Dobrý den,
prosím oradu : před pár měšíci jsem si koupila nové silniční kolo TREK. Po tisíci km mi v servisu vyměnili řetěz. Při první vyjížďce mi začal přeskakovat a škubat na druhém nejmenším pastorku, což mi starý řetěz nedělal. Že by 105 kazeta nevydržela tisíc kilometrů? Předem díky za odpověď!
Tak pokud na silničním kole vyměnili řetěz po 1 000Km, tak by přeskakovat nemělo, vytahat řetěz na silničce po tisícovce asi nejde. Kazeta by měla být taky v pořádku. Napadá mě jedině jestli není špatně snýtovaný řetěz, ale to by překakovalo všude nejenom na nejmenším. Poradím zkontrolovat ten pastorek, jestli není nějaký moc dolámaný a možná ještě pořádně prohlídnout řetěz. Ale jinak je to pro mě záhada:)
Kazdy novy retez je z fabriky maznut takovym blivajzem. Ten zpusobuje, ze je ten retez trosku tuhej, takze muze preskakovat.
A kazdy novy retez si musi sednout....to trva cca 200km. Jak kdy.
Ale menit retez na silnicce po 1000km prijde fakt moc brzo.
To myslíš vážně s tím blivajzem ? ;-) Nikdy jsem totiž takové příznaky neměl ;-)
Novej řetěz je skutečně něčím namazanej, ale to je spíš nějakej konzervační přípravek, kterej by ale neměl na tuhost neměl mít vliv, si myslím.
Vždyť jo, namazané je to vždycky něčím, ale že by kvůli tomu zatuhnul řetěz mi připadá trochu ehmmm ;-)
... eremy ?? :-)
Jo stalo...to bych to tu nepsal....
A nebo to pod tim konverzacnim blivajzem bylo zatuhle. Kazdopadne po vymachani v petroleji a maznuti to bylo OK. Zatuhle misto jsem nehledal. Jednoduse to bylo po tom umiti fungujici.
Místo odpovědi přidávám pro guruje ještě jednu otázku. Měření vytahanosti řetězu je notoricky známé. Dá se ale nějak exaktně změřit opotřebení zubů kazety? Mám na mysli nějaké skutečné měření s jednoznačným výsledkem, ne že "se tam udělaj takový jakoby háčky".
Naprosto spolehlivou metodou na zjisteni opotrebeni kazety je strileni retezu :o)
Dokud je kazeta dobra, funguje, az se opotrebuje- takze se na ni udelaji ty "hacky", zacne na dotycnych pastorcich retez strilet. Nic vic, nic min.
Opotrebenim kazety ani retezu to po techhle kilometrech neni, takze bych se podival na tohle:
1/ Poradne prohlednout retez. Na miste, kde byl retez snytovany, byvaji casto dotycne dva clanky snytovanim ztuhle a musi se dukladne mechanicky rozhybat. Z vlastni zkusenosti vim, ze mi to z tohoto duvodu kdovi proc strilelo taky snad jenom na jednom pastorku.
2/ Serizeni prehazovacky.