Nevíte někdo, jak jde po sobě výbava shimano od nejhoršího k nejlepšímu
Díky
sis, altus, acera, alivio, deore, lx, xt, xtr
Teda myslím aspoň, že to tak je:)
díky
SIS neni zadna rada, ale oznaceni Shimano Index System, tj. system indexovyho razeni. Ty nejnizsi radici komponenty uz nejsou v zadny rade, ale maji jenom jakysi typovy oznaceni, ten napis SIS tedy muze byt vlastne na vsech radach.
Ted jsem nechal dat na sveho Favorita (kazeta 11 az 28 a 3-tac 30-42-52) Alivio s "dlouhym voditkem" misto sve stare favoritacke prehazky, ktera uz doslouzila a zdala se mi o dost lehci a nekdy tento tyden bych to mel mit hotove.
Bohuzel Deore nemeli a vzal jsem co byl (Alivio...), ale je treba Deore lehci, nez Alivio, nebo v cem je konkretne lepsi ?
(co jsem videl jen na obrazcich, tak ma treba jiny tvar voditka a nevim, jestli je treba lehci ?)
http://shimano.com
co třeba napsat kterou řadu (silniční, MTB nebo city) he?
MTB
No ten tvůj link mu asi nepomůže,co?Já myslím,že ta první odpověď je zcela správně :-)
??? Dá se tam normálně proklikat na jednotlivé řady komponent. Zejména je na stránkách uvedené doporučené použití. Není mi moc jasné k čemu může být někomu informace o tom jak jdou jednotlivé řady za sebou bez informace k čemu jsou dobré...
To máš určitě pravdu,ale já na tom odkazu nic z toho po čem se ptal nenašel.Asi neumím anglicky :-) Osobně si myslím,že mu odpověděl správně.
Vlastne musim souhlasit s Hraboshem, co to je "nejlepsi" rada? Na co bude diteti XTR nebo XC zavodnikovi rada Saint? Rozdeleni rad neni o tom, co je nejlepsi, ale podle zpusobu pouziti, hmotnosti, ceny, ...
tak zrovna pár lidí co jezdí XC maratony a vozí Saint znám .... ale jinak souhlas, nechtěl jsem provokovat, jen mi to nedalo :o))))
Pokud teda mam zas neco upresnovat (ale nerad), tak XC a maraton jsou dve rozdilny discipliny.
Saint je vylozene festovni rada, co toho moc s chrcenim spolecnyho nema, kdybys dal na bika komplet sadu Saint, tak ti bude oproti jinym sadam vazit ukrutne moc. Ale ja videl mnohem vic lidi, co "zavodi" i na uplnych Endurech nebo zase na Aliviu a spol., obcas se objevi i lidi s blatnikama, nosicem a svetly, tak proc ne i se Saint. Zucastnit se muze kazdej :o)
XC maratonu se muze zucastnit kazdej, to mas pravdu :o))))
Ale otázka zněla na postupnost od nejhorší po nejlepší řadu Shimana.Jinak jsem s Hrabošem taky souhlasil a máš pravdu i ty.Ale dotaz zněl konkrétněji.
Tak je lepsi konkretne Hone nebo LX? Saint nebo XTR? DXR nebo XT?
Je lepsi vidlice Rock Shox Reba, Lyrik, Boxxer nebo Totem?
Ma smysl se ptat na pismenka typovyho oznaceni, nebo na vhodnost pro konkretni pouziti?
Jaký bys mi teda doporučil vybavení XC kola od shimana?Nejezdím moc kopcovitý terén,ale v terénu (les,polní cesty) jsem cca 70% jízdy.
Na nastoupanych metrech u "XC" nezalezi, co potrebujes ze radu. Zalezi, jakym stylem jezdis, v jakych podminkach, kolik toho najedes, jak vysoky pozadavky mas na hmotnost komponentu a kolik do toho chces investovat. Deore, Deore LX, Deore XT, XTR. Za urcitych podminek proc ne i na Aliviu, ale uz Deore neni zas az tak drahy, zato technologicky je o kus jinde.
Porad se tu nekde snazim zjistit, v cem je Deore lepsi nez Alivio a nedari se :-( Tak v cem prosim konkretne ? Dik...
- Pouzivanim prakticky stejnych technologii, jako LX, XT a XTR. Zatimco Alivio setrvava porad na miste (tim nechci rict, ze by tim bylo spatny), Deore zatim vzdycky prebira cestu vyvoje a novych patentu z tech sportovnejsich rad.
