Myslím si, že nejsem žádnej nešika, tak jsem si koupil nový řetěz a nýtovačku, výměna proběhla jakž takž v pohodě, ale poradíte mi, jak v terénu spojím přetřžený řetěz? Koupí se pouze "čípek" co byl u nového řetězu, nebo nějaká spojka? Nezlobte se, že otravuju s takovou prkotinou, ale já fakt nevím :-(
Při montáži obvykle řetěz zkracuješ, že? Voz s sebou tan zbytek jako náhradní díl (pro výměnu dvojčlánku) ;-D
No to bych tak nějak dal dohromady, jediné co se mi nedaří je použití čípku vyndaného z řetězu :-( Nedaří se mi jej zalisovat zpět. Proto se ptám, zda se čípek, nebo spojka koupí aby jsem nemusel mordovat do řetězu použitej. Nebo jsem jen já takový nemehlo, a šikovnejm lidem to jde???
Jak píšeš o té spojce, tak tu můžeš dát jen na kolo s pevným převodem. U kol s přehazovakou by se ti spojka mezi pastorky nevlezla.
Co to meleš ??? Teď momentálně ji sice nevozím, ale jinak se s přehazovačkou snese... To by asi byla kravina, ne ?
Nic nemelu, jakou spojku myslíš?
Nebo ji pak dělá i Connex a možná i Wipperman.
Vozit buďto náhradní nýt/y nebo SRAM spojku... V nejhorším se to dá udělat i bez toho, ale doma to pak doporučuji předělat tak jak to má být.
Jestli je to tedy tak, tak několik nových nýtků do řetězu a mám po problému? Ten k novému řetězu měl takový náběh a pak se po zalisování odlomil. Sice malinko ten zbyteček vyčnívá ze řetězu (fakt malinko) ale řetěz nedrhne a funguje :-)
Asi tak. Možná s sebou ještě voz pár náhradních článků řetězu...
Jo, zkrácený zbytek je v nářadí :-) trénoval jsem svou šikovnost na starém řetězu. No starém, necelých 1500 km a prej je z 80% pryč. A koupená měrka propadla až na poslední zoubek :-(
...taky mi řetěz vydrží těch cca 1500km....
Kruci, není to ale levná sranda...
....je otázka, jestli se s tím dá něco dělat.
No pochopitelně že dá. Použít řetěz Campagnolo C9 (silniční) nejlépe s novou kazetou. Oproti těm pokusům o řetězy z řad Sramu a Shimana vydrží 3X - 4X víc. Konkrétně já na silnici na něm mám už přes 8 000Km a stále na prvním zoubku (na biku sem roztrh SRAM po 800 km a byl už naprosto vytahaný a to ještě na biku jezdím mnohem lehčí převody a ze 70% po asfaltu). Na horalu bych těch 3 000 tipoval určitě. Cena je trošku větší něco přes 600Kč, ale člověk se nemusí bát o krátkou výdrž nebo rozthnutí řetězu.
použití silničního řetězu na biku je tvoje zkušenost nebo jen úvaha? z příspěvku to není patrný. řek bych, že na biku dostává díky binci od předního kola tak na frak, že prostě nemůže vydržet víc, než vydrží. na silničce se nezanáší a tím neopotřebovává.
Reflektuju zkušenosti mnoha bikerů. I silniční řetěz na silnici je KO po 3000Km, pokud je to některý z typů od Shimana. Campagnolo prostě řetězy opravdu umí. Akorát doporučuji při přechodu na Campagnolo i novou kazetu. Pokud se na stejné kazetě vozil řetěz jiné značky, tak může střílet.
A dnes jsem koupil i náhradní čípky, po 40,- za kus!!! Ještě že se řetěz nemusí kupovat po jednotlivejch kouskách a doma skládat, to by byl ranec .-))
Já jsem se tady vyptával jestli není nebikerské vozit spojku a výsledek byl, že se to jakžtakž snese. Takže mám řetěz se spojkou a jednu náhradní vozím.
Ty vopravdoví bikeři spojku nevozej - vyndaj z kápézetky kus vlasce a svážou to s ním :-))).
