Osobně jsem to nezkoušel, ale prý to jde, pár lidí tu už azuba vlakem vezlo, třeba se ozvou. Evan prý jednou kdysi měla potíž vysvětlit průvodčímu, že její překližkový lowracer je kolo, ale i to se nakonec povedlo. Podle mě bude největší výzva to fyzicky dostat do toho vlaku, sice se to celkem slušně nosí třeba za sedačku, ale vlakový schody jsou extra hnusný. Možná vzhůru kolama položený sedačkou na rameni, ale aby zas člověk nebyl moc vysokej.
panťákem do/z Říčan občas jezdím. Zaplatím za kolo 26Kč, mám ho u sebe v uličce, všem překážím, celou dobu u něj stojím a pořád někomu uhybám. Vyhnout se tomu dá jakž takž, když ho můžeš dát na konec vlaku, ale tam už je většinou obsazeno. A stát s ním tam musíš tak jako tak.
NA delší vzdálenost jsem ho asi vezl jen několikrát. Zaplatím totéž (v každým vlaku) a kolo cestuje v zavazadlovým prostoru k tomu určenýho vagonu. nepasuje to do těch jejich háků a i kdyby nenechal bych to tak pověsit. Dávám si tam to kolo vždycky sám, protože průvodčí je vyplesklej a neví za co a jak to má vzít. Už vím kam s ním a jak, aby mi nenadávali, že to zabere moc místa a bay se mu nic nestalo. Akorát mají vždycky kidy kvůli brašnám, tak zaplatím ještě jednou za ně.jednak je to pro mne jednodušší než je sundavat a jednak je to pokom opřený o ně a ne přímo o kolo a lépe to pak "sedí " opřený o stěnu vagonu.
Největší problém je, aby to vůbec vzali. Chtěl jsem jet s kolem do Gorlitzu před dvěma týdny na dovolenou. Je to kousek za našima hranicema a potřeboval jsem jet v poměrně frekventovaném čase (začátek prázdnin) ve vlaku s omezenou kapacitou přepravy kol (EC) kde je nutná jejich předchozí rezervace. Mluvil jsem několikrát s někým na informacích a po dvakrát s úředníkem v mezinárodní pokladně a každý říkal něco jiného. Nejjistěší odpovědi na to, jestli mě vezmou bylo, že když tam budu dost brzo, tak by měli. Nakonec jsem zaplatil stornopoplatky a zrušil jízdenku. Za místenky to vrátit nejde a za jízdný pro kola taky ne, takže mě to několik set stálo. DOmluvil jsem se s tatíkem, ten nám vzal kola do auta a nás taky. Za hodinu a půl jsme byli na místě. Vlakem by to byly 4 a půl hodiny s přesedáním. Cenově mě to vyšlo na na o dost méně než polovičku i s těma několika stovkama, který zůstaly za nechty ČD. Pohodlí naprosto nesrovnatelné.
Výsledek je, že vlak už jen jako nouzovku. Tedy panťák do Říčan, když se mi protáhne vyjížďka a u už bych po svých přijel hodně pozdě. Opruz ale kolo u sebe. Na cokoli delšího navíc s přesedáním apod si to rozmyslím ne dvakrát, ale stokrát a jen tak už to neudělám.
přepravoval jsem Azub4 jako spouzavazadlo v tom jejich vagoně. Jel jsem před prázdninami tak nebyl problem s nedostatkem místa, kolo jsem si naložil sám protože taky nevěděli co a jak s tím. Doporučuju vybavit se gumicukem nebo něčím podobným na zajištění proti pohybu po vagoně, jsou tam jenom háky na klasický kola a tam leháč nedostaneš.
A máte někdo zkušenosti s cyklozájezdy (Adventura, Kudrna) - jak tam na to hledí a s lehokolem nakládají? Jednou jsem projel kolem autobusu Adventury na Pankráci, zrovna když nakládali a klasická kola tam byla uložená předním vzhůru... jde toto udělat s i lehokolem, ktere má vpředu 20" kolo??
Jednou jsem jela se Skitourem a meli vozik za mikrobus na tusim 14 kol. I s normalnima byl docela problem je tam nacpat. Ale mohla se davat za predni nebo za zadni, takze by to mozna slo. Jen by se asi muselo sundat sedlo.
teď jsem se vrátil z dovolené v Julských alpdách s Eurocykl Herdegen. Před dovolenou jsem jim poslal fotky a rozměry kola jestli to nebude problém. Dovolená pak byla naprostý luxus, kolo ze začátku věšeli za 20" a to bylo v pohodě, potom zjistili že mají dost místa i na to aby ho postavili před ostatní kola. jejich přívěs je fakt vymakaný, dokonce mi popisovali jak v tom přepravují slepcům tandemy. Dál se rozepisovat na fóru nebudu nebo mě všichni nazvou agentem téhle cestovky. Byl jsem opravdu dokonale spokojený.
