Docela mě vyděsilo, jak se dá snadno zlomit duralový držák přehazovačky u Kellys Axis (přehazovačka Acera, ale prý tenhle díl patří k rámu). Jedná se o úchyt, který je přidělaný na rámu, skrze něj prochází osa, a z druhé strany je přidělaná přehazovačka.
V jedné daleké severské zemi se zamotal klacek do řetězu a neštěstí bylo na světě. Nezbývalo, než z kola udělat jednopřevodový city-bike. Zajímalo by mě, zda se to stává často i u jiných značek, možná se vyplatí tuhle fatální součástku vozit náhradní.
U Authora Traction ten samý díl má například průřez asi 10x4 mm, u Kellys šetřili a má asi 4x3 mm, což je mnohem náchylnější.
Rika se tomu (vymenna) patka prehazovacky a slouzi prave k tomuhle ucelu. Aby se ohnula nebo ulomila, na rozdil od samotnyho saltru, to uz by byla drazsi zalezitost, kdyby se rozbila primo prehazka.
Prakticky kazdy vyrobce vyrabi svou specialni patku prehazovacky jenom na ramy od sve firmy, vetsinou tedy nejde pouzit na konkretni ram patka od jineho vyrobce. Ale stat se to muze, zkusit to muzes, jestli bude pasovat do tveho ramu i neco festovnejsiho.
Vzdycky je dobre mit v zaloze dalsi patku prehazovacky, je mala a lehka a nasledky jejiho zlomeni znas sam. Na delsi cesty by to mela byt samozrejmost.
Jojo, netušil jsem, že přítelkyně bude takové lamželezo. Asi to má něco do sebe - patka za 220 kč přibyde do výbavy náhradních dílů. Vybavení Acera vypadá poněkud neduživě - věřím, že zlomená patka zachránila přehazovačku před zkázou.
Mé staré Alivio jsem při pádu-drhnutí o kameny ohnul, ale ještě chvíli na ní jezdil.