Tak mě napadlo se zeptat zde přítomných diskutujících po přečtení některých příspěvků..... V jaké se obvykle cítíte kondici????....Jste spíše tzv. borci a tedy ti polykači kilometrů nebo raději pohodáři a kochaři? A jaký volíte nejraději terén pro své vyjížd´ky? Je vám jedno, kolik přitom najedete, nebo máte povinnou denní taxu, kterou musíte bezpodmínečně ujet, aby byla dušička spokojená???
Já se kochám, nejradši na polních nebo lesních cestách nebo na silnicích 2. a 3. třídy. Nemusím velký šutry a kořeny. A jelikož je to tu kolem samý kopec, tak dávám odpo po práci tak těch 35 km a pak 2 plzně. O víkendu ujedu i tři ;)
Pohodář ;o)) Borec fakt ne, a kochač taky moc ne. Jezdím tehdy, kdy na to mám chuť a proto, že mě baví samotná jízda. Nejraději mám mírný terén typu lesních cestiček apod., kde se dá jet ještě docela rychle, ale už je to trochu adrenalin ;o))
Spokojen jsem třeba i s 10km za týden, pokud se mi ta krátká projížďka líbila.
Úplně nejraději jezdím natěžko na víc dnů. To ale nejde pořád, takže jinak jezdím po horách. Po lesních cestách, turistických značkách. Nejsem sebevrah a tak krkolomné sjezdy a výjezdy tlačím. Samozřejmě že se kochám a to dost často. Je mi jedno kolik km ujedu. Nejčastější vzdálenosti jezdím 50 - 80 km. Je to ale v horském terénu, takže někdy mám pocit že jsem najel tak 150. Ono vyjet za jeden den Smrk a Lysou dá docela zabrat. Taky nejsem žádný rychlík a tak se často usmívám na záda předjíždějících borců. Nakonec se všichni stejně sejdeme v steném bufáči :-)
Vzhledem k tomu, že kolo používám především jako dopravní prostředek po Praze, tak se moc nekochám, ale spíš koukám odkud se na mě řítí auta. :) Když si zrovna hraju na turistu, tak mám nejradši lesní/polní cesty, nebo odlehlejší silničky. Kolik kiláků najedu je nepodstatný - hlavně aby bylo na co koukat.
Jezdím pouze na pohodu a také pohodovým tempem. Kochač ale moc nejsem, to mě nikdy moc nebralo. Ale rád se zastavím po cestě na pohodový obídek, při celodenních vyjížďkách klidně i na dva :-)
Kolik ujedu kilometrů je mi celkem jedno, jediný kdy je třeba ujet nějaký počet kilometrů je u výletů, kdy je půlka vlakem a nejede se trasa podél železnice. V tu chvíli je nutné na ten vlak dojet nebo naopak od toho vlaku domů.
Nemám rád asfalt, pouze pokud je delší výlet, tak sem tam dokáže na konci asfalt potěšit, když náhodou toho má člověk dost nebo se to časově nestíhá (třeba na ten vlak). Tedy 80-90% najedu v terénu (sem tam nějaký asfalt se vždy vyskytne, 100% terén to nebude nikdy).
Rád si dám těžší technický terén s většími šutry a kořeny, ale musí být tak akorát, aby se nestalo, že víc tlačím než jedu (zase na tom nejsem technicky nijak extra dobře, skoky a dropy dávám minimálně, tedy dám tak do 15cm překážky a tahám to nesprávně za pedály, bunny hop nehrozí, tím jsem v těžkém terénu trošku limitovaný).
Technického terénu musí být ale tak akorát, tzn. určitě menší část cesty (přeci jen když je ho moc, tak je to hodně fyzicky náročné i dolu a klesá maximální soustředěnost a zvyšuje se riziko pádů) a zbytek jsou rychlejší slušné lesní cesty, pěšinky.
S přílišným množstvím těžšího terénu ale problém není téměr nikdy, protože když se jede delší trasa, tak ho je většinou spíš nedostatek a musí se fakt hledat pěkné úseky a zařazovat do trasy.
Jezdím neustále s tepákem a to vůbec kvůli nějakému tréninku, ale naopak kvůli tomu, abych delší trasy dojížděl na pohodu a nebyl vždy na konci prošitej. Navíc po mojich předchozích zdravotních problémech je to téměř nutné, stále o něco hůře snážím delší dobu v maximálním zatížení (nad ANP).
Žádné roční kilometrové cíle nemám, ale mám dobrý pocit, když těch kilometrů bude více a přitom to vše bylo jen na pohodu a jen když jsem opravdu jezdit chtěl.
A ty kilometry jsou dobré hlavně proto, že pak člověk může jezdit těžší terény stále na pohodu a vůbec si můžu dovolit těžší výjezdy, bez aspoň nějakých najetých kilometrů to pak nejde vůbec.
A pak nejoblíbenější celodenní delší výlety (to je u mě tak 70-100km v terénu) bývají tak kolem 5-6h čistýho času jízdy a přitom celý výlet má často k 11-12 hodinám. Takže je vidět, že si i užíváme spoustu posezení a pohody po cestě.
Rozhodně kochač - pohodář a jezdím i na víc dní na těžko.
A cesty... Všechny, které jsou sjízdné pro normální cyklisty a ne jen pro wewerky :o)))
Hlásim se mezi půldenní/jednodenní "kochače" , nejraději objevuju nové (pro mě), cesty, pěšiny, vyhlídky, rozhledny ..... Kochám se i když kolo tlačim, nebo přenášim :)) Kochat se přestávám jen pokud cesta nečekaně končí v bahně, nebo ostružinovém křoví :((( Kolo na mě někdy čeká v lese pod kopcem, než se rozhlédnu (zatím neujelo :). No, a i z těch najetých kilometrů mám radost (nejčastěji 40-90).
Cestou na zajímavý místa mám rád, když to na okreskách sviští. Občas si ale zajedu i nějakou, jako "chrtící", vyjížďku po silničkách, tak na dvě, tři hodiny.
