Takže viz: http://www.hame.cz/o-firme/aktuality/hame...
doufejme že rozšíří řady modelů českých lehokol. Vypadá to že by to mohlo jezdit opravdu rychle.
Když už se to teda přestalo tajit: jezdí to rychleji než ostatní azuby, ale je to teprv prototyp. Až se vychytají mouchy, pak to teprv bude jezdit opravdu rychle, má to solidní potenciál.
Vypadá to moooc hezky.
Tož nemohu soudit, jak jim to pojede, ale v poslední době AZUB testuje, kde se dá, což je chválihodné a doufám, že to do budoucna přispěje i k ještě vyšší kvalitě jejich kol ale hlavně k vychytání tzv. dětských nemocí jejich "nováčků". Co však postrádám na jejich stránkách v současné době je prezentace modelu AZUB mini. Je v ceníku a na jejich cizojazyčných stránkách se již zcela normálně objevuje.Taktéž fotografie na cizojazyčných webstránkách jsou dokonce u některých již zaběhlých modelů mnohem hezčí a zajímavější i profesionálněji zpracované!!! Nevím, proč o ně AZUB ochuzuje potencionální klienty z CZ.:-()
No, asi je jich málo a moc neplatí :-o. Já su třeba ten co koupil všechno ojetý a doplňky si vyráběl sám, že...
jj čeští zákazníci jsou hrozní, taky jsem koupil ojetý a doplňky vyráběl sám. Jenom jim vždycky zavolám když urvu přední duši. Děs a hrůza, stydím se do morku kostí. I když já se teda přiznám, že pomalu šetřím na nový kus, ale vlastně ho nemám ani vybraný. Čímž teda hned naznačuju, že budu na sraze somrovat jestli mě někdo nechá projet na Maxíkovi, originál Mini asi nepotkám jinde než v Brodu.
No pánové???!!!! I malý kšeft je přeci kšeft! I ojetý kolo je kolo!Já jsem štastným majitelem mírně ojetého kola AZUB Cé DD 27 a téměř nejeté předváděčky AZUB 4 DD 21 stažené z Holandska. Přesto ceny obou kol hází dohromady slušnou sumičku. Samozřejmě jsem si taky udělal nějaké zlepšováčky a doplněčky, ale i ty stály nějaké ty drobné. Jinak v plánu je AZUB Max ke konci tohoto roku - a za taky velice slušnou sumičku. A to jsem úplně obyčejný český človíček. A na kolíčka si musím též dávat po troškách "stranou". Ovšem i tak se nepovažuji za špatného klienta firmy AZUB. Takže proč se shazovat dříve, než-li je potřeba??? Můj pradědeček měl takové pořekadlo z 1.republiky, kdy byl majitelem malé cukrárny : I malý zákazník si někdy koupí velké věci!:-)
ano to je hezké pořekadlo. Škoda, že se tím dost firem neřídí
Když oni ty firmy, které myslíš, taky neprodávají malé a velké cukrovinky :-)
***
Ale máš pravdu. I přesto by mělo být chování k zákazníkům, třebas budoucím, korektní vždycky.
Klid, to byla nadsázka. Ostatně když uvážím, kolik lidí v Azubu skončilo kvůli mě (včetně Zoida), tak ty ojetiny, co mě prodali, se jim asi vyplatily.
Já vidím problém v tom, že je vrchol sezóny, po spojení s Greenspeedem a pěkné přítomnosti na zápaďáckých výstavách se navíc zvedla prestiž Azubu na západě, takže i přes brigádníky a podobné výpomoci nestíhají všechno. Za poslední měsíc jsem byl v Brodě několikrát, je tam neuvěřitelný frmol. V dílně je na stojanu rám kola a na podpěrách rám tříkolky, lidi skládají jak diví, přijdeš za hodinu a už jsou tam jiné rámy, auta kmitají po dealerech po celé Evropě, všichni dělaj dlouho do večera a stejně nestihnou všechno. No tak se musí přiřazovat priority. Do toho všeho tam ještě otravujem my s tou Nordkapp - Gibraltar jízdou, aby toho nebylo málo. Ukrádáme zaměstnance, půjčíme si největší auto pomalu na celej srpen a vůbec.
Tohle všechno jsou jen moje dojmy, nejsem součást Azubu, takže se možná v něčem pletu. Každopádně z nich mám ale ten dojem, že naprosto nechápu, jak to vůbec stíhají aspoň do té míry do které to stíhají.
A to si ještě představ jakej frmol by měli, kdyby ty kola byly za rozumnou cenu, aspoň tak o 10 litrů levnější :o)) To by byl teprve cvrkot, a co by najednou bylo lehokolistů v čechách.
nebylo. To by se museli prodávat za dva tisíce v hypermarketech. Pak možná. Cena o deset itsíc nižší by zvýšila počet lehokolistů tak o deset. A to by byli ti, kteří to chtějí a stejně by si to koupili, jen o trochu později, až na to ušetří.
Další génius přes "spravedlivé" ceny? Od tebe jsem to nečekal, člověče.
Jirko, ty tam čteš někde něco o spravedlivé ceně, já sem jen napsal, jakej by tam byl "hukot" a navíc tam byl smajl. Doprčič lidi. co se to s váma děje, že hned každej skáče jak čertík z krabičky ??
Sorry, po té bitce co tady kdysi kvůli tomu byla s nějakýma blbcema... Tak promiň.
