Asi blbý dotaz, uz asi tisickrat opakovany, ale potrebuji ted rychle vycistit retez tak se omlovam. Vzdycky jsem cistil klasicky, ted jsem poridil tu pracku ale nemam zadny specialni prostredek dovnitr. Radi se technicky benzin ale tipuju ze to tu plastovou krabicku nalepta. Pak se radi nejake obycejne domaci odmastovaci cistidlo. Co si pod tim pojemem mam prosim vybavit?
Cyklostar - je ekologicky odbouratelný.
petrolej, nafta
Klidne do toho nalij trochu vody a saponatu, nejakyho Jaru. Jenom musis s touhle nouzovkou to prani nekolikrat zopakovat, ale efekt je stejnej.
Zdavim jenom tam nelej naftu porat to potom masti je to na prt.Opravdu staci tech.benzin,ten poradne odmasti.Potom staci pockat par min as to vyschne a projet ocel.kartacem.
Diky, ale ja odpovidal na otazku, jak co nouzove pouzit do pracky retezu. Nepotreboval jsem poradit, jak drhnout svuj poniklovany retez ocelovym kartacem :o)
Dobrá rada nad zlato:-)
Proč je nafta "na prt"??
Ničím jiným nemeju a nemám s ničím problém. Naopak to, že benzín to prakticky dokonale odmastí, nemusí být zrovna ku prospěchu věci. Pokud to nechceš mít nasucho, musíš po umytí benzínem o to dokonaleji mazat, já po umytí naftou a utření mažu až po nějaký době, třeba po třech, čtyřech dnech, záleží na podmínkách a ujetých km po tom umytí.
nj...ale když čistím naftou, tak protože je mazlavá, zůstanou uvnitř mezi čepy a válečky zalepené částice prachu - při ochýbání tam pořád něco křupe, ať dělám co dělám. Proto Naftou čistím jen "nahrubo" a "načisto" řetěz vyperu ve vodě s nějakým jarem, co rozpouští mastnotu. Písek se pak nemá na čem udržet a je všechen vyplaven. Cena 0,0nic, kvalita 100%. potom samozřejmě důkladně promazat...
Dle špinavosti a typu předchozího mazání:
a) Technický benzín, jarová voda, čistá voda, namazat.
b) Jarová voda, čistá voda, namazat.
c) Benzín, čistá voda, namazat.
d) vyhodit a koupit nový :-)
d) jsem ještě nezkoušel, funguje to ? ;o)))))
Funguje... Jenom asi nedělat po doporučených 100 km (i když ale nevím, který tupounek to číslo vymyslel, to bych to musel máchat skoro denně a někdy i 2x za den), protože to pak trochu leze do peněz (měla by se vyměnit i kazeta). Ale ten bordel se chytá i na nový, takže je to takový nekonečný boj s obludou zvanou "zasratý reťaz".
Já na řetěz a převodníky našplíchám Cyklostar a promáchám "cyklostarový" řetěz v pračce několikrát lehce jarovu vodou, dokud z toho necáká vyloženě bordel. Pak to omyju vodou dočista dočista, lehce projedu, aby okapalo a oschlo, namažu, projedu znovu, otřu přebytečné mazivo, zaparkuji a jdu na pivo...
Si to vzal nějak vážně, ne ? Byl to vtip ;o)) Ale když už, tak už. Těch 100km není mýtus. Po této dávce km mimo asfalt (na asfaltu je to samozřejmě mnohem víc) začíná být řetěz fakt hodně hlučný a říká si o promazání. Já už na pračku rezignoval, prostě to stáhnu hadrem a nastříkám teflonovým olejem po každých 100-150km. Jo, je to často a leze to do peněz, ale kdo maže, ten jede :o))
No jo, to bych ale nedělal nic jiného, než leštil retiazku:-). Leštím, až když si řetěz odmaká svoje a začne se "hlásit". Každému dle jeho zásluh...:-)
Njn, já jezdím málo a mám to jako svátek, takže svému miláčkovi (mluvím o kole :o))) dopřávám patřičnou péči. Kdybych jezdil na kole každý den čistě pro dopravu, tak to taky bude jinak.
Albiho test odmastovani, uz to tu je
http://www.fotobiker.cz/cistimemotocykl.doc
zajimava dalsi varianta a bez benzinu atd. mozna i levnejsi. psano formou testovani, takze to ma vahu
Jinak mám pocit, že to někteří s tou údržbou řetězu poněkud přehánějí a příliš ji prožívají... Já to máchám, až je vyloženě "obalený" anebo pokud jsem kolo protahoval 200 km blatem, vodou a pískem. Takže na silničce tak po 1000, bike dle stavu "obalenosti". Řetěz je spotřebák, pokud se jezdí, stejně se časem vytahá, a je jedno, jestli se leští po 100 km anebo dle potřeby...