Zdravim. chtela bych kolo, prekvapive:) Nikdy jsem moc nejezdila a taky tomu absolutne nerozumim. Podle toho co se pise, by to mel byt asi cross, ale to je vsechno co vim. Pochybuju, ze bych nekdy vydavala nejaky sileny sportovni vykony, tak by mi stacilo asi "obyc" kolo. po necem jsem se podivala ..nooo a..kdyby byl nekdo tak hodnej a poradil. aspon treba jak to je s pomerem cena/kvalita. Je to zoufale:))
http://www.bike-eshop.cz/crossova-kola-apache...
http://www.merida-bike.cz/prodej/crossway-tfs...
http://www.bike4you.cz/detail/crossova-kola...
http://www.bike4you.cz/detail/crossova-kola...
http://kellys_2007.cyklokatalog.cz/kola.php?id...
http://rm_2007.cyklokatalog.cz/kola.php?id=cr500
uf, dekuju
No,ale to bys měla nejdřív napsat něco o sobě aby se jako vědělo, že na co to kolo budeš potřebovat.o))) Důležité je třeba datum narození. Míry a váhy. Barva vlasů, očí.Jestli cheš být bikerkou až budeš velká a tak.o))))
tak porad a ja se za odmenu pochlubim:))
Na rady jsou tady zkušenější, já spíš jen tak cvičně zkoumám:o)))
Ale i bez realizovaného průzkumu určitě existují obecné zásady nákupu kola, které je třeba mít na paměti:
1) Kupuj kolo značky, která vyrábí i dresy, taštičky, košíčky, šátečky, botičky, ponožtičky. Jinak to pak to pak vypadá šíleně, když na třeba Meridu sedneš ve věcech od Spešlu.
2) Kupuj kolo světové značky. Trek, Scott. Giant a Kona (podlézavě), Canondejl. Mysli na to, že se s kolem jednou vydáš na Gardu a na Apachovi, nedej bože Authorovi tam nejsi nic!!!
3) Kupuj si kolo vždy o třídu lepší a dražší než si myslíš, že potřebuješ. Jinak budeš za půl roku litovat.
Dál už se dozvíš jen samé podružnosti o velikostech a tuhosti (?!) rámů, nepružení opružených vidlic, tuhosti výpletu a tvrdosti sedel, trakci (?) plášťů, perfektnosti Avidů ("do nich by šel" tady každý - kromě mě teda) atd....
Ty uz mas neco jineho nez tu sedivou mysku? :)
Stříbrnou prosím, stříbrnou. Nemám. Na podzim jí budu prodávato)))
aha, takze mam splasit 30 tacu, na vsechny vybrany zapomenout a hledat dal:))
tak to teda dekuju:)
Kolo kupuju a měním tak po 5letech v cenové relaci tak 20tisíc, prostě taková,která mi vyhovují a jejich cena není tak moc vysoká,aby se rychle splatila a po letech mohla koupit nové.Měla jsem Authory 2x po sobě a nestydím se za to, ani nevím proč. Není to o kole, ale hlavně o jezdci!S Authorem jsem na Gardě i na Grossu předjížděla i jiné bikery na dražších kolech a neříkali nic .-))).Na kole jezdím kvůli sobě, né abych ohromovala cenou a vybavením kola a má kola vždy fungovala a fungují na 100%. Každému co vyhovuje,nač má i jak často jezdí, ale i cyklista na kole z hypermarketu tě může předjet a radost z jízdy může mít úplně stejnou,ne-li vyšší.
To jsem to zas schytal, ale furt lepší od něžné bikerky než od toho hrubiána medvědovitého:o))))
Tak to jsi mela na Garde stesti, ze te nechytla Bike Polizei (BP). S takovymhle kolem bys dostala na miste mastnou pokutu, minimalne 50 € na miste za typ kola a nevyhovujici napis na ramu. Kdybys u sebe nemela hotovost, mohlo by to skoncit az proslapanim vypletu.
BP se objevuje uz i v nizsich pohorich v Nemecku a jako mezinarodni organizace co nevidet rozsiri svoje pole pusobnosti urcite i do CR, nebral bych to na lehkou vahu.
Co je to, ale proti tomu, kdyby opřela Authora před Porto Vechhio o zábradlí a chtěla si zajít na kávičku. To je úplně stejný jako místo capuccina si tam objednat "turkischekaféééé". Propadák.
Mám, ale pochybnost jestli tohle patří pod Bike Polizei. Já mám dojem, že jde spíš o pravomoc BSP (Bike Style Polizei).
