Brní vás taky na lehoušoj nohy? Po cca 20 km musím zastavit a projít se, protože mne hrozně brní chodidla. Na horském kole se mi to stávalo taky, ale ne tak brzo. Jak jste na tom vy? A čím to vlastně je? Odkrvení? Překrvení? Mravenci v botách? A co na to Jan Tleskač?
Mě nebrní, nemáš je moc vysoko?
Já mám střed šlapání cca v rovině se spodkem sedačky.
Je to dost individuální, mě začnou brnět podle typu kola a podle počasí po 50-150km, ale ujel jsem už i 250 za den nebo 400 za 24 hodin, na lowraceru se šlapáním o 14cm výš než sedlo.
Pamatuju si, že kdysi v začátcích to bylo podstatně horší, asi se tělo postupem času malinko adaptovalo.
Některý lidi nebrní palce vůbec nikdy, někoho zas hnedka.
Na leháči mě v životě nebrněly nohy, ale ruce!!! - u horního řízení po delší době se mi zcela odkrvovaly. Od té doby, co mám spodní řízení, se mi tak stane, že jsem po delší jízdě unavenej celkově, ale nic mě separátně nebolí ani nebrní. Za tím účelem jsem na leháče přesedlal z klasiky. Kvůli pohodlí a kvůli bolavým zádům. Na klasice mi po delší jízdě brněl rozkrok někdy tak, že jsem se chvíli po slezení dolů musel o kolo opírat a pak teprve zkusit tlačit, protže hned to fakt nešlo. Na lehokole se mi tohle ještě nikdy nestalo, zato co bych potřeboval a na lehokole se spodním řízení uvítal, je delší spodní sedák a nějaké zadní madlo na opěradle, abych nemusel při občasném tlačení furt jít v předklonu a každou chvíli regulovat řidítka. Takhle s tím madlem bych to jen tak překlonil na potřebnou stranu sem - tam, řidítka by se svezla k té či oné straně a bylo by problému.Kolo by zahlo na potřebnou stranu....no, nějak to ještě pořeším.
Zajímavé, a jaký druh lehokola máš?
Ono by možná neškodilo říct, že ani sebehorší brnění palců na nohou z lehokola se nedá moc porovnávat s tím co mi dělalo klasické kolo, všechny ty bolesti krku, zad, zápěstí, zadku, všechno nekonečné štelování posazu kterým šlo beztak jen rozhodnout co bude bolet víc a co míň... Jediný případ kdy se snad dalo srovnávat bylo loni 400km za 24 hodin na lowraceru na který jsem nebyl zvyklý (jen 120km před tím během asi dvou měsíců). Některé šlachy nebo možná svaly na nohou pak způsobovaly asi tolik bolesti jako všechno výše jmenované na klasickém kole po 80km. Tož asi tak. Jde o to, že jak člověk jednou zalehne, zvykne si na to pohodlí a začne si všímat mnohem drobnějších věcí. Když pak někdo otevře naše fórum, vypadá to, jako by lehokolo byla jedna velká snůška specifických potíží, protože tu není to měřítko.
S horním řízením jsem začínal na AZUB Cé DD 27. Ted´ přibyla AZUB 4 DD 21X3 se spodním řízením a na konci roku pod stromeček plánuji zakoupení Maxe možná Hardcora. Aby bylo něco do terénu a na horší trasy. Na AZUB Cé se ted´ učí jezdit žena. Ta jezdila do ted´na crosu. Po osedlání AZUB Cé a prvních nejistých km se jí leháč tak zalíbil, že svou klasiku okamžitě prodala a jezdí jen na AZUB Cé. Přestože, když jsem si koupil AZUB Cé DD 27, tak jsem nechal ženu tehdy taky zkusit projet a ta okamžitě prohlásila: " Tak na tohle už v životě nesednu!". Rok se s rokem sešel a zcela změnila svůj názor a klasika šla okamžitě do kelu. I když AZUB Cé DD 27 je spíše jen taková "hračka", není žena prvním, kdo ode mne to kolo již nějaký ten pátek loudí. Kamarád ted´se mnou na tom Céčku odjel Šumavu!!! A jak si chrochtal! Přestože jsem k tomu já měl silnou skepsi a rozmlouval jsem mu ten nápad jet ty kopce právě na Céčku, tak mu nakonec chyběla ke štěstí jen opěrka hlavy - na to tedy naříkal pořád. Jinak nahodil ráno rádio na řídítkách, úsměv na tváři a 30 km v těch kopcích na céčku pro něj žádný problém. Já už kolikrát tlačil a on nejslabší převod a šlapal a šlapal..... Já na kopci vyplivlej o několik minut později než on a on bez krůpěje potu na čele libně poslouchal to rádio a kde že prej jsem...:-) Mojí ženě vzkázal, že kdyby se náhodou rozmyslela, okamžitě to céčko bere!
To madlo na tlačení není marný nápad, zvažuju vytvoření opěrky hlavy a tak by se to dalo spojit dohromady. Zajímalo by mě jestli někdo nemáte taky strach že vás někdo ťukne zezadu,bez opěrky hlavy by to byl asi pěkně hnusný zážitek. Tahle představa je asi trochu paranoidní, ale mám z toho občas na křižovatkách strach a je to momentálně asi hlavní motivace proč koumám nad opěrkou hlavy.