A kondice - tak,ňák nic-moc, čili "přiměřená", zatim se naštěstí ještě nezhoršuje :)))
Jsem jednoznačně pohodář a kochač! A terén volím podle momentální chuti - od asfaltu na okreskách až po kolikrát nesjízdné lesní cesty (zvlášť když se mi podaří zakufrovat). Počet ujetých km je mi celkem fuk.
A co se kondice týká, vždycky už po pár kilometrech poznám, jestli to ten den bude "ono" nebo to bude trochu o vůli.
Tož já su jednoznačně polykač. Snažím se o to na každém kilometru, teď je to dobrý, začali maliny a třešně ještě neskončily, je furt co polykat. :o))
Kombinace Mloka a Facanky. Většinou Mlok, ale někdy mi chytnou saze a potřebuji pořádnej kopec nebo pořádnou dálkuv tempu. A je mi jedno jestli na HT, FS nebo na silničce. A pak zase klídek pohoda třeba z Jizerek terénem do Prahy...
Z Jizerek terénem do Prahy ? To zní skoro jako pohádka. Už x-krát jsem zvažoval, že to na naší chaloupku u Vysokého nad Jizerou vezmu na kole, jenže mě vždy odradila naprostá neznalost jiných cest, než po silnicích s provozem. Škoda že nemáš GPS, to bych od tebe záznam téhle trasy snad i koupil ;o)))
To se nesmíš bát, sedneš k mapě a prostě něco naklikáš. Já mám teď na neděli 3 nové varianty trasy Plzeň -> Beroun a každá je pěkná a naopak nevim, kterou si mám vybrat :-)
Na kratší vzdálenosti to jde, na zítřek mám takhle hezký okruh z chaty na Křivoklát a zpět, 90% po turistických značkách lesem (snad nepotkám nějakýho ochránce, teď po tom zmatku na slovači už ani nevím, jestli se v CHKO smí po turisťákách ;o)), taky už se moc těším. Ale z Prahy do Jizerek jsem to už začal párkrát plánovat, a vždy jsem narazil na to, že co v detailu vypadalo kus dobře, tak se vzápětí zakufrovalo někde na silnici I. či II. třídy. Takže pokud někdo zná cestu, kde se budou hlavní silnice pokud možno jen čistě přejíždět a více než 75% povrchu trasy bude nezpevněný, pak za to fakt klidně i zaplatím .... ale popis je mi naprd, to už bych si to rovnou mohl projet na blind, potřeboval bych tu GPS trasu :o)))
Já ti to snad naklikám, i když to mezi Prahou a Jizerakmi taky neznám :-)
Jen tak jsem na to mrknul a zkusil bych to někudy podél Jizery. Pak hořejšek u Jizerek nebude žádný problém, takže možná jen dostat se do Brandýse n. L.
A pak už jen otázka, kolik to bude kilometrů.
Jojo, od Brandýsa už by se to dalo, pak se v jednom místě napojit na modrou a ta vede až tam .... jsem se právě babral s tím začátkem z Prahy, tam se mi nějaké rozumné řešení mimo silnice najít nepodařilo, alespoň ne souvislé.
z prahy do brandejsa se dá úplně krásně mimo silnice po polňačkách přes kostelec nad labem a podél vody, nebo přímo do brandejsa částečně po silničkách a částečně po polňačkách............stačí se jen nějak inteligentně dostat do čakovic, třeba přes stromovku-troju-bohnice-ďáblice
Té silnici se samozřejmě úplně vyhnout nedá. Záleží i na tom, kolik času si vyhradíš na hospůdky. Pokud hodně (lepší varianta), nezbývá než třeba z Prahy do Lysé to natáhnout po silnici. A ke konci v kopcích už taky mnohdy raději jedu kus po asfaltu přes Vysoké nad Jizerou než terénem :o(( Ale v mapě se dá najít na celé trase toho terénu fakt hodně :o))
Já bych těch zastávek měl méně, ale hlavně bych to jel 2 dny. Tzn. v pátek po poledni vyrazit, přespat někde v lese a v sobotu okolo oběda dojet. Tu vzdálenost bych na jeden zátah nedal ani náhodou, rozloženo do dvou dlouhých půl-dnů by to neměl být problém. Ten panťák co zmiňuješ výše nezní špatně, díky za tip !
hele, to sme kousek. my mame barak v krizlicich! to je asi deset kilometru!
jen tak mmch, z krkonos do prahy, to uz je docela flak, aspon na me. ja bych to zabalil v nymburce na vlaku
Proto jsem psal, že bych tu cestu natahnul na 2 dny pohodového kochání ;o)))) Za den bych to fakt nedal ani náhodou, 100km je zatím pro mě takový limit, přes který kvůli obavě ze svalové horečky apod. absolutně nejdu, spíš se většinou pohybuju mezi 40 a 70km, což mi přijde tak akorát. Jasně, kdybych si dva dny předtím odpustil veškerý alkohol, cigarety, pořádně se vyspal, přezul na slicky a vzal to po asfaltu, tak by se to asi dalo ..... ale nejsem chrt a ani jím být nechci :o))))
Jinak nemáme to přímo ve Vysokém n. Jizerou, ale ve "vesničce" kousek odtamtud, jménem "Roprachtice".
Určitě krajní pohodář. Vaše údaje o najetých km a AVG tady občas ohlášené vůbec nechápu. Minulou neděli jsem ujel 80 km a měl jsem toho plný zuby na AVG se nedívám, ale na trase včetně oběda a zastavení jsem byl 9 hod !
Taky jsem se chystám na ty pohodový šestidenní závody. Mají průměr jen 65 km na den a startuje se v deset ráno a dojezd je do 20.00. Takže něco pro nás pohodáře.Není nad to si pohovět.o))))
Hele, ty pohodáři, to co mi najedeme na dýlku, ty každoročně nastoupáš :o)))
Snazim se jezdit se systemem, vedlejsim efektem jsou treba i ty kilometry, s pohodou v sedle to neni v rozporu.
