Zdravim, zajimal by mne vas nazor, ktery kopec (pro silnicni kolo) je ten NEJ NEJ v CR, at uz podle delky nebo stoupani. Dekuji za nazory Boris
Není to sice nej kopec, ale peru se s ním často a dává mi dost zabrat :-) Od Berounky v Řevnicích na vrchol brdských Hřebenů po silnici 116. Cca 6 km s převýšením 310 metrů. Někdy tam bývají i závody.
No, jezdí se tam časovka UAC a taky Brdský kondor. Ale kopec to není zas tak tvrdý. To znám kolme Prahy (i jinde) daleko tvrdší. Doporučuju třeba zkusit kopec z Loděnic do Lužce. Ze začátku to nevypadá, ale když se člověk blíži k lomu, jde do tuhého. Taky se tam jezdil UAC, když jsem ho jezdil. Teď nevím.
A co třeba kopec z Hlásné Třebáně do Mořiny - ta ukrutná dlouhé serpentýna???
Ještě jsem se nedostal k tomu jet to na (kole su z Brna), ale určitě patří k největším výjezd z Hvězdy (cca 870m n. m.) na Praděd (1491m n. m.), převýšení cca 620m na asi 7,5km. U Kurzáku prej naměřili policajti radarem 80km/h cyklistovi na HORSKÉM kole. Přitom jak známo, traktoristi jsou nejpomalejší. Kdyby tam nebylo tolik lidí, kvůli kterým je osmdesátka hazard, zajel bych tam zkusit ze svého turistického lehocipedu vycucat stovku.
Myslis, ze Praded je horsi nez Jested? Nedokazu to sam posoudit, zatim jsem nejel ani jedno. Boris
Na Ještědu jsem nikdy nebyl, takže nevím. Podle mapy to vypadá, že Ještět má převýšení tak mezi 400 a 500 m, ale na kratší vzdálenosti. Myslím, že by se to muselo vyzkoušet, a i pak by se možná nerozhodlo, každému by to připadalo jinak.
Ještěd jsem jel několikrát. Není to nijak extrémně prudký, jen dlouhý - nejede se přímo nahoru, spíš se celý vrchol postupně objíždí dokola. Je ale nepříjemný, že je to dost blízko města. Než se dostaneš na trochu rozumnou silnici, musíš jet chvíli po dlažebních kostkách mezi tramvajovejma kolejema. A to je na silničním kole fakt "super". Pak už to celkem jde, jen poslední cca 3 km jsou po dost rozbité silnici.
Mnohem raději jezdím tady v Liberci z Harcova na Bedřichov. Kvalitní silnice, relativně slabý provoz, 6.5 km a převýšení 360m. Má to jedinou chybu - docela dlouho se tam drží sníh.
Zvóňa: máme chatu v Harrachově a chceme si s parťákama před závodama udělat takový menší soustředění o velikonočkách(bude to okolo 10.4 - tuším).jedinej problém bude asi právě sníh. jak bejvá touhle dobou sjízdný stoupání na Smědavu?vím, že nahoře je to pod sněhem a běžkuje se tam.....myslíš, že tam bude i v dubnu?díííky moc
Na Smědavu jsem zatím nejel (nejsem z Liberce, jen tu studuji, na kole si sem jen občas zajedu z Kolína), takže nemohu sloužit přesnou informací. Hodně záleží na tom, jak dlouho bude snežit. Sůl postupem času vyžene sníh ze silnic i když mrzne (aspoň tady v Liberci).
Nahoru na Ještěd je to nejlepší Kryštofovým údolím. V sedle pak doleva na lesní cestu - silnička s pláštěmi by tam asi bez problému šla.
Jinak dobrý je: Krkonoše, z křižovatky pod Jilemnicí (Hrabačov), výjezd na Vrbatovu boudu: 1000m převýšení, v ČR asi moc obdobných tipů nebude.