- Spolehlivost. Pouzitim prave lepsi konstrukce a jinych materialu nevznikaji tak brzo ruzny vule, neni potreba tak casto serizovat treba razeni apod.
- Ovladani kola, pocit z jizdy- treba tuhost u klik, plynulost razeni apod.
- Priznivejsi hmotnost. Mozna nad tim leckdo mavne rukou, ale za v dane kategorii se za vyssi radu nezaplati nekdy az tak vyrazne vic (vyjma dvojnasobku treba u XTR), zato v souctu to udela docela hodne na celkove hmotnosti kola.
Aha, ted jsem na sveho stareho Favorita uvazoval mezi Aliviem a Deore (cenovy rozdil nebyl az tak hrozny a priplatil bych, kdyz to bude spolehlivejsi), ale byl jsem rad, ze meli v krame razeni a prehazku alespon to Alivio (moc jsem neveril, ze na Favorita neco takoveho bude vubec pasovat, i kdyz by se na lepsi mozna vyplatilo pockat). Opravdu se mi Alivio v ruce zdalo dost tezke i oproti me stare lehoucke favoritacke prehazce, ale jak prehazuje jsem i tak "v sedmem nebi" (na neco takoveho jsem nebyl zvykly a s vulemi co uz jsem na prehazce a razeni mel to nekdy byl ted ke konci v kopcich uplny "porod" rychle prehodit ;-)...), tak doufam, ze se to Alivio take moc brzy nevycvachta a jestli pak nejit do Deore, pokud nebude potreba i jine razeni.
Mno ale mozna to Alivio meho 50-ti leteho veterana uz i tak prezije, kdyz na stare prehazce jsem jezdil alespon 20 let ;-)
Jinak nevim, jestli na ocelovem Favoritu ma vyznam koukat na vahu, i kdyz se priznam, ze ja na ni koukam a kazdy gram je dobry, ale uz mi hodne lidi tvrdilo, ze nektera nova "levnejsi" silnicni duralova kola jsou dokonce jeste tezsi nez ten Favorit, tak nevim, co je na tom pravdy ...
Favoriťácký rám (pokud máš tedy klasickou F1, jinak je to podstatně horší) byl na danou dobu ultralehký rám a i dnes se z něj dá pomocí slušných komponent postavit kolo bez problémů pod 8,5kg. Můj případ to bohužel není, protože za pomoci nejlevnějších komponent konce minulého tisíciletí má přes 12kg, ale je to za účelem městské plečky, takže to neva. Tzn. pokud řešit váhu, pak klidně ano, ale ne jen u přehazky, podstatné jsou náby, ráfky, pláště, střed, kliky, pedály, ridla, sedlovka, sedlo atd. Potíž je představec, ten původní na favoritkách z šedesátých let je hodně solidní kus oceli co funguje jako těžítko :o)))
A o Alivko se neboj, pokud vím (od známých co ho jezdili), při šetrném zacházení není problém 10-15 tisíc km (při údržbě, samozřejmě) než to začne mít vůle znatelné na osmikolečku, takže z toho bych fakt strach neměl.
Jo a prosim nevis ktere technologie to konkretne jsou a v cem je treba to Deore (krome hmotnosti) jeste lepsi ? (tedy ne jen ze mozna dele vydrzi, ale zpusob razeni, loziska anebo co konkretne?) Dik ...
Tak treba ze se Deore dela "uz" 9-kovou kazetu. U Deore najdes treba i razeni Dual Control- tj. razeni integrovane v brzdovych pakach (volitelne, krome klasickyho Rapi Fire). Jinak namatkou uz od sady Deore se delaji hydraulicky kotoucovky (a vubec nejsou spatny), dal treba system Hollowtec u klik (klika je hlinikovy vykovek s dutym prostorem uvnitr, takze je lehci, ale pritom tuzsi, nez klasicka plna klika), a urcite se da vzpomenout na furu dalsich. Jinak pochopitelne material, ze kteryho jsou soucastky vyrobeny, s tim je spojena uz tebou zminena vyssi zivotnost.
Jezdit se dá na všem. Pokud si chceš vybrat "správně" (což je vlastně trochu utopický pojem), pak je třeba vzít v potaz kilometrový nájezd, údržbu (složitost a četnost), prostředí, váhu, styl jízdy ale především dva nejdůležitější parametry - očekávání a finance. Tzn. pokud čekáš dobře chodící řazení i po desítkách kilometrů v bahně, prachu a trávě a neřešíš finance, tak proč ne XT(R) ?
