Ahoj vsichni. Prosim poradte mi. Stavim pro zenu druhe kolo,takze koukam po levnych dilech a uvazuju o zapletenych kolech. Pri brouzdani po netu jsem narazil na kola Motex. nejen, ze vypadaji moc pekne (pro zeny "barva jede" :o) ),ale stoji 2990Kc, do cehoz se zrovna tak vejdu kdyz si to budu skladat z komponentu. Mate s nima nekdo zkusenost prosim? Zena na tom nikterak neradit nebude a vazi 65kg...Dik!
jo tady jeste odkaz... http://www.cyklo-sport.info/motex/typy.htm
Zvážil jsi i Mavic Crossride 06? Mají náby na průmyslech a na kotouče a zároveň ráfky pro Včka. Mám je od jara a zatím stoprocentní spokojenost. Cena asi 3k6 Kč.
Tak to Ti gratuluji ja je mel hrozne blato totalne jsem na nich plaval asi nejsou pro lidi co vazi 80kg jen pro 50kg chrty.
Crossridy jsou měkčí, ale na druhou stranu je zásadní jak mají dotažený výplet, pokud jsou povolené (a aní nemusí být moc), tak se tuhost hrozně zhorší. A pokud jsou dotažené dost, tak sice jsou měkčí, ale zas tak hrozné to není.
Taky hlas pro crossridy,vzhledem k její váze budou ok,bezúdržbové kola a hezky vypadají,alespoň podle mě.
Jsou dost pevný, známý na nich závodí. Jsou ale těžší než Crossridy o čtvrt kila. 2150 gramů : http://www.bikemarket.cz/product.php?IDproduct...
Crossridy jsou pro lehkého jezdce vhodnější.
Diky vsem. Na ty Mavicy se podivam. Tyhle Motexy jsem zjistil jsou snad z Bulharska, rafky jsou Vuelta prelepena napisem...Horsi to je s tou hmotnosti, jsou opravdu tezsi. Na forech, jako obvykle se hadaj dva tabory, jedni je vychvaluji a druzi..., vsak to znate. Budu to koumat, jeste jednou dik.
A já jsem rozhodně proti Crossridům. Za ty prachy nic moc. Mají hrozně špatnou boční tuhost, jiný tak měkký kola na trhu snad neexistují.
Oproti Crossridům je mnohem lepší něco postavit na DT, bude to sice o chlup dražší, ale mnohem tužší a i o něco lehčí.
I když je pravda, že při její váze a pokud nejezdí pořádný terény, tak to s tou tuhostí nebude tak hrozný. Já ale taky nevážím ani 70kg a ta tuhost mi hodně vadí (mám Crossride už více než rok), v rozbitém terénu to špatně vede stopu.
Např. http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Bezúdržbovost Crossridů taky není tak žhavá. Mavic ořechy se musí poměrně často mazat, na což je potřeba speciální Mavic olej (aspoň ten náboj jde snadno a rychle rozdělat). Pokud se maže něčím jiným, tak to taky funguje (např. olej na šicí stroje, hlavně se nesmí použít nějaké tužší mazivo jako vazelína), ale vydrží to ještě méně.
No a pak cena náhradních dílů na Crossridy je taky extra vysoká. Pokud třeba odejde ořech, tak pomalu může člověk to zadní kolo vyhodit (ořech přijde na 1500).
Motexy taky nejsou za ty prachy žádný zázrak, určitě bych raději šel do těch DT výše.
A pokud to musí být do 3tis., tak bych postavil něco na LX nábách.
Ty LX se nemusí stavět. Dají se koupit hotové :
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=2020...
Jen ta váha bohužel odpovídá ceně.
ty orechy nerozebiras? jen je prolejes olejem?
Sice to byl už více než dva roky starý příspěvek, na co jsi reagoval, ale to nevadí.
U Mavicu dělám následující:
- povolení osy, to je vidět tady (kazeta může klidně zůstat nasazená):
http://data.mlok.net/Crossmax/2_3.pdf
tohle je otázka 5s
- rozebrání a namazání ořechu (což je v podstatě jen sundání rukou), vidět je to zde:
http://data.mlok.net/Crossmax/2_16.pdf
Krok sundání toho spodního těsnění většinou nedělám, protože je většinou zcela čisté
bez sundání toho těsnění je to otázka tak 1 minuty
Tohle je pro Crossmaxi, které mám teď na všech kolech, Crossridů už jsem se zbavil před hodně dlouhou dobou. Pro Crossridy je postup téměř stejný.
Aha, ted to vidim...netusil jsem, ze je to tak stary tema, kdyz je na 2 strance.
ale k veci: nevedel jsem, ze to funguje jako kluzny lozisko, mel jsem za to, ze je to klasika.
Ja uz nekde cet, ze i normalni orech neni nutny rozebirat, ale staci prolit ridkym olejem.
dik
Potřebuju poradit:) Chci si nechat zaplést kola DT Cerit 6děr a jaký ráfek? Mavic XC717d nebo DT Swiss XR4.1d nebo XR4.2D ?
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
nikdo neporadí???
Bral jsem si Cerit 6der a X450 rafky, potrebuju univerzalni kola. Behem dvou dni jsem mel kola doma:)
Taky jsem se rozhodl nakonec pro Cerity a ráfky XR4.2d a baravné niple, tak jsem spokojený:-)
Tak že byc hsi pořídil nová kola? náby A2Z, ráfky XR4.2d, černý výplet a zlaté niple :-) http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Rád bych si koupil zapletená kola na krosse ovšem koukám že až na ty motexe žádný jiný nejsou ?
halo?
Tak si nech nějaká hezká kola postavět:-) výběr nábojů není problém a ráfky se určitě taky nějaké najdou, ne ? ;-)
Na crosse můžeš klidně použít nějaké levné silniční. Já používám na crossu taky silniční ráfky Remerx Stormy. Funguje to i s plášti šíře 35 mm naprosto dokonale. Nevadí ani rozbité cesty a naložený nosič. Jen špalky na véčkách jsem musel trochu podložit. Až je probrzdím (což očekávám každým dnem), jdu do těhle :
http://www.kupkolo.cz/produkty/Zapletena-kola...!-Zapletena-silnicni-kola-Mavic-Aksium_1460.html
To nemáš strach z centrování ??? Přeci jen to jsou silniční kola pouze na silnice .. Já jezdím 50% silnice a 50% terén ( lesní cesty a podob) Teď tam mám náký alex rims a musím centrovat hlavně centrování bych se chtěl vyhnout je to úmorná práce..
