Muzete mi nekdo rict,poradit jak bych mohl kolo Merida Matt Sport 500 v domacim prostredi vylepsi z tuningovat kolo jde to bez nejakych velkych zasahu.Jde neco takoveho udelat?dik
Nevím co a proč chceš na takovém kole vylepšovat?Foto by nebylo??
Tuning ? Na kole ? Proč ?
Ani nevím co a jak bys chtěl "ladit"... Možná tak ještě lak nebo barevné sladění některých dílů atd. Pak se třeba dají místo obyčejných bowdenů dát dělené Nokony, jiné, více designově výrazné kotouče... Víc mne toho nenapadá. Ale počítej s tím, že i tyto jednoduché zásahy Tě budou stát majlant... Obzvlášť v porovnání s cenou celého Tvého kola...
O tuningu funkce jednotlivých dílů jsem ještě neslyšel...
Totéž co Jarda - jakkékoliv "vylepšení" bude stát peníze (i ty dělené bowdeny jsou drahý jak pra.. a že by byly nějak lepší?). Nechal bych to být...
No, a pokud přeci jenom chceš na tom kole něco vylepšit (v případě, že máš stále sériovku, kde jsi zatím nic neměnil), tak doporučuji okamžitě vyměnit vidlici ;-) Tohle je jen atrapa...
Dále bych tam dal hydraulické kotoučovky, což mimo jiné obnáší i výměnu obou nábojů včetně nových výpletů kol.
No, a pokud tam dáš něco rozumného, tak zjistíš, že jen za tyto dvě věci jsi utratil skoro stejné peníze jako za celé kolo ;-)
Takže bych to neřešil a jezdil ;-)
P.S. O té vidlici ale pouvažuj, to je asi jediná věc, u které zjistíš změny k lepšímu okamžitě ;-)
Na kole ale mám hdydraulické brzdy. Mohl bys mi napsat kderou vidli bych tam měl dát abych ji poznal, že líp tlumí a je za rozumnou cenu. dík všem za rady
S poměrem funkce/cena stále asi nejlépe vychází Suntour Epicon, ale vyladěný od Milana. To je asi za 5000-5500.
Pak jedině nějaká pružinová Tora od RS, případně až pružinový Recon. To je ale už částka nad 8-9k...
http://images.google.cz/imgres?imgurl=http:/...
Jak ale poznám, že vidlece bude lepší a leší vlastnosti mít oproti co mám teď?
Např. "Správně tlumená vidlice se chová v terénu úplně jinak než netlumená, nekope do rukou, lépe kopíruje terén (jes ním defakto stále v kontaktu a nenadskakuje) a tím vlastně přispívá i k vyšší bezpečnosti. A taky si člověk na kole potom víc dovolí...;-)"
Další věcí je to, že Epicon už má 32mm vnitřní nohy, které jsou pevnější a nekroutí se jako u těch slabších. Především když tam máš hydry, tak to bude hodně znát.
Co je to tunning kola?
U aut je to zvysovani vykonu. V tom pripade doporucuji tyto stranky http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm, kde dozvis jak tvuj motor funguje a co se s nim da delat. A pak uz jen jezdit, jezdit, posilovat, jezdit. Samozdrejmne - jizdni vlastnosti muzes zlepsit i technikou, ale u vetsiny lidi je 90% potencialu v jejich tele. Teprve pak se resi gramy a optimalizuje se jaka pneumatika rychle akceleruje.
Dale existuje technika zvana tuzing (detailne se tematu venuje treba tento web http://www.tuzing.com/view.php?nazevclanku... Cilem tuzingu je zlepsit esteticky dojem priblizovadla naplacanim spousty blbosti, ktere jsou k nicemu. Neco z toho se da urcite dat i na kolo
- nalepky vseho druhu! Zaklad je nekam dostat NO FEAR
- spojler - alepon malej
- modry diody dospodu
- snizeni podvozku - vypustit vidli, do zadu mensi obvod kola, nizko sedlo
- audiosoustava- ipod s eternima reprakama
jediiny co mne ze zakladnich tuzerskych fint nejak na kolo nesedi jsou folie na okna a faleske pruduchy k motoru.
Ještě pořádná, ale opravdu masivní, trubka na výfuk by se možná dala použít ;-)))
Já bych to kolo natřel na růžovo a udělal si modrý podsvícení. Uvažoval bych ještě o muzice tak 4x4kW. Na sedlo leskimo a na riditka krokodyli kuzi.
...a jeste mne napadlo, ze jeden vejfuk je malo.
http://www.tuzing.com/blue/Gal08.jpg
:O) ty krajní výfuky jsou z plechovek od piva, nebo mě jen šálí zrak??? :O)
No ja se v autech moc nevyznam, ale myslim ze ten levej musi byt nejak funkcni. Coz ale nevylucuje, ze je na nej narazena plechovka od piva ;-)
Jinak pokut te tohle bavi tak prolez celou galerii na tuzing.com . To jsou obcas veci co se daji udelat s trochou preklizky a starou skodovkou ;-)
http://hlog.w-software.com/cely-clanek/Rusky... Doporučuju poučit se, jak to dělá rudý bratr za Uralem :O) Zvlášť fikaně pan konstruktér řešil náporového sání pomocí kýble - na třetí fotce od konce :O)
Kdysi v dětských letech mě taky děsně bral tun(z)ing mého BMX.
