ake su moznosti sledovania expedicie na nete? na stranke http://www.nordkapp-gibraltar.com/ su informacie velmi strucne. neviete niekto ci posielaju on-line video, alebo aspon fotky, popripade ich aktualna poloha cez GPS?
Zdravím, aktualizace je zatím jen občasná, na severu moc bodů s WIFI připojením nebylo, ale ted by se to mělo zlePšit. Včera na eng stránkách přibyly nové texty i fotky
Ahoj všem, které akce Nordkapp - Gibraltar zaujala. Ode dneška je zveřejněna na stránkách
http://www.nordkapp-gibraltar.com/photos
kompletní galerie mapující každý den expedice.
V plánu je zveřejnění několika videí na youtube.
Hlavní video z celé a také slideshow akce budou veřejně přednesena na Setkání lehokol u Brna 14.-16.9.2007
Podrobný program akce je zde:
http://lehobrno.borec.cz/Program.htm
Organizace akce pak zde:
http://lehobrno.borec.cz/Sraz2007.htm
Těším se na všechny příznivce lehocyklistiky :-)
nefunguje mi čeština :o((
Ale aspoň se budu víc těšit na promítání na srazu :o)
Omlouváme se všem neanglicky mluvícím. Galerie je pouze v angličtině. Tobě Jirko obzvláště.
jen si dělej srandičky. Fotky jsou pěkný, ale popisky fakt prostě nepřečtu. Já se ve škole anglicky neučil, nás hustili ruštinu. SIce nevím, jestli bych se jí ještě dneska domluvil (od maturity přece jen už uběhlo dost vody), ale popisky k fotkám bych zvládnul určitě. Anglinu jsem měl jen dva poslední roky na střední škole a ty už jsem sklil, protože mě v tu dobu nezajímalo nic jinýho než holky, pivo a punkrock (v tomto pořadí :o) ). A dneska mi to do hlavy už nějak neleze:o(((
Zkus Karlose
http://kareltriska.web2001.cz/fotky/ng/nordkapp...
nebo Petera
http://www.udobnoposvetu.si/gallery2/main.php...
To jako jeli autem, jeste s karavanem, a kolo jelo nalehko, a jeste jich na jedno kolo bylo tolik lidi? To mohli jet rovnou jen tim autem, a kolo nemuseli ani brat s sebou.
Který se nestydí si dát sám sobě hlas.
Nezlob se ale ,ten hlas jsem mu dal já.Takovou blbost napsat to se musí ohodnotit.:O)))))
Ten druhý hlas je můj. Cykloturistika je podle mě něco jiného, než Hamé Tour from N to G. Kdyby to nazvali "Udělali jsme si kámošema vejlet", bylo by to upřímnější. Ještě mě fakt nenapadlo takhle propagovat moje vejlety, shánět sponzory a dělat webovky v 5 řečech k tůře. jakkoliv dlouhé, zajímavé a náročné.
Když nevím, zeptám se ...
Kde´s objevil, že se jednalo o cykloturistiku? Firma Azub to prezentovala jako etapový, nonstop přejezd N - G. Inu, podnikatelský subjekt ...
Cykloturisté (zaplacení) jsou Michal a Lucie, ale ti se k tomu hrdě přihlásili.
Mňo, ani jednu akci jsem nemusel přímo ani nepřímo (z daní) platit já. Není to tedy můj problém, ani nezávidím ...
Jeníku, kam napřesrok vyrážíš na dovolenou (tedy, není-li to tajné)?
;-D
Přiznám se, že moc nechápu ty zmínky o závidění a daních a "Tvém problému". Otázce, kam pojedu na dovolenou rozumím.Tajné to není. Asi v září/říjnu. Podle počasí buď Kalábrie nebo (a to bych byl radši, protože si to slibuju už dlouho) Devon,Cornwall,Dartmoor.Kalábrie na těžko, Anglie na lehko.
Na tento výlet jako takový mám podobný názor, ovšem jako reklamní akce to rozhodně mělo úspěch. Navíc ve srovnání s jinými akcemi, jako jsou např. různé amatérské závody, kde přijedou závodníci auty stovky km, aby odjeli na kole 50 km a jeli zase zpět, či dokonce organizované a často z veřejných rozpočtů dotované megaakce profesionálních sportovců, jako je třeba olympiáda, je to ještě celkem v pohodě.
S tou Olympiádou si trochu vedle, mohl bys vědět, že od roku 1984, kdy se konaly Olympijské hry v Los Angeles sou hry velice výdělečným kšeftem.
Akorát se ne zcela kryjí skupiny těch, jejichž peníze jsou investovány (např. všichni plátci daní) s těmi, kdo na tom vydělají (např. jen ti, v jejichž blízkosti se opraví silnice kvůli olympiádě). Ale máš pravdu, celkově je to spíš zisk než naopak.
Musím říct, že už během a hlavně krátce po té akci mě strašně překvapilo, kolik lidí, o nichž jsem si myslel, že je znám celkem dobře, kastuje cyklisty na ty lepší, vyšší, jediné správé, kteří jsou obložení brašnami a pomalu se někam plazí, a na ten zbytek, šunt, odpad, póvl, co dálkové akce natěžko nepodniká. Dělají to i mnozí účastníci expedice, kteří tím pak sami sobě způsobovali deprese z toho, jaké se účastní expedice.
