Chci nove kolo :o).Parametry v predmetu...Jinak jsem ale big mothafucka - 195 cm a 120 kg(planovana redukce tak o 10 kg jizdou na kole :oD)Napln jizdy - silnice, silnice, silnice, polni cesta obcas, kazdy den do prace 10km, vikendove projizdky atp...
Kol je moc a ja jsem laik, prosim poradte...dik moc
R.
No to nevim. Při týhle váze ho brzy zrumpluješ. Tak si kup lacinejší a až shodíš, investuj do lepšího. Jinak jízda na kole nestačí, chce to i trochu přestat žrát:) Přeju hodně úspěchů a nenech se odradit, když ti to nejdřívm moc nepujde.
Ses tlustej jak hovado jak rikas coz ti nezavidim :-)
to byla opravdu podnetna pripominka a ver mi, ze ne....
Chapu, kdyz koukam na tvou reakci, ze jsi nejaky omezenejsi tvor, ale podivej se treba na udaje Jirky Slegra...je tlustej?taky vyrazne vic vazi, nez meri..
Vžyť je to Kraťas, no. Asi v mozku ;-)
Konkrétní kolo Ti asi těžko poradím, ale jak už tu někde zaznělo, tak bych šel radši do MTB. To už je přeci jenom konstruováno na horší zacházení, čímž by se z něj dalo udělat i kolo pro "nedměrečného". Pokud na něm zase nebude vyvádět nějaké šílenosti, pro jistotu ;-)
A to, že MTB je humpolácké vůči crossu, je jen pověra těch, kteří na tom nikdy nejeli nebo hodně málo. Pokud si trochu pohraješ s plášti, tak i horské kolo může po silnicích pádit jako cross...
Neni nad dobrou radu...co máš za problém? Že by nějaký mindráček, 190cm/70kg???
Při této hmotnosti bych radila koupit spíše horské kolo. Jeden náš známý podobné hmotnosti neustále opravuje výplet zadního kola na svém krossu a poslouchat zvuky, které jeho kolo vydává, jede-li po nerovném terénu...nic moc. 8-)
Co říkáš na tohle>> http://www.e-cyklo.cz/superior-rx-620-2005...
Kolekce 2005, takže dobrá kvalita za vynikající cenu
Osobně bych doporučil horské kolo. Už z toho důvodu,že má menší průměr kol než krosové a proto i méně trpí na rozcentrování, dráty apod. Řešil bych to hlavně obutím na kole. Píšeš že budeš jezdit dost po silnici. Dej na horské kolo úzké pláště např. 1,5 (s vhodným vzorkem) a máš z toho srovnatelné parametry s krosovým kolem.
Je zajímavé, že kdykoliv se tady objeví někdo, kdo chce poradit s výběrem crossového kola, tak se hned objeví několik těch, co doporučují horské a pro ježdění na asfaltu hladší pláště. Že je to rychlé.... což je blbost.
Vlastním obě kola a můžu srovnávat. Pokud nebudeš jezdit vysloveně těžké terény, tak cross je na cesty lepší. Pokud jsi doposud na horákovi nejezdil a nejsi zkušený cyklista, tak by ti mohl při tvé trochu vyšší váze dělat problém posed na horákovi. Na horákovi máš řídítka níž (dá se to řešit sice vlaštovkami a představci, ale...). Takže by to do doby, než něco shodíš, nemuselo být příjemné ježdění. Za 20 tisíc se dá vybrat již dobré crossové kolo od různých výrobců (Author, Kellys,...) Dobře dělané crossy - hlavně dobře tvarovaný rám (minimalizující kroucení), jsem viděl u Scota. Ten je ale trochu dražší. Za stejnou cenu máš u jiných výrobců lepši vybavení.
V každém případě ti doporučuji rám aspoň 22", dobrou vidlici a dobré ráfky. Mě se osvědčily v-čkové ráfky od Remerxu. Ty vydrží neuvěřitelné věci a to při mém ježdění je co říci.
Je to jednoduche a uz se to tu (a nejen tu) x-krat probiralo. MTB je vyhodnejsi. Za stejnou cenu (pokud nebereme naprosto low-end) dostanes lepe fungujici vidlici, nizsi vahu a hlavne univerzal, ktery se prezutim zmeni na kolo vhodne pro jizdu v tezsim terenu. Aneb z MTB crosse udelas, z crosse MTB nikoliv.
