Zdravím, jen otázka, zvládne průměrně trénovaný cyklista trasu dlouhou 39 km s převýšením 1300m? Jen plánuji nějaké výlety po Krkonoších a tahle trasa se mi líbila. Jen nevím jak s tím převýšením. Děkuji.
Cha, připomínám můj vynález "bikerský index" . Nastoupané metry /ujeté km. Tady Ti BI vychází na 33,33. To je hodně. Já, když udělám túru okolo 80 km s BI 30, tak padám do mdlob. Dlouhodobý průměr BI mám momentálně cca 19,5.
Takže jestli to bude terénem, tak je to krátká, ale těžká trasa. Čas těžko odhadnout. Pro sebe bych to plánoval je-li to přes 50% terén a zbytek šotolina na 4 hod.
Pozn.: Pokud je v to asfalt, tak to bude o dost delší čas, protože správný biker po asfaltu kolo nosí:o)))
muzes mi prosim trochu osvetlit vypocet bikerskeho indexu?
"Jak moc muzes machrovat, ze bydlis v horach" :))
Správný biker jinde nemůže, bydlet . Protože má HORSKÉ kolo .o))))
I v nizinach najdes kopecky. Kvuli HORSKEMU kolu nebudu chodit na suchy zachod a hledat signal na wifinu do okolnich kopcu :))
Popírám, že bychom měli ve vidlákově suché záchody, co je to wifina a proč si na ní tolik závislá ? o)))))
Na wifi nejsem zavisla :) mam breeznet, ale v pripade vidlakova bych si musela asi poridit booka s wifinou a pobihat po lesich a lovit signal :)
Obávám se, že by nastaly i jisté jazykové komplikace . . . .o)))))
No já už to tady propaguji dlouho, tak nevím jestli si neděláš legrandu o))). Prostě najeté metry vydělíš najetými km. Vyjde Ti kolik si průměrně nastoupal na 1 km. Samo, že jsou v tom i km co jedeš z kopce. Pro mě je to dobrý ukazatel o obtížnosti zamýšlené túry i třeba o náročnosti najetých km za rok.
Pouze vydělí nastoupané metry ujetými kilometry.
Já mám třeba raději průměrné stoupání celé trasy, což je to samé jen nastoupané metry dělejné ujetými metry a pak udané nejlépe v procentech.
Ale jak už bylo zmíněno, přes 3% je fakt hodně. 2% už je dost kopcovitá trasa. A přes 3% je hodně i na hory.
Pro představu - Strašný závody ( v podělí start) mají v šesti etapách přesně BI 30, hodně tvrdý přejezd Alp ve cca totéž (např. 820 km 26 tis. metrů stoupání, třináct etap) .
Já představu mám, jezdím s GPSkou už docela dlouho a to včetně několika tras v Krkonoších. Na dlouhé trase ani v horách jsem se přes 3% nedostal nikdy, vždy těsně pod 3% (2,8; 2,9).
Rekord mám ovšem letos před pár týdny z dovolené z Krušných hor, kde při dvou etapách jsme dali 3,6% a 3,5%. Tolik to bylo ale jen proto, že v obou případech jsme chytly hned na začátku průtrž a vrátily se po 11 a 11,5km na chatu, takže v tom byl hlavně jen ten nejprudší kopec k chatě a nad chatou, kde bylo průměrné stoupání na 1km 12% a to jen proto, že v půlce byla 200m rovinka (bez ní měl průměrných 16%).
No jasně. Dosáhnout krátkodobě vysokého BI není až takový problém, ale třeba za rok se udržet na 20, to už může jen opravdový biker. o)))
Dlouhodobě se držím těsně pod 20 (kolem 1,9 teďko). Na to že téměř vše je najeto na Plzeňsku (a téměř vše v terénu) si myslím, že to vůbec není špatné.
V horách bych měl více.
Kolem 19 mělo být v závorce (nebo 1,9%), už teď motám tvůj index s procenty.
Oprava - mělo být 19,5 BI .Klesl jsem pod 20 protože jsem týden jezdil v Rumunsku , marmarošský kopečky holt jsou mírný a jezdili jsme tam šílený vzdálenosti. :o)))
Podle mě ale ještě důležitější než kolik má trasa stoupání je povrch.