Od letoska jezdim drtivou vetsinu na ziletce, bike mam pro svihy v narocnym terenu a na maratony.
Obojí má něco do sebe. Když jedu sám tak chrtím a občas jedu opravdu na krev. Pokud jedu s lidmi, jedu pomalu, kochám se a ve volném čas se věnuji focení. Nejsem ortodoxní vyznavač jednoho stylu jízdy. Každé pojetí cyklistiky má své neopakovatelné kouzlo.
No polykačem kilometrů rozumím někoho kdo neustále skenuje tachometr. To nedělám. Ale do kochače mám daleko. Jezdím hodně. A hodně terénem. Na závodech je sranda, když ve sjezdech všechny předjíždím (s dosti mohutným řevem, rozdíl v rychlostech bývá přes 20...). Jednou bych chtěl dál Salzkammergut Trophy, ale zatím dávám jen Drásala a Sudety :( (Hvězdáááá)....
huraaa konecne sem prihlaseny :o))))
je mi jedno kolik najedu, pokud je to alespon 30 km. jinak snad ani nema cenu na kolo nasednout. jezdim na pohodu :)
zajímalo by mě zda "pohodáři" znají hypoglykémii, alias hlaďák.
pari do toho trebas ze jsem jel po ranu ze Smichova na Karlstejn a z5 na lacno? i kdyz sem dojel v poledne domu, do vecera sem nemohl nic pozrit. dobre na hubnuti :o))
**patri
záleží na tom kudy. A jestli jsi dojel už v poledne tak jsi asi hypoglykémii nezažil...
to vis ze ne..dojel sem pouze velmi hladny :) pokud te ale zajima trasa jel sem od radlic pres luka, kuchare atd..z5 podel berounky :o))
Jestli jsou blbci jako motylek, tak zcela urcite.
nadavky. jak jinak ze? neni to moje vec zda si vyjedu s plnym pupkem ci na lacno?
Nejdrsnější to bylo jednou v únoru. Sračky až za ušima, přes 100km v nohách, skoro žádný jídlo... Půlhodinu jsem se válel ve škarpě někde u Strakonické :)
tim se nechlub, jeste budes pro nekoho blbec :o))))
jo, to byla jedna z věcí, co jsem se naučil, když jsem vloni začínal jezdit ... že na lačno si 20km dáš, ale 100km o vodě fakt ne :o))) ... a i letos jsem se pár věcí naučil, třeba že když si padavka, a normálně jsi rád za 40-60km, a jedeš na výlet který bude mít přes 90km, tak je dobré mít po ruce nějaké cukry, a nespoléhat na to, že někde bude hospůdka .. protože tou dobou už je organismus natolik v šoku, že do sebe stejně nic nenarveš ... aneb když si pohodář vyjede se "skoro-chrty", tak je to o zdraví ;o)))) ..
Ale narves. Treba takova ryze (rizoto) je i v takovem stavu stravitelna. Za cely den s vozikem jsem mela 2 tatranky a 1 obed a po dojezdu se zaludek zacal opozdene bourit. Spravilo to rizoto, ale neco jineho bych asi nechala hned na miste :)
jasne, ale stejne jsi se musela nutit to tam "narvat" .. to ja nejak neumim, jak na jidlo nemam chut, tak nejim ... no a pak to takhle dopada ;o))
Ale das to jen o vode :-).
Vcera mi pocasi konecne pralo (jeste ze jsem jel rano a tedy nezmokl jako vzdy, kdyz jedu posledni dobou "po praci"), takze jsem konecne na svem Favoritu trochu projel novou indexovanou prehazku (opravdu parada proti stare neindexovane a jeste s vulemi ;-)...) a dal jsem si tedy 132km Litvinov-Zatec-Ceradice-Krasny Dvur-Mastov-Kadanska Jesen-Kadan-Litvinov (podle vojenskeho prostoru a skoda ze se tam nesmi i dal, protoze tam byly pelne slinice a skoro nejezdila auta :-(...).
Vezl jsem jen asi 1/2? litru vody (mala lahev) a na vodu doslo az z Chomutova na Litvinov a prezil jsem :-)
(vlastne s sebou krome vody nikdy nic nevozim a kdyz se moc napiju, tak to "tlaci v brise a nejede", i kdyz tedy nevim, jestli to "nezavani dehydrataci" ;-) ...).
Jinak jsem ten vylet jel prumernou rychlosti 25,8km/h, ale jel jsem (jako vzdy) "kochacim tempem", coz u mne byva prumer tak do tech 27km/h a vic vetsinou ani nedovoluji derave silnice (kdyz se pak z kopcu musi zbytecne hodne brzdit a pod.). Jezdim tedy ale vetsinou spis volne a "pohodove" a rad se kocham krajinou (pokud tedy provoz na silnici dovoli) ...
Ujet se to dá, jsi toho důkazem. Otázka spíš je, jak moc je to rozumné. Šlapat cca pět a půl hodiny bez jakéhokoliv jídla a v teple téměř bez vody je dost nerozumné. Že jsi ještě nechytil žaket je spíš náhoda. Že tě voda tlačí v břiše když se moc napiješ je tvoje chyba. Při jízdě nemáš pít "moc", ale často a po malých dávkách. Jinak si organismus nezavodníš, spíš naopak. Při tvém způsobu "nestravování" a "nepití" ztrácíš velmi rychle spoustu energie. Znám pár lidí, kteří takhle taky dlouho jezdili, až jednou ten žaket chytili. Až se ti to přihodí uprostřed lesů a do civilizace budeš mít daleko, zažiješ velmi nepříjemné chvíle...
Pro modré kteří ještě nevědí, co je to žaket?
... hypoglykemie
...no teds to vysvetlil....
Co je hypoglykemie snad není třeba vysvětlovat, nebo jo? Pokud to někdo neví, je možné vyhledat tady NaKole nebo vygůglovat. Ale pro cyklisty (jakož i pro jiné sportovce) je to pojem tak známý jako máloco...