Herdegen je naučenej:o)
Dělá nám zájezdy pro firmu a mýho Azuba vozí už tři roky. Nejdřív nechtěli a vzkázali mi že ne, ale pak jsme se dohodli, zkusili to, šlo to a od tý doby v pohodě. Akorát povolím řidítka spodního řízení a většinou sundavám sedlo.
Ještě dotaz pro pražské lehocipedisty: přepravujete lehokolo někdy metrem? Pokud ano, jaké máte zkušenosti. Díky.
Metro je v poho. První nebo poslední vagon jako s normálním kolem. Akorát budeš celou cestu vyprávět v čem je lepší nebo horší než normální kolo, kolik stojí atd. atd. :o))
není to první nebo poslední vagon, ale poslední plošina (ve směru jízdy), každého vagonu. Pokud člověk přijde úplně dopředu, hned za fíru, tak je občas i vykázán.
Jednou jsem byl s norm. kolem vykázán strojvedoucím z 2. vagonu z přední plošiny ve směru jízdy na zadní (někdy na podzim 2006). Od té doby jsem
Přepravní řád praví o jízdních kolech:
Jízdní kola lze přepravovat pouze:
- v metru: výhradně na poslední plošině každého vozu vlaku metra ve směru jízdy (ve voze mohou být přepravována nejvýše 2 jízdní kola, průjezd jízdního kola vozem je zakázán); je-li tato plošina obsazena tak, že není umožněn plynulý nástup, nebo je na této plošině již přepravován dětský kočárek nebo vozík pro invalidy, jízdní kolo být ve voze přepravováno nesmí.
- v cyklobusech.
V metru smí cestující přepravovat pouze jedno očištěné jízdní kolo; samostatně cestující mladší 12 let jízdní kolo přepravovat nesmí. Přeprava jízdních kol není dovolena v osobních výtazích v metru.
Jízdní kolo nelze v metru přepravovat v době, kdy dopravce tuto přepravu zakáže (mimořádná událost, očekávaná zvýšená frekvence cestujících apod.). Přeprava vícemístných jízdních kol (tandemů) je v metru zakázána.
(pozn. a co skládací tandem od Mrázka třeba...?)
Jízdní kolo se v metru přepravuje zdarma.
Koncem června jsem jel s MAXem s dolním řízením z Hradce Králové do Kutné Hory, takže 3x vlak. Ještě se mnou jeli dva kolegové z práce na klasikách.
1. vlak vlekoprostorový vagón s jednou větší chodbičkou pro kola a kočárky - pohoda. Všichni tři jsme byli v této jedné chodbičce. Nastupování jsem řešil sám, tak že sem kolo vysadil nahoru do vagónu a pak jsem nastoupil za ním. Při vystupování mi pomohl kolega přidržením za nosič a já jsem ho tahal ven zase na sebe stoje dole na peróně.
2. nový pantograf "City Elephant" - opět všichni tři v jedné chodbičce u dveří. Nastupování bez problémů - nízká podlaha široké dveře.
3. starý vagón s malými chodbičkami u dveří. Průvodčí nás tam poslal všechny tři do prvního vagónu dopředu. Nástup opět sám, výstup opět s malou pomocí. Vešli jsme se všichni tři s tím, že jedno kolo bylo zastrčeno až skoro dovnitř vagónu mezi sedadla.
Všechno to byly krátké cesty, takže se ani nevyplatilo kola opouštět.
Přístup zaměstanců ČD byl bez problémů, výpravčí v Kutné Hoře nám sám od sebe nabídl možnost přejití kolejí přes přejezdy pro zavazadlové vozíky, abysme nemuseli do podchodu.
Jinak tahle sranda nás každého stála za kolo 50Kč za jednodenní jízdenku.
Takže tak. Do vlaku se dá lehokolo (teda vlastně určitě MAX a ostatní kola AZUB) dostat v pohodě. No a přístup zaměstnanců je už jenom o lidech.
zatim me neodmitli nikdy, i kdyz vlak nemel primo v radu symbol kola, akorat jednou js. nakladal kolo do primo vagonu pro cestujici (typ-ulicka uprostred a sedacky po stranach)-lahudka, (mistni nadrazi nemelo od koleje 2 vyse nastupiste) takze se naklada z mist nizeji nez je kolej pres schudky do vyse cca vzytcenych pazi, tj pres 2m vyskoveho rozdilu, bez pomoci jinych se to neda moc zvladnout