Nicméně souhlasím s druhým Jirkou, deset procent nebo i třicet procent by nikoho nevytrhlo, nehledě na to, že nejsou dosažitelný. A mám silnou pochybnost i o tom, zda by existencě něčeho jako "supermarketového lehokola" měla až takový efekt. Zatím to na mě dělá dojem, že hlavní překážky mají lidi v hlavě, ne v peněžence. Vžyď deset let starou benzin žeroucí plechovku se pěti- nebo šesticifernou cenou kupuje každý vůl, nikdo se nezamyslí doopravdy pořádně nad tím, jestli by to nešlo bez ní a utratit ty prachy líp. Kolikrát už jsem slyšel od svých vrstevníků, že za třicet by si radši koupili auto než kolo, ale když se jich zeptám na argumenty, najednou žádné nemají. Prostě mít auto je dobře a normální a nemít auto je blbý a nenormální. Dělat něco tak jako všichni ostatní je to co se nosí, to nám tu komanči vypěstovali opravdu důkladně a ještě aspoň jednu generaci to v nás bude. Já si pořídil lehokolo za dvacet tisíc jako student druhého ročníku vysoké školy s kapesným tisícovku měsíčně, na bezúročnou půjčku od rodičů, myslel jsem, že do toho splácení budu rvát každou korunu ještě rok a půl, ale za pět měsíců bylo po dluhu, člověk najednou hledá ty brigády nějak aktivěnji. Opravdu nemyslím, že pro člověka, který se nad pořízením lehokola zamyslí opravdu vážně, jsou cenovky na Azubech ten hlavní problém. Jde o to, že opravdu vážně se nad tím zamyslí jen málokdo, a za to cena nemůže. No a pokud se máme vrátit k tématu, tak ten nový stroj rozhodně nebude za třicet, to bude poněkud dražší věcička. Nevím kolik, tak nechcu nadhazovat ani přibližný odhad, jen mám dojem, že je to celé kocipované jako hi-end model, už základní provedení bude mět nějaký špičkový komponenty atd.
nemam strach ze by to neslo masivne zozsirit. Vetsina lidi jsou ovce. staci aby na tom jezdil nekdo slavnej, dostat to do par stupidnich serialu a reklam a lidi to budou kupovat jak zjednani.
jenom to ne. To by pak nebyla taková sranda. Lehokolo jsem si pořídil i pro to, že chci mít prostě něco jiného než ostaní. Pořád se bavím tím jak jdou všechny ovce v řadě. "Lehokolo je divné, linux je divný, trackball je divný,ta muzika je divná, ty fotky jsou divné, ta klávesnice je divná" já jsem divný a jsem na to hrdý, kdybych nebyl divný čemu by se ovce potom mohly divit :-)
Jasně - pocit vyjímečnosti lechtá ego, ale prioritní je přece jenom ten pocit z jízdy, ne? I kdyby na leháči jezdil kdejakej trotl, tak mně to radost z jízdy rozhodně nezmenší. Stejně dobře si vychutnávám i jízdu na MTB někde po lese, přestože na tom jede kdejaká ovce či beran / pravda na druhou stranu je, že tam mám jen jeden převod - takže něco na Tvý úvaze ,samozřejmě, je/.
Samozřejmě za pocit vyjímečnosti bych nedal tolik peněz, to byl u lehokola jenom takovej roztomilej bonus. Jenom jsem se v posledním přízpěvku nechal trochu unést dojmy z večerního průjezdu středem Brna.
Tak ted´jsi nám to s těma plechovkama i komančema konečně zase osvětlil. Už tam chybějí jen naši romští spoluobčané s jejich krádežemi kol a asociálním jednáním....Hlavně sem lidi netahejte, proboha, politiku! Raději navštivte diskuze na seznamu.cz, tam si užijete!Zde je to o lehokolech, kdo chce jezdit na leho, at´klikne!:-))) A kdo diskutovat politiku, at´raději přesídlí jinam! Nic osobního Jiří proti, ale příště raději odborně k věci, tak jak Tě tu známe a politiku nech raději spát!Dík!
K věci - tomu prototypu - to tu v podstatě nikdy ani nebylo. Máloco ilustruje naši společnost tak jako náš přístup k autům a kde se sebral snad vidí každý. Sorry, že jsem měl tu drzost napsat to "nahlas".
Ahoj Jirko!
Chvíli mi trvalo, než jsem se rozhodl Ti odporovat. Je vidět, že k věci přistupuješ přiměřeně svému věku – někdy na můj vkus až příliš kategoricky. Najedu za rok víc kilometrů na kole, než v autě ( tím jedu jen když „musím“ ) – přesto jsem nové auto koupil. Tvoji vrstevníci argumenty nemají, já ano – občas je totiž potřeba pro něco rozměrnějšího zajet, či někoho z rodiny, kdo už hůř chodí, někam zavézt.
Z Tvého příspěvku :
„Vžyď deset let starou benzin žeroucí plechovku se pěti- nebo šesticifernou cenou kupuje každý vůl, nikdo se nezamyslí doopravdy pořádně nad tím, jestli by to nešlo bez ní a utratit ty prachy líp.“-konec citátu.
Určitě by šly utratit líp, ale bylo by trochu sobecké, koupit si lehokolo za několik desítek tisíc a ostatní členy rodiny nechat, ať se dopravují MHD nebo taxíkem. Do MHD to s berlema není nic moc a taxík na kraji Prahy taky vždy neseženeš. Nakonec to auto je – třeba ne nejlevnější, ale určitě nejjednodušší řešení a bohužel hlavně pro všechny nejpohodlnější.