Jakmile je stoupání po asfaltu, tak i ty trasy ke 3% bývají pohoda. Na náročnost trasy u mě stále vede několik ani ne 2% a ještě ani nebyly nejdelší, ale celé byly v těžším terénu (a to hlavně těžší výjezdy).
Stačí pár rozbitějších výjezdů nebo ani nemusí být technicky těžké, taková hodně měkká bořivá louka dá taky hodně zabrat i když ji technicky dá každý.
Jasně, ale kvalita povrchu je sdělitelná jen nepřesně. Proto taky opravdu všechny kvalitní cestovky uvádějí předpokládané km a stoupání. To řekne hodně. Verbálně naznačí povrch.To samé propozice závodů.
Porad to prevyseni :o)
Kdyz tu zminujes propozice zavodu, vsude se uvadi jako prevyseni prave nastoupane metry, namatkou treba tady: http://www.galaxy-bike.cz/serie/
Opravdu jenom jeden odkaz, prvni, co jsem otavrel. Stejne tak se pojmem prevyseni oznacuji nastoupane (tj. pozitivni) metry) i u popisu turistickych tras, nejenom zavodu. Ale to znas sam.
Rikam to jenom proto, ze se tu ted zase rozjede flame, ze je to kec :o) Pojem prevyseni je proste terminus technicus. Na to se neda jit logicky, at to zni sebeverohodneji, vsak se staci podivat na nase NaKolacke temer hadky v historii na tohle tema.
Já myslím, že si rozumíme. Pro mne převýšení = nastoupané metry. Jen proto, že se tady objevily jiné (zcestné a nebojím se říci - nebikerské) názory tak, když si na to vzpomenu raši mluvím o nastoupaných metrech. o)))
To se mi nějak nezdá. Co třeba Svatý Jura? Převýšení 1800 metrů na 40 km. A vyjeli to i turisti. Pravda trvalo jim to 3x déle než mně. Procenta jsou relativní a bezcenný údaj. Musí se k tomu připočíst průměrná rychlost jinak to o náročnosti stoupání nic nevypovídá.
Ty procenta jsou ale samozřejmě za celou trasu. Na Sv. Jure jsem byl taky a ta vyjížďka nedala ani 2,5%. Jeli jsme to z Bašky Vody tam a zpět. Neměl jsem tenkrát ještě GPSku, takže nevím celkové převýšení, ale kromě těch 1800m to už moc nebylo. Odhaduju celkově tak 2300m. No a dalo to 105km celkem. Tedy pouhých 2,2%.
I když na tuhle vyjížďku nezapomenu, protože jsme to jeli v šílených povětrnostních podmínkách (souvislý hustý déšť, který začal ještě před tou chatou co je asi v 800m) a z 30 lidí nás to vyjelo jen 7. Nahoru to ještě šlo, ale ten sjezd bylo peklo.
Ale samozřejmě máš pravdu v tom, že jen % stoupání celé trasy samo ještě je dost nic neříkající. Průměrná rychlost to ale moc neosvětlí, když každý jezdí jinak rychle. Spíš by musela být přesná charakteristika povrchu.
No super, z Bašky Vody jsem jel taky. A navíc taky foukala silná Bura. Jen toho deště jsem byl ušetřen. Jinak je to nádherný kopec, jeden z nejkrásnějších v Evropě. Každému doporučuju. Jet na Makarskou a nevyjet na Juru je téměř zločin.
Jdi do toho, určitě to bude super zážitek, na který budeš rád vzpomínat.
Trosku optimismu do zivota, ne? Samozrejme, ze to neujede, padne v prvnim kopci a bude prosit okolojedouci bikery a okolojdouci cykloturisty o pomoc.
:)
To já si myslím, že to ujede, přinejhorším ujde, ale jestli to je čistý kamenitý terén (takový ty horský chodníčky) - potěš pánbuh, do toho bych nelez :-))).
trocha propagace: www.bikechallenge.cz
Pořád se ještě můžeš přihlásit!
a nebo něco méně profi :o))))
http://www.bikeshow.own.cz/
Problém je v tom jestli může biker prosit o pomoc cykloturistu . Opačně to jistě možné je a každý biker má radost když pomůže obyčejnýmu cykloturistovi ba ještě lépe neobyčejné cykloturistce .
Já jsem kupříkladu tuhle zachránil jednoho cykloturistu, co jezdí zásadně na těžko - ztratil ve sjezdu jednu brašnu a nevšiml si toho .
