Nebo sou ležatý kola jenom pro invalidy? Jednoho takovýho sem nedávno potkal, měl aji takovej ten žlutej praporek aby ho nepřejely auta
něco málo s tím skočím, klidně sjedu schody, ale na freestyle bych s tím nešel a do rampy taky ne. ALe je fakt, že rampa mi uplně stačila na bruslích a nelezl bych do ní ani na tom divným kole.
Pro tyhle sporty je prostě nevýhodný uspořádání jezdce a jeho těžiště. Na lehokole jsi vlastně celým tělem nad kolem. Na tom vašem máš půlku těla pod kolem a lépe se tedy mění těžiště a manipuluje s kolem vůbec. Hlavní výhody lehokolatedy pohodlí a menší odpor vzduchu = větší rychlost při stejné vydané energii jsou ti v těhle sportech na nic. ALe to jen, že bys ten dotaz myslel vážně, což bych se divil.
to je stejně absurdní dotaz, jako by ses třeba zeptal: Dá se na silničních motorkách jezdit motokros nebo je to jen pro důchodce na nákupy? Nedávno jsem jednu viděl a měl tam dokonce světla a poznávací značku.
O.T. (Jeden z dotazů): Může se stát negramotný členem Akademie věd SSSR? Může, ale nesmí být korespondentem.
Na dědu se nezlobte! Stále se mu nejvíc líbí fóry ze 70. let ... ;-)
Husákovi se líbily fóry o něm tak, že je nechal sbírat. I s vypravěči.;-)
:-))))))))
ROFL !!!!
Nevím o tom, že už bych byl už invalida, i když je fakt, že si tak někdy připadám. Trpím bolestmi zad a přestože pravidlěně cvičím a posiluji záda, jak se dá, tak tím trpím furt. Řečeno slovy Krampola : "Díky lehokolu konečně vím, kdo sem a doplňuji si tak své cyklistické vzdělání!" Taky bys to měl zkusit a okamžitě bys zahodil svoji klasiku do pangejtu. Opět Krampol :" Od těch dob, co mám lehokolo, mě začalo bikování fakt bavit a konečně si ho opravdicky užívám!". Je to eňo, něno nejen při jízdě, ale i po ní. Sesedám jen mírně zadýchaný a fit. Nic a nikde mě nebolí, protože nejzdím na středověkém mučidle ve svém rozkroku ale válím se při jízdě na kanapi!!!!:-))))))))
co znamena "jenom pro invalidy?" http://video.google.com/videoplay?docid...
No tak otázka zopovězena, to teda taky zírám :-) Nic proti invalidům nemám, Velorex byl taky primárně určený přemistovadlo pro postižené a jakou to udělalo slávu. Ale v tom pořadu 12odvážných ten co to vyrábí přímo řekl že dělá kola pro lidi kteří nemůžou jezdit na obyčejném kole aby se mohli i přes zdravotní problémy (záda úraz či podobně) i nadále věnovat cyklistice, takže je to chválihodná činnost a na "rejpnutí" nevidím nic špatnýho.
Já mám lehokolo od loňského června a myslím, že jsem udělal dobrej kauf a rozšířil svoje cyklistický zážitky zase o něco nového. Ale jak už bylo řečeno - chceš-li bejt na na bedně v závodě MTB, pak jeď na horským kole, Tour de F.jeď na karbonovým sedmiklilovým speciálu, po černý sjezdovce val na celopéru s dvaceticentimetrovejma zdvihama...Hlavně dělej finální soudy až po osobním prožitku. Já to tak dělám a taky proto říkám - lehokolo, proč ne? To mi však nebrání abych doma neměl další dvě klasická kola a na příští sezonu neuvažoval o celopérku. Tak to dneska prostě chodí - s F-1 taky člověk nejezdí nakupovat do marketu. Cyklistika je jenom jedna , přestože má desítky různých podob a proto jsem nad věcí a debaty typu -" nejlepší je moje skládačka a to ostatní stojí za hovno" považuji za poněkud vypjaté, zavánějící netolerancí k tomu o čem sám diskutující vím, většinou, PRD.
Jen u té Tour de France může teoreticky být správné lehokolo (ne Azub) rychlejší, i o kus, jenže to nikdy nezjistíme, protože i kdyby snad někomu z nich ruplo v bedně a pustil tam nějakým způsobem lehokolo na stejnou trasu, nenajde se lehojezdec srovnatelného výkonu jako jsou ti nadopovaní na sedmikilových karbonech.
Rozhodně každá disciplína chce svůj stroj. Lehokola nabízejí obrovskou rozmanitost a často je jedno lehokolo i univerzálnější než libovolný klasický typ, ale má to svoje limity. Trial nebo U-rampu si moc představit nedovedu.
