slysel jsem ze jde predelat obyč.hustilka na foukani tlumicu.Vi nekdo jak?
Když už by jsi na ni neměl, tak proč si ji nepůjčíš, nebo někoho nepoprosíš o pomoc? Já ji koupil, jednou nafoukal, pak ještě jednou upravoval tlak a od té doby leží v šupleti. Osobně si myslím, podle toho jak ji chceš dělat, tak že jednou nafoukáš, jednou taky maximálně přidáš, nebo ubereš a tím třeba na půl roku vystačíš :-) Nebo se pletu?
S tím nedostatkem financí mě to nenapadlo, ale máš naprostou pravdu - pokud člověk neladí tlumič do každého terénu zvlášť (a ruku na srdce, kdo z nás to dělá), tak stačí tlumič nafouknout, doladit a je na hodně dlouho pokoj - na to stačí pumpička půjčená od kamaráda.
Jj, ať je to jak je to, investice 800,- a víc za věc, kterou použiješ tak 2 minuty za rok :-) půjčení je prostě n případě amatéra nejlepší řešení a ušetřené prašule použít na něco potřebnějšího :-)
Do každého terénu zvlášť tlumič neladím, ale přesto používám pumpičku dost často. Na počátku vždy chvíli experimentuju, takže to je foukání tlumiče i vidlice hodně.
No a pak foukám ještě podle teploty. Tím nemyslím každý den při změně počasí, ale pro např. letní teplé období kdy je 25-30st. foukám na míň než když na podzim a z jara je 5-10st. V extrému to dá přes 10% rodílu tlaku a to už je hodně (když normálně ladím po hodnotách s rozdílem maximálně 5%). Při nafoukání na letní hodnoty bych v zimě chodil především na tlumiči už docela často na doraz.
No a pak po servisu tlumiče a vidlice je třeba znovu nafoukat.
Většinou by se to dalo obejít půjčováním pumpičky, ale pak to chce mít možnost půjčovat vždy tu stejnou. Ty měřáky na pumpičkách ukazují dost blbě (liší se klidně i o 20% dvě pumpičky mezi sebou), ale jeden kus měří pořád stejně blbě, takže nevadí, že nevím přesný skutečný tlak, na který foukám, ale vím, že foukám pořád na ten stejný vyzkoušený.
No a když už doma máme 3 vzduchové vidlice a 2 vzduchové tlumiče a nejspíš toho bude ještě letos více, tak pumpička doma je nutnost.
Jj, u Tebe se s tím počítá, ale tazatel je asi jiná kategorie :-)
ten rozdíl v tlacích je předpokládám při pokojové teplotě. Po vyjetí ven se srovná. Nebo se pletu?
Ano, přesně tak, to je rozdíl při foukání při pokojové teplotě a pak venku se to teplotou srovná na stejný tlak, aby se to chovalo stejně.
já teda spíš než tlak šteluju odskok, protože viskozita oleje se s teplotou dost mění.... 10% se mi zdá hodně, jdu se kouknout do tabulek. Počítat to nechci, na to jsem příliš lenošný ;)
Poměr tlaků je v poměru teplot. Změna teploty o 30st. je akorát 10% (protože se to počítá v kelvinech tedy 30st. na 300 (273K je 0st. C, 300K je 27st. C).
S odskokem to mám jednoduchý, na Cube AMS Pro, kterýho jezdím přes rok a tedy jsem ladil i pro zimu, tak mám odskok na nejrychlejší, takže už nemám kam štelovat v zimě.
Na druhém kole uvidím v zimě (to jezdím jen asi měsíc a půl, tedy na zimu ještě nedošlo), tam ani u Talase ani u RP23 na nejrychlejším odskoku nejsem.