Co znamenenají ty "tajný" šifry na pláštích a duších?<br>např.:
Schvald 40-622; 28x1,50 - 700x38C
Michelin 32/35-622 700x32/35C. Označení pláště žádný z hlavy nevím,...
třeba 28x1,50 - 28 je průměr kola v palcích a 1,50 je průměr pneumatiky v palcích. 700x38 by možná mohlo být totéž v mm? Nevím, nechce se mi to počítat:-) Něco by taky mohl být přípustný tlak, ten ale bude spíš na pláštích než na duších.
Dík. a co je např. 35C?
No tak na těch pláštích je něco takovýho:-) :
28/40 - 609 - 630; 27x1 1/4;28x1 1/4 x 1 3/8.
Je několik standardů označování rozměrů, jednotlivé národy a tedy i výrobci měli dřív svoje národní normy a jednotná ETRTO nebo jak se jmenuje se zatím neprosadila jako jediná. 700x35C jsem míval na treku, je myslím z francouzské normy: 700mm průměr kola, 35C šírka pláště, je to víc než 35mm, ale co přesně to je nevím.
Když jsou tam tři čísla velkýxmalýxmalý, jako třeba 28x1 1/4 x 1 3/8, tak to pokud vím je 28 palců průměr kola, 1 celý a jedna čtvrtina palce šířka pláště a to poslední jeho výška.
28/40 - 609 - 630 neznám, moc mě nenapadá, co by to mohlo být.
622 je prumer patky plaste (ta cast co doseda do rafku) u trekigu a silnicek.To cislo 630 - nas Favorit nejakou dobu v 80tych letech delal rafky s prumerem patky 630mm a pochopitelne se na to delaly i gumy.Jestli to ale ma neco spolecnerho s tou gumou co jsi videl nevim.Na 609 me taky nic nenapada,ty cisla 28/40 by mohly byt sirka a vyska plaste.Na nektery gumy taky vyrobci pisou pocet vlaken v platene kostre gumy,oznacuje se to TPI.