Aha, machr, kterej v jiných tématech hází machry a najednou neví, co se stalo ? :-)))
jj, machr je ted uplne fkoncich !
akorat ze nahradil jedno cizi slovo jinym cizim slovem. pokud je to jinak cyklistum naprosto jasne, srozumitelne a vseobecne zname (nepovazuji se za cyklistu), pak prosim
osobne me to vysvetlovat netreba, ale to uz ted nikdo verit nebude :-))
Cizím slovem? Tady jsi na cyklistickém serveru a určitá minimální znalost takových pojmů se předpokládá. Kdo pojem nezná, tak se zeptá nebo si to najde jinde (a to pomíjím fakt, že se význam dá velmi lehce odvodit). A pojem hypoglykemie rozhodně neznámý není. Na slangově používaný žaket se zeptal jen Zakarr, na "neznámou" hypoglykemii nikdo.
Á propos, znáš nějaký správný český překlad tohoto slova (jednoslovný)?
Přechodné snížení hladiny krevního cukru pod únosnou mez. Ale jednoslovně? Co třeba "nedocukernatost"? :-))
...zaket je papousek. nebo to bylo takovy obleceni ??
No tak papoušek je žako, žaket je opravdu druh společenského oblečení, ale jinak se toto slovo používá slangově pro vyjádření totálního vyčerpání organizmu z dlůvodu nedostatku živin :o)))
Já bych ho za tohle umlátil, ne že mu budu radit ;-))) Viz http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3576...
A sakra, chybka, tohle je správně http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3576...
LOL, ten for jsem predtim necetl, ale je dobrej ;o)))
Mno mne je jasne, ze to asi "moc rozumne" neni a vlastne ani normalne nepiju tak hodne, jak je doporucovano ;-(.
(kdyz piju malo a vickrat, tak to vubec necitim a mam porad zizen, i kdyz je flaska davno prazdna...)
Jel jsem opravdu lehce pres 5 hodin v kuse, navic bylo kolem 30-ti stupnu, takze jsem se (jako skoro vzdy) pekne "pripekl" ale alespon ze konecne nefoukal vitr ve kterem to bylio ve ctvrtek drina i z kopcu a jeste mne to "pekne schladilo" a kdyz se jeste pripocita, co se jeden "nazere" smradu tam kde je nuceny jet ve vetsim provozu (jinak bych pak uz asi opravdu jel cely den...), tak je hned "po jidle" a je to asi opravdu "sportem ke zdravi" ;-( ...
Jeden necha "svou smrdutou plechovku" schvalne doma, aby udelal neco pro zdravi sve, i zdravi texh druhych, ale kdyz chce jet dal, kdy by to bylo na silnicnim kole mimo uz tak derave silnice spis utrpeni, nez kochani a tak pro to sve zdravi dela vlastne pravy opak a nema asi na vyber, pokud jej bavi jezdit dal (a tedy po silnicich...), protoze takovych kvalitnich "dalkovyc cyklotras" bez aut se asi nikdy nedockame a co se pri tom "nacucha" mi prijde mnohem horsi, nez 5 hodin nepit :-( ...
Tohle si budeš muset vyřešit sám. Pokud už máš pocit žízně (jak píšeš), tak už je pozdě. Pít musíš dlouho před tím, aby se vůbec nedostavil. Jízda ve 30 stupňovém horku bez pití a jídla je dost hazard. Kromě spousty tekutin ztrácíš i hodně minerálů, takže ti hrozí i křeče. Dalo by se o tom psát hodně dlouho, ale myslím, že je to všeobecně známé. Kamarád omdlel za jízdy přímo přede mnou ze stejné příčiny - nejedl a nepil. Při jízdě po frekventované silnici (kde ty jezdíš) to může být fatální...
A tomu provozu se dá celkem efektivně vyhnout - jízdou na mtb. Ale těžko přesvědčit silničáře - taky mám mj. i silničku...
Při teplotách mezi 25-30 stupni Celsia ve stínu mám spotřebu vody cca. 1,5 litru (plný "kejml") na hodinu v kopcích, na rovinkách tak max. 3 hodiny. A v těch kopcích stejně vypotím víc, takže i přes tuhle frekvenci dojedu suchý jak troud. Možná je to kombinací relativně vyšší frekvence v kopcích (v poslední době jsem si zvykl jezdit to spíš na "kašpárka" než se snažit za každou cenu hodit prostřední pilu) a horší fyzičky. Ale tvým způsobem bych do 20km v terénu 100% zkolaboval na dehydrataci. A ohledně jídla už také vím své. Řádně se nafutrovat dostatečně brzo před jízdou (aby se to trochu strávilo) a pak průběžně doplňovat, a to především cukry. Ideálně doproložit nějakou polívčičkou či jinou teplou pochutinou, která moc neleží v žaludku. Na a když se splní všechny tyhle podmínky a přidá se rozumné tempo, jsem schopen ujet až 3x tolik kilometrů co normálně.
A naopak, tenhle víkend na Křivoklátsku jsem to mírně podcenil. Po solidní pařbě (do 4 do rána) jsem v 9 vyrazil, po symbolické snídani (půl krajíčku chleba s plátkem sýra) a skoro 3 litry vody ("kejml" + 2 bidony). Z kopce pohoda, po rovince taktéž, pak přišel kopeček (4km a skoro 300m převýšení). Řádově po 2,5 kilometrech v tomhle kopečku jsem se svíjel a zvracel "kyselé nic", div jsem nepřepadnul do potoka. Ještě že tam nikdo nešel, musel jsem vypadat strašně, asi by z toho měl infarkt. Takhle se jen lekla lesní zvěř (jo, také jsem se jí lekl :o))).
Nakonec jsem ten zbytek zdolal v sedle, ale myslel jsem že vypustím duši. Shora jsem to pak pustil na volnoběh a snažil se udržet na kole a nespadnout někam do škarpy. Po pozření několika musli tyčinek zakoupených v malém krámku po cestě jsem na chvilku zalehnul a po pár minutách jsem byl schopen zase jet, jen mi zůstala příšerná migréna.