Je to zajímavý ale tyhle silniční Stormy jsem za celou dobu centrovat nemusel. Když jsem měl starý Author Stratos, na Alexech mi praskaly dráty a centroval jsem každou chvíli. Nevím čím to je, styl jízdy mám už léta stejný. Stav našich cest se taky nezměnil k lepšímu. Myslím že ty silniční ráfky jsou prostě kvalitnější než crossové. Je to ale jen moje doměnka, byť podložená praxí.
tak až si je koupíš tak sem určitě napiš jaký jsou ! :-)
Známý je má na silničce, jezdí jen po silnicích 3. třídy. Prakticky úplně to samé to co 90% crossů. A kola fungují bez problémů. Na silničce mám kola Campagnolo Khasmin. Občas to vezmu terénní zkratkou lesem, skáču s nimi z obrubníků. Zkrátka je vůbec nešetřím. Centroval jsem zatím 2x během 3800 km a šlo to podle mně ještě lépe než u klasických 32-36 drátových kol. Silničním kolům věřím.
Tenhle člověk jezdí silniční ráfky dokonce na 29" MTB!
Napiš mu a zeptej se ho co to vydrží.
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky...
Na crossce mám Shimano WH-R500. Vydržely vše, i dost divoké sjezdy. Nahrkáno cca 10 tisíc, bez nutnosti centrování atp. Jedna prasklá špice (v cca 9 tis km). Ale najeto cca 80% silnice...
Jinak jestli chceš "spešl" kola pro cross, tak se koukni např. na Fulcrum Racing 3 (http://www.maxcursor.cz/index.php?id=307), případně 4ZA T38 (http://www.maxcursor.cz/index.php?id=404)... ale je tam asi trošku problém s cenou... :-) (cca 15 tisíc, resp 27 tisíc).
To jsou pekna kola za peknou cenu.Jen ja jezdím 50 silnice 50 terén ( lesní cesty )
nasel jsem http://www.kupkolo.cz/produkty/Zapletena-kola...
Ovsem porad nemam v to duveru a dat za spesl kross kola 27kkc to je sila :)
No, zrovna s 560 bych asi trochu váhal, paprsky 16/20 (př/zad) do terénu... Přeci jenom ty 500 mají paprsky 20/24, rozdíl v hmotnosti minimální, cenově jsou na polovině... A na těch 500 jsou normální kulaté špice, takže pokud i prdne, není problém s výměnnou. V servisu mi to udělali za kilo se vším všudy. A skoro na počkání.
No a konečně jsem si přečetl pořádně zakládající příspěvek...:-)
Bude na tom jezdit žena 65 kg, takže bych se těch Sh 500 vůbec nebál. Jak jsem psal, mám je na crossu taky (i když to je orig cyklocrossové kolo - Ridley, takže tomu odpovídá i robustní rám a vidle), vydržely v pohodě všechno, vůbec je "nešetřím" (jo a vážím cca 72 kg).
Ty Mavic Aksium mají také 20/24 drátů. To je stejný počet i typ drátů jako na MTB kola Mavic Crossride UB 2008. Navíc jsou na ložiscích a dráty lze měnit bez sundání kazety. Také mají drážku pro detekci probroušení. Celkově jsou kvalitnější než nejlevnější Shimana. A cena 3290,- je super. Já bych v tomhle případě do jiných nešel.
V jednom casopise srovnavali prave Aksia s Shimanem 550, coz je o radu vys, nez ty 500. U Shiman dostali jeden par kol, co byl lepsi nez Aksia a druhy, co byl vypleteny vylozene mekce, tak si vyber. Kazdopadne Aksia si lidi chvali jako solidni drzaky, i kdyz jsou dost tezky (sada cca 2 kg). Model na pristi rok je navic i designove povedenej :o)
Na crosse není 2 kg moc. Spočti si váhu nábojů Deore (často používaných u crossů) + crossové ráfky které váží cca. 600 g jeden + 64 obyčejných drátů. Já když jsem vážil crossová kola, tak mi vyšlo podle použitých komponentů 2,2-2,4 kg. Podle mně výrobce používají zbytečně široké ráfky. Crossový plášť má průměrně 35 mm, zatímco MTB 56 mm. Přitom ráfky se liší jen průměrem, šíře je stejná. To samé levné náby, jsou těžké jak cihla a v případě Deore nic nevydrží.
Tohle jsem navážil na přesné váze Mettler Toledo :
Přední - Remerx Dragon, 32 drátů, nába Deore - 1116 g
Zadní - Remerx Dragon, 32 drátů, nába Deore - 1294 g
Navíc podle mých zkušeností jsou i ty nejlevnější silniční kola kvalitnější než ty na jakých se crossy běžně prodávají.
A navíc i podstatně lépe vypadají!
co rikate na tento rafek ?
http://www.cykloexpert.cz/rafky/dt-swiss-rafek...
To je sice pravda, ale az ted u tveho prispevku me napadlo, ze muze dojit k nedorozumneni!
Hekynen totiz vykladal o cyklokrosce, kam muzes pochopitelne pouzit i silnicni kola. Ty mluvis uz o krosovym (trekovym) kole, kam muzes pouzit uz jenom MTB naby. U predni naby je sirka pro silnici i mtb, treka, krose, cyklokrosku atd. stejna (=100mm), zadni naba je u silnicky uzsi (130mm misto 135mm).
Lidi mám na kole vidlici Marzocchi TXC LO 2008 60mm http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
dále bych si koupil dobrej ráfek http://www.cykloexpert.cz/rafky/dt-swiss-rafek...
sel by na tento rafek naboj deore xt disc ??
Kdyby jo co byste mi rekli na myslenku že bych na to nasadil 160 kotouce ? mela by vidle problem?
XT by tam šlo, to je dobrá volba. Kotouč by snad tahle vidle snesla. Je to pokud vím nejlepší vyloženě crossová vidle. Pokud nesnese vyměníš jí v budoucnosti za 29" mtb vidli a ta snese úplně všechno.
A jak bych to poznal ze by to spatne nesla ? :)
Nechci ji totiz znicit :)
Může se stát že se časem vyvaklá (projevuje se to podobně jako povolené hlavové složení). To je ovšem pravděpodobné v případě že budeš brzdit takzvaně na krev (styl brzda plyn). Navíc se to nestane hned ale až za pár let (podle stylu jízdy). Ta Marzochi by to ale měla snést. Pokud budeš crossa používat tak jako většina lidí a nepojedeš na něm třeba MTB marathon jako kdysi já, měla by vydržet poměrně dlouho.
Díky za vysvětlení.. Asi zůstanu u véček koupím dobrej ráfek
abych nemusel tak často centrovat ...I když je pravda ty kotouče mě lákaj a to dost ! Jenž v nich žádnou výhodu nevidím....
Pokud te stve casty centrovani, prave u tohoto muzes najit jednu z velkych vyhod kotoucu. I osmice na rafku neni az takovou zavadou, protoze se netyka brzdnyho kotouce, takze rafek nema o co skrtat, kdyz tam nebudes mit rafkovy brzdy.