Můj návrh:
- pestrobarevné drátky zaplést do špic
- pod sedlo visačky co nosí krávy na ušíc
- vhodně na vidli umístit nějaký plíšek, co ti bude drnčet o špice
- dozadu přimontovat drát s vlajkou
Zaručuju ti, že kočky se za tebou budou otáčet
To se budou otáčet možná i psi.....:-)
Jinak bych použil určitě něco z tohohle:
http://www.katmar.cz/e_shop/index.htm
Odkaz "Brave tuning opět skladem"
Lebku na ventilek sem si vždycky přál......:-)
Jo a punk objímku sedlovky, do tý jdu určitě :-))))
BIKETUZING ROKU
http://www.author.wz.cz/ pánové, tak myslím, že takového dravce jste ještě neviděli...potkat tohle v protisměru, tak asi neudržím smíchy moč
Začínám přemejšlet, že fláknu po palici nějakýho muflona, nechám ho vycpat a šoupnu na představec.
A rohy místo řidítek, to by byl luxus...jen bych se to bál nechat někde stát, aby to hnědí spoluobčané neočesali
ale viděl sem podobného borce dokonce jezdil kolem mého baráku a ten tam měl dokonce panel přístrojů jako tachometr hodiny a podobně tak jak to známe myslím s favorita.světelk taky jak namrdaných blinkry a mega velké rádio které řvalo přes půl ostravy.taky by to stálo za fotku ale už sem ho dlouho neviděl
A ted´vážně! Rozdělil bych tento dotaz na technický tuning a tuning efektový. Technický je obměna výbavy kola - lepší řazení, lepší středy, nášlapy, lepší tlumič, lepší vidle, lepší sedlo, odpružená sedlovka a já nevím co ještě. Efektový tuning asi provozoval každý normální cyklista někdy v životě na svém kole. Třeba pláště s odrazovými reflexními plochami. Odrazky ve výpletu kola. Ventilky s blikajícími čepičkami :-). Nebo blatníky se zástěrkami, černé dráty výpletu kola, nebo ploché dráty do výpletu. Dynamo v předním náboji. Osvětlení vzadu s blinkry + bzrdové světlo. Houkačka. Různé brašničky do rámu. Kryty neoprenové či nálepky na ochranu vidlic proti odření. Tachometr s různými funkcemi navíc (výškoměr, teploměr apod.) + různé pulsmetry. Zpětná zrcátka. Zvonky s kompasem. Elektronický alarm s otřesovým čidlem kombinovaný se zámkem kola. Nebo např. loukot´ová kola. Lakované ráfky s broušenými boky. Barevné špalíky do brzd s různými směsmi. Rohy, gripy a omotávky. Různé efektní nosiče lahví a efektní stojánky na kolo. Brašny na nosič, na řídítka. Já mám na ležáku opěrku hlavy s potahem, potah sedadla + nosič na přední vidli, kryty rukou jako na čtyřkolce.(na spodním řízení). A tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Stači nahlédnout do některého internetového obchodu a budou Ti oči přecházet. Takže štastnou ruku a dobrý výběr! Jinak spoustu efektních věciček si člověk dokáže i vyrobit sám. Ty jsou potom nejlepší, protože jsou originály.
pěknej výčet, akorát do čistě "efektovýho tuningu" bych zařadil jen málo z toho, cos napsal (třeba ty černý dráty). Nejmíň třetina z toho je záležitost bezpečnosti (odrazky, reflexní pláště, houkačka,..), hodně z toho zlepšuje i samotnou funkčnost a užitkovou hodnotu kola (rohy, gripy, brašny, neoprenové kryty,..)
Zapoměl´s na spojler, takový ten k přednímu kolu, aby se ve výjezdech nezvedalo ... ;-)
Ups :O)...tak toto všechno namašlit na kolo a bude vážit jak babeta
Mé lehokolo původně cca. 14,5 kg s mnoha doplňky z výčtu o nic moc těžší. Ono lakované dráty neváží o nic víc než nelakované a všechno ostatní je většinou hadr nebo lehký plast. Takže absolutně v poho.
ty kryty rukou by mě zajímaly, nemáš někde fotku nebo odkaz, kde jsi je koupil, prosím? Přišlo by mi to fajn, když lehnu, tak aby se o asfalt nedřely rukojeti a páčky brzd.
Kryty rukou jsem dole uchytil na rovné části řidítek a protáhl brzdová lanka skrz otvory pro původní uchycení chrániče na konec trubky řídítek u čtyřkolky. Už jsem s tím i ležel (padnul jsem na bok při špatném rozjíždění na polní cestě ) I na tom jednom hliníkovém úchytu to drží jak čert) řídítka se jen otočila v představci složení a chránič odřel - páčky i řazení a hlavně moje prsty OK !!!. Řídítka jsem srovnal a jel bez škrábance a poškození samotného kola i sebe dál. Také když člověk míjí nízký porost, štvalo mě, že mě to pořád mlátí přes prsty - nyní to mám jak ledoborec. Rozhrnuje to trávu i křoví kolem. Z pohledu zezadu to kolo vypadá jak nějaké vesmírné plavidlo ze Star Treku s těmi chrániči:-))))
http://eshop.motoservis-travnicek.cz/acerbis-mx...
http://www.quadprofi.cz/e-shop/index.php?act...
http://www.cykloexpert.cz/tuningove-dily/
http://imb.lide.cz/big/4c8114b3da36ddf7c8d70100...
co tohle? viš jak každej čumí když jedu ? i ve dne to svítí hafec nekdo nechape ale najdou se i taci co řikaj že jsem zkazil kolo :-D