Ale, aby biker prosil o pomoc cykloturistu ??? Nevím, nevím, moc se mi to nezdá .
Dalsim pohledem na vec by mohlo byt pomahani dle veku. Treba videt tebe leziciho u kola s pichlou dusi, tak bych ani nezastavila. Ty uz jsi postarsi, svuj zivot sis prozil, tak te necham pomalu um.. teda.. pomalu dojit domu po vlastnich.
U takoveho matyxe bych treba zastavila rada, nabidla pumpicku a jeste bych ho provedla po okolnich terenech.
</evilgrin></uchuchu>
LOL ;o))))))))))))) ..... takže pány v nejlepších letech, jako je mirekbik, bys nechala pojít, ehm, vlastně dojít v klidu po svých, zatímco mě, co má život ještě před sebou, bys dohnala k rituální sebevraždě, jen abych se vyhnul pomalejší a bolestivější smrti vyčerpáním "v okolních terénech" ?? ... tak to tedy pěkně děkuji :o)))))
No tototo?!! To nerozdejchám.
Když jsem v pátek v nejstrašnější páté etapě Strašných závodů prorazil plášť (podělaný RR Schwalbe!!) zachránily mne dvě mladé bikerky (19 a 32 let !!!) a ještě mne adoptovaly za dědečka a v limitu "dotáhly" do cíle. Tomu říkám mezibikerská mezigenerační pomoc!
Tak jak jste letos dopadli?
http://www.petebike.com/vnitrni/main...
Řekl bych, že na tomto závodě je největším úspěchem přežít!
http://www.petebike.com/vnitrni/main...
http://www.mtbchallenge.com/galeria/bch200705...
http://www.mtbchallenge.com/galeria/bch200704...
Nevím co to znamená "průměrně" trénovaný cyklista. Já jsem padavka, ale okolo té stovky po rovinkách dám i s 2.25 drapákama. Minulý víkend jsem v tom vedru vyrazil na výlet, který skončil na 50km délky a necelých 700m nastoupaných metrů (ovšem s úseky, kde jsem jednou rukou držel kolo na zádech a druhou se opíral o zem před sebou (ne pod sebou, ale před sebou ;o)) ... a upřímně, byl jsem z toho zrychtovaný víc, než z těch 100km po rovině.
Takže těch 1300 metrů je fakt hodně, leda že by to bylo plynule rozloženo na jeden dlouhý kopec, pak snad. Já osobně bych tohle viděl jako sázku na jistou smrt, alespoň pro sebe ;o))))
1300 metru prevyseni zvladnes, proc ne. Je to jenom otazka zvoleneho tempa. Utavit se da i na deseti km po rovine, a to i pro vyborne trenovane borce, naopak pri vhodne zvolene rychlosti dokazes s trosku osezenym zadkem jezdit cele hodiny.
Jo, tempo, chlazeni a psychika, to jsou dle meho tri hlavni parametry ;o) Alespon ja mam tedy zkusenost, ze najit v kopci tu spravnou rychlost jizdy a predevsim si udrzet tu spravnou frekvenci slapani neni vubec nic jednoducheho, a proto se v kopci desne lehce utavim. Chlazeni je dalsi vec, zvlast kdyz je vedro a nefouka moc vitr, tak se pri rychlostech mezi 5-15 kmh zacne delat solidni vedro, diky potu je vetsi pravdepodobnost dehydratace, o "prehrati" nemluve, tlak leti nahoru. No a nakonec ta psychika, kdyz se clovek pomalicku plouzi nahoru, kopec porad nekonci, a kdyz skonci tak uz vidi dalsi ..... mno, proste clovek musi byt odhodlany a pripraveny, pak se to da. Pro me to neni (zatim) ;o))
To, co popisujes, mi hodne pripomina ten maraton v Dolomitech pred 2 tydny. Na 120 km trati byly stoupani prakticky jenom 3, z toho to posledni trvalo vlastne 25 km. Nejvyzivnejsich bylo "poslednich" 10km. Byl jsem tak hotovej, ze jsem mel asi 2 km pred vrcholem chut se na vsechno vys..t a otocit to zpatky dolu- pod kopcem bylo docela blizko misto startu a cile, a po rovine, ale zase po vystoupani toho vseho cekal vic jak 15km sjezd a finis.