Ale už nikdy více. Prostě pokud to má být pohodová vyjížďka a člověk ví, že se pojedou kopce kde se z AEP stane ANP raz dva, pak jsou pro mě čtyři zásadní podmínky. Minimum alkoholu a maximum spánku den předtím, hodně moc vody a rozumné množství tuhé a výživné stravy pro vyjížďku samotnou.
Holt každý to má jinak. Pro mě je to podmínkou pro přežití, ty bys díky tomu možná ujel i 300+ km za den na silničce ;o))))
Hm tak to mam v tomhle smeru asi (zatim) docela kliku.
Ja dam rano k snidani 2 housky s necim, zapiju cca 3dcl vodou se stavou a tak jeste s plnym zaludkem vyrazim treba pres Krusne hory 100km po Nemecku treba pres Mnisek, Kalek, nebo Cinovec (cyklobusem jsem jeste nikdy nejel) a vezu si s sebou jen tu malou flasku s vodou a to i kdyz je pres 30 stupnu.
Nebo jdu v praci ve 12 na obed a pak kdyz prijdu domu, tak cca v 15.30 se take jen napiju a vyrazim treba 110km jen s tou vodou.
Zase kdyz bych se napil vic, tak mne to pak nuti na kazdem rohu stavet a jak jsem "otlaceny od sedacky" tak ono potom "ne a ne" ;-D a jak na potvoru zrovna jedou auta i kde jinak moc nejezdi, coz neni moc prijemne, kdyz se mi kvuli tomu nechce zbytecne zajizdet km od silnice po ktere prave jedu, kde bych mohl takto "stat a cekat az se povede" treba hodinu ;-D...
Piju tedy az kdyz mam v pocit zizne, coz vim, ze je nejspis uz pozde ;-( ...
Jinak ten poradny "zaket" jsem jeste nastesti nechytil (je mi 40 a na kole jezdim cca neco pres rok rok po asi 15-ti lete pauze), i kdyz to samozrejme znam, jak nekdy byvaji tezke prave posledni km a obzvlast kdyz treba ten den neni moc forma a navic fouka vitr treba po ceste, kde ke vsemu bylo treba vic kopcu atd.
Mno "kazdy sveho stesti strujcem", tak doufam, ze se mi takto jeste nepodari nakonec spadnout pod nejake to auto, jak jste mne tu vydesili a jeden nemuze vedet, zda staci zastavit, anebo to na nej prijde nahle ;-( ...
Mno, pokud se napiješ víc a pak chodíš "na malou", potom chápu že ti to přijde zbytečné. Já klidně vypiju doma 1,5 litru vody, pak další 2-4 litry při vyjížďce a když dorazím zpátky, tak jdu poprvé "na malou" až tak po pátém pivu. Pokud vynechám pivo a dám si třeba jen hrnek čaje, pak jdu klidně až následující den. Prostě co do sebe naleju, to vypotím. Když to do sebe nenaleju, tak mám vzápětí slepená ústa a děsnou žízeň, ale to už je většinou konec a nohy vypnou. Možná je to jen můj problém, kde díky nízké trénovanosti se tělo potřebuje enormně chladit a proto se tak potím. Je pravda, že v chladnějších obdobích tento problém tolik nemám, co jsem vyjel párkrát ještě před sezónou, tak mi bohatě stačil jeden bidon (0,65 litru) na 40km. Takže to možná bude jen tím vedrem.
Nízkou trénovaností to nebude. Hodně pít je třeba i když jsi profík. A v zimě je subjektivní pocit žízně opravdu nízký, ale na pití by se nemělo zapomínat ani při mínus deseti - tady hrozí nebezpečí zamrznutí bidonu nebo kejmlu a tak je tu vítaná možnost navštívit příjemně vyhřátou estancii a doplnit tekutiny mimo sedlo kola :o)))
Jasně, mě šlo spíš o to pocení. Jakmile se teplota přehoupne nad nějakých 20-22 stupňů, tak jsem schopen vypotit i litr za 30km, při teplotě přes 30 stupňů, sluníčku a kopcích klidně i litr na 10km. To mi úplně normální nepříjde :o(((
No, já se asi nepotím tolik jako Ty (ty proudy z Tvé hlavy naposledy v Rokytnici byly fakt efektní ;-)), ale ve vedru mám i tak slušnou spotřebu tekutin. Naposledy loni v červenci, to bylo hodně přes 30 stupňů, jsme se byli s wewerkou projet a za celých skoro 90km jsem vypil asi 4 litry tekutin. Bylo mi tak akorát, žádná krize nebyla, ale zato jsem za celý den nebyl ani jednou na WC ;-) Prostě se to všechno spotřebovalo nebo vypotilo. Tohle asi ale také nebude dobře, co ? ;-)
Neboj, nemám spotřebu o moc menší než ty. Tuhle neděli. Ráno jsem vypil těsně před odjezdem hned litr čaje + vody.
Během vyjížďky celý camel (3l), 2x 0,65l vody, 2 piva během cesty, 2 piva v Berouně v cíli před odjezdem vlaku zpět a ještě tak 0,5 vody ve vlaku po cestě zpět.
A na záchodě jsem byl 2x za celý den, ale spíš jen tak propagačně :-)
Tak to jsem rád, že v tom nejsem sám ;o))
Chybí kategorie poznávač. K té se hlásím já. Normálně toho na kole moc nenajezdím; když, tak spíše účelově.
Asi tak jednou za rok mně rupne v bedně. Obvykle při uklízení nepořádku. Když dojde na mapy (nejoblíbenější je měřítko nad 1: milionu — to se dobře plánuje — z Prahy do Moskvy to vypadá tak na 4 dny a ještě kousek zbyde), otevřu některou, táhle se zamyslím a začnu vymýšlet. Potom nějakou dobu (tak 14 dní) piluju trasu. Poté si pro jistotu spočítám kilometry a obvykle zjistím, že 5000 na 2 týdny dovolené je trochu moc, takže to bude potřeba zkrátit na polovinu.