Po kolika km si jej měnil Ty?
Nevím přesně, kolik km najedu, ale tuším, že asi po 2-3 tisících
Já tu pořád slyším něco o spojce, ale nějak nechápu jako "wo-co-go" ;o)) ... řetěz jsem za poslední 2 měsíce nýtoval 6krát (jednou přetržený, 5 krát při hledání optimální délky (u Favorita)). A nikdy jsem žádnou spojku nepotřeboval. Nový řetěz se přeci zkracuje vždycky na tu správnou délku, a tím z něj nějaký ten kousek zbyde. Když se pak při jízdě přetrhne, stačí o inkriminovaný článek zkrátit, dojet domů (a neřadit 3-1 ;o)) a tam z toho původního zbytku opět "nastavit" zpět do správné délky. Takže na co spojku ?
Nebo se pletu ? ....
Spojka je na to aby ses s tím nemusel s**t někde v terénu, prostě ji tam jen navlékneš a jedeš ;-)
A vůbec, viděl jsi ji někdy zblízka ? Víš jak to vůbec vypadá ? ;-)
Já třeba ne. Je někde odkaz?
Třeba tady skoro dole i s postupem montáže: http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/demontaz...
Hmm,tak jak koukám, i ke spojce je potřeba asi kleští :-( tak to už je snad jednodušší nýtovačka a několik náhradních kolíčků :-) kombinačky s sebou tedy tahat nebudu :-))) jinak hezkej návod.
kleste sou zbytecnost, ikdyz poprve sem po nich malem sahnul taky. Figl rychlospojky je v tom, ze driv nez ji rozepnes, musis ji zatlacit k sobe po plochych stranach a az potom po cepech (snad mi rozumis:))
A vůbec, na co kombinačky na výlety ??? Pokud vím, tak spojka se vozí především kvůli tomu, abys měl se spravením přetrhlého nebo roznýtovaného řetězu co nejméně práce. Roznýtovat a zkrátit řetěz je pohoda, ale pak ho správně snýtovat už je docela náročnější, proto se místo toho používá ta spojka. Doma si to pak rozebírej čím chceš, třeba i ve svěráku ;-)))
Takovej časopis a taková kravina.Myslím ty kleště.Jde to v pohodě rozpojit pouze rukama.Těch zlatých spojek jsem už odjezdil šest.
Tady o něco podrobnější foto ;-) http://www.bikesport.cz/detail.php?id=452
To vypadá šikovně.
Že jo ? ;-)
Ale pozor, na 8-mi kolo se používá jiná než na 9-ti kolečko.
8 - stříbrná
9 - zlatá
To bude vypadat jak úsměv člověka se zlatou náhradou. :-)
http://www.bikesport.cz/detail.php?id=451 ;-)
http://www.foto4hire.com/web_singles/1_gold...
Neviděl, díky za odkazy. Ale zatím to pro mě není, nářadí (které má i nýtovačku) s sebou vozím pořád, ale zatím jsem sám řetěz netrhnul, stejně jako jsem ještě nepíchnul. Tak si říkám, že je to zbytečná kravina. Navíc by mi to ušetřilo tak max. 5 minut, tak nevím jestli to stojí za to .... jo a hlavně mi to přijde nebikerské ;o))) ......
Pokud se Ti to napoprvé povede snýtovat dobře, tak samozřejmě. Není ale každý den posvícení, a tak se potom s rozhýbáním článku můžeš zdržovat pěkně dlouho... Se spojkou se tomuhle vždy vyhneš ;-)
I případné praní řetězu mimo kolo je, podle mne, mnohem jednodušší než v pračce. K tomu je také spojka dobrá...
Nebikerské ? I Mirekbik to tu už někde vzal na milost ;-)
No dobře no, slibuju že až poprvé přetehnu řetěz, tak si to pak koupím ;o)))
Ono to máš tak, já si nevěřím, že bych to tak na první tři pokusy spravil a neztratil přitom ten kolíček, resp. ty kolíčky. Tak radši tu spojku beru. Ale jinak uznávám, máš recht je to zbytečná zátěž a váží určitě víc než obě čepičkay od ventilků.