Asi jsem „potrefená husa“ ale „vůl“ snad nejsem ( teda alespoň doufám - mám syna J ). Jo a k tématu – to nové kolo bude asi skvělé, dost se mi líbí, ale budu dál jezdit na své „ tříkolové hrůze“, protože 30 až 50 tisíc prostě z rozpočtu bokem nedám, kdybych se rozkrájel a půjčovat si nechci.
Ale o to šlo, ty ses zamyslel: máš rodinu a potřebuješ je nějak, asi relativně často, přepravit, a předpokládám, že nemáš blízkého příbuzného co by se o vůz podělil nebo tak. Takže nic proti, pořízení plechovky má samozřejmě vyšší prioritu než pořízení lehokola, to je jasné. Mě jde o to, že většina lidí se tváří nechápavě na mou situaci: dokážu si sehnat auto v případě, že ho nutně potřebuju, například otec může mít služební jako přídavek k platu i k osobní potřebě. Vlastní rodinu ještě nemám a ani jinou potřebu jezdit autem nemám, až na ty výjimky. Přesto nějak lidi nechápou, bez rozdílu věku, proč jsem si auto nepořídil. Naprosté většině to hned nedojde, a velmi podstatné části (řekl bych tak třetině české populace) to ani nejde vysvětlit. Lidi nechápavě civí, když si kupuju metr hliníkovýho jeklu a jsem tam na kole, když koupím čtyřlitrovou plechovku acetonu a odvezu ji na kole... Já si nepochybně jednou nějaké vozidlo pořídím, ale teď by mi na nic nebylo, akorát bych s ním zabíral místo, smrděl, hlučel atd. aniž bych dělal něco, co nemůžu dělat bez toho. Navíc v centru Brna je kde bydlím je beztak auto ze všeho nejpomalejší. Jsem si jistý, že tohle chápeš. To co jsem napsal jsem myslel jako ilustraci toho, že je (hlavně u nás) celkem jedno, jestli lehokola o trochu uzlevní nebo zdraží, jestliže většina prodaných lehokol jsou ty životu nebezpečné supermarketovky a jejich majitelé považují za šílenství utratit za kolo víc. Přitom mnozí z nich utratili desetkrát tolik za auto, kterým jezdí jednou týdně do toho supermarketu místo aby si nakoupili každej den vedle baráku, tak ani lehokolo za deset tisíc by moc nezměnilo. V kombinaci se všeobecnou neochotou dělat něco nezvyklého v čemkoliv by podle mě furt lidi kupovali to horské kolo za čtyři tisíce radši. Lehokola jsou holt exkluzivka ať se nám to líbí nebo ne. Snobi na to ještě moc nepřišli, takže zatím nekupují lehokola aby si je někde vystavili, čímž by nám mohli ceny ještě zvedat. Ale musíme se smířit s tím, že když už někdo lehokola dělá, chce za sebou nechat kvalitní výsledek, tím jich vyrobí málo, takže jsou drahá, tím se jich prodá málo, čímž jsou drahá... V USA nastoupila lehokola vyráběná sériově o deset let dřív než tady, a přestože jejich roční prodeje rostou, žádný superboom nebyl, stále ještě jejich podíl na trhu není ani v procentech ani v promile, ale v ppm. Takže čekat nějakou změnu tady, kde jsou lidé malinko řekl bych zabedněnější (jak je české antonymum k open-minded?), to bychom balamutili sami sebe.
Teda Jirko, trochu si mě překvapil. Tohle se už nedá ani snad omluvit "mladickou nerozvážností". Právě si se projevil jako tak trochu "rozmazlený frocek" , kterému někdo šáhnul na hračku. Když potřebuju auto, tatínek mě odveze, když mám hlad, maminka skočí vedle v ulici nakoupit. Co když je i pro tu maminku jednoduší 1x týdně udělat velký nákup, než každý den běhat do krámu ?? Co když ten táta by chtěl třeba zrovna koukat na fotbal, ale kluk potřebuje odvézt, tak ho teda odvezu.
Vždycky je v životě vše o prioritách.Až budeš mít rodiče třeba 150 km od domu, zrovna tak třeba sourozence, až se ti děti odstěhují třeba 700 km, určitě k nim nebudeš jezdit na kole. Jednoduše půjdeš a koupíš auto. V závislosti na potřebě kilometrů tomu věnuješ i určitou částku a třeba už ti holt nezbyde na to vysněné kolo.
Tak a teď trochu to vosí hnízdo :o)) Co se týče cen, je to dnes o tzv "smluvních cenách". Tzn třeba tys mi udělal sedačku na lehokolo za tolik a tolik, já sem to akceptoval a sedačku si od tebe koupil. Azub má své smluvní ceny, všichni si tady firmu pochvalují, chovají se ke svým zákazníkům příkladně. Tak by se měli k zákazníkům chovat asi všichni, ale na druhou stranu si to přeci nechali dobře zaplatit. Azub je jediný výrobce v čechách a zřejmě ještě dlouho bude a nikdo mu to nemá za zlé, to ale neznamená, že se nedá třeba pochybovat nebo spekulovat o cenách. Ale jak sem psal, je to smluvní cena. Oni si určili takovouto cenu a já jsem , nebo naopak nejsem , tuto cenu ochoten akceptovat. To ale neznamená, že když někdo napíše, že se mu cena nelíbí, hned ho tady označíš za blbce. Proč ? Třeba mají obrovské výlohy za reklamu, třeba mají obrovské cestovní výlohy , třeba mají obrovský nájem. Tohle vše si třeba musí započítat do ceny. Pokud to víš, můžeš to osvětlit.Ty ale místo toho napadáš. Proč je asi tak 70% lehokol domácí stavba ? Myslíš si snad, že bysme radši nechtěli mít "profesionální" kolo ? Jednoduše dojít do krámu a lehokolo si koupit ?? Bohužel v našich prioritách je ta cena příliš vysoká. Musíme myslel na rodiny (třeba zase příde syn, že potřebuje někam odvézt :o))) a podobně.