Na Ještěd jsme jeli od pramenů Ploučnice přes Hoření Paseky a Liščí (?) sedlo na trekovém kole s brašnami a nebylo to zase až tak hrozné... to Kozákov mi přišel hořší :p
Ještěd od Českého Dubu přes Snežnou a Kozákov bych hodnotil asi tak stejně. Lysá hora mě dala zabrat víc
Praděd je lepší jet už z Morávky, což ten kopeček prodlouží. Ale zkuste ještě lépe objet celý hrubý Jeseník, je to paráda. Něco jako Bruntál, Morávka, Hvězda, Ovčárna, Praděd, Karlova Studánka, dál to je snad Lyra a ještě jeden kopec, pak Červenohorské sedlo a Skřítek a zpět do Bruntálu. To je radost. Doporučuju. Jinak to z Pradědu fičí a jet 80 by nebyl problém, hlavně z Ovčárny dolů, ale jsou tam zatáčky a dřív tam býval štěrk, takže bych to moc nedoporučoval. Ale jestli si chcete snadno udělat rychlostní rekord z kopce, doporučuju "Kyškáč" - kopec, pod nímž je hospoda, kterou kdysi vlastnil nějaký Kyška a je v Mladecku (cca 15 km do Opavy, je to tah z Olomouce na Opavu. Je to krátké a dole jedete skoro 90km/h po hlavní, ale bacha, je tam 50km/h a křižovatka, takže můžete dostat pokutu za rcyhlou jízdu na kole (už se mi to stalo, i když jinde) a taky se zabít, když tam potkáte ženskou v autě z vedlejší.
v ČR co jsem jel: Lysá hora - dlouhý a prudký stoupání, Chlébské u Nedvědice - krátký a hodně prudký, u Vírské přehrady Polom - vesnička v 12-14% kopci, nechápu kdo to mohl postavit na tak strašným místě :) , Praděd je celkem OK, Všemina u Slušovic (prej to tam dost lidí tlačí), z ValMezu na nějakou Lhotu směr přehrada Bystřička......
já jsem z Prahy a potvrzuju, že Řevničák, kterej mám asi 30 km od baráku je skutečně nejlepší v okolí. dá se opakovaně vyjíždět a je super na trénink. Z osobní zkušenosti znám kopce v Krkonoších. Špindlerovka neni špatná, neni to zas takovej extrém. údaje z HACu : 10 km, 488m, 4,9%. Ovšem Zlatý Návrší je naopak jedno z nejtěžších stoupání u nás.úplně odspodu je to 22 km, 941m, 4,3%, nicméně prvních 14 km je jenom předehra 2,4%, od Dolních Míseček je to rovných 8 km, 624m, 7,9%, nejtěžší pasáže jsou těsně pod Horníma Mísečkama - 12%. Sorry, že je to tak dlouhý, ale hrozně mně baví vrtat se v záznamech povedenejch vyjížďek:-)
Tak na Ještědu jsem ještě nebyl, ale taky mě fascinuje. Zajímavý je i Ústecký kraj, Krušnohorsko: Komáří vížka (6 km), Sněžník (6 km), Adolfov (8 km), Bouřňák (8 km) a Nakléřov, který naháněl hrůzu i tehdejším "závodníkům míru".
Nenápadný, neznámý, ale pro fajnšmekry: Od Povrlů (přehrady) nad Český Bukov. Sice asi jen 4 kiláky, ale zdvihá se to až k nebi. A až tam budete, dejet pak Javory, odtud uvidíte jak do Ústí, tak do Děčína.
Tak u nás na Moravě rozhodně Lysá hora v Beskydech, jak délkou 8,5 km z odbočky silnice Krásná - Visalaje, tak i převýšením. Rozhodně je to náročnější než Hvězda - Ovčárna - Praděd. Oba kopečky se snažím každým rokem aspoň jednou zdolat, je to paráda. Ještě bych chtěl přidat Královu Holu (1948 m nm) u bratrů Slováků taky parádní kopeček, ale není moc vhodný pro silniční kolo, chce to treka - první úsek je trochu kamenitý, ale v sedle asi v polovině stoupání pokračuje parádní asfaltka až na vrchol.
A ještě jsem si vzpoměl na jeden parádní kopeček: z Koutů nad Desnou na Dlouhé Stráně (přibližně 1400 m nm) v Jeseníkách. Dlouhé Stráně je hora, které odebrali vrchol, udělali kolem něj hráz, čímž vznikl na vrcholu obrovský lavor plný vody = horní nádrž stejnojmenné přečerpávací elektrárny.
