Jezdím na crossovém kole pláště šíře 28, uvažuji o koupi fitnes kola. Kdo ho máte,poradte, vyplatí se ho koupit? Budu rychlejší na silnici. Silničku nechci kvůli beranům.
Díky za názory. Jirka
Něco podobného jsem si postavil z crosse. Bylo to velmi rychlé. Nebyl problém průměr 27km/h. Bohužel silničce se fitness nevyrovná a tak jsem jí nakonec stejně koupil. Silnička má naprosto bezchybnou geometrii pro bezeztrátový přenos energie a minimální hmotnost. Mýtus o horší ovladatelnosti patří také do kategorie nesmyslů. Díky modernímu řazení a stále se lepšícím brzdám není silnička hůře ovladatelná něž jiná kola. Pokud máš na crossu pláště 28, koupí fitnessu rychlejší nebudeš. Koupí silničky ano.
Ten cross/fitnes :
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky...
A jeho hrobník :
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky...
Co ti nevyhovuje na beranech ?
Myslím si že je člověk moc ohnutej a bolí potom za krkem.
I ted na crossu mi po delší jízdě okolo 200km za krkem bolí.
Nevím jaké fitness kolo tě láká. Já mám meridu T3. Má kratší stavbu než horské, na které jsem zvyklá a tak jsem dala delší představec. Jízda na silnici je úplně jiné než na horákovi nebo na crosu.Je to o hodně rychlejší. Nakonec si dám ještě asi i rohy abych mohla ulevit rukám - jiný úchop. Prý to pak budu mít jako silničku (tedy alspoň mi to tvrdí žiletkáři). Nevím na jaké trasy se chystáš? Já letos nejvíc 120 a to mě začínali bolet záda. Kdybych se mohla rozhodnout znova, šla bych do silničky s beranama.
Ahoj,můžeš mi napsat proč bys ted volila raději silničku, abych si za nějákou dobu neříkal to samé. Jinak max trasu tento rok 270km za den a průměr udělám tak 23km/hod. při kratších vyjíždkách do 50 km tak průměr do 25km/hod.
Mám vzpřímenější posez. Z kopce se tedy tak nezabalím a nestačím klukům.Řídítka jsou moc široké, jako na horákovi. Buď je vyměním nebo je uříznem. Berany tam bohužel nedám.Musela bych měnit brzdové páky.Budeš na tom jezdit dost dlouhé trasy a tam asi ten vzpřímený posez nebude to pravé ořechové. Mě právě při delší trase začínají bolet záda. Na horákovi dám 100 bez problémů. Dětičky mi při projíždce půjčili silničku a záda mě přestala bolet. Mám tam zkrátka blbý - krátký posez a nějak ho nedokážu vychytat.
Já koupil silničku minulý týden - chci ji na dlouhé cesty v rychlejším tempu. Zatím na ní mám něco 900 km a plně splňuje to, co jsem od ní očekával, jen musím dát kratší představec. Taky jsem trochu uvažoval o fitku (rovněž z důvodu, že až tak rychle nejezdím a nemusím se hrbit k beranům), nakonec ale silnička přece jen zvítězila. V určitých úsecích do těch beranů zaklekávám a v pohodě. Až si říkám, jak jsem vůbec moh bez tohodle kola žít :-). Rychlejší budeš v každém případě - to fitko je lehké, nutí tě hnát to dopředu na těžší převody, krom toho pláště 22 mm nafoukané na cca 120 - 130 psů se dobře odlepujou od asfaltu. Podle mého názoru se jednoznačně vyplatí, a je vpodstatě jedno, jestli půjdeš po silničce jako takové nebo po pohodlnějším fitku :-).
Fitness kolo je v podstate silnicni kolo s uvolnenejsi geometrii, diky rovnym a sirokym riditkum navic s mnohem vzprimenejsim posezem. Jizdnimi odpory a pocitem jizdy se teda podoba kolu silnicnimu, posezem je to spis klasicky MTB nebo cross. Diky tomu bude vyssi aerodynamicky odpor a jizda na fitnessu nebude nikdy tak rychla jako na ziletce. Rychlejsi nez cross o neco bude.
Nechal jsem si fitness kolo postavit už v době, kdy se ještě nedaly běžně koupit. Předloni jsem si koupil nový a jsem s ním spokojen. Měl jsem půjčenou několikrát silničku, ale na držení beranů bych si asi nezvykl a i s úchopem brzd jsem měl problémy. Na řídítkách mám i rohy, které využínám více než klasické držení, zejména do kopce. Silnička je pro ty, kdo jsou schopni šlapat do kopců na těžký převod, protože jsem ještě neviděl žádnýho silničáře se třemi talíři ve předu. Na fitness kole je to normální.Fitness kolo je rozumný kompromis pro ty, kdo chtějí po silnici trochu úhánět, ale nejdou ortodoxní silničáři a hlabně potřebují i lehčí převody.
Ahoj můžeš mi napsat, jakou značku kola máš.
Má to pláště š=28mm nebo slabší. A jaký je počet zubu mají převodníky
Dík. Jirka
Mno nevim, jestli se 50 let stary Favorit da povazovat za "ziletku" ;-), ale mam na tom 3-tac 52/42/30, vzadu 7-mi kazetu 11-28 a jina riditka nez berany si nedokazu predstavit, protoze vetsinou se na silnici drzim dole (zada nastesti neboli a po 100km spis zacne driv tlacit ta "spodni cast tela" od sedacky ;-)...), protoze to proti vetru jede precejen lepe a kdyz uz se chci narovnat, tak se zkratka drzim tech riditek nahore a i tak dosahnu prsty i na brzdy, i kdyz samozrejme pokud potrebuju brzdit intenzivneji, tak se radeji drzim dole.
Do kopcu to ale na ty tezke prevody rozhodne nedru, protoze jsem tak kdysi utrhl berany a prisel jsem na to, ze dojedu dal, kdyz se zbytecne nevycerpavam temi tezkymi prevody a i do kopce jedu vsede a preradim vcas. Na silnice mi do opravdu velkych kopcu prevod 30/28 staci vsede "vic nez bohate" a na 52/11 se da take uz upalovat docela dobre, tedy pokud je vitr vzadech, anebo je to mirne zkopecka ...