Na cross sice kotouče podle mého názoru nepatří. Pokud bys ale použil podobně jako zbylé komponenty brzdy z vyšší třídy, (tedy s nízkou hmotností) tak by crossu nejvyšší třídy docela slušely. Pokud stavíš cross s ráfky za 1500 kč, vidlí za 8000,- a komponenty XT, považuji hydry za přiměřenou výbavu.
O tomhle konkretnim modelu vidlice nic nevim, ale pokud ma navarky na kotoucovou brzdu, tak by i mela jit pouzit. Marzocchi vetsinou s tuhosti vidlic problem nema, snad ne ani v tomhle pripade. 160 mm je navic (krome vyjimecnych 140 mm vzadu, ale to je spis zavodni zalezitost pro MTB) nejmensi velikost kotouce, tak ty sily pusobici na vidli jeste nejsou az tak extremni.
V principu muzes pouzit jakoukoli nabu na jakykoli rafek, problem muze nastat jenom v tom, ze nebudou na sklade draty na zapleteni v potrebne delce. Jestli si teda nekdy budes neco podobnyho objednavat, tak ti doporucuju priobjednat par dratu navic do rezervy.
No to je ale pravda. Pokud je to klasickej crossovej rám, silniční kola tam nepůjdou. Musel by být fitnessovej nebo cyklocrossovej : http://www.merida-bike.cz/prodej/Cyklokrosovy...
Na obyč to opravdu nejde.
som pred par mesiacmi vymenil kolesa na krose author classic za aksia a som zatial maximalne spokojny, neda sa to vobec porovnat s tymi povodnymi, idu nadherne ticho, bez nejakych pazvukov a vibracii ... ale co to bude robit o 10tisic km neviem ...
Teď mi to došlo! Je dobře že jsi napsal. Tohle je důkaz že Aksia jdou použít na crossový rám!!!
jasne ze idu, no problem ... ale orech shimano ... so sadou LX slapu perfektne ...
Krosovy, nebo cyklokrosovy? Ale i kdyby, proc by nesly, jenom se lisi roztec nabu o 5 mm. Pro ram kola to podle me nejvhodnejsi neni.
Author Classic je čistokrevný cross. 5 mm není pro nezeslabovaný rám žádná tragédie. Když se rovná po nějaké větší ráně dostane zabrat víc.
ano mal by to byt klasicky kros ... lepsiu fotku nemam, iba ked som ho skladal ...
http://www.bike-forum.cz/img/upload/forum...
neviem, mozno uz mam krivy ram ... 5mm som si nejako nevsimol ... slapu vyborne, za tu cenu je to maly zazrak :-D
Pak že jsou náhradní díly na Mavic drahé, kulový!
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...
Jak znám Koloshop, přibudou brzy další.
Přesně jak jsem předpokládal, takhle to dělají vždycky. Přidávají zboží postupně aby to bylo napínavé :-)))
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...
PS : Je to na Kupkolo ne Koloshop!
využiju tohoto vlákna a chci se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s náboji DT Swiss 240s přední 9mm osa a zadní 10mm osa...viz.
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Díky za odpovědi a názory:-)
Osobně zkušenosti nemám, ale moc se mi to řešení líbí. Pokud budeš zaplétat nová kola, tak se to určitě vyplatí. Náboje jsou stejné jako klasické 240ky, tedy špička.
A ta osa dle informací majitelů (co jsem četl na zahraničních webech) je na tuhosti opravdu znát, pevná osa to ale stále není. Tuhostí někde mezi klasikou a pevnou osou.
Kdybych zaplétal nová kola na vidlici bez pevné osy, tak bych do tohoto řešení šel.
Díky, právě že to chci na XC kola (ráfky asi XR 4.2disk) ale s vidlicí bez 20mm osy, tak si říkám že by tohle mohlo být elegantní řešení na XC kolo. Upínáky jsme našel že by se měly použít tyto jestli to dobře chápu:-) http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Ano, tyhle upínáky jsou k těm nábojům.
Díky, s předním jsem rozhodnutý ... vezmu 9mm ale se zadním ještě nevím, možná vezmu klasiku...bude to na zadním kole dost poznat s tou zadní pevnou osou? Mám nějakých 85kg a bude to na Treka celopéro karbon
Nevim kolik to bude vzadu poznat, protože na zadním kole jsem nejezdil nikdy ani s pevnou osou.
Na fullu to ale určitě smysl má, tam není tuhosti u zadní stavby nikdy dost. A nevýhody to žádné nemá, takže já bych si to dal na obě kola.
Sám jsem o té možnosti také uvažoval, ale mám na obou kolech slušná kola (jedny DT XRC 180ky sezónu jetá a jedny Crossmaxi ST nové), takže se mi rozhodně nechce teď kupovat nové náboje a přeplátat kola (když ty stávající náboje jsou v perfektním stavu).
To máš asi pravdu, na HT vzadu pevná osa nebude tolik poznat jako na fullu :-) Mavic vypletená kola nechci,vytrhne se drát a je po srandě:-( Snad jedině ten design a výhoda pokud člověk chce bezdušové pláště....ale to se dá dneska už řešit i jinak. Nevýhodu taky nevidím, až na tu cenu RWS upínáků....
A hmotnost jejich i tech nabu.
Rozdíl v hmotnosti je minimální:
Zadní náboj DT Swiss 240s disc 10mm osa 336g včetně RWS upínáku
Přední náboj DT Swiss 240s disc 9mm osa 203g včetně RWS upínáku 539g komplet oba včetně upínáků.
A teď klasika:
Zadní náboj DT Swiss 240s disc 273g
Přední náboj DT Swiss 240s disc 154g
To je 427g bez upínáků. Super lehké titanové upínáky 80g za pár. Celkem 507g, tedy pouze o 32g méně. A kdybych dal originál DT upínáky klasické, tak rozdíl bude prakticky nula.
Takže už zbývá jen ta cena, která je dost vysoká a pokud už člověk má kola, tak ...
Jasne, pri porovnani stejnyho materialu ten rozdil nebude nijak obrovsky. Ale pokud mam na vyber lehky klasicky kola x lehky kola s 10mm osou, rozdil tam je vetsi. Je to asi porad o boji tuhost (stabilita, vydrz, ...) versus hmotnost, pri mych cca 63 kg v sezone tohle resit nemusim, pro dotycneho 85 kg cloveka uz to asi vyznam ma.
Tak díky za info a za rady:-) Beru přední 9mm a zadní 10mm osu, nechám si to sčítnout finančně na Netbike.cz a aspoň bude něco pořádného na Vánoce pod stromečkem:-)
chvilku jsem pátral....pokud někdo má 240s náby CenterLock nebo 6děr, tak si ty pevné osy 9 přední a 10 zadní muže pořídit taky...stačí vyměnit koncovky a dokoupit upínáky RWS 9 a 10mm http://www.netbike.cz/kity-naboju-skp178-prnts...