Jel jsem to sice jen jednou, přesné údaje o délce a převýšení nemám, ale zdál se mi horší než spomínaná Lysá Hora.
No, ta hora, co ji odebrali špičku se nejmenuje Dlouhé stráně (stráně nejsou kopec), ale Mravenečník, ale je docela chutný. Nicméně Lysá hora je asi nejhorší v ČR. Že je dlouhá, to by celkem nevadilo, ale blbé je, že chvíli jde středně do kopce a pak přijde krpál, a to se opakuje mnohokrát. Je to jediný kopec, kde jsem 1x šel s okmažitou rychlostí pod 10 km/h. Ale nejel jsem Všeminu a o té jsem slyšel zkazky! Praděd je docela v pohodě, jen když jedete třeba z Opavy a bere to to tedy zezdola, je to dost dlouhý, nikde ale se nemusí jen moc pod 15 km/h.
Trochu historie a faktických údajů:
Pohledem na historickou turistickou mapu Jeseníky 1:100000 z r.1964 zjistíme, že tzv. masív Mravenečník - jak se dnes této vrcholové oblasti říká byl v té době tvořen nejvyšším vrcholem Dlouhé stráně 1350 mnm a podružným vrcholem Mravenečník cca 1 km jihovýchodně s výškou 1343 mnm. Takže i stráně můžou být názvem kopce.
Porovnáním s turistickou mapu Hrubý Jeseník 1:50000 (KČT) z roku 1992, kterou mám k dispozici zjistíme, že samozřejmě Mravenečník zůstal na svém místě a se svou výškou 1343 m se stal nejvyšším vrcholem masívu, zatímco na místě bývalého vrcholu Dlouhé stráně je ve výšce cca 1300 m hladina nádrže a nejvyšším bodem okružní asfaltové komunikace kolem nádrže je jižně od nádrže bod cca 1320 mnm (podle vrstevnic). Dále je zde na této mapě označen ještě další podružný vrchol Vřesník s výškou přes 1340 mnm (podle vrstevnic - kóta není označena výškou.) Vrchol Mravenečník je cca 1 km od nynější nádrže Dlouhé stráně - čili bývalého vrcholu, kam vede asfaltová cesta. Na Mravenečník žádná cesta nevede. Jinak s tebou souhlasím, že asi nejtěžší stoupání u nás je Lysá hora v Beskydech. trochu jsem si pohrál se svými záznamy a ještě do této diskuse přidám porovnání tohoto kopce s podobnými.
ta Lysá vypadá nějak takto: http://www.volny.cz/aegas/beskydy/lysa-all... a nebo http://www.volny.cz/aegas/beskydy/beskydy.jpg
Nyní před 5 minutama na stanici Radiožurnál v pořadu tisícovky o tomto vrcholu mluvili a bylo zde doslova uvedeno: Stavitelé horní nádrže zde na jihozápadní (či jihovýchodní to si nejsem jistý) straně vrcholu navršili takovou kamennou mohylu, která dosahuje výšky původního vrcholu kopce 1353 m.
Takže i když je zde 3 m rozdíl proti údaji ze staré turistické mapy je vrchol Dlouhé stráně je stále nejvyšší v masívu Mravenečníku.
Na Dlouhé Stráně mám zálusk už dlouho, ale slyšel jsem, že energetici to tam nějak hlídají, aby jim tam lidi z toho nedělali holubník. Platí to ještě, nebo nebo vše záleží jenom na mně?
Pokud prijedes na kole tak je to v pohode.S autem musis mit povoleni.Taky se delaji exkurze do te elektrarny - je to docela zajimavy - hala a tunely vystrileny ve skale,ukrutne turbiny 2x 330MW.Ale to si clovek musi dohodnout predem myslim na obecnim urade v Koutech nad Desnou.
Dík za dobrou zprávu, jsem rád, že to s tím zákazem není takové horké, už se těším na fotky Pradědu i z jiné strany než z Ovčárny i když ani ty nejsou marné.
