Mám podobnou zkušenost, i když za jiných podmínek. Před časem mi začal vrzat a skřípat střed a občas došlo dokonce na protočení při záběru a pak slušnou pecku, když to zabralo. Dal jsem to do servisu, s tím aby zkoukli a případně vyčistili kazetu (to protočení jsem myslel, že bude špínou u praporků) a zkontrolovali ložiska ve středu. Verdikt servisu (a rozhodně dobrého servisu, o jejich práci nepochybuji) byl, že kazeta je naprosto ok, a co se středu týče, byly jen povolené kliky, takže to dotáhli.
Od té doby se to "protáčení" už tolik nekoná, ale vrzání a skřípání nepřestalo. Respektive když vyjedu, tak prvních 10-20km je to v pohodě a jako nové, pak se začnou ozývat první zvuky, po 50km už je to jak banda zfetovaných cvrčků a po 80km hotový koncert. Kolo zaparkuji, na nic nešáhnu, druhý den vyjedu a zase ticho, ale jen pár desítek km.
Naprosto nechápu, čím to může být :o((((
Kolo si přes noc odpočine a ráno se těší na novou jízdu - tudíž mlčí a radostně jede. Pak se začne unavovat a své nelibé pocity dává na vědomí stále hlasitějším vrzáním. Znám to velmi dobře - mě takhle funguje tělo každý den, když jdu do práce :o((
Závěr - kolo je málo trénované a tak se brzo unaví. Zkus mu naordinovat pravidelný trénink a uvidíš, že se výsledek dostaví a kolo si za půl roku už ani nevrzne.
No ja kdyz si naordinuju trenink, tak si uz taky moc nevrznu:-) Unava je unava:-)
Jo jo. Podle vrzání by se dala hodnotit kvalita tréninku... :o)
Tak ti ted premyslim, jak mam vlastne kvalitni trenink:-)
Podle toho co píšeš, přistupuješ k tréninku nanejvýš zodpovědně. Důležité jsou ale i dny odpočinkové - tedy z tohoto pohledu "odpočinkové" :o)
No ja spis premyslim, na jakem prijimaci je chyba:-) Jestli bych nemel zkrouhnout trenink nekomu jinemu:-))))
to mě nenapadlo :o))) .... ono jestli to vrzání náhodou není od mých kolen :o)) ... ale za 9 měsíců už si určitě nevrzne, protože půjde rozebrat na kousky a přestavět a zatím se bude vrzat fullík :o)))
Myslel jsem, že to vrzání a k tomu termín 9 měsíců platí jen pro lidi a teď koukám, že je to stejný i u kol! To jsou ale věci takhle před obědem... :o)))
;o)))))))
Hola, to "protaceni" bych rekl, ze muze byt od toho, ze ti to pri zaberu vzadu "preradi" .. proste ta prehazka je trochu krive, coz se projevi pri zaberu.. (tim se ta kazeta da docela slusne a rychle znicit) a jak slapnes, skoci to na mensi kolecko, retez povoli, noha promachne, ty se naseres :)
a s tim stredem.. to mi taky delalo uplne stejne :) kolo sem nechal pres noc stat, pristi den zezacatku dobry, pak to praskani, ktery rezonuje celym ramem :) Hodne velkej tlak na kliky driv ci pozdeji to praskani zpusobi a pote, co si to "odpocine" a "narovna" se, tak to za nepraska, tot muj laicky postreh.. jak na to nevim.. (mozna vic namazat zavity).
jo a to protaceni neni od stredu, jestli to dobre chapu.. stred se toci a toci, kdyz by se zdal blbej, tak se vymeni :)
na konec se hodi napsat, ze kolum asi rozumis vic nez ja :) aspon s nima mas vetsi zkusenost, tak to ber, ze sem si sem jen neco placl :)
ee, kolum moc nerozumim, vetsinu "mouder" jsem pochytal tak poruznu od servisaku a z webu ... to s tim protacem jsem spis pricital tem povolenym klikam, stava se to hlavne v naklonu do zatacky, takze jsem myslel ze to mohlo na par zubu spadnout z prevodniku a hned zase naskocit, ale pak mi doslo, ze to je nesmysl, to uz bych davno orval zuby nebo ohnul placku ... ale ta kazeta me nenapadla, a je fakt ze na prostredni pastorky mi to vytrvale strili, plus ten bocni naklon, to by mohlo byt ono ... kazeta ale zatim vypada ok, tak uvidime, pokud se to na ni zacne projevovat, tak to budu muset resit ...
to s tim stredem, co pises, dava smysl .. jen si nejak nedokazu predstavit co by se tam mohlo takhle "unavit" a po odpocinuti zase "fungovat", o tom tlaku zadna, sice se snazim jezdit frekvencne, ale preci jen 90kg uz je nejaka vaha ... ale jinak to fakt nechapu, kdybych tam neco rozviklal, tak by to uz melo zustat rozviklany, ne ze se to zase samo od sebe dotahne ;o))) .. no uvidime, az tenhle stred odejde, tak tam pujdou prumysly a snad to bude lepsi
Možná se to třením ohřeje a roztahné (trošku) a pak to vrže. Zkus to před vyjížkou nahřát fenem.