Trochu si ma nahlodal:) ...
Zajimava varianta!
Zkoušel prosím už někdo z klasických upínáků 5mm přejít na ty 9 a 10mm pomocí těch kitů http://www.netbike.cz/kity-naboju-skp178-prnts... ? Chci si je taky pořídit a nevím, zda ta tuhost bude tak znát. Díky za info
Dobrý den, chtěl bych si pořídit tato kola
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
a chtěl bych poradit, jestli mi budou dostačovat dráty DT Revolution, vážím 78kg. Díky za odpovědi :-)
Záleží co a jak jezdíš. Většinou ty Rev. 2-1,5-2 stačí při tvojí váze. Pokud materiál často vůbec nešetříš, tak můžeš dát místo toho supercompy. To jsou držáky ještě větší a váhově mají jen o pár gramů více.
Díky za odpověď, tak dráty si nechám dát Revolution, ale asi ještě provedu změnu aby náby byla na pevné osy, což bude snad poznat na tuhosti
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Zdarec, zahlídl jsem, že jsi si asi už koupil něco o čem začínám přemýšlet, můžem mi prosím napsat, zda ta tuhost je znát a zda se to vyplatí nebo jít do těch klasických náb? Dík
Taky by me toto zajimalo ... dik
Před 14 dny dva kamarádi kupovaly DT kola s RWS upínáky (sice trošku jinak složené a to konkrétně 240s + supercompy + 5.1d ráfky, ale to je fuk) a znát to určitě je.
Jsem viděl ty RWS naživo poprvé a on to vlastně vůbec není rychloupínák, ale ta páčka slouží k normálnímu dotažení závitu (aby to šlo i pořádně utáhnout) + má ta páčka možnost se naprázdno protočit zpět (aby bylo možné to dotáhnout na konci, když už může vadit třeba vidlice v otáčení o celou otočku).
Po tom, co to chvíli jezdí a pochvalují si to a já to viděl na živo a krátce zkusil bych rozhodně v případě DT volil ty RWS upínáky.
Ahoj ,prodávám tato kola,pouze nevím zda potřebuješ MTB ,nebo silniční ?Pokud jsou tato kola na rekreační ježdění nebo občasné závody-jsou OK.
Mohu ti na ně udšlat cenu -2.390,-Kč.
Obchod mám v Praze-mohu je i poslat!
Více na www.kolanastatku.cz
Ahoj Aleš.
má prosím někdo zkušenosti s koly MTB 26 DISC (tuhost, výdrž, ...) http://cykloprofi.cz/katalog.php?vyr=11&kat=9 chci si udělat do nové sezóny radost a potřebuji poradit s výběrem MTB kol.
Uvažujete někdo o koupi těchto kol http://www.dtswiss.com/Products/Wheels/XR... ?
Uvažuji nad tímto http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
v podstatě to samé, uchycení kotoučů na 6děr a použity tlusté osy (sednou do klasických rámů) - vyšší tuhost
Koupila jsi ty 1450, dojmy?
prakticky za cenu DT upínáků jsem koupil kompletní náboje Novatec i s "tlustými" osami / ty jsou, ovšem, ocelové a tudíž dost těžké/, připadlo mi to jako výborné řešení pro zvýšení tuhosti kol na 29". mám zatím najeto jen pár set kilometrů a nemám s čím srovnat, navíc používám pevnou vidlici, tak bych nějaké definitivní hodnocení nerad zveřejňoval. škoda ¨, že jsou ty DT upínáky tak nehorázně drahé - hned bych si nimi novatecy vytunil
Máš na mysli tyhle http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Tyto asi na tlustou osu nebudou, ale je to nějaká novinka http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Odchází mi ráfky na zimáku a nechci do něj investovat takovou částku jako do mých lepších kol. Vzpoměl jsem si na tohle :
http://www.bikemarket.cz/category.php?ID…
http://www.cyklo-sport.info/motex/onas.htm
Máte to někdo na kole? Nebo neznáte někoho kdo na nich jezdí? Zajímalo by mně jaké jsou.
Nějaká zkušenost s těmato nábama Novatec 711disc a 712disc http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
chci stavět lehká kola a rozhoduji se mezi A2Z http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek... a Novatec
Líbí se mi více ty červené Novatec 711/712:-) Dnes jsem se u nich stavoval, prohlížel jsem si kola A2Z bílé náby,ráfky ZTR Olympic, dráty DT Swiss Revolution a Alu červené niple....váha páru kol bez upínáků nějakých 1330g:-)
Tak díky za pomoc, kola jsem si objednal a mám je doma. Jsou to nádhery:-), perfektní spolupráce s Netbike.cz
Bral jsem si od nich ty lehké Novatecy v červeném eloxu a spokojenost, rafky DT Swiss a draty DT Swiss Supercomp. Najeto nějakých 3tisíce km a zatím náby bez problémů. U A2Z zadní náby je nutné použít kazetu s alu unašečem ale to se většinou doporučuje u všech zadních náb s alu ořechem.
Zdarec.V nejbližší době mám zájem pořizovat zapletená kola.Cenou bych se chtěl vlízt do 4tisíc a vytipoval jsem si tyhle 3 kousky:
1. http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail...
2. http://www.x-bikes.cz/?id_zbozi=3136&id...
3. http://www.bikez.cz/product/1971-fulcrum-red...
Prvně jsem pokukoval po těch remerxech,recenze vesměs pozitivní - tuhá a odolná kola,cena slušná,jako negativum vyšší váha a vzhledově mám raděj míň ale za to silnějších drátů.
Pak mi padly do oka red metal 5,cena ještě stále příznivá,váha výborná (někdo psal,že navážil daleko víc a hlavně upínáky jsou prý hrozně těžký - je na tom něco pravdy?),jen mi trošku vadí,že se z toho stává tuctovka a vozí to kde kdo podobně jako z vidlic - např. rebu.
Nedávno jsem objevil red metal 10,levnější variantu pětek.Vypadají docela dobře (zatím neokoukaně :-),ale nic o nich nevím.Na čem krom váhy (oproti RM5 o cca 180g těžší) ještě tratí proti vyššímu modelu?Výplet 24-drát je stejnej..že by jiný náboje či dokonce ráfek?Jestli má někdo zkušenost aspoň z doslechu,budu velice rád.
Nestavím závodní bajk,od kola čekám výdrž v těžkým terénu,ale na druhou stranu nechci tahat půl kila navíc,když to rozpočet dovolí.Nejlíp mi vychází zatím RM5 - ušetřit za 3 tři stovky navrch (vůči RM10) skoro 200g není k zahození..
Ještě mám důležitej dotaz - Váha zapletených kol se uvádí bez upínáků (ten má pak 80-150g/ks?!)?Rád bych porovnal se svýma současnýma levnýma sériovkama na kole za 20tisíc,tak ať vím co čekat :o)
Zapomněl jsem na nějakej kousek nebo je tohle jediná (snad slušná) nabídka kol?