Nastává nejdůležitější fáze: denní dávky. Vyberu start a cíl asi 100 km od něj a hledám, co nejbližšího je na trase. Výsledek bývá obvykle mezi 120 a 140 km. Stalo se už ale, že jsem ujel jen asi 25 km, zato jindy 222 — podle potřeby a chuti.
Jezdím téměř výhradně po silnicích (na supertěžko: vozím s sebou všecko možné; např. po zkušenostech kvůli minimalizaci ztrátových časů při vaření několik vařičů), několikrát jsem jel po silnici pro motorové vozidla (Ružomberok — Liptovský Mikuláš), v Polsku po dálnici (v odstavném pruhu) — to pak cesta vesele a rychle ubíhá. Jak jistě laskavý čtenář pochopil, mám vytipovaná místa, která bych chtěl vidět a přesun mezi nimi se snažím realizovat co nejrychleji a nejpohodlněji, takže co nejkvalitnější silnice.
Jezdím také na supertěžko ale na dálnice jsem si ještě netroufl. Jinak i na těžkém kole se dá projet skoro všude. Je fakt že pro takového cvoka i cesta musí být cíl.
Volím pokud možno nejrychleší způsob jízdy. Na Slovensku bych musel hodně objíždět, v Polsku byly silnice tak rozbité, že jsem to po několika km jízdy krokem vzdal, otočil se a vyrazil po dálnici. V Berlíně byly mým oblíbeným sportem hádky s policajty, kteří mě vyhazovali ze silnice na cyklostezku ze zámkové dlažby. Když zmizeli, vjel jsem zpátky na silnici, za chvilku se objevili jiní a tak to šlo dokola něco kolem 40 km.
Cesta pro mě není cílem, ale prostředkem, jak se co nejrychleji a s co nejmenší námahou dostat z jednoho místa na druhé. Dalším důvodem je, že po silnicích se s nejmenšími problémy dostanu, kam je třeba. Krom mizerného značení v Česku i na Moravě jsem nikde jinde neměl problémy s orientací a nebloudil.
..nekolik varicu ...:-)
To je jednoduché. Vařič sám neváží skoro nic, dva vařiče přibližně dvakrát tolik. Benzínu je stejně pro dvoje vaření po sobě nebo kuchtění na dvou vařičích současně.
Nejdůležitější je ale obrovská úspora času.
Jestliže vaříš vodu na čaj, potom na polévku, pak na další jídlo, atd. a nakonec ještě vodu na mytí nádobí a máš na to jediný vařič, neděláš nic jiného, než že vaříš a čekáš, než jídlo snesitelně schládne a nakonec ještě vařič zcela. Když spustíš několik vařičů, ušetříš hodně času. Krom toho má člověk možnost výběru podle situace i jistotu v případě poruchy některého vařiče.
Jen pro zajímavost —
Plynové vařiče: Var 2 + Markill
Benzinové vařiče: MSR SimmerLite + PRIMUS OmniFuel.
Tak trochu od všeho trochu, nejblíž mám k těm co se kochají. Nesnažím se ujet co nejvíc a nesnažím se o nějaké tempo. Poměrně pravidelně se přemisťuju na vzdálenost necelých 20km a tam to ženu což se dá považovat tak trochu za trénink takže fyzičku mám uspokojivou (což znamená že do kopce většinou netlačím). Při běžném výletu jedu prvních cca 20-30km jako přesun někam poměrně svižně, na místě jezdím pohodovým tempem a potom zase frčím svižně domů (pokud na to ještě mám). Ideální vzdálenost je pro mne tak 80km.
Úplně stejně jezdím i já. Ono vzhledem k místu bydliště v geografickém středu Prahy (Vinohrady) to ani jinak nejde, protože v Praze je pomalé ježdění po silnicích dost nebezpečné a stejně není na co koukat, protože tu už všechno znám. Na dálnice jsem si sice netroufl, ale Ječnou, Žitnou, Chodovskou, Evropskou nebo Vysočanskou jezdím v pohodě a už celkem beze strachu. Holt jsem si musel zvyknout, protože jinak bych nemohl vytáhnout paty z baráku.
Co se týká kopců, tak zásadně jedu i když je to někdy na krev. Jako rekord mám jednu panelovou cestu na jižní Moravě, která vystoupá na 220 m délky o 70 metrů výšky => stoupání 32 %. Nahoře mám sice vždy tep ke 200, ale výhled tam je hezký. :-)
Jinak jezdím celkem normálně: Když chci, tak pomalu, když ne nebo když je potřeba, tak rychle, ale zásadně podle pravidel. Nechci, dál šířit (hlavně po Praze) tvrzení, že "cyklisti jezděj jak prasata". Já zásadně ne, dokonce pouštím lidi na přechodech, a to jsem v Praze asi jediný cyklista, který tak činí.
Za celý den ujedu na kolik mám zrovna chuť nebo kolik je potřeba, ale nad 200 nejdu. Musím taky něco ujet i další den. Pokud je hnusně, ale teplo, tak mi to nevadí, pokud je hnusně a k tomu zima, tak sice trochu jo, ale když není venku posolená břečka, klikně vyjedu taky. Jezdím z 99 % po silnici, ale pokud je někde hezky udržovaná štěrková nebo hliněná cesta, tak mi nevadí. Nesnáším však veliké šutry a hodně kořenů.
Nahodou, ja taky poustim lidi na prechodech :-) Kdyz to ubrzdim.
Lidi na prechodech potkavam z 80% kdyz maji oni cervenou a ja muzu jet. Nebrzdim.
Hm tak to se mi stava take dost casto a vetsinou uz (bohuzel) ani brzdit nestacim, takze pak uz zbyva jen ryhle rozhodovani zda ty "experty" mijet zleva, anebo zprava a to bohuzel docela casto i s auty, ktera cyklisty bud opravdu nevidi, anebo nepovazuji za dulezite ji davat prednost, kdyz ji opravdu maji ;-( ...
