Chci si koupit nějaký kolo, nechal sem se přesvědčit že felt q220 za 11k je nedostačující. Teď se mi líbí MERIDA Matts TFS 300 DISC 2007
http://www.vseprokolo.cz/jizdni-kola/Horsk%E1+kola/MERIDA+2007/MERIDA/1981-MERIDA%20Matts%20TFS%20300%20DISC%202007%20-%20horské%20kolo.html
Četl sem tady na fóru, že u meridy se začíná platit za značku. Chci se zeptat jaký jiný kolo v podobný cenový relaci. Budu jezdit trošku po silnci, více po polních cestách, občas si trošku zakrosím. Měřím 188cm takže 21.5"-22" asi? Chtěl bych kotouče., měly by brzdit furt ať jedu vodou nebo blátem, obložení vydrží dýl jak špalky a je to hezčí. Vyplatí se MERIDA Matts TFS 300 DISC 2007 za 16,000?
Podle mě vyplatí. To kolo se mi líbí :-). A že by se u meridy platilo za značku - to snad přece jenom ne, za značku se platí u spešlu, treka, ... Dost meridu sleduju a pořád dává v dané cenové relaci maximální výbavu za minimální peníze.
Podle mě vyplatí. To kolo se mi líbí :-). A že by se u meridy platilo za značku - to snad přece jenom ne, za značku se platí u spešlu, treka, ... Dost meridu sleduju a pořád dává v dané cenové relaci maximální výbavu za minimální peníze.
Kolo hodnotit nechci, ale nezdá se mi jejich tabulka vhodných velikostí. Podle ní bych měl vozit 20" rám - a já mám všechny rámy 17,5". Že by soudruzi z NDR udělali někde chybu??? Na kolo je potřeba si sednout a vyzkoušet - přesto bych na tvoji výšku jako první zkusil 20"...
Merida se mi osobně nějak zvlášť nelíbí.Mají divnou geometrii,která mi nesedí.Chtěl bych,ale reagovat na výbavu.Řazení a přesmykač Alivko a přehazka XT ???Není to nějaká divočina?
asi si myslí že přesmykač nikdo nevyužije....
osobně bych do meridy taky nešel, ale pokud se autorovi líbí,proč ne.... Třeby brzy vymění alivko za XT
Spíš mi nesedí to XT vůči ostatním kopmonentům nišší řady.
To je jednoduché, lidi kteří tomu moc nerozumí prostě v popisu uvidí XT a hned je nakoupeno ;-)
On ale presmykac zase nehraje tak velkou roli. Mam na Kone taky Deore a vzadu X.9.
To netvrdím... Jenom nějaká částečná lama ohledně kol prostě v popisu uvidí přehazku XT a tím je pro něj výběr skončen. Zakoupením onoho kola. Protože někde slyšel, že XT už je machrovinka... Že zbytek kola třeba stojí za nic, už jaksi neřeší...
Ahoj, nemůžu si pomoc, ale kolo za 16 s kotoučema, tohle prostě mi přijde jako celkem humus. Kdyby ses podíval na kolo za 16 s Véčkama, tak máš hezkej stroj s osazením např.
šaltr XT a zbytek deore a k tomu můžeš sehnat i Véčka, tkerý budou brzdit víc než tyhle kotouče.
Jak bylo řečeno, šaltr XT a zbytek alivio, to je sakra skok, to bych asi neriskoval. oukni po nějakým s Véčkama a uvidíš, jak budeš pak spokojenej!
Tak teď sem našel Leader Fox Rover 2007
Výbava Deore, jen nevim tu kvalitu rámu a vydlice, ale myslim si že je to super za tu cenu. Co vy na to? K těm véčkům budou brzdit líp jak ty kotouče, ikdyž budou vod bahna??
http://www.super-nakup.cz/p1118-horske-kolo...
http://www.cykloshop.cz/nikita2/karta.php3?ID=6260
Tak sem zjistil že kámoš by my moch sehnat snad se slevou kola Kellys. Kotouče teda nepotřebuju, aspoň prozatím. Vybral sem si OXYGEN grey
http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module...
Stojí 13k, rám PROTEC alloy, vidlice RST Gila TnL (Turn&Lock), 100mm, oil / coil+MCU / Lockout. Daj se na to potom přimontovat kotouče? Vyplatí se za řazení SHIMANO Deore SL-M511 Rapidfire Plus připlatit 1400 oproti SHIMANO Alivio SL-M410 Rapidfire plus??
Na vidli se kotoučovky přimontovat dají, na rámu jsem něco jako úchyt taky našel, ikdyž to není moc vidět. Ale na toto kolo bych kotouče rozhodně nedával. Musel bys vyměnit kompletně kola a koupit kotoučovky (asi nejlépe hydry) a to by tě stálo možná víc, než kolik stojí tohle kolo. A kvalitnější řazení se vyplatí podle toho, co od kola čekáš a jak s ním budeš jezdit. Jestli to bude courání po okolí a pohodové výlety nenáročným terénem (podle kvality kola a jeho vysoké hmotnosti nic jiného nečekám), tak ti bude stačit i to Alivio.
Jo - vlastně jsem to kolo viděl za 13k na
http://www.e-bikes.cz/katalog/kellys/174-oxygen...
už s řazením Deore...