Díky za názory.
Promin za Off Topic, ale ujasni si napred, co chces.
1/ pokud uvazujes o dalsim zapletenem setu jenom jako o vymene za poskozena kola a resis pritom predevsim finance, necekej zazraky, minimalne co se jejich hmotnosti tyka.
2/ pokud chces z jakehokoli duvodu vylepsit svoje kolo, pridej neco penez. Hlavne u setu kol poznas hmotnost dost zretelne, kde uz jinde. Platit za neco, s cim si nijak nepomuzu, mi prijde jako vyhodit penize, ale to je jenom tvoje vec.
3/ resit design ma trosku vyznam, ale asi jenom pokud se rozhoduji mezi nekolika komponenty s pro me vyhovujici uzitnou hodnotou. Pokud uvazuju o Rebe, nebudu ji odmitat proto, ze ji "vozi dneska kdekdo", ale spis budu premyslet, jestli bude sedet pro muj styl jizdy. Coz je zase jenom tvoje vec.
1. Nemám poškozená kola,ale přecházím z V-ček na hydry.Nedělám výměnu z rozmaru,ale kotouče na starou klasiku prostě nepřidělám.Finance řeším,nemám na rozhazování tolik,kolik bych chtěl.Jen mi jde o to,abych nepořídil první (a možná špatnou) variantu,která mi přijde pod ruku.
2. Limit jsem si nastavil a uvedl přiklady.Jdou tu vidět jasné rozdíly až přes 300g/komplet..a jak sám říkáš,nikde víc rozdílu v hmotnosti nepoznám než na kolech.Pomůžu si ať koupím jakákoli kola,protože můžu namontovat kotoučovky - a když ušetřím i co nejvíce hmotnosti,tím líp (koho by to nepotěšilo že..).
3. Dýzajn řeší většina lidi a neplatí to jen u kol.Skoro nikomu nebude dělat radost to,že jezdí na kole,ktery se mu hnusí.. A právě mezi uvedenými kusy se rozhoduju i okem - kolo mám v černým eloxu,takže mi padnou snad všechna,když vhodně zvolím i brzdy.S tou větou "vozí ji každej druhej" to nebylo rozhodně prvořadé,ale opravdu nemám rád tuctovost.Jinak pro můj styl vyhovují všechny - nejsem downhiller,extrémní freeride skokan,ani XC závodník.Jen chci mít slušně postavené kolo pro ježdění v lese a po horách,které něco vydrží a má slušněj poměr cena/výkon.
Asi tak..Ale díky za názor.
Ty první (Remerx+Novatec) vypadají hrozně tuctově, na poježdění po lese to bude výborné, zvláště za ty prachy.
Ty co uvádíš v pořadí druhé mají na zadním kole jen 24 drátů, nalevo nekřížený výplet. Vypadá to sice zajímavě, ale z pevnosti a tuhosti relativně levných kol s málo drátama bych měl obecně dost strach.
U třetích v pořadí bych se zamyslel, zda do svého kola dostaneš 20mm osu náby;-)
Jojo,remerxy by mohly ujít za ty prachy.Srovnejme druhé a třetí (RM10 vs. RM5) - jsou jinak vypletené,oboje s osama nábojů 20mm bez výběru z jiných možností?Jak to zjistit,přeměřit šuplerou vidlici a zadní úchyty (nepočítám samotnou možnost vyzkoušení kol v prodejně)?Mám rám od ghostu (ročník 09) - hliníkový 7005 T6 DB LTS (od řady SE 4000+) a vidlu RST first air (tu chci měnit zároveň s kolama za laděnýho epicona).Z popisu zjistíme kulový že?To výrobce asi neudává?!
Mea culpa, sice mají 20mm osu, ale klasický upínák. Tož to ja.
Jen obecně bych byl obezřetný u levných kol s málo drátama (což 24 drátů za třiapůl litru je) - stejně mají kolem dvou kil, akorát riskuješ nedostatečnou tuhost a pevnost oproti 32-36 špajchnám. Zeptej se hekynena, kolik váží a na co tyto kola používá; že je spokojený samo o sobě nic neznamená.
Nezapomeň že on je závodník, tedy nepochybně rachetický trpaslík, a umí kolo šetřit (nevyježděný borec mu dává daleko víc zabrat), kromě toho má koleno v prdeli, pročež toho moc nenajezdí, a když tak na silničce nebo na krosu. Takže na stání pod kůlnou a občasné exhibování na zahrádce hospody jsou možná RM5 ideální:-))) Tak a teď jsem mrtvý muž:-)))
Neříkám, že RM5 jsou špatná volba, jen napovídám, o co bych se v případě zájmu o ně velmi zajímal.
Já ti dám zasraní hasiči, ty chuligáne!!
:-))
Ty špajchny u RM5 jsou ploché, s tuhostí problém není, vážím 72 - 75 kg, takže žádný rachetický trpaslík nejsem. Neříkám, dnes bych šel do vyšších, ale byla to výměna za reklamované původní, zatím vyhovují, tak nebudu měnit.
Zbytek joeova povídání odpovídá. A letos jsem toho fakt moc nenajezdil - necelých 4100 km na silničce/cyklokrosce a něco přes 1600 km bajk. To je tak, když si v jedné sezóně člověk na jaře nechá kuchat koleno a počátkem srpna si jako bonus zlomí ruku :-))
Mám RM5 a Rebu k tomu. Pokud to někomu připadá jako tuctovka, jeho problém. Pro mne je důležité, že to funguje a jsem s tím spokojený... ;-)
Mně to přijde jako dobrá volba :) Jaký jsou ty RM5?Tuhý,odolný (nálepky neřeším) a skutečně za ten peníz tak lehky?20mm osu náb jsi do rámu dostal v pohodě?
Za ty peníze jsou RM5 dobrá volba. Jsou tuhé, odolné a i ta váha je solidní. S osou problém nebyl, ale kola jsem "nekupoval" já, ale v rámci reklamace mi je (za doplatek) vyměnil prodejce kola.
To máš ideální.Tak výborně,začínám mít jasno..Mě tady Joe Cube o pár příspěvků výš právě straší,abych to do rámu vůbec narval..to mě nenapadlo :) Jestli se doberu k tomu,jestli tam kola pásnou,asi do nich půjdu,páč mi o RM5 nikdo neřekl jedinej negativní názor..
V kategorii kol do 4tis. bych volil jednoznačně RM5. Srovnatelná kola (tedy aby nebyla těžší a měla srovnatelnou tuhost) ručně nezplateš (tedy doporučení typu co tu psal Trek 520 jsou dost mimo). Ruční záplet aby byl srovnatelný, tak půjde cenově aspoň o 1000-1500Kč výše.