Brní a řek bych, že to je jedinej nedostatek, co pozoruju. Kolo Azub 5 / t.j. vpředu dvacítka/ přitom poskytuje velice pohodový sezení bez zdvihnutejch chodidel. Myslím, že to je odkrvením chodidel, na klasice s tím problémy nenám, ale tam zase jsou jiný - pozadí atd. Pedály mám velkoplošný / jako na frýrajd, model medvědí tlapa/, tam už asi nic nevymyslím. Takže se chystám na turistický tretry, který mají vyztuženou podrážku. Nic jiného mě nenapadá. Jináč to dělám jako ty - slezu, v klídku se napiju, vyčůrám, udělám pár kroků a jedu dál.
Poslední aktualita - v pátek jsem narazil na turistický tretry Luis Garné / asi se to píše nějak jinak/, mírně slevněný na 1590 kaček. Pohledově slušný, podrážka řádně tuhá, vypadaly dobře. V sobotu jsem testnul na klasickém kole, jen taková malá vyjížďka.Dobrý. Včera na Azubáčkovi, nějakej ten kopeček, necelých 80 km. A ... FUJ!, takhle se mi chodidla neodkrvovala ještě nikdy, dokonce ráno ! jsem to ještě cejtil. Tuhá podrážka není všechno, přenos síly je každopádně lepší, ale já už jsem se domluvil v obchodě, že mi je vezmou zpátky a vymění za něco jinýho. Takže se vrátím k značně ojetejm polobotkám trekingového typu Asolo. I nový boty budu muset asi vybírat z oblasti bot na turistiku. Divný, ale je to tak. Naopak s rukama nemám na horním řízení prakticky problémy.
Můj dojem je, že víc než na tuhosti podrážky záleží na tom, jak si navzájem padnou do oka tvar nohy s tvarem a dotahovacími body boty. Pokud bota jakoby zaškrcuje nohu v půlce chodidla, tam kde se zavazují tkaničky, je úplně jedno, jak tuhou má podrážku. Na lehokole, kde je chodidlo svisle, bude jeho přední (horní) polovina nedokrvená. Tak možná tohle je ten případ co se ti stal s těmahle botama, jejich tvar a způsob dotažení neseděl tvojí noze.
Nebrněly mě. Až teď. Koupil jsem SPDčka v těch musí být noha na pevno a utažená víc, než by mi bylo pohodlné bez nich. ALe po pár dnech a zvyku to nějak přešlo a teď se mi to stane jen málokdy a ne víc než tak jednou za vyjížďku. ALe jinak je to s těmi SPD neporovnatelně lepší než bez,ˇtakže to neřeším.
Ja mam normálni šlapky, zubatý z horskýho kola. jestli se mi podari ziskat maxe, tak si na nej dam spd, tak to třeba bude lepší. A možná by taky stalo za to pořídit pohodlnější spd boty, ty moje stary shimana už něco pamatujou.
Mám Azub4 a s klasikou je to nesrovnatelné. Z na klasice se mi nedokrvoval rozkrok a prsty na nohou, bolely mě záda, krk a hodně taky zápěstí. Na leháči se mi teda občas stane že mě začnou brnět prsty na nohou, ale to ve verdu, když hodně ženu a mám za sebou tak 50km.
Ahoj, já se hlásím, mě brní. Když jsem experimentoval se samodělkou, šel jsem kvůli tomu se šlapáním pořád níž. Když mě experimenty přestaly bavit, šel jsem kvůli tomu raději do 5ky než do Maxe. Naučil jsem se malý fígl: Když jedu skopce, sundám nohu, nebo i obě ze šlapek a nechám je skoro volně nad zemí, je to velmi příjemný odpočinek. Stačí chvilka, přejde to, nemusiš zastavit. Lehu zdar.
Nebrní. Jedna z mála výhod trojkolek je, že šlapací střed a tím i nohy mohou být níž než zadek- alespoň na mé se šlape šikmo dolů.
Krom deltovek typu Hase Kettwiesel to ale většina tříkolek má právě naopak, pedály o chlup výš než spodek sedadla. Obvykle ne tolik jako třeba lowracery, ale když chceš nízké těžiště a tím dobré jízdní vlastnosti, tak to jinak nejde.
Vždy se hledá kompromis - váha proti pevnosti, ideální těžiště a naproti tomu "uživatelský komfort". Už nejsem tak čilý jako zamlada a ze své trojkolky při zastavení plynule vystoupím - z nízké bych se musel "škrábat". Měl jsem i trochu obavy z toho, že extrémě nízkou, by šoféři mohli snáz přehlédnout. A po pravdě řečeno - z dílů, které jsem měl k dispozici ani bez ohýbání trubek nižší nešla a protože nemám autogen - za studena bych ty roury neohnul. Ani další co stavím nebude nízká i když kola už budou "letmo", se současnou jsem co do jízdních vlastností natolik spokojený, že nová bude dost podobná.
Jasně, záleží co od ní čekáš. Jestli ti nevadí brzdit do zatáček do kterých na kole nemusíš, můžeš ji klidně mít vysokou jak libo, většina uživatelů ale preferuje spíš nižší a sportovnější, a tadpoly to umožňují, tak se většina vyrábí tak. Konfiguraci co popisuješ ale najdeš taky, třeba Anthrotech. Jinak ale většina lidí co chtějí vyšší tříkolku kupuje spíš ten Kettwiesel nebo podobné.