Tak jsem včera cestou z dovolené (týden v Ostravě), chtěl zkusit Dlouhé Stráně, abych si zkusil kopec, který ještě neznám a o kterém se tu dost povídalo. Z MB kde bydlím párkrát do roka jedu Ještěd, Kozákov, teď z Ostravy jsem jel Lysou. A řekl bych, že je to těžší kopec než Ještěd. Zvlášť, když člověk přepálí začátek a žije v domnění, že z odbočky to je na vršek jen asi 5 km. Těch něco přes 8 km ho pak lehce zaskočí. O Dlouhé Stráni jsem si přečetl jen tady na netu, takže když jsem objevil na mapě Opavska Dlouhou Stráň u vodní nádrže Slezská Harta nedaleko Bruntáliu, cestou z OV do MB jsem nechal auto ve Vítkově a udělal si cyklovýlet kolem nádrří Kružberk a Slezská Harta na Dlouhou Stráň. (Dojet autem až pod kopec a pak ho vyjet na kole mně připadá lufťácký). No a po ujetých 40km mně bylo jedním domorodcem na místě samém vysvětleno, že když chci vidět vodní nádrž na "uříznutém" kopci, musím na Dlouhé Stráně u Kout, protože Dlouhá Stráň u Bruntálu, kam jsem dojel, má na místním kopečku jen malý rybníček. Tak jsem jel zpět do Vítkova. Najel jsem celkem něco přes stovku, viděl pěknou přírodu, dvě vodní nádrže i místní kopečky, bohužel na ten pravý kopec jsem se nedostal. Tak snad příště.
Ve středu 11.8. jsem si během volného odpoledne na jazykovém kursu zajel na Dlouhé stráně. Jel jsem z Loučné nad Desnou po 6155 ke třem vrtulím, pak k reozcestí pod D.s. a dolů, kde jsem uhnul na zelenou turistickou a po ní a po modré se vrátil do Vernířovic. Nahoru to bylo z Loučné cca 9km na nejlezčí převod a s periodickými dvacetisekundovými zastávkami, bez těch bych se tam nevyškrabal. Předjel jsem nějaké cyklisty tlačící horská kola. Pak malý zhup mevi vrtulemi a rozcestím a potom dolů. Dosáhl jsem 79,5km/h, což mě naštvalo, poněvadž toho 0,5 ještě chybí. Pozdě jsem si všimnul, že toto je ta správná rovinka a začal šlapat (při těch 79,5 mám kadenci asi 150ot/min). Rád bych se tam vrátil až budu mít hotový tailbox. S aerodynamickým odporem nižším o 30% to pojede rychlejc. Rozhodně je to největší kopec, jaký jsem zatím zkusil.
Někdo tady psal, že se na Ještědu nedá vyjet na vrchol... už sem tam byl x-krát (různý kombinace jako Praha-Ještěd-Praha a tak) a vždycky na vrcholu, je tam sice blbá silnice (pro silničku), ale v tý malý rychlosti se to dá v pohodě. Souhlasim, že moc moc pěkný je Zlatý návrší. U Prahy je asi fakt nejlepší Řevničák. Pěkný kopce sou taky u Křivoklátu. Jestli chce někdo fakt pěknej kopec (ale pro silničku moc ne) tak je to Špindlerovka z polský strany, myslim že HAC naměřil skoro 3km přes 12%, místama 17% (to je jak na Vueltě) a je to taková jakžtakž asfaltka! Plánuju Praděd a ještě pár jinejch co sem nejel.
Z polský strany na Špindlerovku je to fakt drsný. Jednou jsem to vyjížděl z Jelení Góry. Ke konci jsem měl kolo i problémy vytlačit pěšky - na nosiči byly ještě plný brašny z tůry. Pivánko na Špindlerovce byla zasloužená odměna.