Na druhou stranu mas v necem pravdu. Pri primem srovnani bude cross o malinko rychlejsi (+/- 2kmh) pri stejne kategorii plastu, plaste na nej vyjdou levneji, a jizda je na nem pohodlnejsi co se geometrie tyce (beru obecne, najdou se vyjimky v obou taborech). Osobne kdybych hledal neco na "fitness" ci "dopravu", pak bych po crossu asi koukal. Ale me vic bavi jizda mimo asfalt a proto jsem crosse prodal a poridil MTB. Nemusi to tak mit kazdy, ale ja to tak rozhodne mam.
Nic proti, ale z crosse mtb uděláš. slyšel si už o 29palcových mtb? Stačí vyměnit případně ráfky a nasadít pláště (třeba WTB NanoRaptor) a máš mtb. Koukni se třeba tady http://www.superior.cz/cz/kolekce-2007/29.html nebo tady http://garyfisher.cz/index.php?show_page...
A při ostrém "MTB" sjezdu lehce "uloupneš" vidlici, která na to zatížení není stavěná, viď?
tak nejezdit rychle
přečti si to níž
mám crosse i MTB a jízda na MTB v terénu je přece jen lepší zážitek.
z crosse MTB neuděláš .... nebo už jsi snad viděl crosse, na kterého nacpeš 2.3 MTB pláště ? LOL :o))) ... a i když tam dáš třeba 1.9 (nezkoušel jsem, ale možná by to na některé šlo), tak získáš nebezpečně dobrou adhezi, která ti pak v terénu při kvalitních brzdách (jo, už i na crosse se dělají solidní hydry) o nějaký výstupek ohne vidli raz dva .....
.... 29" MTB je jiná kategorie, tam s tebou souhlasím, to je docela zajímavý kompromis, zvláště pro vyšší (ale už ne těžší) postavy .... ale zase má jednu zásadní nevýhodu, a to že na trhu existuje co vím je jediná slušná vidlice na tyhle kola (RS Reba pokud se nemýlím) a ta sama o sobě stojí to co celé MTB pro nenáročného jezdce.
... ale trh se vyvíjí, příští rok může být všechno jinak, ale osobně opravdu nevidím jediný důvod, proč jít do crosse. Měl jsem ho, vím o čem mluvím. Snad jedině kdybych hledal kolo, se kterým v životě nesjedu ze zpevněných cest, pak možná, tam skutečně raději cross než trek, už jen kvůli své váze a tím pádem pojistce, že ty "odpružené vidle" co se na crossy dávají má větší šanci bez poškození pobrat díry ve vozovce než hliníková pevná vidle na treku. Nicméně i pevná ocelová vidlice na 55 let starém Favoritu odpruží lépe a s menší ztrátou energie než vidlice na průměrném crossu.
no právě, to s vidlicema je pravda na tom levnějším od superiora je taková vidle jako mám na svým krosovi... a k tomu Favoritu: viděl sem jich pár s vidlí pěkně ohlou a to s nima jeli jen po horším asfaltu
ona je pekne ohnuta uz od vyroby, to byl ucel ;o)))))))) {ftip}
jo je ohnutá ale dopředu ne dozadu
;o))
V něčem souhlasím s Martinem - taky mám krosse i HT a jízda na každém tom kole je něco úplně jiného. I když jsem dal na HT úzké gumy, pořád to nebyl ten kross na silnici - třeba také kvůli převodníku, který má míň zubů. Kdysi jsme na tohle téma mluvili s Kominíkem a hned jsme se shodli - klasický kross je něco jiného než upravený HT.
Pokud půjdeš po krossu, obrátil bych se na meridu - její rámy vezmou 120 kg (někde jsem to čet) - navíc už brzy budou slevy na letošní modely (mám informaci z první ruky :-) - i když neověřenou, že během října bude na krámech modelová řada 2008).
Souhlas s Martinem.
Ale oni tě tady stejně přesvědčí na horáka (je to "IN" :), tak pak alespoň 29ti palcového (průměr ráfků). Na 26tce bys seděl, při tvé výšce, jak já na dětským kole :)))
A do cenového limitu se vejdeš s rezervou.
Třeba tohle: http://www.profi-kola.cz/detail/superior-xp-829...
Anebo raději tenhle s "V" brzdama : http://www.profi-kola.cz/detail/superior-xp-929...