RM10 při tom rozdílu cen nemají vůbec smysl.
A Crossridy i přesto že se od modelu 2006 velmi zlepšily (váha šla dolu hodně a tuhost šla mírně nahoru), tak pro RM5 nejsou konkurencí. Ve vyšších modelech už si Mavic s Fulcrumy konkurují dobře, ale v téhle nejnižší kategorii Mavic nemá šanci.
Ve vyšší cenové relaci už by to bylo jiné, tam už občas ruční dobře zvolené záplety vycházejí lépe (pokud ovšem nechceš UST ráfky).
Na sériovce za 20tis. bývají často kola 2kg+ (bez upínáků), která současně ani nedosáhnou tuhosti těch RM5.
Upínáky se dají pořídit lehčí téměř vždy, ale tohle už není rotační hmotnost, takže to nemá až taková význam. A navíc ultralehký upínák stojí také slušné prachy, takže tohle bych řešil až u výrazně dražších kol.
Dík,pěkně zodpovězené :o)
Ještě dotaz:
č.1: Na tu 20mm osu náboje..klasika mívá 9mm pro předek a 10mm pro zadek?..kdežto tyhle jsou 2x větší.Kde vemu jistotu,že se to tam vleze?Ve všech moderních rámech a vidlicích to bude kompatibilní nebo to je boj nejen mezi výrobcema,ale i různýma řadama kol (typy rámů) z nabídky?
č.2:O bezdušovém sytému neuvažuju,protože o něm tolik nevím.Původně jsem myslel,že při tomhle typu kol ušetří člověk na váze,ale bezdušáky pláště vážej o těch cca 200g (což mívaj v průměru klasické duše) čímž si nepomůžem.Co jsem tak vyčetl,má to výhodu v menší možnosti proražení (píchnutí).V čem jiném ještě?A jak to je s lepením,když už píchnu?Oprava stylem jako u autopneumatik? :o) Je možná i v terénu?
A dovnitř bezdušáků naliješ nějakou sračku typu NoTubes a ono to většinu dírek zalepí samo... ;-)
Mám tubless pláště s NoTubes mlékem (na RM5) a je to parádička...
Píšeš většinu - co děláš s dirkama které to nezalepí?
Taková "dírka" (kterou to už nezalepí) znamená dírku na úrovni rozřízlý plášť; už se mi to stalo, takže jsem klapkal x km pěšky, neměl jsem sebou jako naschvál duši (jinak se tam zkusí vložit duše a většinou se dá nějak dojet)...
Trny, hřebíky apod. to zalepit zvládne. Navíc, tubless pláště mají pevnější boky, takže riziko proříznutí je menší.
Když to tmel nezalepí, tak je to většinou extrémní defekt, kdy je plášť na vyhození (a je fuk, jestli to tedy vznikne s duší nebo bez).
Vyjímečně může být něco na hranici a pak lze plášť doma opravit buď sadou na opravu UST plášťů nebo něčím podlepit. V tomto případě na dojetí prostě vložíš duši, kterou jednu náhradní vozíš, tedy oprava v terénu je stejně jednoduchá jako s klasikou (akorát budeš navíc špinavý od tmelu a ještě musíš pečlivě prohlédnout plášť, jestli někde nezůstal třeba nějaký trn, který je zatěsněný tmelem, takže bez duše o něm nevíš, ale vloženou duši by mohl píchnout).
Ovšem tohle je jen velmi ojedinělé.
Vozím 2 roky UST pláště a jsem po celou dobu zcela bez defektu, který bych musel nějak řešit. Tím myslím, že jsem měl už možná 10+ defektů, které zacelil tmel, ale u kterých jsem nemusel ani dofukovat na vyjížďce (trošku větší díru, kterou tmel zacelí nemusí zacelit hned a může dojít k určité ztrátě tlaku nebo může být nutné tomu pomoct zastavením a otočením kolo dírou dolu; já měl samé menší díry co tmel zacelil za jízdy).
Což je naprosto parádní statistika, když dva roky předtím na duších jsem měl za ty dva roky cca 15-20 defektů.
Máš bezdušovy pláště na RM5?Na to dělané nejsou ne?Je potřeba nějaký oblepovací,utěsňovací UST kit?Na kolik to přijde?
Budu mluvit o Schwalbe které vozím. UST nejsou o celých 200g těžší, reálně tak o 150g (dle vážení více kusů jak UST, tak obyč verzí v reálu). Ale zase ještě dalších 60g za tmel.
UST jsou u Schwalbe o trošku objemnější, tedy pokud chci šířku jako mají UST 2,25, tak musím sáhnout už pomalu po 2,4 dušových. 2,25 dušové jsou užší.
UST jsou výrazně odolnější než obyč dušové verze. Pro srovnatelnou odolnost by bylo u Schwalbe třeba u dušové verze vozit double defense verzi, která je hned o 80g těžší než ta obyč.
Takže ta hmotnost nelze tak lehko srovnat, ve výsledku bych to hodnotil váhově +- stejné. Srovnávám s ultragligh dušemi kolem 120g (těch zbylých 80g navíc je za odolnost a větší šířku).
Výhod UST plášťů je mnoho:
- eliminování téměř všech defektů (cvaknout nemůžeš téměř vůbec, to už by musela být tak extrémní rána, která by rovnou zcela zrušila ráfek), defekty jako trny (které bývají nejčastější) to zacelí vždy, trošku větší defekty dle situace
- menší valivý odpor a to ne vůbec o tak málo; NN UST má stejný valivý odpor jako RaR (od té doby co jsou na trhu Rocket Rony, je třeba rozlišovat RaR jako Ralph a RoR jako Rocket Ron, proto nepíšu jen RR) s duší
- možnost jezdit nižší tlaky
Opravu defektu jsem popisoval v tom druhém příspěvku.
Ale abych jen nechválil. Jsou tu dvě nevýhody pro UST:
- obtížnější montáž, nový kus skory vždy nafoukneš na UST ráfek i velkou pumou, ale starší delší dobu ježděný kousek téměř nikdy (tam je třeba kompresor)
- pravidelná kontrola tmelu (u NoTubes tmelu tak jednou za 3 měsíce), tohle není nutné, ale když se to nedělá, tak pak po pár měsících bez kontroly se může přijít o tu velkou výhodu zacelování tmelem (když tmel dojde spotřebovaný na defekty nebo může postupně vysychat); no a na pravidelnou kontrolu tmelu je ideální mít kompresor, aby se mohl plášť sundat a znovu nahodit (je možné sice doplnit tmel přes ventilek aniž by se vyháknul z patek, pak netřeba kompresor, ale také pak není žádná vizuální kontrola stavu tmelu)
Za sebe můžu říct, že přechod na UST pláště je jedna z nejlepších věcí, co jsem za poslední dobu na kole předělával.