Co se týče převýěení a co jsem na krosu na těžko nevyjel, tak je silnice z Berchtesgadenu na Obersalzberg. Sklon kousek za Berchtesgadenem je 24%. Tuším, že se na tomto úseku překoná asi 300 výškových metrů. Jinak se nechá vyjet i nahoru az na Kehlstein po stezce pro pěší (my jsme to vytlačili), ale to je opravdu drsňárna. Vrchol Kehlsteinu má 1837 m n.m. a na kole se dá dostat asi do 1800 m na parkoviště autobusů. I borci co tam jeli nalehko na horských kolech s nejlehčím převodem, tak toho měli nahoře dost.
Pustevny (pod Radhoštěm) v Beskydech nadm. výška asi 1000 m, nejlepší výjezd je od Frenštátu p.R závěrečný úsek z Ráztoky na Pustevny 6 km s převýšením 420 m (tzv, Knížecí cesta) - auta zde mají zákaz vjezdu = klid a pohoda. jezdím to vždy na jaře jako první pořádný kopec. V různých variantách a trasách z Ostravy a zpět to dá cca 100 km a výškoměr načte celkové převýšení kolem 1280 m. Za posledních 16 let jsem to absolvoval v různých variantách 19krát, z toho 2krát jsem nedojel až nahoru pro mnoho sněhu na posledním kilometru. A ten šestikilometrový úsek má stejné parametry (délka a převýšení) jako úsek Hvězda - Ovčárna v Jeseníkách, je to plynulé rovnoměrné stoupání.
Můžu doporučit sjezd z Pusteven do Rožnova, zezačátku taková normální lesní asfaltka, druhá půlka normální silnice, jel jsem tam na horským kole asi 3 km stabilní 70km/h. Pravda, měl jsem naloženo tak 30 kg a horní přední nosič s kulatým spacákem navrchu (znatelně snižuje odpor vzduchu)
Tak to bude tím, nenaloženej traktorista nikdy nepojede 70, ani po zdi dolů.
Aby ses nedivil,svetovy rekord v rychlosti je uz nejak kolem 200km/h a hadej na cem:-)
Nejsou to takoví ti na sněhu, v aeropřilbě, skoro svisle dolů?
Mimochodem, slyšels už o nadsázce? Najdi si to ve slovníku:-).
Lysá hora v Beskydech, 1328 m nad mořem. Poslední úsek z Papežova (odbočka ze silnice Krásná - Visalaje)
je 8,5 km s převýšením cca 730 m (bez aut). Tak jak zde píše Fikáček je to krpál, který neustále mění sklon, na 3. kilometru jedete dokonce kousek z kopce a potom to přijde na 4. až 8. km překonáte na 5 km převýšení 520 m a i zde se sklon průběžně mění. Sklon tohoto úseku je srovnatelný s výjezdem po známé Hochalpenstrasse pod Grosglocknerem v Alpách, kde v nejstrmějším úseku za obcí Fuchs po křižovatku pod Edelvaisšpize překonáte na 16 km převýšení 1530 m, nebo s výjezdem na Kráľovu hoľu v Nízkých tatrách, kde na 11 km z obce Šumiac zdoláte 1070 m převýšení.
Lysou horu jsem z Ostravy za posledních 16 let jel 17krát z toho až na vrchol jsem jednou nedojel pro sníh a jednou pro náhlé zhoršení počasí. V nejkratší variantě z Ostravy po vedlejších cestách a cyklostezkách přes Frýdek-Místek a Skalici je to tam a zpět 98 km a výškoměr načte cca 1400 m převýšení.
hele, ty jsi jel tu Královu Holu? někdu tu psal že spodní úsek je strašně rozflákanej a že to neni moc pro silničku. poraď prosím, možná se chystáme v létě na slovensko a to by byl jeden z hlavních cílů.
Jo jel jsem ji asi před 3 roky, první polovina (asi 5 km) je taková slušná zpevněná lesní cesta, dá se to jet na treku /crosu ale pro silničku to asi není. Potom dalších 5 km je slušná široká asfaltka, kterou postavili asi při stavbě vysílače. Ještě se podívám do svých záznamů a upřesním to později. Ahoj
Ahoj. Byvam pod Kralovkou. Na cestnom nie - iba ak by si tlacil do toho sedla - hranica les/kosodrevina. Odtial asfaltova dialnica az celkom hore cca 4 km. Na treku sa to da. A nechaj si na to 3 hod (Sumiac - Kralova hola). Peso krizom to mas za 4 hod.