Buď ve svém odsuzování příště trochu střízlivější. Lehokola sou tvým hobby a dost se v nich angažuješ a vyznáš, tak nám radši víc raď a míň odsuzuj.
...třeba také jak staví kola na zakázku, tak se to dělá po kusech, ne v sériích... Pak i potřebné komponenty se kupují po kusech a tím pádem nemohou mít hromadné slevy jako jiní prodejci. Si myslím...
Divil by ses, co všechno odvezeš vlakem, když nemáš auto. Až když pak stěhuješ tu šatní skříň, teprv pak sháníš auto.
Jestli máš dojem, že jsem se do tebe někde navezl a neomluvil se, dej vědět. Teď očekávám omluvu já od tebe, protože ten první odstavec je vážně za hranicí slušnosti. Nic o mě nevíš, ani o tom, jak to u nás funguje. Zkus se ovládat. Mě je relativně těžké rozčílit, ale navážet se někomu do rodiny je docela spolehlivá metoda u každého.
U cen máš pravdu, tohle to stojí a komu se to nelíbí, ať jde jinam. Jen nevím, kde jsi sebral 70%, na srazech to zatím nebylo víc jak 50%. Ale to se blbě odhaduje. Co je důležitějí je kolik z těch homebuildů je nějaká více nebo méně náhrada za Azub? Jistě jsou tam takové, ale taky tu jsou lowracery, highracery, LWBčka a podobně. Některé z nich jsou opět náhradou za existující tovární stroj, zkus si dovézt takovou Bacchettu z USA, to by teprv byla cena. Můj osobní odhad ale je, že zhruba polovina homebuildů vznikne tak, že si někdo prostě postaví kolo sobě na míru, tak jak si ho on představuje, ne jako levnější náhradu za něco drahého. Znám člověka co dal jen za rám na homebuild vlastního designu 16 tisíc. Takže těžko používat "70% homebuildů " v přímé spojitosti s cenou komerčně vyráběných lehokol.
Jinak jak tu správně podotknul kdosi, na ceně lehokola má podíl i to, že jeho výrobce musí kupovat cyklokomponenty prakticky za stejné ceny jako seženeš na internetu coby soukromá osoba. Buď to, nebo by musel na všechny stroje montovat přesně to samé, aby mu nějaký dovozce dal nějakou slevu. Ale to je jen jeden z faktorů.
Jiříku, Jiříku,
já se nenávážím do tvé rodiny. Vycházel sem z toho cos napsal sám ..." dokážu si sehnat auto v případě, že ho nutně potřebuju, například otec může mít služební jako přídavek k platu i k osobní potřebě" ... "auto, kterým jezdí jednou týdně do toho supermarketu místo aby si nakoupili každej den vedle baráku,"....
a tohle sem použil. Pokud se týče navážení, v poslední době mi tu příde, že se navážíš pomalu do každého , kdo si dovolí mít jiný pohled na věc než máš ty a to i v legraci. Už jenom když napíšeš ... "po té bitce co tady kdysi kvůli tomu byla s nějakýma blbcema... " na něco to ukazuje, a to jenom proto, protože si kdosi dovolil napsat něco o Azubu, co se tobě nelíbilo. Další příklad by mohlo být vlákno s ninkovým lehokolem.
Snažl sem se ti celkem jednoduše a srozumitelně vysvětlit , že život je o prioritách. Ty se s věkem a potřebama mění, ale ty v tom začneš hledat něco konfrontačního a vyvozuješ napadání tvé rodiny.
Omlouvat se nemám za co.
Líbí se mi, když je někdo do své věce zažraný, podobně jako Jirka. Vážím si i tvojich odborných názorů na kola, Jirko. Ve vzniklém - řekněme nepochopení se - s Holfim a dalšími, se ale musím zastat Holfiho.
Zdá se mi, že celá podstata problému je dost dána tím, že na hypotetickou otázku "cobykdyby" (zlevnění lehokol) kouká z globálního pohledu. Ale takto na věc přeci hledí výrobce. My věc ovšem posuzujeme z našeho pohledu jednotlivce!
Tím chci vyjádřiti tento svůj názor. Ani výrazné zlevnění lehokol nezpůsobí výrazně vyšší prodejnost. Ovšem na druhou stranu kdyby k tomu došlo, většina z nás, kdo si kolo matláme podomácku, by si kolo koupila. Problém je tedy v tom, my nejsme dostatečně reprezantativním vzorkem populace.
Jo,jo! Taktéž podepisuji!Určité Jirkovy názory mi příjdou psané skutečně s mírně mladickou nerozvážností a horkou hlavou psané pohledem zatím nepříliš zkoušeného jiným - tvrdším chlebem. Jo, když táta má auto, ještě služební a k dispozici pro soukromé účely, člověk bydlí v centru velkoměsta, žádný děti a v životě musí uspokojovat zatím jen svoje potřeby...bohužel ne každý má stejné možnosti a bohužel, jak píše drak, i stejné potřeby třeba jen odvézt plechovku či kousek ALU- jeklu. Holt nemocnou babičku fakt těžko hodíš na nosič lehokola za sebe, i kdyby byla hodně rachitická a lehoučká jak pírko!:-o
Ale no tak kluci!