Mno musim se priznat, ze kdyz predemnou nekolikrat za sebou ve meste pred prechodem zastavi "smrdute plechovky" zrovna kdyz jsem hezky rozjety (a navic mam pred sebou treba jeste dost km), takze se take chovam "cunicacky" a proste proklickuju, nez se plechovky rozjedou, coz se mi take jednou nemusi vyplatit - zkratka se jedu na kole uklidnit, a nakonec casto vypenim kvuli takovymto blbinam ;-( ...
Jinak bych se zaradil mezi "silnicni GPS pruzkumniky" ;-)
Zkratka naplanuju v GPS trasu cca 90 az 130Km (nejlepe kde jsem jeste nebyl, ale toho uz je v okoli bohuzel malo) a pak jedu "zkoumat".
Kdyz musim projet nejakou nekvalitni cestou tak "trpim", ale tomu se pri zkoumani nepoznanych tras samozrejme vyhnout neda.
Treba kdyz jsem byl s kolem a cca 3kg vazici fotovybavou na Hazmburku, anebo na Milesovce, ale tam jsem samozrejme pocital s tim, ze az nahoru asi (nejlepe 3-prouda) asfaltka nepovede, ze ;-) ...
Já uplatňuji své řidičské zvyky i na kole a dost často se stává, že jsou chodci překvapeni, když je pouští cyklista a semtam nějaký řidič zuří, když si dovolím s kolem postavit tak, že on musí zpomalit nebo dokonce zastavit, aby mohli chodci přejít.
Kupodivu se mně jednou stalo, že mně řidič středních let, který zastavil vedle mne při rozjezdu ukazoval, že „jsem jednička”, mile se usmíval a pak se ještě pokynutím rukou rozloučil. To byla ale jediná výjimka.
take tak.... snazim se pritom najet na prostredek, abych zastavil i auta, protoze nejhorsi co jsem kdy zazil, bylo ze jsem pustil chodce od kraje a vedle me to pak auto malem nedobrzdilo. Pokud nestiham na stred najet, pak zastavim na miste a pockam, az tam vjet muzu, nebo az je pusti i auto ...
ale samozrejme jsou i situace, kdy jedu dal .... neni to uplne dle predpisu, ale kdyz se pres 3m dlouhou cestu vyda babicka o hulce s rychlosti okolo 0,5km/h a k tomu tam jeste krome me nic nejede, tak to v klidu svihnu u opacneho kraje a prestoze se vlk nazere, koza zustane cela ;o))))))
Zaujímavé čítanie. Ja by som sa zaradil ku skupinke kochačov, pohodárov a poznávačov. Ak nepočítam trasy do 50km, tak asi raz za týždeň, niekedy len raz za mesiac si urobím celodenný výlet v dĺžke 100-200 km. To si pripravím mapku s vyznačenými zastávkami (hrad, zámok, mlyn, priehrada, rybník, ...), podľa predpovede si pripravím oblečenie, a neviem sa dočkať do rána ...cestovná horúčka :)
Raňajky, liter vody alebo čierneho čaju do fľašky, zopár maškŕt na cestu a hurá do sedla. Priebežne dopĺňam tekutiny kofolou a do fľaše čistú vodou. Zhruba v polovici trasy si dávam prestávku na obed + dlhšiu pauzu (prechádzka po hrade, kúpanie v rybníku).
Jazdím čo to dá bez vynaloženia väčšej námahy, 20-30km/h, kochám sa okolím a kedykoľvek zastavujem a fotím. A aby som nezabudol, väčšinou sú to okresky, sem tam poľné a lesné cesty, na terén moc nie som.
Přesně z takovýhle příspěvků zcela vyšiluji:o)))). Já když si náhodou, párkrát do roka naplánuji trasu přes 100km, tak zapomenu na jakýkkoliv zámek a z kola neslezu ani kdyby to byl Neuschweinsteienlandštajn dohromady. Když se náhodou podívám na AVG mám na stovce vždy pod 14 kmúh. Jak tohle děláte nebo kudy jezdíte???o))))))))
Vlastně ono to v tom příspěvku je ke konci, že spíš po silnici. Ale i tak, když správný biker narazí-li nedopatřením na asfalt tak kolo nese, AVG klesá...
když barker kolo nese tak avg neklesá páč se kolo netočí;-)
... při nesení kola mně, ale i některým jiným bikerům, avg klesá
Správný bajker i při nesení bajku po asfaltu lehce otáčí předním kolem, aby se z něj nestal prachobyčejný turista. Tím pádem jde avg těžce dolů :o(( Fouká-li protivítr (v podstatě vždy), ušetří bajkerovi práci s točením předního kola...
o))))))))
Stal se mi v minulém týdnu v horách calimanských nepěkný případ, takový, nehezká věc. V závěru tam byl kousek asfaltu a já na něj neopatrně vjel, že jako na dojezd, prostě chvilkové selhání. Cák ho a jsem vyfocenej. Takže teď čekám kompromitující kampaň proti mé osobě a bikerství vůbec.
Aby bylo možno rozhodnout, zda je kampaň oprávněná, dožaduji se zveřejnění dotyčných fotografií :o)))
Zatím tu fotku nemám a čekám, kde to vyskočí. Připadám si jak ta politička bez podprdy.........
Tak se hlavně nezapomeň pochlubit :o)))
Bude-li fotka neostrá, dá se její pravost napadnout. Bude-li vidět jen kousek asfaltu pod předním kolem, budeš si muset změnit nick na "neregmirek" a vynechat "BIK" (případně změnit na "neregmirekBIG"). Budeš-li přistižen oběma koly na asfaltu, nezbývá než si čestně proříznout hrdlo velkým převodníkem a potupně zdechnout v roští u cesty :o(((((((
ROFL !!!!!
Však já si zas na tebe na Bikechallenge někde počkám. Vloni jsem si tě vyblejsk 100m před tím, něž jsi jednu asfaltku přejel napříč.
Fotku vem čert, hlavně, že asfaltu bylo jen malinko. Mě se v sobotu stala horší věc.
