V sobotu na silnici k Litoměřicím mne málem sundal z kola a ze silnice řidič Formanu, který měl na střeše držáky na kola. Nějak tomu nerozumím? Že by člověk, který sám jezdí na kole udělal prasárnu jen proto,že má v ruce volant a ne řidítka?? Máte stejné zkušenosti??
Ne.
V patek jsem jela do Pisku a v nedeli zpet (260km). Za tu dobu jsem mela neprijemnost jen s kaminonem, ktereho jsem pustila, ale za nim jel jeste dalsi a tak jsem skoncila mimo asfalt. Ale zadna krize.
Pak jako tradicne me par lidi dost neprijemne lizlo (jela jsem s vozikem).
Kazdopadne musim rict, ze pri predjizdeni zacalo blikat mnohem vic aut. Odhadem tak uz 30% misto drivejsich 10%.
Ono by mělo blikat 100%, ne že by to dělali kvůli cyklistovi, ale nařizuje to přímo zákon. Proč tohle třeba policajti nekontrolujou, určitě by to bylo pro zvýšení bezpečnosti. Musí se blikat i když se nemění směr, tzn i když jedu stále rovně, ale míjím cyklistu, musím blikat.
:o) Sakrys, sam jsem si jeste nedovolil nejakej kamion nepustit :o)))
Ale bohuzel to zacinam brat docela cynicky. Od te doby, co jezdim i na silnici, mam pocit, ze snad na kazdym svihu me nekdo vic nebo min ohrozi, beru to bohuzel tak, ze je to asi jenom otazka casu, nez me nejakej debil sejme :o(((
Pustit v mem pripade == odjet se silnice za caru na krajnici. To vse na kraji mesta a v miste, kde krajnice koncila a prechazela v travu. Zase jsem udelala neco dobreho a pak diky tomu skoncila mimo silnici. Priste pojedu dal pak km a budu mit za sebou frontu nakladaku a bude mi to sumak.
Bezohlednost některých našinců nezná mezí. Včera jsem šel na vycházku po Českém ráji z Turnova do Jičína a na pár místech jsme se nestačil divit. Jednak na čem a jak se taky lidi odváží jezdit terénem. Ale párkrát jsem viděl jak se v půlce kopce 10m za horizontem rozbydlela skupinka cykloturistů po celé šířce cesty. (brzdy jim skřípěly až hrůza a rychlost jejich pohybu nebyla příliš vysoká. Ale jako správní cykloturisté neměli papouškovské hadry a helmy). Stáli v místech kde bych já jel cca 40km/h, ale díky ohleduplnosti kolegů bych musel zastavit. Nemám problém se vyhýbat a brzdit kvůli pěšákům, ale u cyklistů mi to vadí.
Takže prasárnu by Ti dost možná udělal i kdyby měl v rukou řidítka....
že má na střeše nosič na kola ještě neznamená, že je to cyklista ;-)
Ano, ale je předpoklad,že má nějaký vztah k cykliatice a bude k cyklistům alespoň ohleduplný. - můj názor-
Pokud je to jeden z té většiny, která je schopná jet přes půl republiky autem a tam se na místě pak projet celkem 10-20km, tak určitě ne...
Ja kdyz vidim na dalnici ridice s kolem na strese kteri jedou 170 a vic tak si fakt nedelam iluze o tom ze by si treba mysleli na bezpecnost ostatnich lidi... btw. jakou rychosti jezdite s kolama vy? Ja se snazim dat kola do auta pokud to jde a kdyz us musej na strechu tak jedu tak 120 - 130 max.
Osobně zastávám názor, že kola na střeše v dobrém držáku ve 170 km/h při plynulé jízdě nepředstavují zdaleka takové riziko jako kola uvnitř staré škody 120L při jejím děsivém nabírání rychlosti (130 km/h) v rychlém pruhu z kopce a následném zpomalování a řazení se do pomalého pruhu v protikopci(80 km/h). Prostě není to jen otázka rychlosti. Je to více faktorů. Když pojedu jako prase tak ty kola ze střechy sundám i při 60tce. To co se je snaží sundat není rychlost, ale zrychlení.
a co odpor vzduchu? ve 170km/h si myslim, že na tu zahrádku působěj pořídný síly:o rozhodně větší než když "za to vezmeš" ve škodě 120L...
Ten samozřejmě není nezanedbatelnej dokud působí sám. Ale v momentě kdy začnu prudce brzdit nebo zatáčet, tak nehraje téměř žádnou roli. Pak je ještě jeden faktor a to jsou vibrace. U těch může být síla minimální, ale pokud se trefí do frekvence tak to může uletět taky. Ale to je většinou včas "cítit".
jen sem chtěl naznačit že příměr s dýchavičnou škodou 120 nebyl nejlepší protože při způsobu jízdy, kterej si popsal, budou síly zrychlení a zpomalení zanedbatelný proti tomu jak se opírá vzduch do kol při 170km/h. zkus si v takový rychlosti vystrčit ruku z okýnka...
Nebo si jen půjčil auto od kámoše...
Asi si pleteš kolo se svatozáří. Prostě to byl cyklista-zlák.