Praděd 1491 m nad mořem - finální kopec má na cca 9 km z Hvězdy přes Ovčárnu na Praděd převýšení asi 630 m. Příjemné rovnoměrné stoupání z Hvězdy na Ovčárnu je potom vystřídáno krátkým úsekem bez převýšení a na závěrečných 2 km na Praděd se sklon střídá. Praděd jsem za uplynulých 16 let zdolal 15krát. Dříve jsem to jezdil z Ostravy tam a zpět za den 205 km po hlavní silnici č.11 přes Opavu a Bruntál, ale doprava houstne a tak jsem uhýbal na vedlejší cesty kdy to dalo až 230 km. Výškoměr jsem tehdy ještě neměl. Takhle jsem ho zdolal 9krát. V roce 1989 jsem to jel jako cykloturistickou akci Olomouc - Praděd - Olomouc a večer ještě do Ostravy - dohromady 284 km.
V posledních létech už sil ubývá, kopce se zdají rok od roku strmější, tak to jezdím v růzmých variantách třeba Ostrava - Vrbno - Praděd - Vrbno pod Pradědem (132 km) a tam to v kempu zapíchnu na noc. Nebo samostatné výjezdy z Vrbna přes Praděd do Vrbna - jdou vymyslet krásné okruhy - ale to už není pro silniční kolo.
Slíbil jsem ještě tuhle horu, i když není u nás ale na Slovensku. Nejel jsem to na silničním kole, ale na treku, protože jsme s manželkou jeli z Ostravy po vlastních a natěžko. Bylo to v srpnu 1999, takže už to letos bude 5 let. Ale výjezd na Kráľovu h. jsme samozřejmě jeli nalehko, bez brašen. Nocovali jsme v kempu v obci Pohorelská Maša. V den, kdy jsme chtěli jet nahoru od rána pršelo, ale v poledne přestalo, takže jsme vyjeli. Pohorelská Maša (694 m nm), 8 km po hlavní silnici č.66 k odbočce vlevo (780 m nm) na obec Šumiac - 1,5 km (880 m nm). Asi 0,5 km za centrem obce je třeba prudce zatočit doprava, zde se asfaltka mění v kamenitou a štěrkovou, ale celkem dobře sjízdnou cestu. Tato cesta je dlouhá asi 6,5 km do Predného sedla (1451 m nm). Zde začíná asi 5,5 km dlouhá široká asfaltka až na vrchol 1946 m nm. Pamatuji si, ale že tehdy toho manželka chtěla kousek před Predným sedlem nechat (právě kvůli povrchu cesty), já jsem jí kousek ujel a když jsem se vrátil se zprávou, že dál pokračuje asfaltka, pokračovala pak bez problémů až na vrchol. I když tehdy nebylo úplně ideální počasí, ten kruhový rozhled (s výhledem na Vaysoké Tatry) stál za tu námahu. Sjezd po asfaltu - paráda, spodní úsek je třeba sjíždět opatrně. Myslím, že si to ještě někdy zopakuju.
http://www.volny.cz/aegas/kam-chci-jet-2004... není sice v Čr, ale stojí za to :)
Stelvio můžu jedině jenom doporučit. Uděláš si na dlouho výškový rekord, já jsem jej vyjel vloni a jako důkaz o svém výkonu obdržíš na požádaní v Banca Populara zdarma certifikát v krásném puozdře. Pro představu jak to tam vypadá si najdi stránku Radtour Stilfserjoch (bike tour Passo Stelvio -Images of the event 2001,2002
Černá Hora přes Černý Důl nebo přes Jánské Lázně.
Ahoj všichni.Můj názor na NEJ NEJ je klikatíci se silnice z Krupky na Komáří víšku.Délka 5km a převýšení 500m.Na silničce s převodem 40/23 to jedu necelou půlhodinku.Asi nehorší je prvních 1500m,potom jsou místa kde se dá trochu vydechnout před krátkým drtivým závěrem.Jsme 810 m.n.m.Pokud není kolem Teplic smog je zde pěkný a daleký výhled do kraje.Při velmi dobré konstalaci je vidět na levo Jěštěd a na pravo Klínovec.Sportu zdar a cyklistice zvášt.Ahoj Pavel
Je to tak, je to tady vůbec na kopce zaslíbený kraj. Já mám rád ten na Bouřňák (8 km) nebo na Adolfov z Telnice. Parádní je taky Sněžník z Jílového, ten konec stojí za to.