Je vazne nechutny, jak vyjedes az nahoru, za zatackou se otevre dalsi zatacka se stoupanim, za ni dalsi, pak jeste jedna, a porad dokola. Pri turistickym pojeti to nevadi, pri zaverecne zdimacce se clovek proklina, ze do toho sel dobrovolne :o)
Jo, tak ja tu "zaverecnou zdimacku" proklinam pri kazdem "turisticky pojatem" kopci ;o))))
No jo, ale jak poznám to správný ? ... bohužel když to poznám, tak už je pozdě ;o((( .. chjo, já vím, jezdit, jezdit, jezdit .. jenže když vyjedou 1-2x týdně, tak si to chci užít a já ty kopečky prostě nemám rád, tedy alespoň při pohledu zespoda :o)) ..... holt dilema, no :o)
Toho jsem se bál. Nechci ho. Ale asi mi nic jiného nezbyde :(((
Toho jsem se bál. Nechci ho. Ale asi mi nic jiného nezbyde :(((
Sry, TFDC.
Urcite zvladnes - pokud teda nemas specielni rychlostni pozadavek "musim to ujet za 30 min" atp.
Muzu se jen pro zajimavost zeptat o jakou konkretni trasu jde ? Asi ji znat nebudu, nicmene jsem kousek od Krkonos (Trutnov), tak me to trosku zajima ;-)
Tak to je dotaz .....39km = téměř nic, 1300m = běžně nastoupané metry.Já se považuji za průměrného cyklistu a jedu na Glockner = 40km a 3300m . Na takový dotaz nelze odpovědět . Záleží i na věku, na kondici, kolik ročně najezdíš apod.
no, prece jen bych rek ze GGstrasse neni pro prumerne zdatneho cyklistu...
40 km- to je az k cisari a ledovci ?
normalne se jezdi s kolem snad jen na Bikers point, jeste pred Hochtorem...
ps: jak dlouho ti to trva takova cesta? (pekny vykon !)
no, prece jen bych rek ze GGstrasse neni pro prumerne zdatneho cyklistu...
40 km- to je az k cisari a ledovci ?
normalne se jezdi s kolem snad jen na Bikers point, jeste pred Hochtorem...
ps: jak dlouho ti to trva takova cesta? (pekny vykon !)
tak se klidně dál považuj za průměrně výkonného cyklistu, hlavně že si pohladíš ego ;O))))
Sorry, ale ma pravdu. 1300 je hned. Vzdyt jen kopecek z Let nahoru na hreben ma asi 500m. By oko je to tak 5-8km po lesni ceste? Konkretne Revnicak ma 8km, ale asfalt a zakruty.
Jo, to je sice hezky, ale i tak si na predeslem prispevku trvam. Predevcirem jsem se byl probehnout s kamaradem (magor sportovec) a vydrzel jsem asi 20 minut v kuse, pak cca. 5/5 minut beh/chuze a po dalsich 40 minutach jsem to zabalil. Jeste ted jsem rad ze chodim, nohy me boli jak cert. Rikal jsem si jaka jsem padavka, ale pritom jsem zjistil, ze naprosto drtiva vetsina mych vrstevniku, podstatne sportovnejsiho vzezreni, by tohle nedala ... vetsina odpovedi byla mezi 5-10 minut a kolaps. A to skoro vsichni jezdi na kole, vice ci mene casto.
A co jsem tim chtel rict ? To, ze pokud se nekdo povazuje pri takovychto vykonech, jako onen clovicek uvadi, za prumerneho cyklistu, je budto pokrytectvi, nebo blahova neznalost. Dnes totiz jezdi na kole strasne moc lidi, je to v mode, ale vetsinu z nich i ja, jakozto totalni padavka, strcim do kapsy. Co dodat ... snad jen ze doufam, ze puvodni reakce toho clovicka byla z neznalosti soucasnych pomeru .....
Ted nechapu, proc zacinas s hruskama. V sobotu jsem sla nakoupit pesky do hypernovy na chodove a zpet natezko s batohem. By oko 6km a dneska uz me ty natazeny svaly nebolely. Muzu jezdit na kole jak chci, ale svaly na chozeni nevyuzivam. Jen pripominam, ze to byla moje prvni pochuzka po par mesicich jezdeni pouze na kole.