Fakt je, že před každou větší akcí si udělám hezkou chvilku se starým řetězem a spojuji a rozpoujuji.
To musíš počkat, až ti tepovka klesne pod 450 a ustane třas rukou, mladej. Potom to jde samo. ;-)
To nemůžu to bych mezitím zapomněl vo co jde.
niekto čistí reťaz na bicykli, ten so spojkou ju zloží, hodí do vedra, vypere a založí
Jak tady radí ostatní, kup spojku a spoj řetěz spojkou. Nebo kup, zatím nějaký levný řetěz (do 300 Kč) a dojezdi sezonu s ním. Pokud to budeš flikovat požitými "čípky" a nejsi v tom moc zdatný, brzy příjdeš na to, že tři stovky za nový řetež není tak moc.
No rada, že koupím čípky a mám po problému mě uspokojila. Možná víc, než spojka. Koupil jsem tedy řetěz asi za sedmset, je spojen originál čípkem a po koupi náhradních mám myslím pro případ nehody řetězu vystaráno. A minimálně jedna sezóna je co se týká řetězu vyřešena. A řetěz za tři sta? Ten si myslím ani neměli.
Tak si ve vyhledávači napiš IG 51. Dával ho Author na svý Reflexy. Na trekovym kole jsem na těch řetezech najel až 3000 Km v sezoně. Ať je ten řetěz jaký je, je lepší než ten flikovanej.
IG51 je na 8-kolečko. Řetěz za 700 bude asi na 9-kolečko, tak drahej se snad ani na osmičku nedělá.
Já mám 8-kolečko a používám už jedině PC-48 se spojkou. Stojí něco přes 200, jak kde.
Na rok mi stačí 3 řetězy:
1. 2000 km
2. 2000 km
3. 3000 km
znova 1. 2000 km
znova 2. 2000 km
znova 3. 2000 km
znova 1. 1000 km
znova 2. 1000 km
pak už se musí dát na další rok nová kazeta, protože měrka propadává na všech řetězech celá a nový už by tam nešel. Má to určitou logiku, řetězy se tak sjíždějí postupně a všechno se využije na maximum. Spojku používám na každém řetězu jednu až do konce, je to dobrá věc. Je ale fakt, že se opotřebovává rychleji než samotný řetěz. Nýtovač potřebuju taky - nový řetěz zkracuju o 1 dvojčlánek.
tomu rikam zodpovednost a sporivost .... jeste ze tolik nenajedu, co vsechno bych pak musel resit ;o))) ...... uprimne me to docela udivuje, na kolo mam v prepoctu vyssi naklady na kilometr nez na auto (samozrejme jen servisni, nepocitam porizovaci cenu a ostatni naklady spojene s provozem (povinne ruceni, pojistka atd.)), naklady primo provozni, aneb pohonne hmoty, vyjdou cirka na stejno, tzn. na 100km "prozeru a propiju" o cca. 20% vic nez moje auto ve fosilnich palivech ... ona to turisticke bajkovani taky neni zadarmo ;o)))))
Ale děláš to pro sebe a s láskou :-) účelně investovaných peněz do kola a příslušenství, a že jich není málo, mi rozhodně není líto :-) nekouřím, "skoro" nepiju tak co bych si neudělal radost s kolem :-)
no tak to potom samozrejme ano.... jenze ja hulim jak fabrika a chlastam jak Dan, a to je pak tezky ;o)))
Čéče to jsi na tom jako já :-)))
vid ? asi nas bude vic ;o)
Teda 15000 km za rok už je solidní zátah.
To jsou dva a 2/3 roku :-) To nemá za rok, píše to výše.
Jak 2 a 2/3? Samo že za rok, resp. sezónu (když je sníh a náledí, tak nejezdím)
Na rok mi stačí 3 řetězy:
1. 2000 km
2. 2000 km
3. 3000 km
znova 1. 2000 km
znova 2. 2000 km
znova 3. 2000 km
znova 1. 1000 km
znova 2. 1000 km
Já myslel, že tohle je rozepsána výměna retěžu. Když říkáš 3 za rok, tak tady vidím 2 a 2/3 roku? Nebo co to jako znamená?