Na té Tour by to bylo hodně zajímavý, kdyby jeden dobrý jezdec jel na leháči.
Já si třeba netroufám odhadnout, jestli by to bylo lepší nebo horší.
Že jede leháč u osamoceného jezdce rychleji než klasika je jasné, tam je odpor vzduchu jednoznačně menší.
Ale na Tour by to mělo spoustu dalších faktorů. Většinu času jedou v balíku, kde se na klasice schovají a tedy o něco větší odpor vzduchu ani tak nevadí (a ty na čele se střídají a odmakají si to).
V kopcích, kde se často rozhoduje bude možná ležák slabší, zvlášť když je to tam často jeden nástup ve stoje za druhým.
Takže kdo ví, v každém případě by to byla nejzajímavější Tour, kdyby tam pustili pár ležáků (a nejlépe celý tým, aby mohli jako skupinka ležáků ujíždět ve skupině).
taky by mě to zajímalo. Možná by to šlo udělat tak, kdyby se našel někdo, kdo by to jel podobně, jako onehdy Zimovčák na vysokým kole: Jel by tu trasu, ale jakoby mimo závod. A třeba by se ukázalo, že sólo jezdec to zajel podobně rychle, jako celej peloton (no, a třeba by se to neukázalo, přesně z důvodů, který popisuješ, mám pocit, že některé etapy jsou dost v horách, do kopce bude lehátko přinejlepším stejně rychlé, z kopce to třeba nebude moct rozjet kvůli zatáčkám). Každopádně by to bylo zajímavý.
Tak především, někteří zdravotně postižení jezdí i na klasických kolech a dosahují obdivuhodných výsledků. A naopak i lidé bez postižení závodí na "handbajkách". Proč ne. Takže mi přijde dost nefér o něčem prohlašovat, že je to "jenom pro invalidy". Je v tom cosi pohrdlivého jak vůči zdravotně postiženým, tak vůči tomu kterému sportu.
Autor měl beztak v úmyslu nejspíš jen rejpat. O věci asi ví prd, jak se zdá, lehokolo i "handbajk" háže do jednoho pytle i když jsou si podobné jen nízkým uspořádáním. V tom zásadním, v pohonu, se diametrálně liší.
Lehocyped může napsat tak snad akorát cyp.
Gramatiku tady nemůžeš brát tak vážně, vždyť za to co napsal, by dostal za pět i na základce. Ikdyž u nás na ostravsku se opravdu psalo cyp, v dobách, když jsem byl ještě dítě školou povinné. Dnes nevím, doba se mění.
Ha, nepoučená trubka.
Kola nejsou jen pro invalidy. Pro některá musíš být na 100pro fit. Pokud to třeba myslíš vážně s rychlostí na asfaltě. Nemusíš být sice maratonec, můžeš být i sportovní troska, ale pokud bys chtěl být zdravej, tak voliš lehokola pro trenink pro jiné cyklistické disciplíny. Já na silnici jezdím na lehokole a do terénu beru MTB.
a ke Tvé otázce z úvodu:
Jeden kámoš mi říkal že viděl video z Kanady, kde se jezdil sjezd na lehokolech a skoky. Já to neviděl, v tomto ohledu jsem skeptik a myslím, že když nemáš možnost nadhodit přední kolo a rejd je taky docela velký, tak na normální skejt U-rampu musíš zapomenout.
video ze sjezdu na lehokolech ma na svejch strankach i AZUB...
Ptát se jestli se dá na lehokole jezdit freestyle-rampa-trial mi připadá stejné jako se ptát zda se dá luxusním cestovním Mercedesem jezdit po dřevařských lesních cestách.
(ale ona je to stejně jenom taková provokace)
... dat ale takemu machrovi lehaca so stupackami, nieco by na nom urcite dokazal . nepoznate niekoho?http://video.google.com/videoplay?docid...
Hoj tož taký pomalý cyklopovaleč vypadá při prvních pokusech roztomile neohrabaně, BMX je se mi zdá docela fajn zábava na zmrzačení http://www.youtube.com/watch?v=Zl4B8TlMtMA Si všimněte že jich pár na tom videu nemá helmičku ani chrániče kolen či páteře. No kdo umí tak umí. Lehocyklistovi k upoutání pozornosti veškerého okolí stačí jen s úsměvem šlapat :-)
když ono to pohrdání nebezpečím, s čímž ta absence chráničú hodně souvisí, k tomu patří. Jinak by člověk vůbec nemohl vlízt do rampy. Na ten pocit, když jsem stál poprvý nahoře a díval se pod sebe než jsem to tam houpnul jentak nezapomenu. Ale fungovat a jít mi to začalo až teprve, když jsem se na nebezpečí a možnost pádu vykašlal a prostě tam vjel.