Nazdar,
nevite někdo, jak bezpečně poznat již kritické ojetí ráfků, pokud tyto nejsou vybaveny signalizační tekutinou ?
Např. včera, kdy jsem jel z kopce cca 60 km/hod. jsem si na to vzpomněl, může ten ráfek povolit a plášť vyskočit ?
Asi ano.
Po obvodu ráfku jsou drážky, je to signalizace k výměně po jejím vyhlazení ? Najeto cca 1500 km, druhé botky.
Můžeš být ještě hodně dlouho v klidu. Mám na současných ráfcích najeto cca 17000 km. Špalky jsem nepočítal a myslím, že je to zatím v pohodě. Mám na ráfku takovou drážku, až začne dramaticky mizet, vyměním je, ale do tý doby jezdím v klidu.
Zjisti značku a typ ráfku. V e-shopech jsou vyfocené většinou v řezu. Pokud mají podobný profil jako Remerxy, při probrždění prasknou ale ne úplně. Vyhnou se do boku a začnou brzdit o špalky.
http://www.remerx.cz/index.php?remerx-rafky...
Pokud má ráfek na brzdné ploše drážky ( většinou zvýrazněné barvou ), tak můžeš být opravdu v klidu. Jakmile začnou drážky mizet, je nejvyšší čas ráfky vyměnit, ale to už většinou je vhodné vyměnit i náboj.
Dík, jedná se o ráfkyAlex Ace 18 a drážky se mi zdají již hodně mělké. Máte někdo s těmito ráfky dlouhodobější zkušenost. ?
Já je sjel že zmizely úplně, ani stopa po jejich existenci. Byly to ale ráfky podobné konstrukce jako Remerx. Ruply v půlce a pouze se vyhnuly do strany a dřely o špalky. Nic nebezpečnýho. U ráfků jiné konstrukce to ale může být horší.
Ráfky se mně začaly ohýbat a nestejnoměrně brzdit,pokusil jsem se je narovnat a ještě nějaký čas na ně jezdil(nevěděl jsem proč se to děje).Po čase částečně praskl a v pohodě jsem dojel do servisu kde mně ho vyměnili.Při tomto stavu km buď v klidu a teprve až drážky zmizí úplně bych velmi pomalu začal uvažovat o výměně.