Dávám ti za pravdu.Adolfof i Bouřňák jsou dobrý kopečky.Na Sněžník se Nějak nemohu přinutit.Snad se jednou přemluvím.
No ten začátek a konec jsou krušné, ale jinak to jde. Tak hodně štěstí...
Jojo,máte pravdu,Vížku sem jel asi před pěti lety a i když sem vyjel i Zlaté Návrší či Zhůří,tak tohle bylo asi horší.Ten nájezd má v průměru první dva km 10% s 15%úsekem a to sebere tolika sil,že už se pak nedá nic moc vymejšlat a člověk je rád ,že vyleze až nahoru...Ale Lysá Hora,či Mravenečník můžou být horší.
Asi nej kopec co jsem jel nahoru i dolu je ten na Šumavě z Prášil na Poledník.
Tak tady je ten super kopec Stelvio :) http://www.volny.cz/aegas/bormio2004/den06.jpg
a tady je to na fotce - teda ta zaverecna cast http://www.bertevers.nl/Statistics/links%20op...
jo :) a uprostřed toho kopce je hotel s tenisovým kurtem, bych řek, že na něj musí každou zimu padnout aspoň jedna lavina. Byl jsem tam před prázdninama (Bormio) a musím říct suprový poježdění (pokud máte rádi kopce), koukl jsem na pár kopcu kde se jede Giro
Tak to sem si myslel taky(minulej rok mi dal dost do těla) dokud sem nejel(no asi tak do 3/4) z kopeček z Pece pod Sněžkou na Výrovku...někdy bych ho chtěl pokořit...
Reaguji na prvotní dotaz tohoto tématu.Jednoznačně nejtěžší kopec u nás sjízdný na kole je Lysá Hora.
Svojse na Sumave
Kdepak, to je šolich...560m na 8,5km oproti tomu má Lysá Hora převýšení 715m na 8,5km a to i s úsekem kde se jede z kopce!
Doporučuji Dlouhé Stráně a když už tam pojedete, přibalte si kolečkové brusle, nahoře je bezva asfaltka kolem elektrárenské nádrže.
hmm, Říp se taky nezdá...
No a co treba Hazmburk nebo Milesovka?????:)))))
Zdravim všechny vrchaře :). Pročetl sem celou diskuzi a je vidět, že se nikdo ani nesnažil ty kopce moc srovnávat...A nejvíce mě pobavila Všemina, sice má 12% ale prudších a delších kopců je v ČR mraky.Podle FIETS indexu:pr.sklon v % na druhou*delka v km*100+(vrchol-1000/1000 ale jen u kopců co maji přes tisíc..), je českej topten zhruba v tomhle pořadí: Lysá Hora, Dlouhé Stráně (z obou stran), Zlaté Návrší, Praděd (Hvězda), Meluzína (Boč), Dlouhá Louka (Osek), Komáří Hůrka (Krupka), Ještěd (Liberec), Rychnov (Těchlovice), Zhůří (Myší domky)..
Tenhle index nepočítá max. sklon a povrch, ale lepší neznám. Jestli znáte někdo jakejkoliv kopec co má přes 3,00 podle tohohle indexu, tak se prosím ozvete. Rád bych všem vyrobil profily a hodil to na net. Už se na tom pracuje...dík
Dotaz k Ještědu. Z které strany? Od Liberce nebo od Č. Dubu třeba přes Světlou?
Řekl bych, že to vzávorce je výchozí místo nebo směr, tak asi od Liberce.
jo, ode mě to byl dementní dotaz, nečetl jsem pořádně text.
Doporučuju akci "Pětikoruna".
Kombinace Červenohorské sedlo, Vidly, Skřítek, Dlouhé stráně, Praděd.