Jsou ještě možné i varianty dušové pláště bez duší s tmelem, to ale má zase ještě jiné nevýhody. Ovšem výhoda nejlehčí varianty.
vau.. co víc bych si mohl přát za odpověď..paráda :) Vůbec to nezní zle,teď si mi nasadil brouka do hlavy.Píchnout a pokračovat v jízdě bez oprav a huštění nově nasazené či lepené duše - přijde mi to jako utopie ..a ono je to reálné :o)
snad poslední otázka - jak je to s předělávkou RM5 na bezdušáky?hekynen o pár odstavců výše píše (rýmovačka? :) ,že má na nich bezdušáky s Notubes mlékem (samotné tohle mléko se dá nazvat tím tmelem,o kterém jsi psal nebo jsou různé obdoby?).Existují UST kity,díky kterým pak klasickej ráfek "předělám" na bezdušovej?Je to bežně dostupná záležitost co se peněz i sehnání týče?
RM5 jsou klasické dušové ráfky. Bezdušové ráfky jsou až od RM3.
Na každé dušové ráfky lze dát bezdušová varianta s bezdušovým kitem, třeba kitem NoTubes. Kit se skládá s gumové pásky s ventilkem, která vypadá trošku podobně jako část duše, ale je speciálně tvarovaná a tlustší než duše. Váha pásky NoTubes je kolem 50g.
S bezdušovým kitem se ale nepoužívají UST pláště, ale dušové. UST pláště nejsou dělané na použití na neUST ráfkách (jiná patka ráfku), ani s tou bezdušovou páskou.
Nacpat UST plášť na dušový ráfek s bezdušovou sadou by se povedlo, ale není to vhodné a je to nejméně bezpečné (UST pláště nebudou tak dobře držet na neUST ráfku).
No a když vezmeš kombinaci neUST ráfek + neUST plášť + bezdušová sada, tak to bude fungovat (pouze některé pláště nelze takto použít, protože mají moc řídkou stěnu a tmel to nezatěsní a pomalinku projde skrz.
Tohle řešení má ale oproti UST ráfek + UST plášť více nevýhod a jednu výhodu.
Výhodou je nejnižší hmotnost ze všech řešení.
Nevýhody jsou nejhorší montáž, více starostí, protože to bez tmelu netěsní, takže musí být vždy dost tmelu a dobře rozprostřený, aby to těsnilo. S některémi plášti to nejde vůbec. Zatěsňování defektů tmelem funguje o něco hůře než u UST plášťů.
NoTubes komplet celý kit stojí něco málo pod 2tis. Kč (obsahuje pásku přes niple, tu je možné použít klidně co na kolech byla původně, pak ty gumové pásky s ventilkem a pak láhev NoTubes tmelu).
A ještě vlastně jedna nevýhoda, u řešení s neUST ráfky je mnohem častěji třeba kompresor (tam dost často ani nový plášť se nechytí bez kompresoru).
Mně se třeba řešení neUST pláště a ráfky s kitem nelíbí. Ale jsou tací, co jim to vyhovuje, hlavně ti co šetří každý gram (ale zase i ta odolnost těch UST plášťů je za ty gramy navíc vyšší).
Dík.Tak už vím snad vše.Mám v tom jasno.Tolik peněz za to vše nedám,i když by se mi to líbilo.Jednou si UST určitě pořídím,ale na dražším celopéru,které si časem plánuju koupit..
U RM5 je klasický rychloupínák (na 9/10mm osu), nejsou to kola určená na 20mm náboje. To je jen interní provedení, že má 20mm osu, ale na 20mm náboj by ani dát nešla.
Má takové řešení nějakou výhodu? Dyť pevnost a tuhost je limitovaná právě těma 10/9mm, né?
Netuším, to je dotaz na toho, kdo to tak vymyslel. Fulcrum tvrdí, že to má větší tuhost, těžko ale říct, záleží jak přesně je řešena redukce na 9/10mm. Musí být použita ložiska většího průměru, což je určitě plus.
Možná ještě si tím zjednoduššují to, že to mají pak na všech modelech stejné. A na vyšší modelech to tak potřebují, aby jim to šlo na 15 a 20mm osy (tady už myslím skutečně 15 a 20mm náboj).
Takže RM5 narvu kamkoli (myšleno do moderních rámů a vidlic) a vůbec se nemusím obávat,že bych se nevlezl? :o)
Podle popisu výrobku ve webšopách RM5 dáš do vidle na osu 9mm a rámu (zadní vidle) na 10mm. Tyto hodnoty si snadno ověříš, když vyndáš stávající kola a průměr os přeměříš šuplérou. Pokud bude přední 9 a zadní 10mm, tak je vše OK.
Ouká,děkuji :-)
Better quality rims , spokes and hubs za rozumnou cenu sezenes kdekoliv a vyplest kolo kdyz mas na to cajk vezme asi hodinu.
Počky počky,zpomal,trochu to víc počešti a hoď nějaké odkazy :o) Díky
Ja ti to prelozim- pan Big American Boy ti chce rict, ze kvalitni komponenty pro stavbu kol sezenes vsude a pokud na to mas naradi, zabere ti to hodinu.
Ja se treba pocitam mezi plebejce, nevlastnim ani vypletaci stolici ani tenziometr (coz uz samo o sobe stoji asi tolik jako kvalitni par kol) a kola si radsi kupuju.
S odkazy ti pomuzu sam, treba http://slovniky.centrum.cz/ nebo http://www.online-slovnik.cz/
Díky,ale ironii v podobě slovníků sis mohl odpustit :) Jinak přesně jak říkáš..já jsem rád za pár imbusů,co se mi doma válí.Jasneže se díly dají určitě sehnat,ale zase bych skončil u pročítání článků o všem možnym i nemožnym,abych se v tom začal víc orientovat.Můžu být rád za to,že mi tu někdo napíše,že je s těma či oněma kolama spokojenej a udělám si názor (a objektivitu teoreticky zvýší každej další člověk,co se mi k daným kolům vyjádří - víc hlav přece i víc ví).
Myslím,že spousta z vás je tu na high levelu co se týče znalostí nejen mtb kol a nám začínajícím zbytečně motáte hlavu.Je jasny,že spousta dotazů musí vyznít blbě,hloupě,trapně,ale takhle to prostě je a máloco nebo málokdo to změní.
Stačilo by napsat např.:
"ad 1/odolny a tuhy kola,za tu cenu super,vaha odpovidajici cene
ad 2/slušně působící kola,nemám s nima zkušenost,ale..blabla
ad 3/dnes jedny z nejprodávanějších kol v téhle kategorii,váha víc než dobrá,tuhost dostačující..
Jinak se mrkni ještě po crossridech nebo blabla.."