Jo, to je vlastně možné. Při frekvenci kterou šlapu a zároveň zátěži na kliky (dokulata šlapat ještě pořádně neumím) tam nějaké tření vznikat musí, a kde je tření, je i teplo ;o)) Ale pokud by to tím bylo, tak co s tím ? Vozit s sebou pytlík ledu a přikládat ? ;-(((
Peltieruv clanek na ram a 40kg baterii do voziku za kolo.
Bezva nápad,v noci,když by to nevrzalo z důvodu nižší teploty by bylo spousta energie na kvalitní svícení.
Diky za podnetne napady, nejlepsi asi bude jezdit v zime ve snehu, to by k zahrati dochazet nemelo ;o))
Nedramatizuj to! Strč si vatu do uší a máš po problému ... ;-)
tým sa problém nevyrieši a čo ochranári, a ako k tomu prídu vtáčiky, tie pazvuky okolo, zásadne jazdiť iba dolu, hore pešo :-)))))
;o))
tyve a nevrze ti treba pedal o botu?
ted sem na slehace koupil novy kufry a prvnich nekolik km sem lekal chodce... znelo to jak kdybych mel v kole namotanou kocku :)
a zene delaj slehace s botou to same :)
ee, to fakt ne .... ostatne v patek to uslysis sam (jestli bude sance ten stred radne "zahrat"), tak budes mit sanci posoudit ;o)))
ok :)
ale stejne, moc to resis a malo jezdis... kdybych resil kazdej zvuk na kole tak nejezdim vubec :)
resim to, protoze mi ten zvuk neni prijemny, a jezdim malo, protoze mam i jine zaliby, kolo neni vsechno (alespon ne pro me ;o))
Taky mi po 10 - 15 km začal vrzat střed a nic nepomáhalo. Až jsem náhodou přišla na to, že mi drhne na zadním kole ta gumová prachovka. Po prostříknutí si to už nevrzlo.:)
Dik za tip, mrknu na to !
Zkus zajet i do jiného servisu, než kam obvykle jezdíš (a kde jsou odborníci na slovo vzatí). Co servis, to jiné fígle a zkušenosti ... ;-)
To beru az jako posledni moznost ;o)
Můj případ,přesně tak,jak popisuje MatyxCZ ve druhém odstavci.To ničilo mého bikerskeho ducha.Tak jsem se do toho dal.Demontoval kliky a sundal domky ložisek (Holl.II).Mezi domky ložisek a ramem byla barva,která se skoro po celém obvodu odlepila od rámu.Odstranil jsem ji,smontil jsem to.Závity domků ložisek jsem pojistil Loctite.Příšerné vrzání skončilo,ale zůstalo dosti silné lupkání.Šplíchl jsem ARMY POWER do místa kde je uchycená pravá klika k ose a packám převodníků a take do sváru mezi rámem a držákem tlumiče.Čtrnáct dní už slyším jen šum řetězu.
To zní jak popis operace mozku od předního neurochirurga .... než zkoumat a případně řešit podobné záležitosti, tak raději nechám HTčko vrzat a praskat, a budu se těšit na jaro na fullíka, který tímto jistě trpět nebude :o))))
Mě vrzal zrovna fullík a ne nejlevnější.No,ten blb co to placnul na barvu,jsem byl já.Složil jsem si ho sám.Přeju Ti,ať ani nelupkne.
Dik ;-)
Preju ti co nejmin pazvuku, ale prave na fullovi mas dalsich par cepu a lozisek, co maji slusnou sanci ruzne vrzat, navic.
Njn, holt to asi budu muset resit radne hlasitou hudbou do usi ;o))))
Dobrý nápad,nebudeš slyšet ani vtipné poznámky spolujedoucích.
;o))) .. to fakt asi nebude na skodu ;o)))
Problém s uřvaným středem mě už donutil vyměnit zadní nábu, středovou osu, stále to dělalo bordel, celý rám tak rezonoval, že nebylo možné zjistit odkud to vlastně jde. Nakonec stačilo vyčistit bordel z rámu tam co se dává šlapací osa a pořádně promazat závity, hromadí se tam různý rezavý svinstvo - problém vyřešen, ale jen dočasně, po 2 měsících to začlo znovu.
Také mně vrzal střed při záběru,jel jsem do záručního servisu a tam stáhl kliky a namazal čtyřhrany.Poradil mně že v místě kde se stýká ocel s hliníkem to musí být lehce namazané vazelínou.Od té doby se toho držím A JE PO PROBLÉMU.
Nejvic vetsinou vrze a praska hlinik/hlinik. Poradny vycisteni a vazelina je nutnost. Obcas staci blby smitko prachu kdekoli a jsou z toho slusny nervy ... :o(
Přesně tak,ale odstranit se dají téměř všechny pazvuky,nemám jen zkušemost s prasklinou v rámu,to se mi zatím nepřihodilo.