Podle mne si to berete jinak, než to Jirka myslel. Jistě že máte jiný úhel pohledu než on, to je logické. Jirka tou cenou a přirovnání k autům myslel podle mne jen to, že se lidi díví, jak může za kolo dát tolik peněz, ale kdyby si koupil auto za tutéž částku, nebude se divit nikdy. Přitom při jeho způsobu života auto prostě nepotřebuje. Kolo ho dopraví všude tam, kde potřebuje a navíc ještě dělá něco pro své zdraví. To ale neznamená, že tvrdí, že všichni, kdo mají auto, jsou divní a mají ho prodat a koupit si kolo. Na mě se koukali také tak, takže to znám. Když jsem v práci či známým řekl, kolik mě stálo lehokolo, tak mi okamžitě opáčili, jaké a jak staré auto jsem si mohl místo toho koupit a jakou motorku nebo skutra. A nedokázali pochopit, že chci radši kolo. A o tom Jirka mluví.
A nevím , co je divného nad tím, že když už auto opravdu nutně potřebuje, tak si půjčí tátovo. Proboha přece nemusím vlastnit všechno, co používám, ne?Navíc když to potřebuju jen občas, třeba jednou ročně. Já jsem také několikrát potřeboval něco odstěhovat a půjčil jsem si tátovo auto (Renaul Trafic). Přece si kvůli tomu, že to jednou za rok potřebuju nebudu pořizovat svojí vlastní dodávku???
Začínám vidět jistý vzorec: kdykoliv někdo zmíní, že může existovat člověk, co vlastní auto nemá, protože došel k závěru, že ho ve své situaci nepotřebuje, okamžitě začnou lidi okolo vyskakovat ze židlí a vykřikovat "ale já auto potřebuju!". Naprostá většina z nich ho skutečně potřebuje, a jakkoliv se autor původního výroku pokusí zdůraznit, že si toho je vědom a že nechtěl nikoho kritizovat, má to marné, je z něj padouch. Stalo se to víckrát na tomhle fóru, několikrát do roka proběhne smršť navzájem si odpovídajících článků v novinách, které vykazují to samé. Jsem upřímně zvědavý, za jak dlouho budu nucen si pořídit auto, jak moc potom budu přemýšlet kdy ho použít a kdy ne, a jestli budu reagovat taky tak jako někteří zdejší kolegové. Rád bych věřil, že ne, ale vědět to nemůžu.
Nejsem si jistý, čím to je, že jsi právě ty pochopil, o co mi šlo, když se my dva tak lišíme v tolika ohledech. Asi ty shodné zážitky.
Třeba se nelišíme tolik, jak si myslíš :o)
Jinak ty to víš ale pro ostatní. Auto sice teoreticky nevlastním, protože je napsaný na manželku, ale jezdím s ním a používám ho. Maminku mám 140km daleko a manželky rodiče jsou 160km daleko. Vlakem je to na dlouho, je problém se psem (zvrací) a blbě se táhne vše, co vezem tam i zpět (hlavně kytky) Ale vždycky si rozmyslím, jestli ho použít opravdu musím. A lehokolo je pro mne opravdu důležitější. Dnes bych se bez něj obešel blbě. Bez auta by to takový problém nebyl. Pár věcí by bylo komplikovanějších, ale nic víc.
Mám 40, rodinu, barák a zahradu. Garáž mám plnou kol. Auto tam není, takže si o tom někdy můžem popovídat, proč to některé přímo ..., že nemám auto.
já vím, jak to máš.
Ty reakce okolí ale doteď nechápu. Je to jak říká Jirka, řekneš, že auto nepotřebuješ a lidi nadskočí a začnou ti vysvětlovat, proč oni ano. To máš to samý s mým jídelníčkem. jsem vegetarián a jak víš, tak to nikomu necpu, ale když se to lidi dozví (stačí, že s nimi někde jím), tak mají okmžitě potřebu mi vysvětlit, proč oni by teda nemohli, a že se bez masa neobejdou. Jako bych se jich na to ptal, či mě to zajímalo. Lidi mají zkrátka občas dost podivný rakce :o(
Já bych si dovolil připojit ještě jeden zajímavý ertefakt k celé této diskuzi. A to ten, že,....Lehokolo vzniklo - i dle slov pana Zemánka - čerpám z pořadu 12 odvážných - jako adekvátní náhrada klasického kola pro lidi, kteří mají různé zdravotní problémy a jízda na klasickém kole jim činí potíže - což je mimochodem i můj případ. A tak panu Zemánkovi činí radost dávat možbost pohybu i takovýmto lidem. Moje zkušenost je však taková, že mnozí lidé z těchto, na takové kolo za ceny tohoto výrobce často nemají a proto zřejmě ty domácí stavby. Často se totiž jedná i o invalidní důchodce. Zrovna nedávno jsem s jedním takovým u nás mluvil, který se o mé lehokolo živě zajímal a přísel se na něj podívat. Také nemá auto a garáž má plnou klasických kol. Jezdí pouze na kolech a nyní jde na 4. operaci páteře!!!!Tak jsem s ním diskutoval a jediné, co ho zrazovalo, byla právě ta relativně vysoká cena. Jinak by si to kolo jistě koupil.....Přemýšlel pak nakonec tak, že všechna stávající kola prodá a koupí něco lehokolového alespoň staršího... Jinak ještě k těm autům - ono je sice skvělé mít lehokolo, ale bez alespoň přiměřeného zdraví na něm stejně jezdit nemůžete. Protože když mě fakt bolí záda, tak jsem rád že dojedu k doktoru alespoň tím autem - že se do něj vůbec nasoukám a na lehokolo nemám v tu chvíli ani pomyšlení, natož aby mě na něm napadlo jet třeba k tomu doktoru nebo na něm jezdit třeba v zimě - to by mě zabilo!!!:-((( Takže pokud je Jirka relativně zdravý a mladý a netrpí skutečnými chronickými bolestmi jako já, tak má kolo pro radost a bez auta se skutečně obejde. Já bych bez auta doslova a do písmene v jistých okamžicích svého života nepřežil!:-(
Tož se domluvit s nějakým zámečníkem nebo automechanikem či kdo má svářečku a trošku to umí a z těch kol nějaký leháč udělat? Si myslím že v českých podmínkách asi nejsnažší(z finančního hlediska) cesta jak jezdit vleže. Psal sem kdysi do Azubu jestli nebudou vyrábět nějaký lidový lehokolo, ale do deseti tisíc to prej podnikatelsky nejde tož by to možná chtělo zámečnickou firmičku kerá si bude ve volném čase přivydělávat poloprofesionální přestavbou kol na lehokola - si řekneš chcu posvařovat to a to- podle fotky, dáš jim starý kolo a oni ti rám převaří (největší oříšek je totiž sehnat člověka kerej má vybavení dílny).