Jo za těch 13k je s deore, s aliviem je za 11,5k QUARTZ titanium. Courat se budu, ale občas si chci dát pěknej sjezd, trošku adrealinu. Tak snad se mi to kolo nerozsype. Porovnávám s tou mirindou za 16k, kvalita se mi o tolik horší nezdá. Váha 13.6 ku 14.22 to zas takovej rozdíl taky není. Pak je tu ještě qartz s kotoučema SHIMANO M465 Mechanical Disc za 14k. To sou ty mechanický kotouče tak špatný že od nich tady na fóru každej zrazuje?
Otázkou je co myslíš pod tím "pěknej sjezd". Hodně lidí si představuje, že sjedou rychleji nejakou polní cestu. Tak bych to na toto kolo viděl i já. Ale na opravdový sjezdík bych s ním nevyrazil. Ta vidlice na to rozhodně není stavěná - nejen nízký zdvih, tenké vnitřní nohy, ale hlavně absence jakéhokoliv kvalitního tlumení je silně limitující. Je to, bohužel, pouze RST...
O těch mechanických kotoučích znovu psát nebudu. Diskusí na toto téma tady bylo nepočítaně. Sice jsem véčka nikdy neměl ("odjakživa" jezdím jen hydrauliku), přesto jsem zastáncem myšlenky - lepší kvalitní véčka než (téměř) jakákoliv mechanika (cena kvalitních mechanik se příliš neliší od hydraulik a tak nevidím důvod, proč si je koupit).
Zas úplnou divočinu nemyslim, to bych si rovnou koupil celo odpružený kolo. Tak uvidim třeba až si někde rozbiju xicht tak pak si budu nadávat co sem si to koupil.
Tak tak, zatímco na jistou míru "pohodlí" může tahle vidle pomoct, ekvivalentně třeba odpruženému představci, tak zlepšení jízdních vlastností se očekávat nedá. Ve sjezdu pak těch pár milimetrů zdvihu pracuje natolik kontraproduktivně, že je to skutečně životu nebezpečné.
Levné mechanické kotouče jsou o neustálých problémech. Blbě se to seřizuje a musí pořád (to u snad všech mechanických kotoučů, protože je vždy jedna destička natvrdo a jen druhá pohyblivá a navíc to nemá autoseřizování jako všechny hydry).
Brzdit to může o chlup lépe než dobrý véčka, ale i taky výrazně hůře, tam záleží na co přesně natrefíš. U malých kotoučů přibude problém přehřívání (to je obecný problém každých kotoučů, ale horší jsou na to náchylnější a s malým kotoučem tuplem).
Mám v okolí několik kol s levnými mechanikami (a to na kolech kolem 20tis.) a všichni mají pořád nějaké problémy.
Dále i když náhodou budou brzdit lépe než v-čka, tak mají mechaniky mizernou dávkovatelnost. Ta bez hyder nejde.
A dobý v-čka jsou lehký a brzdí slušně (a dnes jsou skoro všechny v-čka dobrý, maximálně je třeba dát hned lepší špalky). Jediný, kde náhodou mohou být ty levný mechaniky lepší je hodně, když je hodně mokro. Pokud nejezdíš ale velmi často za špatných podmínek (v mokru, bahně), tak bych nad kotouči za tyhle prachy ani nepřemýšlel.
A ještě je tu jedna zásadní věc, takovou vidlici jako je to RSTčko s těmi hubenými nohami kotoučovky spolehlivě velmi rychle oddělají. Na kotouče je potřeba pořádná vidlici, dnes už jedině s 32mm nohama.
A vlastně ještě jedna věc ke kombinaci takové vidlice a kotoučů. Nejen, že ji brzdo zničíš kotoučemi, ale taky se při brždění bude kroutit do vrtule, což je v technictějším terénu konečná. Jsem si takhle užil kdysi se Skarebem dost, byla to hrůza. Sice oproti tomu RST fungoval, ale je to stejně málo tuhá vidlice jako to RSTčko.
Oki díky za vysvětlení, kotouče nebrat. Buď si vemu toho oxygena, nebo se spíš ještě mrknu po něčem jinym. Kolo s véčkama, další věc po čem se budu koukat aby vydlice neměla moc hubený nohy ;-). Komponenty sem vyčetl že alivio je lepší jak acera a deore že je lepší jak alivio. S rámem je to horší tam nevim jak poznat jestli je kvalitní.
U rámů je to složitý. Nedá se jednoznačně říct, že třeba karbon je lepší než dural, ... Záleží na mnoha úhlech pohledu, na výrobci nebo na konkrétním modelu a na tom, pro co je určen. Určitým vodítkem může být u duralu označení slitiny, technologie zpracování, zeslabování rámu, následné tepelné zpracování, ... Ale v této cenové kategorii to asi nemá smysl řešit. Ty rámy budou dost podobné (možná všechny uvařené v jedné fabrice daleko na východě...).
Už sem byl rozhodlej na toho kellyse. Pak sem se podíval na meridu bez kotoučů ta stojí 14k. Matts TFS 300-V vidlice je asi určitě lepší SR Suntour XCM-H-LO (80 mm, Lockout) než RST GILA PLUS. Pak je lehčí a rám se mi zdá u meridy taky lepší. Takže asi takhle Meridu nebo Kellyse??