Mám prosbu: chci jezdit trochu v terénu mírnějším, ale i asfalt dost. Již nemohu na to svý crossové kolo ani sednout, chci rozhodně odpruženou vidlici! Vyhlédl jsem si http://www.cykloexpert.cz/horska-kola/scott... , ale velikost L už nemají (mám 185 cm).Uniklo mi to ...A proto píšu sem, pro radu.Vůbec nerozumím typům vidlice. Dal bych tam 15-20 tisíc za kolo celkem. Díky za tipy, jsem v Praze.
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=5068
A co tohle, ma vidlici Tora ... co na to ostatni reknou asi ... jen je o 2 tisice drazsi ...
http://www.cykloexpert.cz/horska-kola...
Tak tohle je taky s Torou a komplet na novém LX včetně nábojů (tady výrobci šetří nejvíc) s doplňky Ritchey. Není nikde šizený. To je za 20,5 perfektní výbava. Vsadím se že za tu cenu nic lepšího neseženeš.
http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21...!-Horske-kolo-Apache-Hawk-06_1343.html
Počítám ale že tam dlouho nebude. Kdo chce dobrou cenu musí být rychlý!
Tý jo, to vypadá dobře! Možná i lepší než ten Reflex 10, co mi uniklo? Jo, pospíším si, snad tam ještě dnes je. Už ho mám v košíku :)
Možná je ale problém, že ta vidle je vzduchová ... Nevím, poslouchám jen hlasy. Nevím, jak mi to příjde odněkud v balíku z e-shopu, co servis a tak ??
Já chci: sednout si na to kolo, nechat seřídit odborníkem přesně, nejen posez, ale i tu vidlici, je moje první v životě..., pak zaplatit a odjet. A ne čekat 7 dní a pak z pošty balík tahat:(
výjimkou je snad http://www.mojekolo.cz, který má v Praze aspon servisní místo v Nuslích. Takový kompromis;)
http://www.kolasimsa.cz/ProduktDetail.aspx?id...
vejde se do dvaceti tisíc. A ta vidle je dobrá?
tady je ještě bez slevy ...
http://www.superior.cz/cz/kolekce-2007/mtb/bike...
na nějakem webu videl to XC 870 s vidli Suntour (?) - také bylo levnější
A žádný odborník ti vidlici nenastaví, protože to nejde. Sice může pomoct s počátečním nastavením podle sagu (tzn. jen podle nasednutí na kolo v klidu). Ovšem doladit je vždy nutné podle jízdního stylu a podle využití zdvihu a to se pozná až časem a vždy to nějaký čas trvá než každý nalezne to svoje optimální nastavení vidlice.
zkus http://www.kola-radotin.cz/
nevím, zdali mi tam v Radotíně nechaj na kole se trochu předem svézt, jen jednou jsem se tam ptal na helmu, co neměli. Spíš to myslím umožní Cykloexpert ve Vokovicích. No Bike Ranch má na to zase dvůr, asi tak 20 metrů, tak to ne:))
http://www.bikecentrum.cz/sch-detail.php?id=1494
vidle Tora!
http://www.bike-eshop.cz/darky-pro-cyklisty...
kupuji Moaba od firmy Schwinn - kvůli vidlici Tora a krásné barvě:)
Není to nakonec zklamání pro mé rádce?
Ten taky není tak špatný za tu cenu. Ale ten Apache je za ty prachy lepší.
Ten Apache mi přijde vyváženější. Ten Moab má vidli lepší než zbytek kola. I když na druhou stranu tenhle trend se mi líbí, většinou to bývá právě naopak.
Toho Schwinna jsem koupil manželce po tříměsíčním hledání.
Výborné kolo se SRAM X7.
Souhlasím s Petrunem, je lepší pořídit velmi dobrý rám a vidlici (to nejdražší na kole) a průměrné ostatní doplňky, které časem obměníš.
Již delší dobu na cyklodiskuzích sleduji, že každý hledá kolo s co nejlepšími doplňky ale málokoho zajímá kvalita rámu.
A přitom je to základ.
Ještě doplňuji, že kvalitou rámu rozuměj hlavně jeho geometrii, která má zásadní vliv na tom, jak se kolo bude chovat ve výjezdu/sjezdu/ na rovině. Super doplňky i se super vidlí zásadní problém ve špatném rámu nenapravíš.
Tys to, chlape, vystihl! Ano, brzdy a pedály změníš lehce. Ale ten rám ...! Já měl do dneška na Crossu vybavení slušně funkční, ale musel jít z domu proto, že měl strašnej RAM - ocel roku 2000. Tak nebudu sám, kdo se na vínovém kole po Čechách prohání:)
To není z mé hlavy, ale výsledek pročítání recenzí uživatelů a cyklodiskuzí a jen trochu z vlastní zkušenosti.
Na prvořadou důležitost rámu se nějak zapomíná, když se pro někoho vybírá nové kolo.
Bohužel se to dějě i na prodejnách, čehož jsem byl osobně často svědkem.
To se zákazníkovi vykládá, že to má osazení Deore, LT, XT (a zákazník na to slyší).
O vidlici se již mluví málokdy (asi prodejce ví proč) a o rámu jen ojediněle.