Zakázková práce podle fotografie, kdy by nebylo nic připraveného (nařezaného, zbaveného barvy, s upravenými konci trubek, etc.), by byla značně drahá.
Někdo by přivezl Favorita, někdo předválečné dámské kolo, jiný zase Pionýra ...
Ne ne, tudy cesta nevede ...
;-(
Nejlevnější a nejjednodušší variantou lehokola je podle mě stavba Cruzbiku. Na pohodlné ježdění po stezkách to bohatě stačí a dá se s tím i lehký terén i když to co jsem absolvoval zrovna v sobotu se jako "lehký" terén označit nedá a taky se to dá zvládnout i když se musí občas tlačit. Horák by to projel, přední náhon na ležáku má v terénu nevýhodu v tom, že při najetí na kořen nebo kámen v záběru, kolo nadskočí a prokluzuje.Na silnici nebo cyklostezce to jede skvěle.
Pár příkladů, že to jde ze všech možných kol:
http://f9g.yahoofs.com/groups/g_hr_15949286...
http://f9g.yahoofs.com/groups/g_hr_15949286...
http://f9g.yahoofs.com/groups/g_hr_15949286...
http://f9g.yahoofs.com/groups/g_15949286/51e7/_...
http://f9g.yahoofs.com/groups/g_15949286/4e26/_...
To co dělá lehokolo lehokolem je rám a sedačka. Cena lehokola se pohybuje od nuly(kotouč do flexy a pár elektrod na svaření + pár kousků trubek kerý by se stejně vyhodily do šrotu) do X desetisíců Kč. Pro mne osobně je lehokolo několik trubek správně svařených k sobě a všecky ostatní díly sou z obyčejných kol (sednu na to a jedu). Čili pro mě je problém ten řemeslník .... Vyrobit lehokolo z pojízdnýho kola lze.... a rozhodně to nestojí za materiál ani práci deset tisíc Kč, pro trošku zručnýho řemeslníka den práce (a to se jedná o kusovou výrobu). Cruizbike se mě osobně nelíbí ale to je právě na lehokolech to hezký- kolik lidí, tolik různých kol, každej si vybere/postaví dle svého gusta.
Jj máš rozhodně pravdu, ale je v tom právě ten poměrně velký problém a to je ten řemeslník. Já jsem touto variantou řešil právě nemožnost toho sváření.Tohle si může postavit opravdu každý třeba jenom ve sklepě, tak jak sem to dělal já. Nyní už to vypadá na stavbu klasičtějšího leháče se zadním náhonem i když netvrdím, že bych třeba nechtěl koupit hotový lehokolo. Jenže za mnou občas příde syn, že potřebuje někam odvézt, takže sem nějaké prostředky musel investovat do auta :o))))
Tak třeba Jarmes by Ti určitě lehokolo za deset tisíc postavil kdybys mu dal díly i kdyby to dělal tři dny tak tři tisíce za práci na den si myslím že je docela slušně zaplacený bastlení. Řemeslník = njaký nákres spočítat úhly délky jak co má být dlouhý, naměřit ufiknout svařit .. lehokolo není raketoplán aby to nešlo vyrobit.
Šmudlo, Šmudlo,a jsme zase zpátky u azubáckých cen lehokol. Tedy pokud seženu kvalitní a mnohdy atypický materiál, narysuji výkres, koupím nové originální díly použitelné i na obyčejné kolo a další díly na lehokolo, které buď nejsem schopen doma vyrobit, nebo je jejich výroba tak drahá, že je raději koupím a ještě bych měl zaplatit řemeslníka, tak mě to snad ani nemůže vyjít celé levněji. Nehledě na to, že velice těžko dosáhnu celkové hmotnosti leháče srovnatelné s azubem. Taky by se mi líbilo koupit nového odpruženého Maxe do 20 000, ale prostě je nereálné za takovou cenu Maxe vyrobit. Jelikož jsem si již jednoho leháče postavil a jako každý,kdo stavěl něco takového prvně,nasekal při stavbě spoustu chyb.Tím jsem se dopracoval k tomu, že dnes na lehokolo kladu určité nároky a myslím, že ani Jarmes by je nebyl ochoten za nějakých 10000 akceptovat, i kdyby toho leháče stavěl třeba měsíc.
