Dobrý den,
chtěl bych se optat, jak by jste řešili problém, který se mi naskytl při koupi kola. Dnes jsem se rozhodl, že si konečně koupím dlouho vyhlídnutý model Wakan (disc). S ohledem na několik diskusí na tomto webu, ve kterých jste mi rozhodně nedoporučovali hydraulické brzdy na kolo s vidlicí v kvalitě, kterou má Wakan (Santour) jsem se rozhodl tento model osadit klasickýma Véčkama. Jenže, můj se se rozpadl v momentě, když mi bylo prodavačem sděleno, že rám pro diskovou verzy Wakana nemá navářky na zadní brzdy. Otázka zní co tedy dělat. Nechat tam ty hydrauliky a vybavit kolo novou vidlicí (např. reba). to by se samozřejmě dalo, ale celé kolo tak vyjde aspoň o 10 tis navíc. JInou a dost potouchlou variantou je nechat hydrauliku vzdádu a dopředu dát véčka. problém s ničením vidlice by odpadl a zároveń bych měl splný požadavek pro lepší brzdnou účinost na zadním kole, pokud pojedu se zadníma brašnama (tzn.na těžko) z nějakého alpského padáku. Podotýkám, že vozím brašny jen vzdádu. Vytvořil bych si tím takzvanýho Wakana pseudodiska, kterej by zároveň splnil účel a cenovou relaci kola do 27 tisíc. Co vy na to. Máte někdo kolo oazené podobnou nesmyslnou sadou, tzn. v zádu hydraulika ve předu véčka?A neboi máte nějaký jiný nápad jak celou situaci řešit? Poradtě a poučte. díky. Pepa
Pokud to kolo jinak stojí za to , tak vyměň tu vidli.
Jinak tě musím upozornit, že namontovat klasický zadní nosič na kolo s DISC může být problém. Tak se ujisti, že to půjde. Jo, a raději bych nekombinoval dva typy brzd i když to lidi vozí a to minimálně kvůli různým požadavkům na údržbu a rozdílné citlivosti při brdždění.
jedno kolo hydraulika a druhé véčka je poměrně obvyklá kombinace a nic uhozeného na tom není ;-)
Jo, akorát že hydra se obvykle dává dopředu a V-čka dozadu ;-) Jinak to asi nemá smysl...
Pokud bude jezdit dlouhý klesání se zadníma brašnama, pak to smysl má, klidně může zadní brzdu používat, jako primární.
(když si vzpomenu, jak jsem letos chladil ráfky v kravskejch žlabech ... :)))
Ona je tam ještě jedna varianta. Koupit jak je, jezdit, v případě většího vaklu či podobných neduhů v klidu reklamovat, a tak třeba za rok, dva, až se na to ušetří, prohodit vidli třeba právě za tu Rebu.
Naprosto ideální postup.
PS : Pokud chceš proces destrukce atrapy odpružené vidle urychlit, nasaď na to 29" MTB drapáky a vyraž do pořádného terénu. Výsledek je 100% zaručen!
Bez úrazu ??? ;-)))
No pokud s tím absolvuje několik MTB maratonů tak si ani nemusí nic zlámat a vidle bude našrot :-)))
Může a nemusí. Hodně záleží na jeho váze a stylu jízdy. Že ta vidlice bude chodit bídně a že se bude kroutit pod kotoučovkou jak had je jasné. Ale to ještě neznamená, že musí tak rychle odejít.
Mám doma jeden příklad. Dva roky ježděný Skareb na XT kotoučích, půl rok mnou a zbytek manželkou. Tuhostí je to podobné bláto. Kroutí se pod kotoučem fest. Ovšem po dvou letech chodí pořád dobře a nemá zatím vakl vůbec žádný. Je pravda, že na dva roky má najeto ta vidle zatím hodně málo, cca 4500km. Ale i tak se mi zdá ta výdrž vidle dobrá a to ještě určitě nějaký čas vydrží.
Samozřejmě, že si dokážu představit, že těžší jezdec, který ji bude dávat pořádný záhul v terénu by ji zničil mnohem rychleji.
Další příklad, kamarád na crossu s podobnou vidlicí ji také zatím nezničil (tedy až na proražený lock, ale to je jeho blbost, že jezdí se samčenou vidlicí přes pořádný díry). Nemá sice kotouče, ale zato začínal na té vidlici jezdit na nějakých 130kg (možná ještě více). Ale zase nejezdil žádné pořádné terény.
Klidně se tedy může stát, že mu ta vidlice vydrží i několik let. Nebo ji taky opravdu zničí rychle.
předem díky všem za odpovědi. Díky mloku, trochu jsi mě zvyklal pro nákup té kombinace s kotoučem, i když s rizikem, který si musím uvědomit.
Jinak měřím 195 cm a vážím 95 kg---jezdím převážně asfalt a polnačky (tzn. kros) ale občas se při svých (zejména zahraničních výletech)nechtěně ocitnu i na více drsných cestách. Z toho důvodu jsem si vybral 29ˇ´ bajka (crossa s upravenou stavbou), kterýho obdařím širšími plášti a jinými bajkovými komponenty. Hlavní důvod mé obavy bylo to, aby vidlice vydržela dlouhé alpské sjezdy (jen po asfaltu),s brašnami pouze na předku.
Při té váze + brašny to nebude opravdu nic moc, ale něco vydržet může. Taky hodně bude záležet jak budeš brzdit.
Pokud ostře přerušovaně, tak odejde rychleji, pokud souvisle a méně ostře, tak uvaříš brzdy - to jsou vyhlídky :-)