Dotaz pro majitele vidlic RST nebo i jiných - stává se vám
také, že při prudším sjezdu po rozbitém tvrdém povrchu
(asfalt, beton) při najetí na nerovnost ve vidlici něco kovově klepne - jako když cvaknete páčkou brzdy ?
Dle servisu je vidlice v pořádku a tento zvuk nelze
u stojícího kola vyloudit žádným i násilnějším způsobem.
Dík předem za vaše zkušenosti.
Podle mne Ti jen mlátí pružina ve vnitřních nohách. To se dá vyřešit navléknutím kusu gumového nebo kroužku z měkkého plastu (tak 2-3cm širokého) na pružinu někam doprostřed. Nedávej to zas moc široké, ta pružina musí mít možnost pracovat, jinak se ten kroužek brzy zničí...
Doplní nebo opraví mne ještě někdo ?
Sic v údržbě vidlic nejsem zběhlý, tak si myslím že to bude přesně jak napsal Jarda. Podle mě by ten kus gumy tam měl být už z výroby (aspoň vidle Rock Shox to tak mají) a provozem ten nesmysl mohl sklouznout dolů, takže by mělo stačit jej opět posunout do středu pružiny a namazat vazelínou.
snad jen doplnim, ze i u nekterych vidlic RS to nestaci, konkretne Recon se stavitelnym zdvihem 85-130mm ma ten neduh, ze mu ten krouzek diky castejsim zmenam zdvihu porad cestuje, navic pri plne vytazenem zdvihu si pruzina zvlada cinkat i pres ten krouzek ... resenim bylo natahnout na pruzinu dusi a je klid .. jen je potreba toto "odhlucneni" kazdy rok vymenit pri servisu vidle, aby nezpuchrela a po rozpadu nezadelala vnitrek ....
no mam letosniho recona a tenhle neduh sem jeste neobevil :) tak snad uz soudruzi neudelali chybu jako loni :)
Ono to dela ve specifickych momentech (napr. pri dopadu po hupu, tzn. z plnych 130mm zfleku treba na polovic), ze zacatku to nedelalo vubec, postupne to bylo horsi a horsi, nakonec to cvakalo uz pri propruzeni pres riditka na miste, to jak se ten krouzek uplne sesunul .... a ono je taky otazka, jak moc vazis a jak casto ho mas na tech 130mm, kde to delalo nejvic .. pri 85mm ani uplne nakonec, kdy to bylo nejhorsi, to ani necvaklo ..
no recona jezdim posledni dobou temer porad na 130 :) a vaha? s batohem mam tak 80
tak to letos asi pánové z RS zvládli lépe ;o))
tak to letos asi pánové z RS zvládli lépe ;o))
tak to letos asi pánové z RS zvládli lépe ;o))
jejda, ta proxyna tady pěkně kraví, sorry ...
Hele! Měl jsem podobný problém! Taky mi cvakalo na ležáku ve vidlici a na stojícím kole jsem zaboha nemohl přijít, čím to je!:-( Ani se nehla, at´ jsem s ní hejbal jakkoli. Stačilo však nadzvednout přední kolo a vzít za ní směrem dopředu a dozadu vykazovala jen drobnou vůli v hlavovém složení a jak jezdila při nadlehčení při přejezdu nerovností tak mlátila v misce jak stará mlátička!!!:-) Stačilo otočtit klíčem a dotáhnout hlavové složení a ejhle bylo po problému. Pozor ale!... dotáhnout s citem! Vidlice se musí stále po nadzvednutí kola volně otáčet i po dotažení!Pokud ne a jed ztuha, tak si ji přetáh a pak se ti vymačkají misky bude ti zajíždět hlavové složení jakoby do dolíku a "zasekávat" se. To to pak budeš muset zase hned trochu povolit a vrátit zpět!
Taky se mi stalo...teda na sedacim kole:-)
RST Gila - podobný problém. Poradil by někdo, jak vidli rozebrat, aby tam dala nasadit ta gumová ochrana jako v příspěvku výše? Nicméně to takhle klape už od výroby a prý je to normální....
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-vidlic/
Mám Gilu SL s čudlíkovým zámkem (ne otočným) a to cvakání vydává ten zámek. Je v něm asi snad mikronová vůle, ale to stačí, aby to při nárazu cvaklo a rám zvuk zesílí. Koukal jsem na patronu, jestli nepůjde rozebrat a nějak tu vůli eliminovat, ale je to celé nějak zalisované nebo co. Na patronu je třeba klíč 23 seshora a zespodu vyšroubovat imbus. Na zámku pod nálepkou Push je šroubek, který drží jenom kryt zámku. Pod ním už je osa zámku (jako na propisovačce) a je vidět závit, ale nepovolil jsem to. To cvaknutí je dobře slyšet, i když v ruce pístem prudce zatlačím dovnitř.
Dík za rady a před jejich použitím ještě jeden dotaz - pružina by se měla před před instalací namazat vazelínou, ale nikde jsem nezjistil jakou.
Víte to někdo ?