Ovšem čest výjimkám, např. v Radotíně to bylo O.K.
Když chce někdo kolo za 5 tisíc, nemá cenu mluvit o rámu.
Jinak ale čím dražší bike, tím je kvalitní rám důležitější.
zkus http://www.kola-radotin.cz/
Setkal jsem se s odborníky kteří seřídili kola tak mizerně že mi je kamarádi přivezli domů abych to po nich opravil. Čím dřív se to naučíš tím lépe pro tebe. Tady jen jeden z mnoha návodů : http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...
Taky jsem začínal jako samouk tak jako většina lidí tady.
K té vidli si ještě raději kup pumpičku na vidlice. Je to jednorázová investice a přežije ještě mnoho kol.
http://www.kupkolo.cz/produkty/Hustilky_62...!-Hustilka-na-vidlice-Giyo-GS-02_196.html
http://www.kupkolo.cz/produkty/Hustilky_62...!-Hustilka-na-vidlice-Longus_1823.html
Dá se to řešit i jinak. Také jsem ze před lety s Marzochou otravoval v servisech. Mít jí doma je ale praktičtější.
Proč by měl být problém, že je vidlice vzduchová? Naopak máš jistotu, že si ji nastavíš podle tvojich potřeb. U pružinové je třeba velmi často měnit pružinu na tvojí váhu, což jsou prachy navíc a ještě to je složitějši.
Se servisem nechápu jaký je rozdíl kde to koupíš. Rozdíl je pouze v garančce, kterou je jednodušší si při objednání z daleka zaplatit v místním servisu, dejme tomu za cca 500. Pořád ve výsledku hodně ušetříš.
Prostě asi neznáš tu obavu z toho, že mi přijde krabice a já si to sestavím a nepojede to třeba. To radši bych měl tak,že platím a vidím to pojízdný. Tady za tu trochu více jistoty bych i mírně připlatil asi. Díky za info o vidlici, vidíš, vůbec se v tom neorientuji, poradili mi jiní ... Už abych to kolo MĚL!!!
S tou vidlicí jsem Tomovi do toho trochu kecal já ;-)
Samozřejmě, že jsem u vzduchové vyzdvihl právě to jednodušší (a levnější) přizpůsobení jezdci a způsobu jízdy. Jen jsem ho asi trochu víc vystrašil tou menší citlivostí... Z jeho povídání jsem tak nějak vycítil, že chce spíše pohodlí, o které se u vzduchové Tory malinko obávám... Asi tedy zbytečně ?
Malý rozdíl v citlivosti tam bude, ale nic extrémního. Ono se i dost liší konkrétní kusy mezi sebou.
Odhaduju, že v průměru bude odtrh u pružinových RS o cca 2-3kg lepší než u vzduchových verzí a všechno se to bude pohybovat tak v intervalu 5-12kg.
Pro srovnání, méně citlivé vidlice mají odtrh často kolem 20kg a i více a je tam rozdíl mnohem větší.
Kromě té citlivosti bude ale nezanedbatelný rozdíl v té progresivitě a tam už to není tak jednoduché a dost záleží na stylu jízdy.
Je to podrobně rozebrané zde:
http://www.bike-forum.cz/forum/zivotnost...
V tom threadu v odkazu Milan vkládal graf Talase a pružinového Pika. Sice jde o vidlice z jiného cenového spektra, ale progresivitou jsou velmi podobné Toře (tedy Talas vzduchové Toře a Pika pružinové). Takže to porovnání vzduch x pružina u Tory je analogické.
I jsem to tam v jednom příspěvku vysvětloval, jak se to bude v praxi chovat ta rozdílná progresivita.
A ještě tu je jedna věc a to na jakém zdvihu tu vidlici bude provozovat. Pokud na 130mm, tak platí vše co bylo napsáno. Pokud ale na menším, tak se snižováním zdvihu se citlivost u té pružinové verze malinko zhorší, u vzduchové ne.
Dobrá diskuse! Díky. Milanův graf ve fotu (hledal ho v linkách:) je dost podrobný, to asi nepocítím ...
Právě tenhle rozdíl pozná každý. Pokud vezmu případ, že obě vidlice budou nastaveny tak, že při maximální ráně půjdou k dorazu (tzn. ideální stav s využitím celého zdvihu), tak ta vzduchová bude v první části zdvihu chodit do zdvihu ochotněji i při menším podnětu než ta pružinová a bude tedy pohodlnější, ale zase např. při šlapání ve stoje se bude více houpat.
čtu tady svůj starej thread: Ne, už nechci po asfaltu víc, nejraději vůbec! Poznal jsem zcela jiný ježdění, mám přes 400 km a je to stále lepší!
Jj, Jardovi se to smeje, videl moje jasani na Tocne ...
No, směju se právě tomu jak jsi ještě včas prozřel a koupil to jediné správné, MTB ;-)
Ale výlet to byl celkem pěkný, že ?
OT: když jsi "mimo svůj počítač", tak se také můžeš přihlasovat pod svým nickem, to není vázané na konkrétní PC...
kdyz ja si nepamatuji heslo a jsem tu jen na par minut