Z mnou naplánované trasy do Brd kolem Třemšína byla asfaltu snad 60% i když v mapě se to rozhodně jako tolik asfaltu netvářilo. To byly přímo asfaltové nechutné orgie :-)
Ano: buď otáčí, nebo avg a podobné zbytečné veličiny měří něčím jiným, než cyklocomputerem :- )
:( je vidět, že ještě nejsem ani BIK ani BIG, natož BIG BIK
Neboj, až vyrosteš, tak třeba.....Zase je třeba ocenit Tvou bystrou poznámku, že když se kola netočí AVG neklesá.o))))
uz sem nepiste, uz je to stary...vsim si nekdo, ze to Martis jen zalozil- 1 prispevek a utek
ne, ale rozhodne jsem si opet overil, ze povinna registrace ma na forech neco do sebe ..... uz bys mel "ignore" min. 15x ... no ale hlavne tady prud do jinych, ze "neporadi", hlavne ze ty jsi neco smysluplneho napsal, ze ?
Naprosty souhlas, *mrd^2
ale přitom jeho předchozí reakce byly místy rozumné a v pohodě ... třeba jen nějaká prudil zneužívá jeho nick ? ... prostě povinnou registraci pro edit, jinak read-only guest a bude alespoň trošku klid .....
pis pls bez diakritiky, nejak to nemuzu precist :-)
..neodpovis, vid...? no mozna je to tak i pro tebe lepsi 8-|
ale dam ti jeste nejaky cas na rozmyslenou... :-))
zasadne nic smysluplnyho nepisu, to predem
a zadem, u tohoto prispevku se asi taknak necekalo ze bude nekdo radit nebo poradi, kdyz se pta na osobni nazor nebo styl...
pozastavuji se nad tim, ze to autor jen tak nadhodil...a nic z toho
to *ignore* bude asi nejakej trest zdejsich registrovanych partneru na ostatni ( dohaduju se), to jako treba kdyz napise po par souhlasnych prispevku jeden nejakej jinej, tak sup uz dostane *ignore* a nebavej se s nim ?
mno, kdyz budu mit par mesicu kamarada, se kterym se budu obcas vidat a obcas prohodim slovo a on mi z niceho nic natahne delovku jako by se lautr nic nedelo, pak ho nejspis doporucim k psychiatrovi ...... v ramci internetove diskuze je pak "ignore" tou spravnou alternativou ....
aha, takze zdejsi Forum timto dostalo znicehonic hroznou zakernou delovku od kdysi dobreho kamarada...?
odchazim k psychiatrovi se poradit o tom jak je vubec mozne mnoha rozlicnymi zpusoby si vylozit (neutralni prispevek) jinymi lidmi a co z toho pak muze vzejit
co treba upalit za tu poznamku, ukrizovat do cykloramu? natahnout mezi brzdovy lanka? nepomohlo by?
klídek :o)))) ... prostě to chce jen udržet určitou konzistenci v kvalitě a formě podání příspěvků a po čase pochopíš. Holt jsme tady jen mírně alergičtí na prudiče, kteří se tady čas od času objeví, rozvíří vodu a zase se vypaří. Takhle "na dálku" vypadáš na rozumného člověka, tak to snad dokážeš pochopit, ne ? .... btw, natahnou mezi brzdový lanka zní dobře, zvlášť kdyby byly omotané kolem končetin, ale nevím o nikom kdo by tady měl takový momentový výkon v Nm na klice, aby z toho pak dokázal udělat skutečné mučení :o))))
Ale, ale, to není jen "čítanie pre mňa ale pre všetkých".A jak vidím, nikoho má týdenní nepřítomnost neurazila a podle množství příspěvků soudím, že téma vůbec nebylo zbytečné a dobré počteníčko věru dobré a zajímavé. Byl jsem na týdenním odpočinku, kde jsem se věnoval pouze kolu a přírodě, takže všem zúčastněným děkuji za příspěvky a rozhodně diskuzi k tomuto tématu nekončím, z vašich příspěvků se dá častečně poznat u každého takový ten podstatný a důležitý kus cyklistické duše a o každém z vás si tak mohu udělat takový malinký obrázek takovou cyklistickou fotečku a je to velmi inspirativní, zjišt´ovat kdo a co vlastně na tom kole má rád!:-)
Jsem rozhodně pohodář a je mi celkem jedno kolik ujedu kilometrů,hlavně že se projedu a odpočinu si.Ročně najedu okolo 2-3 tisíc kilometrů dle chuťi,počasí a práce.Nejraději jezdím lesem,nebo po polňačkách.
Ráda bych byla polykač, ale nemám na to čas, těžko utrhnu pár chvil v týdnu, a tak při celoročním součtu tvrdím i sama sobě, že jsem kochač. Ach jo!
Řadím se mezi pohodáře a kochače, asfalt volím jen nezbytně nutný, a to ať už z nutnosti přejezdu nebo dojetí dom při nedostatku sil ke konci, nebo že k některým hospodám a hospůdkám to prostě jinak nejde; blátu ani tlačení nahoru či dolu se nevyhýbám (no bodejť, fyzička i technika prostě ještě nestačej tomu, co by chtěla hlava), nošení pokud možno jo - kolo je na ježdění. Je mi jedno, kolik ujedu, žádnou povinnou taxu nemám. Omezuje mě jen vlastní ne/výkonnost. Jde spíš o to, kudy jedu a kam dojedu, aby mě to bavilo... třeba frčet po kořenech, kde bych dřív musel jet krokem, kolo pode mnou pracuje, stromy po obou stranách ubíhají, sluníčko svítí do zad... a když se k tomu přidá ještě prima rozhled po zdolání kopce, jsem spokojen!
... a souhlas se Švestka, taky bych rád jezdil víc. V týdnu ale jen opravdu vyjímečně - vlastně ani nepamatuju, kdy naposledy. Tak zbývají víkendy a to ještě jen některé.
Moje dušička je na kole spokojená vždy.