Crossy jsou pro děcka, chlapy jezdí na MTB. Slušnej horák si s nějakým kilem navíc poradí lépe než cross. S 120 kg ti budou na crossu praskat dráty. Taky je větší pravděpodobnost že úzké pláště někde cvakneš. Já bych šel jednoznačně do MTB s pořádnou vidlí. Tohle je kolo pro tebe a ne nějaká crossová plečka :
http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21...!-Horske-kolo-Apache-Hawk-06_1343.html
S těma drátama je to blbost. Pokud si dá tenké a aušusové dráty, tak je jedno, jestli to je ráfek pro horáka nebo pro crosse, praskat budou stejně.
Rovněž s cvaknutím je to stejné. Pokud bude mít podhuštěné pláště, tak cvakne opět na obou kolech.
No to určitě, kdes to viděl? Mám už pátého crosse a dráty praskaly na všech. I těch posledních 2 co jsem stavěl a kde jsem dráty i ráfky pečlivě vybral. Pokud pojedu po lesní nebo polní cestě s kamením a dírami stejným stylem jako na MTB a z kopce to pustím naplno, je 100% pravděpodobnost že prorazím plášť. Pokud budu chtít dojet, musel bych na crossu po takové cestě jet jako posranej a brzdit z kopce což mi připadá naprosto úchylný.
Kde? Na svém kole...
Jezdím hory a sjíždím stezky pro MTB nebo i pro pěší - díry, kamení ... Neřeším gramy, ale snažim se mít pořádné ráfky,špice, pláště no a pak ještě vidlici. Za těch pět let, co používám V-čka od Remerxu se silnějšími nerez špicemi (nevím značku), tak mi rupla jedna špice. Jinak jsem pak měnil ještě jednou 4 špice, když to jednou z kopce jeden týpek nějak nevybral a napálil mi to do zadního kola.
Používal jsem to samé a stejně praskaly. Problém je že pro cross se nedají sehnat zapletená kola nebo kvalitní vidle. Ta je další obrovskou slabinou crossů. Všechny odpružené jsem zlikvidoval do roka. po roce chytly vakl v příčném směru cca 2 cm. Navíc na crosse neseženeš kvalitní lehké pláště s kevlarovou patkou. Jezdím 12000 km za rok, z velké části po značených turistických trasách pro pěší. A i když si vždycky říkám že pojedu pomalu, stejně to nevydržím a napálím to co to dá.
Co se týká plášťů, tak používám radši tvrdé páště od Rubeny (píšu to i ve vedlejším tématu). Z těch různých superlehkých jsem vyléčený, protože nesnáším, když píchnu o blbý trn. Dokonce už mám Rubenu i na zadním kole MTB. Kašlu na gramy, hlavně když nemusím měnit kvůli defektům.
Co se týká špic. Pokud váží 120 kg, tak ta váha se rozdělí na dvě kola, kde předpokládám bude standard 36 špic, takže je jedno, jestli to kolo bude 26" pro MTB nebo 28" pro cross. Rozdíl v délce špice mězi těmi koly je možná 0,5 mm, což opravdu nemá vliv na praskání.
Legrační je, že jsou pláště které jsou oproti Rubenám lehoukné, podstatně lépe odvalují, v terénu drží lépe a na defekty díky kvalitním materiálům a inteligentním výztuhám na správném místě jsou méně náchylné. K tomu ještě i některé vydrží více km. Jediným zásadním rozdílem je, že takové pláště stojí x-krát více než ty Rubeny. Pak je otázkou, co je si člověk zvolí.
Je to samozřejmě každého věc. Já chtěl taky crosse, přišel sem se poradit sem a odvezl sem si MTB a musím říct, že nelituji. Pokud se bojíš, že by mělo být MTB nějak těžkopádný, tak tomu nevěř. Můžeš jet v klidu po silnici i v lese. Štastnou ruku při výběru.
Tak jsem nakonec po to vsem zkouseni vybral Marin Palisades Trail 22" a jsem moc spokojen...diky vsem za podnetnou kritiku.Je pravda, ze na vsech crossech, ktere jsem jel, pri "nastupu' poklesla vidlice skoro az nadoraz, ikdyz byla nastavena na nejvetsi tvrdost...sice jsem priplatil, ale to vubec nevadi...
BTW.Tlustej jak prase fakt nejsem :o)