Mám na kole kombinovanou převodovku Sram Dual Drive 24. Náboj s vnitřními převody přehazuje bez problémů, ale nepříjemně chrastí při jízdě po čemkoli hrubším než po hladké asfaltce. Zvuky jsou nejhorší, mám-li zařazen prostřední stupeň, který má převod 1:1, při ostatních stupních je slabší. Zeslabí se také při záběru na 1. a 3. stupeň. Prodejce tvrdí, že to je normální, a není se čeho obávat. Kdybych to ale věděl dopředu, asi bych Dual Drive nezvolil. Má někdo z vás s Dual Drive podobné zkušenosti? Dejte mi prosím vědět. Díky!
Ahoj! Mám Dual drive D 27 a D 21 na svých dvou lehokolech. Problém byl jen s vůlí náboje u jednoho z nich , ale i tak mi v něm nic "nechrastilo" - spíš "klepala" středová osa. Je fakt, že Dual Drive lehce "cvrčí" jako klasický cvrček na volnoběh i v záběru - tzn. i když šlapeš, tak to zní jako bys jel se crčkem bez šlapání na normálním kole. V žádném případě však tento zvuk nelze spojovat s jízdou po různých površích, to s tím zcela nesouvisí. Jestli ti to nedělá na asfaltce a na hrubší cestě ano, tak je něco vadného či volného v náboji nebo máš špatně seřízen zadní praporek na řízení planetové převodovky uvnitř náboje. Já jezdím po tvrdých kamenitých polňačkách furt a v poho. Zkus seřídit zadní praporek podle návodu - tj. aby při zařazení ikonky - jízda po rovině - tj. druhý nebo - chceš-li - prostřední převodový stupěn žlutý praporek vzadu v krabičce u náboje z boku byl PŘESNĚ v tom průhledném okénku. (Na požádání ti zašlu manuál k Dual Driveru - německy/anglicky, pokud Ti ho prodejce nedal). Jinak mně cvrčí nejvíce jízda z kopce pak jízda do kopce a nejméně právě ta prostřední ryhlost - tj. jízda po rovině. Myslím si však, že je to tím, že nejvíce jezdím právě na ten druhý převod a tak je nejvíce rozběhaný a cvrčí nejméně, nyní se rozebíhá i ta jízda do kopce - tj. nejlehčí převod a nejdýl se bude asi rozbíhat ten 3.převod = jízda z kopce - ten tak často zase neřadím. Hlavně nejdříve zkus zkontrolovat stranovou vůli v náboji a pak seřid´ řádně ten praporek - co nejpřesněji! Pokud ti "chrastění" nepřestane, tak bych to dal do servisu k prohlédnutí a reklamaci. Ovšem lehkého cvrčení v náboji se nikdy nezbavíš - to je prostě DUAL Drive - i převodovka v autě obvykle vydává nějaký zvuk a to je ještě v olejové lázni :-). Ale má zkušenost je taková, že vítr kolem uší či valivý zvuk pneumatik udělá obvykle podstatně větší "kravál" než Dual Drive v záběru. Zvykl jsem si na něj a vůbec již ho nevnímám - a to jezdím převážně sám a tichou klidnou přírodou! Myslím, že až si ti všechno sedne, bude to také o moc tišší než zcela nový náboj - toliko má zkušenost za cca. 3 roky co Dual drivery mám.
Mám ty samý zkušenosti. Ten prostřední je nejtišší, ale nebyl, je to prostě tím, že je nejpoužívanější. Teď po 4 letech je to skoro neslyšné, ale ten nejtěžší je pořád jako cvrček na volnoběh. ALe také nemám žádný rozdíl v cvrčení od závislosti na povrchu.
ALe v Chrustenicích na srazu lehokol, jsem si prohazoval na pár km kolo s jedním kolegou ze slovenska (na jména mám bohužel strašnou paměť, takže jsem ho zapomněl:o( ) a tomu to tam také tak divně chrastilo. Kluci od Azubu, ale také říkali, že je to v pořádku, že to prostě některý dělá a některý ne, ale nijak to jízdě nevadí. Tak nevím.
Díky za vaše zkušenosti! Cvrčení při záběru jsem si všiml také, ale ten zvuk, který jsem popisoval je jiný. Ve složení převodovky jsou nejmíň dva cvrčky. Ovládací táhlo jsem seřídil podle návodu, ale to na chrastění nemělo vliv. Chrastění znatelně zesláblo, když jsem ze zoufalství snížil tlak v pneumatice na minimální dovolenuou hodnotu 3 bar. Doufal jsem, že chrastění zmizí, když se převodovka zajede a vymezí se vůle, ale nestalo se.
Na nerovném povrchu u azubu chrastí trubka řetězu o blatník, při záběru chrastění znatelně zeslábne, protože se řetěz napne a nelítá tolik do strany. Snížením tlaku v pneumatice se vibrace také sníží. Zkus taky jestli nemáš volný výplet kola. Taky na nerovném povrchu dělá dost rámusu stojánek. Jinak DD mám v pohodě, tj. stejná zkušenost jako kluci výše.
Jo, s tím blatníkem souhlasím:-) Mně chrastí samotnej blatník, jak se klepe při přejezdu nerovností ze strany na stranu na těch drátových úchytech na zadní vidli. Přestože je pečlivě dotažený, mele sebou a chrastí....Prd...na to! At´si chrastí, když se mu to líbí:-O
tak tak taky na to kašlu. Dělá to randál jen na hodně nerovným povrchu a nijek už mi to nevadí. Zato ale, když jsem dal novej stojánek, tak ta potvora na kořenech apod. se trochu viklá nebo jak to říct a to sice nebyl až tak hlasitej zvuk, ale svojí výškou mi byl strašlivě nepříjemnej. Blbý je, že se ten kloub nedá nějak rozeprat, je to snejtovaný, ale když jsem tam nastříkal asi půl kila oleje :o), tak to přestalo. ALe než jsem přišel na to, co ten zvuk vlastně dělá . . .