To je stejné faux pas jako když jsem si na Malé Straně v Českém národním klubu objednal Vídeňskou kávu a bavorské vdolečky. Situaci jsem zachránil nasazením výrazu idiota a padělaným průkazem z psychiatrické léčebny v Brně - Černovicích...
To je dobrý příměr. Já už to nechtěl dál pitvat, když ona je ta "bikerka" taková správně nákolácky skromná, musím jí taky dát hlas. Jenže ono to má i druhou stránku: takový nick "bikerka" to není jen ozdoba, je to hrdý titul, který zavazuje! A mělo by to taky být poznat na kole, výbavě a tak vůbec. jen připomínám, zvlášť těm mladším, že zásady bikerství se tady už probraly dokonale takže se nikdo nemůže vymlouvat na neznalost a třeba jezdit s Authorem na Gardu nebo pod kalhoty s plenkama nosit kalhotky, vozit blatníky a jezdit v nejednotném oblečení neznámých značek.
Zejména odkuzuji na výsledky zásadní diskuse "Co je nebikerské?"
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=1851...
Mirečku, ty už přece jednu bikerku máš, tak zasuň drápky :o)))
Počkej, počkej to jako jeden biker může mít jen jednu bikerku? Kde si na takové pravidlo přišla??
To samozřejmě ne...
Spíše jsem tě tím chtěla jemně upozornit na to, že ty "bikerky" se pak občas do téhle diskuze kouknou :o)))
Jen si do toho nenech mluvit, mirku - však ne nadarmo se říká "kolik máš bikerek, tolikrát jsi bikerem " :-)))
Jestli mě pamět neklame, tak mirek tím bikerem teprve chce být. Pak mi tady ovšem něco nehraje. 8-)))
Právě! Jsem se vyděsil, kdyby platilo, že jsou bikeři povinně mono tak nevím jestli bych do toho bikerství vůbec šel. o)))
Jestli chceš poradit s toho výběru co jsi napsala,tak bych byl pro Kellys.Ze všech má nejlepší rám a výbava taky v pohodě na někoho,kdo nikdy moc nejezdil.Já bych do ní šel.
v podstate muzu mit kterykoliv jiny... v ty cenovy relaci kolem 17tisic. Tohle jenom tak co jsem prolitla par stranek...:)
Dekuju:)
Já měl hodně velkýho dilena,jaký kolo mám koupit.Řešil jsem značku,peníze,výbavu.Nakonec jsem náhodně zašel do jednoho známého krámu s kolama a z výběru co nabízeli jsem si vybral co se mi líbilo a je to i docela dobrá značka kola.Jsem max spokojen. :-)
kdyz ja jsem takova, ze se na vsechno necham ukecat. tak se mi moc do obchodu nechce, aby mi nenacpali nejakou hruznost. i kdyz ono to stejne asi jinak nedopadne. tak kam mam zajit?:)
Kdybych nebyl zenatej..? :o)))
co kdybych si napred nasla kolo a pak az bikera?:))
Napiš odkud jsi a lidi už ti poradí kam máš zajít.Dobrý obchod s koly ti nebude za každou cenu nutit něco co ti nebude vyhovovat.Právě podle toho poznáš seriozního prodejce.Zeptá se tě kde jezdíš ,nebo chceš jezdit.Jaký typ kola chceš a podobný věci.Až když zjistí potřebný věci přejde k nabídce.Ne jako u mě,když jsem kupoval první kolo,mi hned prodavač vpálil do ksichtu,že má bombu kolo a za supr cenu.A už vůbec nezjištoval,jestli chci daný typ.
no prave. takhle mi doma stoji mtb za docela hrozny penize, na kterym se neda jezdim..hlvne ze to bylo super kolo:)
no nic..tak kdyby ..tak obchod v praze:) na kladne asi nic dobryho nesezenu.
Tak v Praze ti neporadím :-( jsem z jihu Moravy.Prodej to tvoje MTB kolo a přidej peníze za nej k těm co máš na nový a potom bude výběr jednodušší :-)
se bojim ze by ho nikdo ani nechtel:))
Tak ono to nespecha. snad se neco ukaze.
DIky:)
Jestli se nedá jezdit na kole »za docela hrozný peníze« (hrůza má pro každého jiný rozměr), pak si myslím, že stejně dopadne i jiné kolo.