Pro začátečníka může být, na naučení se, dobrá v podstatě jakákoli pojízdná slátanina,(pochopitelně se správnou geometrii), ale já nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci a ačkoli se to může jevit jakkoli, nemyslím, že v tomto případě je to jen fráze. Nemám na to, abych si hned koupil nové lehokolo od azubu, ale věřím, že to jednou přijde.
Já bych v tom až takové vzorce nehledal. Skutečně je to o potřebách, možná o prioritách ale i o možnostech toho kterého človíčka. Jak jsem zde již psal, auto mám a najedu na něm ročně skoro tolik co na kole-ch, ale...nelpím na něm nějak bezútěšně, prostě ho čas od času použiji ale na kolo nedám taky dopustit. Auto ani řidičák jsem neměl až do svých 25-ti let. Pak jsem si prostě řidičák kvůli zaměstnání udělat musel a auto už vzhledem i k jiným potřebám také. Tím pádem jsem ovšem na kole-ch jezdit nepřestal, dokonce bych řekl, že na kole jezdím ještě více a když autem tak fakt z nutnosti...Kol mám hned několik a ze všech mám radost a na každém rád svištím s větrem o závod a vždy dám raději přednost kolu než autu. Bohužel s ohledem na své zdraví a fyzické možnosti nejsem ten, kdo si udělá denně 150 km výlet a kam potřebuje všude dojede na kole. Kolo mám spíše jako prostředek k udržení určité fyzické i duševní svěžesti a pro především radost z pohybu a relaxaci, ne jako typický a jediný dopravní prostředek ve svém životě. Jezdím i vlakem, i vlakem s kolem, autobusem apod. Takže se nevyhýbám jakékoli dopravě hromadné, jíž dám klidně přednost před autem.Tak doufám, že mě Jiří nepovažuje za nějakého zarytého automobilistu hrajícího si tady na cyklistu!:-))))))))))))))))
no jo ale za takovou cenu by to kolo mohlo být z výrobního hlediska akorát tak z papíru nebo ze dřeva a stejně počet lehokolistů by se o moc nezvedl
Tak ti nevím, ale připadá ti třeba tohle kolo z papíru ???
Počítat doufám umíš.
http://www.actionbent.com/rrsus.html
Dobrej odkaz. Dokonce tam je Akcion Bent za 700 dolarů. při kurzu ani ne 22 korun to je už cena docela zajímavá. No, třeba to sem někdo časem bude také dovážet.
http://www.actionbent.com/JSAS.html
když to dovezeš, stane se to drahým:o( Amíci mají spoustu věcí levnějších. Když jsem viděl za kolik prodávají fotoaparáty a kolik stojí u ten samý u nás nebo třeba nože (a to nemluvím o benzínu), tak by mě trefil šlak. Jenže když si to necháš poslat, tak už to tak levné není a navíc je moc velká pravděpodobnost vykradení zásilky. Už se na to někteří čecháčkové asi začínají specializovat :o(
Jurimíre, ono to není o dovozu, ale jak říkával tatík Vašík "je to neviditelná ruka trhu". Ty amíci to dováží zrovna tak, protože výroba je Čína. Amíkům jejich velký trh zaručuje poměrně velkou prodejnost, takže si mohou dovolit i nižší ceny. To samé ale už začíná fungovat, díky evropské unii, v evropě. Když si vzpomínal ty foťáky, stačí se podívat k našim nejbližším sousedům. U nás je to ještě stále tak trochu postavené na hlavu. Proč jsou například německé Škodovky u nás pomalu nejdražší v celé evropě, přitom se zastaralou koncepcí motorů (TDi). Další typický příklad, je naše tendence mít vše hned. Když vypukla válka v Jugoslávii, obrovské množství Holanďanů objevilo Lipno za "hubičku". Čecháčci reagovali okamžitě. Ceny ubytování a jídla v restauracíchn vyletěly o 1000%. Jenže Holanďani nejsou blbý. Proč mají jezdit do předražených čech, když za ty samé peníze dojedou do španělska, kde mají stálé teplé počasí a mnohem lepší služby. A naši na Lipně. Místo aby zlevňovali a zlepšovali služby, fňukají u prázdných kempů a penzionů i když některým to přeci už jenom dochází.
ale jo já s tím, co říkáš souhlasím. Já tím, myslel, že když si to ty koupíš ve státech a dovezeš sem, tak to kolo už přestane být levným, protože ta doprava je dost drahá. Musel bys jich přivést kontejner, aby se cena jednoho vyplatila :o((
Už se skoro bojím kdy nastane čas kdy budem horší jak číňani. Kde se nám co bude líbit tak to obšlahnem okopírujem aby to vypadalo stejně a bylo to za třetinovou cenu. A pak na to někdo sedne a ono se to v zatáčce rozlomí vejpůl. Ty Actinon Recumbents vypadají vážně pěkně :-)
Čím to je že sem viděl v nabídce dětský kola vybavený 7rychlostní planetovou převodovkou s 24"kolama a stály kompletní kolo asi 4000-4500 Kč, a kdybych chtěl koupit jenom tu převodovku tak ta by přišla taky na čtiři litry takže celej ten zbytek kola má jako nulovou pořizovací hodnotu nebo jak si to mám vysvětlit? Každá pitomá věc co se musí na kole pořizovat zvlášť přijde pomalu jak nový kolo, to ty velkoobchodní ceny to musí mít za hubičku. Hmmm nelíbí se mi to ale co nadělám že? :)
Kde jsi ty dětské kola viděl?