:o)))))
Dobře tak já se toho ujmu. To číslo (1 nebo 2 nebo 3) označuje řetěz. takže když na každém z těch tří najede po 2000km tak je dává opět znovu ty samé už lehce ojeté. Tím postupně sjíždí řetězy i kazetu. Modří už vědí :o)
Dost dobra demence... ale ROFL
Představ si, že někteří mění řetěz až nakonci a nedělají takový ciráty. Ty omezenče!
"Časy, kdy se nýtovalo kladivem a hřebíkem, jsou pryč, ke spojování řetězu slouží speciální nýtovače - nejlépe s „opěrkou“ článku uprostřed."
Toto je citát z výše doporučeného odkazu.
No dobrý, asi bych si měl tu nýtovačku pořídit. Jen mi někdo z vás, kdo zná i ten historický postup s kladivem a kovadlinou (kteý sám používám doposud) vysvětlete, jak ta nýtovačka a čep v řetězu fungují. Já se vždy totiž snažil, aby se čepík po provlečení článkem řetězu na konci trochu roznýtoval a nemohl už tedy ven.
Přitom postup, který je uváděn u nýtovačky mi připadá, že nejde o nýtování, ale jen prolisování čepíku článkem.
Tak jak to vlastně je správně?
P.S. naštěstí jsem v životě řetěz nepřetrhnul, měrky nepouživám, tudíž nemusím řetězy tak často měnit
Ještě podotýkám, že předchozí příspěvek myslím vážně a že se týká mojeho ježdění na kole, nikoliv na koloběžce. U té mě fakt problém řetězu netrápí.
Nejde o nýtování v pravém slova smyslu, čepy jsou (nebo aspoň by měly být) tak tvrdé, že kladivo a kovadlina jejich tvar nijak nezmění. Jde jenom o to prostrčit čep těsnou dírkou a jeho tvar daný od výroby zajistí, že to samo nevypadne. Taky proto to jde tak špatně zpátky, když se vysune celý z řetězu ven.
Kdysi jsem ještě na Libertu koupil řetěz neznámé čínské značky, říkal jsem si, že přece to k něčemu musí být, když to prodávají. Nebylo. Po několika dnech se při jízdě rozpojil a po jeho sundání a otočení na bok se z něj čepy samy sypaly ven. To jenom tak pro zpestření, pochybuju, že by někdo taky zkoušel takovou blbost.
Tak jo, dík. Já se i přes onu tvrdost čepů snažil o jakési roznýtování i když ne tak úplně jako Jáchym ve filmu Jáchyme, hoď ho do stroje, ale aspoň trošínku.
Když ale nechci nýtovačku vozit sebou (zatím jsem ji nikdy nepotřeboval) tak pak si na občasné spojení řetězu v dílně fakt docela vystačím s kladívkem a nástřelákem.
Nýt není myslím úplně přesné označení. Není potřeba "nýt" na konci roztloukat. Při správném sestavení nýtovačkou se ozve většinou jakési cvaknutí - to když čep proleze otvorem na správné místo. Myslím, že není vhodné opakovaně spojovat/rozpojovat na stejném místě - otvor pro čep se také opotřebovává.
Jaké nástrahy při spojování řetězu mohou nastat:
- Pokud je čep nemíří úplně přesně do otvoru, článek řetězu se může prohnout (jeho narovnání je pracné)
- Není dobré čep vyndavat úplně. Kromě možného ztracení se zpátky špatně dává. Dobré je ho vytlačit tak, aby byl stále v otvoru článku a stále mírně "čouhal".
- při zatlačení čepu se často článek špatně hýbe. To může být způsobeno tím, že čep není úplně přesně zasazen na svém místě - zkusit ho z druhé strany mírně posunout zpět. Plíšky článku mohou být příliš zmáčkuné k sobě - stačí je mírně roztánout.