Jestli se na dosavadním kole špatně jezdí po silnici, možná by stačilo vyměnit pláště za jiný vzorek (souvislý pruh po obvodu) nebo dokonce jen vyčistit a namazat řetěz. Neobo potřebuje vyměnit sedlo za jiné, atd.
puvodne to kolo nebylo pro me. sice je to velikost ramu kterej potrebuju, ale je zesilenej (snad si nevymejslim nakou kravinu), ptze bylo pro macu, ktera ma rekneme o neco vic kilo..proste si myslim, ze je zbytecne tezky. a vymena vzorku..uf, mam takovej pocit, ze mam ty nejhrubsi plaste co muzou bejt (myslim sirku), tak si rikam ze me vzorek asi moc nevytrhne. retez namazan..:) JA nevim, ber to jako vymluvu, ale ja si myslim, ze to kolo je pro me proste spatny.
ohledně těch plášťů, to by se jeden divil .. když jsem jednou přesednul ze svého MTB s 2.25 Nobby Nic (a že to jsou solidní drapáky) na manželky MTB, které váží o 5kg víc a jsou na tom nějaké nejlevnější pláště, de facto semi-slicky (vprostřed jen cik-cak drážka, okraje = symbolické drapáčky) a pouhé 1.95, tak jsem čučel jak puk, že to vůbec nejede.
Aneb není plášť jako plášť, a pokud tam máš terénní plášť z nevhodné/nekvalitní směsi a horší stavbou kordu, pak to skutečně může dělat strašně moc.
Ahoj, ono když chvilku ještě počkáš, tak přijdou slevy. Sice přesně nevím kdy dochází ke slevám, ale jeden známej, co hodně jezdí mi to nějak v průběhu hovoru říkal, že přijdou:D
Snad ostatní budou vědět víc:)
Slevy jak u čeho. Některé začínají už klidně teď, některé až kolem září. Jenže čekat na slevy není zas tak jednoduché. Současně je pak velmi omezený výběr velikostí rámů.
A pak u hlavně dražší kol (což ale není tento případ) žádné slevy nebudou, protože už je v tuhle chvíli téměř vše vyprodáno.
tak ja asi budu chodit pesky:(
Nezoufej a trochu se oprosti od vědeckého přístupu k nákupu. Kolo se má vybírat především citem. Kdybych já vybíral citem, tak už mám parádního fulla co na něm jezdí i G.W.B. Dal jsem na zdejší rádce, vědecky jsem kolo prozkoumal a nemám nic, protože jsem zjistil, že tak dobrý kolo já teda rozhodně nepotřebuji o))))
s citem?hm, vybiram podle toho jestli libi/nelibi, mam na nej/nemam:)
co treba tohle?
http://www.bike007.cz/crossova-kola/gf-2007...
No ja som asiposledná, kto by Ti ohľadne výberu správneho bicykla mohol radiť, ale jednu poznámku predsa len mám: Tebou vybrané modely sú s pánskym rámom a tak predpokladám, že aj s "pánskymi" prevodmi, t.j. najväčší tanier v strede má 48 zubov. Pouvažuj, či to využiješ, lebo je dosť možné, že to bude pre Teba priveľa (ja to napríklad vôbec nevyužijem, skôr mi v kopcoch chýbajú ľahšie prevody).
Má niekto podobný problém, alebo je chyba len v mojej chabej kondícii?
Trošku bych se možná zamyslel nad tou kondicí, ale ani ta nemusí být hlavní příčinou, proč někdy nevyjedeš kopec. Na bajkovi mám nejlehčí převod 22/28 (na trekingu jsou tuším 26/30-34). To jsou převody tak lehké, že se na nich dá vyjet prakticky cokoliv. U některých svých kamarádů pozoruji, že nevyjedou ne proto, že by neměli sílu, ale nemají vůli. Delší velmi prudký kopeček není o síle ale o vůli (a neřeším teď otázku stavní kola na zadní díky geometrii, nevyjetí díky hladkým plášťům, ... takto předchozí příspěvek nebyl postaven).
Když svoji energii využíváš efektivně, máš jí téměř neomezené množství. Ale ta vůle často chybí.
S těmi převody záleží co zrovna jedeš a jak jezdíš frekvenčně. Jsem teď přešel z 11-32 kazety na 11-34 a jsem za převod 22/34 moc rád, pokud je kopec prudší, delší a ještě po nějakém pomalém měkkém povrchu nebo je to těžší terén, kde je třeba občas zrychlit na překážku.
S 22/28 bych byl tedy docela v pr...
