Ahoj,
po výměně nového řetězu a následného seřízení u XL mi začalo spodní rameno přehazovačky - s těmi dvěma řídicími kolečky kmitat, cukat v ose pohybu, čili jako by mírně zarážet . Tím jako by se vždy posunovalo vždy dopředu proti pohybu řetězu, tedy do směru jízdy.
Při nízkých převodech (velké pastorky) se dokonce rameno na pár vteřin hodně znatelně jako že zasekne ve skoro až ve vodorovné poloze na řetězu. Pak skočí svisle zpět a mě tím cuknutím někdy dokonce vyletí noha z nášlapu.
Jízda je neklidná, protože stále cítím, jak se rameno přehazovačky snaží posunovat proti řetězu dopředu. Ve větších rychlostech na malých pastorcích to jakž takž jde, kmitání je nízké ale přesto se rameno krátce cuká.
Původně jsem myslela, že je to tou hustou vaselinou na novém řetězu a vodicí kolečka se zakusují. Pak jsem řetěz očistila, promazala, vodicí kolečka naolejovala ale výsledek stejný.
Měl někdo podobný problém?
Co s tím?
Díky.
díky za všechny rady tady do Švýcarska.
(a prosím omluvu za chybu - zuká = cuká :-)
Zkusím to odpoledne znovu rozebrat, pročistit a seřídit, pak napíši
Podobný problém jsem řešil také a přišel na to,že na předním prostředním převodníku se zasekával řetěz.Prostě se neodvaloval a zůstával na něm a tím jak šel nahoru tak sebou bral dopředu i to ramínko až k vidlici .Ten převodník byl zmetek a měl na sobě takové otřepy.Vzal jsem vrtačku do ní upnul technickou frézku a ty otřepy serval a chodí to bez problémů.Fór byl v tom,že když se to točilo jen tak na prázdno tak to chodilo ale když jsem sedl na kolo a zabral tak se to zasekávalo.
jojo, presne tohle se mi taky stalo.. Je dobry zjistit, na kterym prevodniku to dela a pak to detalne prozkoumat na sucho.. :) Pokud to bude delat u vsech, tak je problem jinde.. Ja konkretne mel jeden zub totalne znicenej a kvuli nemu a jeho sousedovi to blblo - chytali ten retez :)
ojeté převodníky nebo blbě snýtovanej řetěz (tuhej článek), ale spíš ten převodník
Taky typuju na ojetý převodník a to nejspíš prostřední. Nechce pouštět řetěz, který se na něj namotává a pak to dělá s přehazkou to, co píšeš.
Mloku absolutně přesně jsi se strefil!!
Právě se chystám popsat, v čem to bylo a ty jsi mě předběhl.
Je to skutečně ojetý střední kotouč, na velkém a na malém je přehazovačka klidná, ty jsou ještě OK.
Nový řetěz je přesný, tedy nevyběhaný a má problém s už většími mezerami a vyjetém středním převodníku, vždy se jaksi smýkne v zubech a to se přenese na přehazovačku, ačkoliv je to dost nepochopitelné...
No, jako holka jsem ale pyšná, že jsem na to přišla...:-))
Díky za věšchny rady, možná se budou hodit i dalším.
Snad jen dotaz, dá se po internetu koupit jen jeden převodník M9 N-32 od Shimana? Ještě jsem nehledala.
Tady odkaz na převodníky:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...
Nevim co je za označení M9 N-32. V každém případě tam mají XT nebo Deore.
Jinak je ještě možné pilníkem trochu opilovat hrany převodníku. Často se povede, že pak ještě celkem dlouho ten převodník vydrží.
Pokud to byl XT nebo LX převodník, tak ty jsou hliníkové a jsou hrozné bláto a prd vydrží. Já nedám na středním XT více než 5tis. km.
Pro příští rok je u XT sady střední převodník přepracovaný a je opět ocelový s nějakou spešl povrchovou úpravou, tak snad to z výdrží bude rapidně lepší.
Mloku, chtěla bych ti ještě poděkovat, nebyla jsem na netu pár dnů, díky moc za fundovanou pomoc, odkaz a dobré rady.
Pres 7kkm a zatim drzi.
Protoze ty tam prostredni placku davas jen ve zcela vyjimecnych pripadech :-)
To az tedka. Posledni 2 pastorky mi lehce skacou (zrovna vcera jsem dala novy retez a zase bude chvili trvat nez si to sedne). Ale je fakt, ze jizda na velkou pilu je vic pohodovejsi. Kazdopadne mam pocit, ze na prostredni pile jsou ty zoubky tak nejak polovicni.
Ještě jeden dotaz:
Podaří se mi demontovat převodníky bez sundání klik LX nebo se střední převodník nedostane přes 4 ramena klik ven na výměnu?
Ten nápad od Petruna je výborný, ocelový Deore bude správná volba.
tak jsem dnes místo jízdy proklikala web a asi našla odpověď : prý převodník s 36 zuby jde přetáhnout přes hvězdici ale s 32 zuby ne. Znamená, pořídit si shimano-stahovák a sundat kliky.
I tak to bude asi snadnější, protože povolit šrouby inbusem u nejmenšího převodníku by byl asi technický div v montovaném stavu na kole
obdivuju Tvé technické schopnosti, já se pouštím maximálně do výměny duše :-/
to mám asi v genech a technika mě vždy zajímala :-)
Ještě si sežeň tohle :
http://www.jmctrading.cz/shop.php?sellitem=356...
Jde to s tím mnohem líp.
Díky Petrune, ten klíč znám. Jenže budu muset přece jen vzdát tu demontáž klik, nikde jsem nenašla přesný návod na stažení klik Deore LX s dutým středem. Vím jen, že je třeba speciální stahovák od Shimana za ca. 10 €, jenže experimentovat až tak moc nechci.
Stahovák na kliky octalink stojí 125 Kč.http://bikesport.cz/detail.php?id=622
Kliky s dutou osou jsou na montáž jedna z nejlehčích věcí na kole. Pěkně popsaný postup zde:
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/montaz...
Pokud chceš pouze sundat kliky a ne i misky, tak potřebuješ pouze klíč na levou kliku, což je 50 Kč.
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=17911...
Klíč na misky už je dražší
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=17921...
ale misky sundavat nepotřebuješ.
Mloku,octalink je taky duta hridel a podle toho co pise tonka,predpokladam,ze ma prave tento stred.
Tak je pravda, že octalink tu osu dutou má taky, ale při nasazených klikách to není vidět a většinou se spojení dutá osa používá u Holl. II.
Ale zase je fakt, že psal o stahováku, tak kdo ví...
Mloku,neber me jako notorickeho hadace,ale ta duta osa u octalinku je videt perfektne.Kliky jsou fixovany matkama,ktere se utahuji nebo povoluji desitkou imbusem a to uz je docela dzurka.Mam to na jednom biku.
No jo, ale vidět to je jen když to vyšroubuješ, což je právě ten rozdíl. U holl. II to je vidět dutý pořád.
Videt je duta osa durch pri kompletne slozenem stredu.
I u starých octalinků je vidět skrz pokud máš správné matice :
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Fakt je ten,ze jak se rekne duta osa tak tim automaticky vsichni rozumime Holl.II.
Jasne ze pokud ma Hollowtech II,tak mas naprostou pravdu.