Jak se mám starat o odpruženou vidlici?
Nekupuj si ji, nebudeš se o ni muset starat.
re.informátor je....Jinak záleží na značce typu a konstrukci.Obecně tak jednou za rok viz VELO Č.7-8/2004 TAMje vše popsáno. Očistit kluzáky od prachu to pokaždé jízdě,silikonový olej nejlépe ve spray stříknout pod stírací kroužky,zapružit vytlačený olej setřít,toto alespon jednou za měsíc.U elastomerové nebo jen pružinové sundat kolo odmontovat lanko přední brzdy povolit zespodu imbus šrouby odšroubovat umělohmotné matice na korunce vydlice,vyjmout elastomery nebo pružiny stáhnout kluzáky z nohou vyčístit a mazat.TEĎ POZOR Elastomery mazat pouze vazelínou na elastomer jinak ztvrdnou! vazelína cenacca300kč pružiny bílá vazelína na ložiska kol také k dostání v cykloprodejnách nebovazelína např.Manitou ta je nejlepší,nebo jí podobné poradí prodavač? .To vše trvá asi 30minut.Anevěř řečem,že stačí obyčejné mazivo atd.Na kole se šetřit nevyplácí a je to přeci náš společník do pohody a do NIRVÁNY z jízdy.Pkud máš olejovou Marzochi pak se musí měnit olej volně nalit do nohou vydle,obvykle zátky v korunkách to je složitější operace.Nerozebírat vzduchové patrony ani ty olejové ve vydlicích.Zkus přečíst časopis Velo,viz uvod.
myslíš jako že jsem blbec, když nechci dělat to co ve svém dlouhém příspěvku popisuješ???
Problém není co (to píše každý manuál, není o čen se bavit) ale kdy! (ale i o tom se v manuálu píse .. :-)) Kdyo nedbá manuálu má asi na vidlu novou nebo ji nepotřebuje.
Výměna oleje je v principu operace jednoduchá. Největší problém jsou nečistoty a nedostatek maziva. Pokud je dost maziva, které není znečištěno, není proč do vidle zasahovat.