Ale pokud řešíš finance, pak jsou na kole místa, kde je vhodnější investovat víc z počátku. Např. rám, vidlice, brzdy a lidé hodně zapomínají i na kvalitní náboje. A přitom jsou to zrovna náby, které ti kolikrát udělají rozdíl ve výkonu (respektive jeho "brždění") a celá procenta.
Osobně mi jako nejlepší poměr cena/výkon, pokud budu brát čistě Shimano, přijde Deore co se řazení týče, a brzdy + náby bych dal minimálně LXko. Ale to je můj subjektivní názor. Jestli ti ale na tohle finance stačí, pak rozhodně nebudeš nespokojen.
Řekl bych, že záleží hodně i na Tvém způsobu jízdy. Jestli jezdíš silově a ne frekvenčně, postačí Ti místo devítikolečka klidně i šestikolečko 11–32(34).
Na „letním” kole mám XT, na „zimním” Aceru. Rozdíl je sice poznat, ale myslím si, že Alivio by byl vhodný kompromis.
Tady nejde o to, jestli nekdo jezdi silove nebo frekvencne. Tebou popisovana 6-kova kazeta ma totiz stejny rozsah jako bezna 9-kova (11-32 nebo 11-34). Prusvih nastava v odstupnovani prevodu, kdy s 9-koleckem bude jizda o necem jinym.
Na zimaka pochopitelne cokoliv, nema cenu do tech solnych sr..ek kupovat nic az tak super.
Castecne se omlouvam a beru zpet, s tim silovym jezdenim mas pravdu v tom, ze retez a pastorky na 9-kolecko se o neco driv opotrebovavaji.
Není potřeba se omlouvat. Myslel jsem to tak, že kdo jezdí silově a ne frekvenčně, nepotřebuje tolik převodů, protože to táhne na jeden převod, dokud může nebo nepřetrhne řetěz.
Na to, aby cyklista využil co nejvíce mezipřevody (ne jen nejmenší, největší a nějaký pastorek mezi nimi, je potřeba jezdit frekvenčně. Jinak jezdec větší počet převodů a jejich jemné odstupňování ani neocení.
znám lidi co mají na biku šaltr Tiagra (silniční řada), protože má (údajně) tužší pružinu a chodí přesněji i když je celá zablácená. Znám kluky, kteří mají na DH vidli Marzocchi Monster a šaltr Acera (protože každý druhý víkend ho urvou)...
Jo jo, taky jsem se podivoval, proč má bratránek na DH speciálu Tiagru :o))))
To si jako utírá prdel tisícovkama? To ten šaltr neurve, nebo jak? Nerozumím...
asi kvůli tomu, že má vzadu jen pár pastorků s malým rozsahem, takže má kraťoučké vodítko, a prý mu to tam vydrží déle, než klasické MTB přehazky, které vždycky někde urval .... a vzhledem k tomu, že se mu na závodech i v podnikání daří, tak peníze neřeší ... ale zadek si prý utírá toaleťákem, protože ty bankovky prý nejsou hygienické ;o)))) ... prostě každý to máme jinak :))
co cheš říct tím "ale zadek si prý utírá toaleťákem, protože ty bankovky prý nejsou hygienické ;o)))) ... prostě každý to máme jinak :))"?
Ty se jimi utíráš? A necháváš je předtím dezinfikovat?
;o))) ... to že to máme každý jinak jsem myslel na tu přehazku, nikoliv na intimní hygienické návyky (i když i tam se určitě najedou nějaké odlišnosti ;o)))
Asi mne trosku unika, o cem je je rec, co se penez tyce. Videl jsem lidi, co maji i na MTB Ultegru, ta je drazsi, ale treba tu zminenou Tiagru jeste nikdy, ta je silnicnim ekvivalentem zhruba urovne Alivia u MTB, vcetne ceny.
Kazdopadne ted, co mi po par padech "umrel" XT saltr, jsem taky resil, jestli si na bika nedam Ultegru z ziletky (mam tam zbytecne model s dlouhym voditkem, protoze jsem tam mel puvodne 3-talir). Nakonec jsem se na to vykaslal, silnicni komponenty (a at si ten saltr ma klidne silnejsi pruzinu) proste nejsou staveny na takovy zachazeni, jako u bika. Jemnejsi konstrukce, choulostivejsi cepy. Saltr mi vydrzi relativne dlouho, na to, jak s kolem jezdim. Se silnicni prehazkou by se to asi zmenilo. Nepotrebuju, aby mi odesel na zavodech po nejakym banalnim polozeni se. Tak radsi predposledni model XTR, vic nez slusne spadly u te starsi rady ceny.