Takže drobná oprava- moje paměť je fakt už asi v kýblu..
2modely kol 3rychlostní náboj s kolem 24"= 4300 s DPH,
2 modely se 7mi rychlostním nábojem 24"=5300 s DPH viz.
http://www.mojekolo.cz/index.php?idmenu=115&...
Cena materiálu na každým profesionálním výrobku činí zanedbatelnou část z toho co za výrobek zaplatíš(typicky 10-20procent), zbytek je všecko přidaná hodnota za práci lidí, prachy pro prodejce daně pro stát přeprava, neefektivnost skladování a výroby na sklad atd. Je to krásně poznat na tom za jaký ceny sou věci ve výprodeji a buď si jistej že na tom neprodělávají (vyrobí deset mobilů, třetinu z nich prodají za zaváděcí přemrštěný ceny a zbytek se bud hodí do šrotu nebo porozdává v extra výhodných nabídkách k tarifům za korunu atd protože už jsou neprodejný je nový a lepší). Cena materiálu je odpovídající tomu kolik za výrobek dostaneš ve výkupně surovin nebo k recyklaci. U výrobku typu lehokolo se prostě nevyplatí šidit na materiálu, protože pak by mělo kolo špatný rejting poměr výkon/cena (za moc peněz málo muziky česky řečeno). A tím pádem taky pokud chcu málo muziky za málo peněz tak tohle nikdo nevyrábí protože se na tom nedá vydělat moc peněz.
"Cena materiálu je odpovídající tomu kolik za výrobek dostaneš ve výkupně surovin nebo k recyklaci."
Kup si duralovou trubku a pak ji odnes do sběrny, asi se budeš rozdílu dost divit. ;-)
Souhlasím s tebou ovšem, že cena materiálu na rám leháče není až tak podstatná. (pokud ho zrovna nechceš třeba z karbonu)
Nikdo nikomu nebrání tu duralovou trubku koupit taky ve sběrně, pokud teda netrváš extra na tom že musí být nová. Jestli rám lehokola váží cca 2-8kg tak je i 350Kč/kg za fungl novou trubku nerez bezešvou pakatel. Za extra matroš to přijde tak do 2500-3000 za materiál. Pro zámečníka či karosáře kerej má vybavení na svaření nařezání a nějaký to ohnutí pár kousku trubky tak si spočítej kolik je na rám celkem svárů a kolik to stojí když si necháš dělat někde u profesionálů dělat rám na míru. Čím vyšší chceš kvalitu a specialitky, tím ta cena za zpracování letí exponenciálně nahoru, obyčejnýmu člověku obvykle stačí standartní materiál, standartní obyčejný komponenty. Pro mě osobně při nájezdu cca 3000 km/rok je odpružená vidlice za dvacet tisíc Kč úplně na h..vno což neznamená že si nějakej fanda tu pozlacenou vidlici nekoupí a že pro něj bude mít odpovídající hodnotu.
tak a zpatky k novemu kolu a expedici Nordkapp-Gibraltar:
kdyz jsem poprve slysel o priprave silnicky, hned me napadlo neco podbneho jako ma Jiraka (proste nejaky lowracer). kdyz sem pak jel neco do sidla Azubu byl jsem prekvapen, ale musim rict ze prijemne. mel jsem moznost si i vyzkouset jak se na ni sedi a jak se drzi riditka (s hornim rizenim zkusenosti defakto nemam), vse bylo prijemne. samozrejme z te chvilky co jsem na kole sedel nelze delat zadne zavery, ale jak na omak tak na pohled je to kolo velmi pekne.
Expedici preju samozrejme hodne stesti a zdaru s co nejmene problemy.
Pripravy na expedici jsou evidentne uz v konecne fazi (jeste aby ne kdyz se vyjizdi 1.8.), ocemz taky svedci pritomnost jezdcu tymu v sidle Azubu, ktere jsem potkal vcera pri ceste do prace (na lehokole). Jmenovite to byli tusim: Sjaak Bloemberg, Martin Anderseck, Peter Osterveršnikn a Evina Navrátilová
Zprávy ČT1, 1.8.2007, 22.45 hod - reportáž o expedici "Gibraltar". Je možno shlédnout internetové TV vysílání:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/01.08.2007...:45-1-zpravy.html
Najeďte až za polovinu zpráv (čas 3.18)
Jen taková drobnost: víte někdo jakou to kolo má konfiguraci, rozvor, hmotnost ? 26" úzký plášťě vpředu vzadu, něco jako Bacheta? Nejspíš ale všici co jsou s tím kolem v kontaktu sou zrovna na "výletu" :-) Tak ať jim to jede.
Jen tak na okraj, marketingově bych to tipnul na povedenou reklamní akci, aby se o Azubu trošku mluvilo, psalo, zápis do tabulek taky hodně znamená. Na stránkách Lighting bikes(r84, P 38, F 40) kůli propagaci taky s několika jezdci a autem projeli napříč amerikou v polokapotovaným F40 a pokořili předchozí rekord (se nedivím když jim to v kapotáži sviští 50-60tkou :)). Psali tam dokonce i o tom že když si doporovodný vozidlo dalo kávičku u odpočívadla že měli sakra co šlapat na pedál aby svýho cyklistu dohnali.
Oficiální stránky expedice jsou http://www.nordkapp-gibraltar.com/cs/team
http://www.nordkapp-gibraltar.com/cs/about-n-g
Navíc dneska tu na Nakole.cz o expedici vyšel článek viz. http://www.nakole.cz/clanky/clanek.php3?id=260