Ahoj hele nwm jak ti poradit ale co ti tady radí oni no tak nwm někteří poraí ale někteří jsou tuci protože si dělají legraci ,však počky ono na ně taky někdy dojde až budou potřebovat pomoct! ale jestli chceš pokecat o kole atd. tak choď na www.cyklodiskuze.cz. tak je to dobrý
A na tom serveru co tady propaguješ se píše česky, nebo tím podivným jazykem co používáš ty ? ;o)))
Na cyklodiskusi mi nešahej, xxx má pravdu v tom, že tam ti nejlíp poradí (i třeba na triviální otázku).
A s jeho nářečím to nemá nic společného :)))
Ale zase si tam "nepokecáš" jako tady.
Neboj, to nebyla narážka na ten server, ale na tu jazyk použitý v té "reklamě" :o)))
Proč bys to neujel?!? Teda pokud to převýšení není na jednom kilometru, ale na Sněžku už se s kolem nesmí, tak to určitě nehrozí :o)))
Studuješ zbytečně moc podrobností a zbytečně sám sebe děsíš. Prostě trasa se ti líbí, Krkonoše nejsou žádné Himaláje, tak sbal batůžek a schutí do toho. Tuhle vzdálenost za den i ujdeš, tak není čeho se obávat :o)))
Tohle je opravdu správný názor. Buď jezdíš proto, abys něco viděl, nebo si sedni na rotoped a jezdi doma. Měl jsem známého, který na šumavě dojel do cíle trasy, kouknul na tachometr a honem vyrazil ještě kousek, protože mu do 100 km chyběly ještě asi 3. Takový lidi nemám rád.
Proč ne? To dělám taky. V bikerských kruzích to pak zní daleko lépe, když můžu bez uzardění prohodit: "dal jsem stovku s převýšením 2 tisíce" a ještě se na závěr takhle slavnostně projedu vidlákovem.
Jestli trochu jezdíš tak se s takového převíšeníšení určitě nepos...š.Jak píše Radka sedej a šlapej a potom napiš :)
Mirek tohle vlákno nezakládal, jen reagoval na předchozí příspěvek ... Liško, dávej trochu pozor :o))))
Díky, že ses mne zastal:o))) Já už myslel, že mne chce vyštvat někam do kopce. Já jsem po Strašných závodech (přes 2000 m převýšení) nějakej rozlámanej a musím se dát do pořádku a ne se honit do kopců.
Proč se ptáš? Sedni na kolo a jeď. Pochybuju, že pojedeš 39 km pořád do kopce; budou tam také nějaké sjezdy. Na nich rozjedeš kolo, jak to půjde a to Ti do kopců pomůže.
Já jsem se nikdy nestaral o to, jaké je stoupání; když už nemohu, slezu a projdu se.
Není kopec jaký by cyklista nevyšel.
:-)
to taky razím, ale už jsem ti párkrát mállem narazil:o)
No on se ten Tvuj pojizdny gauc urcite tlaci o dost hure a take je tezsi.
tlačí se dobře, ale blbě se hází na záda, takže když ti podkluzují nohy a vzhledem ke sklonu si musíš pomáhat ještě alespoň jednou rukou na zemi apod, tak to jde fakt blbě:o( No a když je to naložený na dálku, tak je to těžký, ale jinak to má myslím asi 17 kg, což mi nijak moc nepřijde.
Já teda naopak bez alespoň určité představy o převýšení na túru nevyrazím. Přece, když bude hodně kopcovitá, budu hodně tlačit nahoru (a v térenu i dolu) a bude to daleko déle trvat. Tudle jsem měl co dělat, abych dojel z Volar do vidlákova - bylo to něco málo přes 80 km, ale 2400 m do kopce a skoro celé terénem.
Když si chceš udělat představu o převýšení na nějaké trase tak zkus cyklomapy na idnes.cz. Tak si je tvořím i já na http://cyklo.bloguje.cz
Sledoval jsem tohle téma z povzdálí, teď mám čerstvou zkušenost s trasou 30km tam - do kopce a 30km zpět, s "převýšením" přes 1500m (nastoupaných bude o něco víc. Hlavní stoupání měřilo 25km se závěrečnými osmi "na kašpárka". A přes svojí podprůměrnou kondici jsem to dal :)))
Protože je to muj nejlepší výkon, musim se pochlubit :
http://pepikw.rajce.idnes.cz/Vyjizdka_na_Tannalp/