Cau bajkeri, potreboval bych prosim radu. Na mojem bajku mam kotoucovky Magura Julie, je mozny, ze se brzda z niceho nic zavzsdusni ??? Brzdily celkem vostre, ale dneska z niceho nic mi predni skoro vubec nebrzdi. Nevim, jak muze dojit k zavzdusneni systemu, kdyz to nijak nerozebiram. NEkde jsem slysel, ze by se kolo s kotoucovkama ani nemelo stavet jako na svislo (napr. vozeni kola ve vytahu), ale tomu neverim a nechapu. Nemate nekdo tuseni, jak muze kotoucovka takhle zeslabnout ? Driv nez to povezu do servisu ... DIky, Honza
Třmen brzdy by se neměl ocitnout níže než páčka. Pokud se tak stane, nesmí se za žádnou cenu mačkat brzdová páka. Pokud se mačká, brzda se zavzdušní. Pokud je to přední brzda a vozil jsi to ve výtahu, stačilo párkrát nevědomky stisknout páku třeba o stěnu nebo při držení. Jó je to možný.
Mnoho lidí udělá chybu když lepí píchlou duši. Otočí kolo a při přehazování na malé převody zabrzdí, po nasazení opět, pak ještě jednou pro radost jak to hezky brzdí. Když se rozjedou jsou zděšení že to nebrzdí vůbec:-))))))
Snad jsem to pochopil správně, že třmen by neměl být "výš" a ne "níž" než páčka. V tom případě je to divné, protože poměrně dost pravidelně si zastavím roztočené kolo brzdou, když je vzhůru nohama, například po znovu-nasazení předního kola a jeho protočení jestli necinká apod. Takže naprostým pravidlem to určitě není. Nicméně neříkám, že se to nemůže stát, ostatně zatím jsem to dělal jen u jednoho druhu hyder :o)))
K tomu něco ještě doplním, ať se tu hned všichni nehlásí, že jim to nedělá.
Velký vliv mají další dva faktory. Kolik bublinek zbylo po odvzdušnění v expanzce (zcela bez bublinky se snad brzda ani odvzdušnit nedá). Čím více, tím víc se popisovaný problém projeví, ale většinou se to časem zase samo spraví jak se bublinky dostanou zase zpět do expanzky (ale někdy se jim moc nechce a chce to postavit třeba přes noc kolo na svislo na zadní kolo, ať bubliny mohou snáze stoupat vzhůru).
A druhý vliv, jak moc dobře je utěsněná expanzka (100% těsná není žádná), čím méně, tím je větší šance, že při té problémové situaci nasaje brzda další vzduch.
Výsledné chování pak závisí na obou faktorech a proto někomu při zabrždění vzhůru nohama to neudělá nic a někomu ano.
Dělalo to známé na Magurách. Já to na LX raději nezkoušel.
Právě na LX jsem to nechtěně už několikrát udělal (ještě hloupý zvyk z V-ček a mechanických kotoučů) a nikdy problémy nebyly. Je ale fakt, že jsem potom na kolo hned nesedal, vždy mělo ještě minimálně hodinu klid, takže je možné, že případné zbylé bublinky se přesunuly do expanzky...
Já to řeším tak že když přední kolo vyndám, postavím bike na vidli. Když měním zadní, položím ho na bok. Takže nemůže dojít k tomu aby byl třmen nad pákou. Má kamarádka takové štěstí neměla. Byl na ní žalostný pohled jak po těžkém stoupání vede kolo z kopce :-(
Diky bajkeri, ale jak to tedy odvzdusnim ? Kdyz otevru expanzku, tak tam jeste vic vzduchu vlitne, nebo jak to je ?
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/odvzdusneni...