Dostat takovou odpověd,tak si jako laik/mtb začátečník pískám :-)
S koly v tehle cenove kategorii moc osobnich zkusenosti posledni dobou nemam, takze z doslechu, ze zkusenosti pratel a podle designu bych si z tebou uvadenych vybral Fulcrum RM5. Jsou to solidni tuha kola s atraktivnim designem, vahu za tyhle penize moc resit nemuzes. Teda krome toho zanedbatelneho priplatku za 180g oproti RM10. Osobne bych zaroven s koly kvuli jejich plochym dratum koupil i nekolik spajchen navic. Pro jistotu, kdyz nejaka rupne, at necekas na servis.
Psal jsi neco o vymene vecek za kotouce- dej si pozor, aby naby i kotouce mely stejny system uchyceni, tedy CL nebo 6ti diru.
Dík,taková odpověď se líbí :) Jo,s těma náhradníma drátama to je určitě dobrej nápad,pár kousků objednám.Mezi CL a 6ti dírou už mám jasno nějakej ten pátek,to už jsem vše vyčetl,ale rozhodně to stojí za připomenutí pro ještě méně zkušené lidi než jsem já.
Chci se ještě zeptat na redukce - jak na CL redukci,díky které předělám uchycení na 6ti díru a pak ještě na klasiku/post mount (tou bych si předělal svoji vidlu z post mountu na klasicky uchycení třmenu brzdy z boku)."Vyplatí" se to,resp. nesníží to tuhost,odolnost a brzdnou sílu celýho systému?Čím víc dílů,tím teoreticky víc problémů a ty já nerad :)) Právě přemýšlím,že bych sezónu odjezdil s puvodní vidlicí RST First (sice jen 30mm nohy,zůstanou mi pivoty na V-čka,citlivost není nejlepší,ale aspoň zdvih využívá prakticky celej) a poté si koupil něco slušnějsího.
Máš recht. Špice s oblibou praskají ve čtvrtek odpoledne před prodlouženým víkendem; případně když má servis zrovna ten týden dovolenou... :-)
Spice praskaji ..... nekdy se stane , jednu nebo dve vymenis a kdyz praskaji dal je to unavou materialu , nekvalitnimi spicemy atd ....praskaj i DT kdyz se unavi a tak je nejlepsi ocumnou rafek jestli je ok na dalsi vyplet a vyplist kolo znovu.
Quality tools na opravu kola, neni az ta drahy a za pitomych asi $2000 mas v garazi na opravu kola vsechno co potrebujes . Ale v CZ jsou jiny pomery a ja na to zapomel . Pro me je velice dulezity abych nemusel s kazdou blbosti jakou je radny qualitni vyplet kola do cycloshop . Nakonec cyclista by si mel udelat na kole vsechno sam ! By the way - rucne a kvalitne vypletany kolo prii pouziti decent materialu nemuzes vubec srovnavat se strojove vypletanym kolem ktery nevydrzi ani polovic toho rucne a qualitne vypletenyho .
Ta ruční kvalita vypletení je možná lepší u někoho, kdo už vypletl desítky a stovky kol, což však není pravděpodobně případ většiny lidí tady. Takže pro většinu vč. mě je pořád výhodnější nechat čas od času přeplést kolo za pár korun v servisu.
Precti si, prosim, jeste jednou, co jsem psal. Vypletaci stolice a tenziometr nejsou zadny robot na zapletani kol, ale jsou jednemi z podminek pro OPRAVDU KVALITNI RUCNI zapleteni kol. Jde to i bez nich, fura veci na kole jde delat bez kvalitniho naradi.
Naopak slez ze sve zdanlive zlate vetve, fura lidi i v CR vrazi do kol urcite mnohem vic penez nez ty, ale nejde vubec jenom o penize. Kdyz ma nekdo narocnou praci, je rad, ze ma cas vubec na jezdeni na kole, neni zvedavy na to, aby ho ztracel jeste v dilne pri jeho servisovani.
Spor o tom, jestli je cokoli lepsiho vyrobeneho rucne nebo automatem asi tezko vyresis ty sam, kdyz se to nepodarilo ani profesionalnim test-centrum. Zpusob vyroby neni rozhodujicim faktorem, zalezi na jeji kvalite (+ na kvalite pouziteho materialu samozrejme).
Kazdy ma jiny nazory co se tyce naradi , ja pouzam Parks tools a znam lidi ktery klidne na pochromovany sroub nebo matici vezmou kleste r coz neni ma parketa . S tim vrazenim penez do kola v cz jak tu piises jsi me docela rozesmal , ze zdejsich debat jsem si uz udelal obrazek , jsou i tady hned nahore jisty details na ktery se nebufdu namahat ani ukazovat , nakonec mas taky svy oci a ja doufam i fungujici mozkovnici ....... A co se tyce vypletanych kol tak rucne to je fakt nejlepsi a nemusi to resit zadny profesionalni test centrum , zeptej se tech kdo takovyc hrucne vypletanych kolech jezdii a mozna ze ti to povi i tvuj mechanic . A ten tenziometr fakt nezatracuj , spravne napnuty spokes jsou na vycentrovanym kole to nejdulezitejsi . By the way , snad jsi si vsiml ze potrebuju asi hodinu na vypleteni kola a domyslis se ze jsem jich za ty roky pro sebe i pro druhy cyclisty uz par set vypletl .
Ne, to nema cenu, ty vazne neumis cesky. Pokud nerozumis textu a jde ti uz jenom anglictina, uvazuj radsi o diskuzich v anglickem jazyce.
Ty ji urcite sezral Salamounovo lejno kdyz uz chces lidem ktery vubec neznas a o kterych vis kulovy kam maji psat a kam ne . Prave ze cesky rozumim a vim ze koupeny uz vypleteny kolo v cycloshop je z massproduction nekde z Ciny Thaivanu mozna i Vietnamu . Vyjimka je rucne vyplitany kolo a to custom made v cycloshop a nebudes me ty tvrdit ze ze si je vyplejtaj v cycloprodejnach do zasoby pro takovy jako jsi treba ty . To by brzo prisli na buben i kdyz by si je objednavali u Wheelsmiith v USA - asi jedina company na svete ktera se specializuje a vyrabi massproduktivne kvalitni rucne vypletany kola .Tam jsem se ja kdyz jsem prisel do USA naucil radne vyplist kolo tak ze me uz prestan vymejvat mozek !
Já třeba doma mám jak kvalitní centrovací stolici, tak tenziometr, ale přesto bych si sám doma kola nezaplétal. Doma si kola dotáhnu, docentruju, ale zaplétání je docela opruz a když není větší praxe, tak to pak trvá pěkně dlouho.
I me dlouho trvalo kdyz jsem vyplital prvni kolo , ty dalsi uz sli rychleji . Zapletani kol je fun , prave tu zrucnost budes mit kdyz si nekolik kol vlastnorucne vypletes a zadnej opruz to neni , ver me.