Ale máš pravdu, že to není o síle, ale o fyzičce to určitě je a to hodně.
Samozřejmě to vše platí pro terén. Na asfaltu takových prudký, kde nestačí pro pohodu 22/28 u nás je zcela minimum a rozhodně se na 22/28 vyjet dají. Z těch prudkých po asfaltu myslím např. závěr Pancíře nebo třeba, co jsem byl před 14 dny na dovolené v Krušných. Tam jsme měli k chatě 1km dlouhý kopec s převýšením 130m a horní půlka byla prudší s průměrným stoupáním 16% s místy přes 20%.
kdo může postavit chatu na tak blbym místě?:o)
No to nevim, ale blbý fakt bylo :-)
Byla to tahle chata
http://www.chatatour.cz/cz/oo480-chalupa...
Na druhou stranu jako kompenzace bylo skvělé vybavení a to hlavně pípou a chlaďákem, takže jsme si mohli přivést sud :-)
Od té chaty byly tedy ještě 2 možnosti jak vyjíždět, nemusel se to sjíždět hned dolu, ale mohlo se startovat ještě do podobného kopce nahoru a zde bylo na výběr buď cca stejně dlouhý prudký opět po asfaltu nebo o něco kratší ale o to horší výjezd po šotolině :-)
Prostě start nebo dojezd každé etapy byl opravdu lahůdkový.
Nejlepší byly 2 etapy, kdy jsme hned na začátku totálně promokli a zabalili to. Obě okruh mezi 11-12km a k tomu přes 400m převýšení :-)
Předpokládám, že píšeš o horském kole (microdrive 22 z.). Stejný převod, jako na horském, je u treku těžší vzhledem k většímu průměru kol. Nepočítal jsem to, ale odhaduju, že by to mohl být tak o stupeň těžší převod.
Ano, píšu o biku.
O stupeň těžší to není určitě, tedy spíš ve většině případů není těžší vůbec. Teď porovnávám proti mojemu kolu a jaké vozím já pláště. Vozím na biku pláště s obvodem 2100mm.
Pokud někdo vozí na treku pořádný balóny, tak rozdíl bude větší, ale to je ojedinělý případ a většinou tam ani nejdou.
Standardní nejčastěji vozené pláště na treku mívají tak kolem 2120mm.
Jeden těžší převod je o cca 13% (konrétně beru skok 30/34). Aby to dalo převod, musel by ten plášť na treku mít 2380mm, což nemůže mít ani náhodou.
Těch 2120mm pak nedá ani jedno procento, tedy není to ani zdaleka ani 1/10 jednoho převodu.
Samozřejmě situace je jiná v případě, že někdo na biku má nějaký hubený pláště typu 1,95 bez vzorku, ty daj obvod klidně jen 2030mm. Ale ani v tomto případě není rozdíl ani půl jednoho převodu.
Velikost kol je na trekách hrozně přeceňovaná věc a rozdílnými plášti je téměř zanedbatelná.
Tady ještě pro zajímavost, na silničce, která má stejné ráfky jako trek jsem vozil hodněkrát plášť dokonce s menším obvodem než vozím na biku, takže situace byla dokonce opačná. Rozdíl samozřejmě minimální a zanedbatelný, měly obvod 2090mm a 2080mm.
Jak jsem psal, nepočítal jsem to.
Ty uvažuješ se svými 22 vpředu a 30 (34) vzadu. Jenže trek nemá (aspoň o žádném nevím) vpředu 22, ale většinou 28 nebo 26 a vzadu bývá 28, 30, 32, 34 — záleží na konkrétním provedení (totéž se ale týká dolní hranice nejtěžších převodů (11, 12, 13, 14). Stejně tak pomíjíme délku klik; o obvodu kola už bylo.
Do trekingového kola se vejdou dokonce i 50-622 (se širokými blatníky nebo bez nich), byť nejčastější bývají okolo 38 mm (35 – 42).
S tou kondičkou máš určite pravdu a s vôľou pravdepodobne tiež. Mám Stratosa a kámoška, s ktorou jazdím má tiež authoráckeho krosa, ale v dámskom prevedení a v prudších kopcoch sa mi stáva, že už jednoducho nedokážem pretočiť pedál ani na najľahšom prevode, kým ona s tým svojim sprevodovaním ešte točí o stošesť. No a naopak, najťažší prevod nevyužijem ani na rovine s podporou vetra . Preto tá moja poznámka o vhodných prevodoch pre dievča (ženu) - začiatočníčku.