsem si pořídil mtb a na 2,1" pláště uvedené určení tlaku nefunguje. I pořídil jsem si servisní pumpu s manometrem, ale ta hadička navíc mi přijde jako neskutečný v*mrd.
Převrtávat ráfky bych neměl odvahu, nemají náhodou spočítanou nějakou pevnost či tuhost?
Každý preferuje jiný ventilek. Třeba já jsem také zcela jednoznačně pro galuskový (menší otvor v ráfky, lehčí ventilek, lepší manipulace, lépe ukazují tlak malé pumpičky s měřáky; u velké servisní pumpy se mi také pracuje o malinko lépe s galuskovým ventilkem - tady to ale záleží především na typu a kvalitě koncovky konkrétní pumpy). Autoventilek nemá jedinou výhodu (možná jedině možnost hustit kolo bez redukce na benzínce; to jsem ale použil za život jen jednou před xx lety, když jsem měl defekt a současně mi odešla pumpička). Urvat se dají při foukání malou pumpičkou oba, ale to není problém ventilků ale rukama.
Převrtat ráfek se dá, ráfek by to přežít měl, ale ideální to určitě není. Není žádný důvod zbytečně zvětšovat díru a snižovat tím pevnost.
Na bikách se dnes už také dělají převážně galuskové ventilky, autoventilek už mám jen na jednom ze čtyř kol doma.
Na BF byla kdysi anketa oblíbenosti ventilků a tam z převahou vyhrál galuskový, ale i autoventilek měl své zastánce.