Koupil jsem nové kola pro kotouče na 6 děr,předtím jsem měl centrlook,a musím tedy koupit nové kotouče,na e-shopech jsem od shimana na 6 děr našel jen XT,vzít je nebo jiné?Mám hydrauliky shimano LX.
Než jsem koupil zapletená kola s CL měl jsem na LX kotouče Avid a bez problémů. Pokud je to správně seřízené a má to stejnou tloušťku, na typu nebo značce kotoučů nezáleží. Daleko větší rozdíly jsou mezi destičkami.
No mám tam ty od shimana a když je to mokrý tak hrozný zvuky a jak jsem se koukal tak je budu muset taky co nevidět vyměnit.
Přesně jak píše petrun, mokrý řvou skoro všechny hydry, ale většinou jen pár sekund a pak brzda teplem hned uschne a kvílet přestane (jediný problém pak je v hustém dešti při přerušovaném brždění, to je pak někdy šílený vřískot).
Výměnou kotouče tomu nepomůžeš, maximálně některé desky jsou na to o chlup lepší, ale nejlepší to je neřešit (když to dělá jen za mokra).
Na typu kotouče moc nezáleží ohledně toho, jak to brzdí, to máš pravdu.
Ale zcela zásadní význam to má na případné problémy, kde některé kotouče jsou mnohem náchylnější na vibrace a jiné neduhy, zvlášť pak při kombinaci s některými brzdami, kde jsou třeba užší destičky, které třeba u větších děr nemusí přesahovat přes okraj díry a je často problém na světě.
Já dávám vždy několik obecných doporučení pro nákup kotoučů:
- nejlepší jsou kulaté nebo aspoň blížící se tvarem kruhu
- lépe větší množství menší děr jako mají třeba Shimano kotouče (a ne větší díry jako mají třeba Avid kulatý kotouče)
Tak přesně tyhle kotouče co ti doporučili na Bike-fóru jsem měl : http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
vypadají pěkně a za tu cenu i slušná váha
K tomu připočti váhu šroubů. Já navážil celkem 141 gramů.
no u těch XT mají uvedeno 124g asi taky bez šroubů a cena je stejná
Ještě se k tomu musí přičíst těžší náby oproti CL. Například kola Mavic Cross Ride na 6 děr váží 910/1060. Na CL 885/1035. To je dalších 25 gramů navíc, celkem tedy + 56 gramů. Tím se váhová výhoda kotoučů na 6 děr oproti CL stírá.
myslel jsem XT na 6děr
Já vím, jen jsem chtěl ukázat že tenhle systém už nemá co nabídnout ..
Podle me je to fuk, jestli CL nebo 6 sroubu. Pokud mas naby na 6 sroubu, je to navic vyhoda v tom, ze muzes nakombinovat prakticky jakykoli disky, na CL jenom Shimano nebo pak s adapterem.
Jedno to neni když ti praskne drát u kotouče jako se to stalo mně. Po vrácení kotouče na původní místo házel jako prase. Ani po opětovném čištění se nesrovnal. Od té doby mi na kolo nic jiného než CL nesmí!
mám naby mavic a tam jsou dráty rovný,takže při výměně se nemusí nic demontovat
Ja uz jsem prehazoval kotouce X-krat a nikdy se mi to nestalo. Chyba bude jinde.
Nápodobně... Sice jsem to dělal jen dvakrát, pokaždé u jiných brzd, ale nikdy mi kotouč neházel. On totiž existuje ten správný postup, ne šroub za šroubem, ale na přeskáčku, a i hned každý nedotahovat, ale postupně trochu dotahovat a opět na střídačku. V návodu od Shi je to i tak nakresleno...
Řešilo to několik lidí a na nic nepřišly. Možná byla nába křivá a před tím to bylo dotažené jinou silou. Nevím, nemám momentový klíč. Navíc na šrouby by se správně mělo znovu nanést bílé lepidlo které se špatně shání a stojí pomalu víc než nový kotouč.
Tak až tak drahý není, používá se nejčastěji Locktite 243:
http://www.loctite.as/?p=productsMore&...
Tohle malé balení vystačí na dlouho a jedno by měl mít každý doma, protože šrouby na kotouče nejsou zdaleka jediné, kde by se měl používat.
Na přetažení to je náchylné hodně, protože přetažením se deformuje náboj a vznikají přesně ty tebou popisované problémy a utahaje se na 6Nm, což je dost málo a hodně lidí to přetahuje.
To je přesně můj případ, těch strženejch závitů bych nedopočítal. Já si asi ten momenťák budu muset koupit.
Já na šrouby taky nemám cit a poslední kapka byla, když jsem před dvěma lety na XT duálech prasknul celou objímku a to nebyla přetažená zas tak moc. To bylo tedy ještě v kombinaci, že jsem celou páku trošku silou narval na rozšiřující se část řídítek a pak ještě moc dotáhnul.
Pak jsem se naštval a koupil jsem z německého shopu http://www.syntace.de/index.cfm?pid=3&pk=312
U nás jsem nenašel žádný pěkný momentový klíč za stejnou cenu (dražších se najde mraky), který rozsahem je pro tak malé momenty.
A od té doby pohoda, už jsem nic nezničil a vyzkoušel jsem si, že jsem většinu šroubů hrozně přetahoval.
Já nic proti center locku nemám, ale sám bych si ho už nekoupil ze dvou důvodů. Šíleně omezený výběr kotoučů a nábojů (náboje, který se mi líbí se na centerlock nevyrábí vůbec).
Zdá se Ti málo CL 160, 180 a 200 mm?
Jestli si nevybereš CL ani od DT Swiss, pak nevím.
http://www.bottico.cz/admin/modules/vyrobkysk...
no naby už teď nějakou dobu doufám nebudu muset řešit když ty kola mám nový,prostě to teď bude muset něco odjezdit a pak se uvidí.