Celkem mi uniká, proč má neustále někdo nutkání přirovnat tuhle akci k něčemu úplně jiné kategorie a pak to srovnání použít jako argument k jejímu zatracování. Šlo o to prohnat jeden stroj lidskou silou střídajících se amatérů napříč Evropou nonstop, a to se povedlo výborně. A navzdory tomu, kolik odborníků na dané téma tu máme, nikdo jiný nic podobného ještě nedělal, pokud je mi známo. Podpora dvěma auty je na tohle bohužel nevyhnutelně nutná, a kdo není milionář, bez sponzorů ji mít nebude. Sponzoři dostali svou reklamu, my jsme se podívali na místa, kam bychom se jinak nedostali, a lehokola získala aspoň u nás větší propagaci než kdykoliv před tím. Z tohohle pohledu to vypadá, že všichni by měli být spokojení. Evidentně nejsou, ale s tím asi nejde nic dělat.
nevím teďka, jestli reaguješ na mě nebo tak obecně.. možná jsem se vyjádřil nejasně; já nepatřím mezi ty, kteří by takovouto akci úplně zatracovali, rozhodně je to zajímavé a nic proti tomu nemám (sám bych se podobného výletu taky s velkou radostí zúčastnil, pokud by byla příležitost). Podpora auty je pro takovouto koncepci (tedy jízda nonstop a nalehko) prakticky nevyhnutelná. Jako testovací jízda nového stroje (kterou při publicitě jakou to mělo nelze chápat jinak než reklamní akci azubu) mi to přišlo neméně zajímavé, než jakékoliv závody (které také vždycky mají nějakou "nesmyslnou" podporu). Nakonec ortodoxní natěžkojezdiči by mohli být kritizováni za to, že si stejně neopatřují potravu a ošacení na místě z přírodních zdrojů, ale všechno si vezou s sebou případně kupují z místních obchodů, případně žebrají (nebo se nechávají pohostit) u domorodců - tedy také nejsou soběstační.
To ale nic nemění na tom, že vnímám jízdní kolo především jako plnohodnotný dopravní prostředek, který nepotřebuje pro svůj provoz žádná doprovodná vozidla. Tedy pokud by někdo vykonal takovouto cestu třeba za trojnásobek času, ale bez doprovodných vozidel, budu to považovat za zajímavější (což ovšem nijak nesnižuje tu vaši akci).
Chtěl bych někdy zkusit uskutečnit nějakou několikadenní non-stop jízdu na těžko ve dvou na tandemu (tedy stylem v noci jeden řídí a druhý spí a pak se vystřídají). Ideální by na to byl nějaký rozsáhle zpřevodovaný vícestopý kapotovaný tandem s nezávislým šlapáním. Nebo ještě by to šlo ve třech na tandemu s přívěsným spacím a odpočívacím vozíkem ;-)
"... s nezávislým šlapáním ..." to neznám, vysvětlil bys mi to?
http://lehobrno.borec.cz/b2b_brnobent-007.jpg
cyklistika má prostě spoustu podob, vyznávám-li jednu, nemusím nutně zatracovat druhou , osobně žádné třídění neřeším - babka na kole s osmou vzadu je pro mě stejně "hodnotný" cyklista, jako borec, který mě před chvíli suveréně předjel na karbonové stíhačce. stále mám pocit, že na tomto foru chybí občas kousek tolerance, to mi ovšem nezabrání abych ho s chutí nenavštěvoval a nezveřejňoval zde svoje názory
Nejde, abych se jako organizátor celé této akce také nepřipojil a nevyjádřil. Sám jezdím velmi často natěžko, a příští rok to zase natěžko bude. N-G byla strašná hoňka. Pro mě však je nejdůležitější, že si plním sny a bavím se. Pokud někoho baví (z jistého pohledu zcela nesmyslně) se honit po zeleném plácku tam a zpátky za bílým kulatým cosi, pak ať to dělá a má z toho radost. Pokud někoho baví, jezdit na kole 80 km za den a pak se krčit v autě a pořádně se nevyspat, a přitom jet non-stop z Nordkappu na Gibraltar, tak ať to dělá. A nás to bavilo a myslím, že na to rádi všichni budeme vzpomínat.
Mimochodem, také jsem se účastnil expedice, která měla za cíl co nejvýše vynést kolo, tam se na něm projet a pak jej zase snést dolů. Pěkná blbost, ale byl to velký sen a v Číně mě to bavilo fakt hodně. Rekord v tzv. "high altitude cycling" je momentálně 7008 m.n.m. Já byl bohužel, ale taky bohudík, jen v 6200 metrech.
Přeju každému tady, aby si mohl plnit sny, které se mu honí hlavou alespoň stejně tak často, jako já. A je jedno, jakou pitomost si vymysleli a jaký důvod k ní mají.
Tak za tohle máš bod :o)))